Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 17:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JCL schreef op 05-02-2006 @ 18:31 :
Je wordt ook niet verplicht om te werken, je kan gewoon geen vrij krijgen. Als jij van de zomer meer dan 3 weken vrij wilt krijgen maar toch geld wil zien dan wordt dat ook een probleem en er zijn genoeg gevallen van mensen die niet de 3 weken konden krijgen die ze wouden omdat dat niet uitkwam.
Nope JCL 29 april is een "feestdag" op feestdagen kan je niet verplicht worden om te werken. Ik ben ernog niet achter of we BD krijgen omdat het een dag verschoven is. Maar vorig jaar was iedereen met koninginnendag vrij , en is iedereen appart gevraagt om te komen werken, dit was niet verplicht en geheel op vrijwillige basis.
Je was zowiezo vrij en kreeg de uren als BD betaald. Vervolgens was de mogelijkheid dat je kon werken (wij waren op) en dan kreeg je 200% uit betaald. Iemand die normaal werkte op die dah kreeg ongeveer 300% betaald.

Dit is dit jaar weer het geval

Wat betreft de zomer vakantie daar heb ik nooit problemen mee gehad. Zal dit jaar ook wel de eerste keer zijn met onze nieuwe SMM. Verder willen zij dat ik en een collega (beide vulploegleider) onze vakantieuren op maken we hebben er tussen de 200 en 400 staan nog van vorige jaren. Dus daar zijn we beetje mee begonnen (op ons gunstige tijden). En wij hebben dezelfde weken zomervakantie genomen ik ben benieuwd of we het krijgen want we gaan misschien met een groepje op vakantie

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 17:39.
Advertentie
Oud 05-02-2006, 19:18
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik vind de Albert Heijn enorm saai.
Ohja en de regel 'Niet drinken onder werktijd' slaat nergens op.
Als ik nou een uitgedroogde keel heb? Je krijgt dorst van al dat praten hoor. Stomme eikels.
Oud 05-02-2006, 21:05
ikbenschipper1
Citaat:
chocomelsletje schreef op 05-02-2006 @ 20:18 :
Ik vind de Albert Heijn enorm saai.
Ohja en de regel 'Niet drinken onder werktijd' slaat nergens op.
Als ik nou een uitgedroogde keel heb? Je krijgt dorst van al dat praten hoor. Stomme eikels.
Hmmm geen idee, maar als ik dorst heb dan ga ik gewoon wat water drinken mag dat ook al niet bij jullie ?

Trouwens mogen klanten hun gewone boodschappen bij de klantenservice/counter afrekenen? Bij ons mag dat niet en ik vind dat opzich heel logisch vooral i.v.m de opstelling van de counter bij ons. Maar mag het bij jullie enzo nee hebben jullie al eens klanten gehad die daardoor gingen gooien met producten ?
Oud 05-02-2006, 21:48
JCL
JCL is offline
Als je bij de counter wilt komen moet je eerst langs de kassa dus hoe moet je er dan komen? Misschien als je niet alle kassa open hebt maar dan moet je het pad achter je altijd nog barikaderen met die ijzeren kabel om veiligheidsredenen...
Oud 05-02-2006, 22:18
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 05-02-2006 @ 22:48 :
Als je bij de counter wilt komen moet je eerst langs de kassa dus hoe moet je er dan komen? Misschien als je niet alle kassa open hebt maar dan moet je het pad achter je altijd nog barikaderen met die ijzeren kabel om veiligheidsredenen...
Ohw er zijn brutale klanten bij ons altans die lopen gewoon rustig langs de brede kassa bij ons en gaan naar de counter om af te rekenen. We sturen ze altijd terug maar afgelopen zaterdag begonnen er dus klanten met artikelen te gooien.

De rest van de kassa's zijn met winkelwagen en kabel afgesloten (indien gesloten) voor de veiligheid van de medewerkers.

Had je nog wat betreffende de 29ste april trouwens? Het is heb ik nog even opgezocht namelijk gewoon een feestdag zoals kerst, pasen e.d., echter geen feestdag in het kader van de winkeltijdenwet, dus je mag zonder toestemming open zijn (tenzij er een plaatselijke verorderning is die dat verbied).
Dat is wat ik kan vinden.
Oud 06-02-2006, 10:44
JCL
JCL is offline
Dat hadden ze bij mij / ons niet moeten flikken, als ze waren gaan gooien al helemaal niet. Daar was meteen de FM bij geweest die ze eruit had gezet met of zonder boodschappen!
Oud 06-02-2006, 12:21
chocomelsletje
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-02-2006 @ 22:05 :
Hmmm geen idee, maar als ik dorst heb dan ga ik gewoon wat water drinken mag dat ook al niet bij jullie ?

Trouwens mogen klanten hun gewone boodschappen bij de klantenservice/counter afrekenen? Bij ons mag dat niet en ik vind dat opzich heel logisch vooral i.v.m de opstelling van de counter bij ons. Maar mag het bij jullie enzo nee hebben jullie al eens klanten gehad die daardoor gingen gooien met producten ?
Nou ik zit achter de kassa, dus dan kan je niet zomaar weglopen, soms moet ik wel half uur wachten ofzo voor ik een slokje water kan drinken, vind ik een beetje onzinnig ^^

Nee, dat mag officieel niet alhoewel ze het soms wel doen, en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand met producten ging gooien
Oud 06-02-2006, 13:08
JCL
JCL is offline
ja, kassa wordt idd een beetje lastig. Wat ik dan zelf zou doen is als je naar een houdbaar, zuivel of groenten collega bel ff vragen of ze ff een bekertje water meenemen. Drink je ff snel op en kan zo in het prullenbakje.
Oud 06-02-2006, 23:08
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 06-02-2006 @ 14:08 :
ja, kassa wordt idd een beetje lastig. Wat ik dan zelf zou doen is als je naar een houdbaar, zuivel of groenten collega bel ff vragen of ze ff een bekertje water meenemen. Drink je ff snel op en kan zo in het prullenbakje.
Jeps dat zou ik dan idd ook doen maar jah als HB-medewerker heb ik er geen last van in ieder geval
Oud 12-02-2006, 12:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
JCL schreef op 05-02-2006 @ 22:48 :
ja, maar dat is niet bij alle winkels zo.
Bij ons staat de counter eigenlijk naast de 8 kassa's. Er is bij de counter ook één snelkassa. Bij drukte kunnen klanten daar ook afrekenen (als ik of een collega die kassa opent) dat is dan ook de enige optie om producten uit de winkel bij de counter af te rekenen.
Oud 12-02-2006, 12:42
Fantôme
Fantôme is offline
officieel mag je inderdaad geen eten en drinken bij de kassa.
Het 'niet eten' kan ik me goed voorstellen. Je hebt pauze, en daarin kan je eten, en dat moet genoeg zijn. Maar het drinken vind ik ook nogal onzinnig. Soms hebben cassieres een flesje water bij de kassa staan (daar kan een dop op, zodat er niks beschadigd als het omgaat) maar het is eigenlijk niet de bedoeling. Als je echt dorst hebt kun je toch wel ff iemand bellen of hij/zij je wat water wilt komen brengen?
Oud 12-02-2006, 17:33
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-02-2006 @ 13:42 :
officieel mag je inderdaad geen eten en drinken bij de kassa.
Het 'niet eten' kan ik me goed voorstellen. Je hebt pauze, en daarin kan je eten, en dat moet genoeg zijn. Maar het drinken vind ik ook nogal onzinnig. Soms hebben cassieres een flesje water bij de kassa staan (daar kan een dop op, zodat er niks beschadigd als het omgaat) maar het is eigenlijk niet de bedoeling. Als je echt dorst hebt kun je toch wel ff iemand bellen of hij/zij je wat water wilt komen brengen?
Als ik dan werd gebeld zou ik echt niet lopen . Beetje de Waterboy uithangen zeker
Oud 12-02-2006, 19:26
ikbenschipper1
Citaat:
NickB schreef op 12-02-2006 @ 18:33 :
Als ik dan werd gebeld zou ik echt niet lopen . Beetje de Waterboy uithangen zeker
Beetje collegialiteit mag er toch ook wel wezen lijkt me he Dham wat zijn sommige mensen toch egotrippers
Oud 12-02-2006, 20:00
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-02-2006 @ 20:26 :
Beetje collegialiteit mag er toch ook wel wezen lijkt me he Dham wat zijn sommige mensen toch egotrippers
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand van de kassa wat water wilde.. mocht mij het overkomen zal ik het wel halen, daar staan en weglopen is ook zowat.
En wie is hier nou de egotripper: de persoon achter de kassa die iemand oproept om wat drinken te halen (à la slaafje) of de 'waterhaler' die denkt 'dikke vinger, je overleefd het anders ook wel/had je van te voren meer moeten drinken/flesje drinken mee moeten nemen'?
Oud 12-02-2006, 20:36
ikbenschipper1
Citaat:
NickB schreef op 12-02-2006 @ 21:00 :
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand van de kassa wat water wilde.. mocht mij het overkomen zal ik het wel halen, daar staan en weglopen is ook zowat.
En wie is hier nou de egotripper: de persoon achter de kassa die iemand oproept om wat drinken te halen (à la slaafje) of de 'waterhaler' die denkt 'dikke vinger, je overleefd het anders ook wel/had je van te voren meer moeten drinken/flesje drinken mee moeten nemen'?
Als je van je manager (baas is zo'n klote woord) geen flesje water bij de kassa ofzo mag hebben dan word het al een ander verhaal, inprinciepe heb je op de kassa na 2 uur draaien recht op 10 minuten pauze. Door wat voor problemen kan dat nog wel eens niet lukken misschien en kan je best dorst krijgen ivm het vele praten, in de winkel als vuller o.i.d. kan je tenslotte heel makkelijk even naar een kraan lopen
Oud 13-02-2006, 11:50
JCL
JCL is offline
na 2 uur?! Na 4 uur heb je recht op 15 minuten pauze. Op houdbaar is dat na 3.5 uur omdat het lichamelijke arbeid is. Dat is iig de norm bij ons filiaal en ik weet 100% zeker dat die legaal is.
Oud 13-02-2006, 17:21
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 13-02-2006 @ 12:50 :
na 2 uur?! Na 4 uur heb je recht op 15 minuten pauze. Op houdbaar is dat na 3.5 uur omdat het lichamelijke arbeid is. Dat is iig de norm bij ons filiaal en ik weet 100% zeker dat die legaal is.
Jah we bedoelen bijna hetzelfde :$
Als je 4 uur gaat werken op een dag heb je recht om je pauze na 2 uur te kunnen nemen.
Wat ji jzegt over dat je op de HB na 3,5 uur recht hebt op een pauze, kan je dat voor me onderbouwen? Doormiddel van handboeken e.d.?

Trouwens is het bij jullie ook zo dat als je van 12 tot 21 werkt je volgens R&R maar 1x 30 min hebt en 1x 10 min en als je van 13 tot 22 werkt je 1x 30 min hebt en 2x 10 min?

En wat vinden jullie ervan dat je een uur lunchpauze hebt en maar een half uur avond eet pauze?

Groetjes
Ivo Jan
Oud 13-02-2006, 20:04
JCL
JCL is offline
Nop, geen handboek oid maar het is bij ons gewoon zo. Ook wel zo logisch aangezien het werk een stuk zwaarder is. 3.5 uur bier/fris doen is nogal niet wat anders dan 4 uur kassa. Met alle respect voor kassa uiteraard, maar het is gewoon minder lichamelijk (en ik kan het weten want ik doe beide ).
Oud 13-02-2006, 20:13
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 13-02-2006 @ 21:04 :
Nop, geen handboek oid maar het is bij ons gewoon zo. Ook wel zo logisch aangezien het werk een stuk zwaarder is. 3.5 uur bier/fris doen is nogal niet wat anders dan 4 uur kassa. Met alle respect voor kassa uiteraard, maar het is gewoon minder lichamelijk (en ik kan het weten want ik doe beide ).
Lol vertel mij wat als vulploegleider kan ik ook zo goed als alles.
Nee want naar mijn weten zit er geen verschil tussen de pauzes qua afdelingen. Dat is juist helemaal gelijk getrokken met het nieuwe pauze profiel
Oud 15-02-2006, 11:58
Verwijderd
vandaag loon gestort
werk er nu 6 weken dit zou eerste keer zijn
is er maar 23 euro gestort ipv 97
Oud 15-02-2006, 12:00
JCL
JCL is offline
Het gaat dan om de eerste 4 weken dat je hebt gewerkt he...
Oud 15-02-2006, 12:59
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
catweazle schreef op 15-02-2006 @ 12:58 :
vandaag loon gestort
en heb je die belastings verklaring ofzo al ingevuld en opgestuurd?
Oud 15-02-2006, 17:58
ikbenschipper1
Citaat:
vandaag loon gestort
geef eens het aantal uren per week en dan de data dan kunnen we je iets beter helpen
Oud 22-02-2006, 21:08
freakinaround
freakinaround is offline
wanneer krijgen we de jaaropgave?
Oud 22-02-2006, 22:57
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 22-02-2006 @ 22:08 :
Ik heb 'm al 2 weken binnen...
Oud 22-02-2006, 23:15
ikbenschipper1
Citaat:
freakinaround schreef op 22-02-2006 @ 22:08 :
Als het goed is heb je hem deze week ontvangen, je kan evt ook je laatste loonstrook gebruiken.
Oud 23-02-2006, 21:38
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
hmm vandaag was onze grote vriend Moberg in de winkel..

DAMN wat is die vent arrogant zeg!
beetje lopen zeiken dat ik een foto verneukt heb omdat ik erachter liep met een container!

kom dan godverrdomme buiten openingstijden
Oud 23-02-2006, 22:17
ikbenschipper1
Citaat:
rossi46 schreef op 23-02-2006 @ 22:38 :

beetje lopen zeiken dat ik een foto verneukt heb omdat ik erachter liep met een container!

hahahaha dan is de foto juist beter lijkt me
Oud 24-02-2006, 09:49
JCL
JCL is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 23-02-2006 @ 22:38 :

Wel leuk om hem een keer te ontmoeten
Oud 27-02-2006, 10:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
NickB schreef op 12-02-2006 @ 18:33 :
wel als het een hele mooie caissiere is
Oud 27-02-2006, 10:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
JCL schreef op 24-02-2006 @ 10:49 :
Wel leuk om hem een keer te ontmoeten
nou, volgens mij vond ie het niet leuk
Oud 27-02-2006, 10:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
vandaag loon gestort
het kan zijn dan alleen je eerste twee werkweken in die loonperiode vielen bijv. ik weet niet hoeveel je hebt gewerkt...?
kijk eerst ff na in welke loonperiode welke weken worden uitbetaald. als het dan nog niet klopt moet je even naar degene toegaan die over het salaris gaat.
xxx
Oud 27-02-2006, 15:00
JCL
JCL is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-02-2006 @ 11:29 :
nou, volgens mij vond ie het niet leuk
tja... Was het trouwens de echte Moberg? Of was het gewoon de CEO van de AH? Als het hem zelf was is het wel netjes dat hij zelf komt, hij mag gerust een van Nederlands hoogste captains of Industrie genoemd worden.
Oud 02-03-2006, 21:30
Fantôme
Fantôme is offline
bij ons komt Moberg iig niet langs (hij heeft vast niet zoveel met nep-ah's ) maar onze baas is minstens net zo erg. Alle leidinggevende gelijk supergestresst (en die dan ineens denken het recht te hebben midden in de winkel tegen me te schreeuwen ) Nee, onze baas is niet goed voor de sfeer
Oud 02-03-2006, 21:40
ikbenschipper1
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-03-2006 @ 22:30 :
bij ons komt Moberg iig niet langs (hij heeft vast niet zoveel met nep-ah's ) maar onze baas is minstens net zo erg. Alle leidinggevende gelijk supergestresst (en die dan ineens denken het recht te hebben midden in de winkel tegen me te schreeuwen ) Nee, onze baas is niet goed voor de sfeer
Dat probleem ken ik helaas dat de baas slecht voor de sfeer is, word steeds erger lijkt het wel
Oud 02-03-2006, 22:41
JCL
JCL is offline
Bij ons wordt het juist steeds beter. Mijn baas doet steeds relaxter tegen mij, heb het idee dat ik hem heb kunnen overtuigen van mijn inzet en motivatie.
Oud 02-03-2006, 22:54
Fantôme
Fantôme is offline
met mijn baas bedoel ik de filiaalhouder.
hij heeft nog een aantal filialen en is niet zo vaak bij ons.
maar als hij er wel is, dan zijn de leidinggevenden (bedrijfsleider, assistent-bedrijfsleider, kaderleden) meteen gestresst en dat richten ze dan op personeel.
Oud 02-03-2006, 23:11
ikbenschipper1
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-03-2006 @ 23:54 :
met mijn baas bedoel ik de filiaalhouder.
hij heeft nog een aantal filialen en is niet zo vaak bij ons.
maar als hij er wel is, dan zijn de leidinggevenden (bedrijfsleider, assistent-bedrijfsleider, kaderleden) meteen gestresst en dat richten ze dan op personeel.
bij ons is het de bedrijfsleider die de sfeer verziekt. Rest van het kader is wel
Oud 03-03-2006, 18:05
chocomelsletje
Ohja ik werd vandaag weer flink genaaid door de AH

Vragen ze aan mijn ZUS of ik op een andere tijd kan werken dan in de planning staat, en mijn zus zegt dus ja, omdat ik 's middags tegen haar had gezegd 'oh ja, ik kan dan geloof ik wel, nja ik bel vanmiddag.' Maar ik kwam er wat later achter dat ik gewoon niet kon. Nouja, kan mijn zus ook niet weten, miscommunicatie. Dus ik bel op naar de AH van; ja ik kan niet. Gaat die vrouw mij de schuld geven, alsof ik er wat aan kan doen Nou ze behoren het gewoon aan mij te vragen en niet aan mijn zus, alsof het zo'n moeite is om mij even op te bellen.
Nu moet ik overigens wel komen; ik zeg: 'nou dan zeg ik mijn afspraak wel af.' Maar een bedankje kan er niet af hoor, nee, ze doen alsof het de normaalste zaak in de wereld is. kuteikels.
Oud 03-03-2006, 20:02
ikbenschipper1
We hadden vandaag 5 zieken bij de kassa (RAMP) ik weerd gebeld of ik kon komen.
Kreeg ik zowaar aan het eind van de middag een complimentje van me baas en een bedankje, dacht van dham dat is lang geleden dat dat uit jou mond kwam
Oud 03-03-2006, 22:00
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-03-2006 @ 21:02 :
We hadden vandaag 5 zieken bij de kassa (RAMP) ik weerd gebeld of ik kon komen.
Kreeg ik zowaar aan het eind van de middag een complimentje van me baas en een bedankje, dacht van dham dat is lang geleden dat dat uit jou mond kwam
5 zieken!
damn, dan kan bij ons de winkel dicht denk
Oud 04-03-2006, 09:10
ikbenschipper1
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 03-03-2006 @ 23:00 :
5 zieken!
damn, dan kan bij ons de winkel dicht denk
Het kassa en counter personeel bestond gisteren tussen 2 en 4 dan ook uit
De VM Houdbaar/Vers ZB
4 Man Houdbaar
1 vrouw Vers Bediening
1 vrouw kassa

Later kon 1 iemand van de HB terug aan ze eigen werk, toen kwamen er 2 kassa mensen bij. En helaas was het natuurlijk op zo'n dag altijd ook nog eens extra druk.

Koffie pauzes waren wel een ramp ben zelf om iets over half 5 gegaan toen ik om 1 was begonnen, maar goed dat boeid me weinig de rest zeurt erom ik zie het wel.

Vandaag weer een crisis dag te gemoet zien want we krijgen waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Oud 04-03-2006, 18:14
Verwijderd

Op de 29ste(zaterdag) wordt koninginnedag gevierd mensen die dan werken krijgen 100% of 200% meer uitbetaalt

nou maar hopen dat als je van 8 tot 1 werkt 200% krijgt
Oud 04-03-2006, 18:15
JCL
JCL is offline
Je krijgt dan 100% EXTRA of 200% uitbetaald, niet 200% meer, je zal nooit 3 keer je uurloon krijgen.
Oud 04-03-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
JCL schreef op 04-03-2006 @ 19:15 :
Je krijgt dan 100% EXTRA of 200% uitbetaald, niet 200% meer, je zal nooit 3 keer je uurloon krijgen.
bedoel ik

100% extra
Oud 04-03-2006, 18:28
JCL
JCL is offline
Citaat:
catweazle schreef op 04-03-2006 @ 19:14 :
Op de 29ste(zaterdag) wordt koninginnedag gevierd mensen die dan werken krijgen 100% of 200% meer uitbetaalt
200% meer, ofwel 300%
Oud 04-03-2006, 18:39
fractuur
fractuur is offline
Ben deze week overgegaan van AH Jan van Scorel (1347) naar AH Voorstraat, beide in Utrecht. Ik moest weg omdat er een fulltimer terugkwam, en mijn contract liep af. Heel erg jammer, want ik mis die collega's wel heel erg. En in dat andere filiaal mag ik helemaal niets, alleen achter de kassa. Maar goed, ik heb nog werk..
Oud 04-03-2006, 18:40
JCL
JCL is offline
och, die extra dingen komen vanzelf, ging bij mij ook zo
Oud 05-03-2006, 12:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
JCL schreef op 04-03-2006 @ 19:40 :
och, die extra dingen komen vanzelf, ging bij mij ook zo
Ja, maar ik kom van een kleine AH waar ik alles mocht doen. Dat kan ik de komende maanden echt wel vergeten hier. Maar goed, eens kijken hoe snel ze uitbreiding van je mogelijkheden doen.
Oud 05-03-2006, 13:51
JCL
JCL is offline
Dat ligt er ook wel aan hoe je zelf je potentieel laat merken en voor een deel natuurlijk ook hoe je die mag laten zien.

Regels voor berichten