![]() |
||
Citaat:
en tja ander drankje dus als ik een peuk wil en dat mag niet moet ik maar wat anders nemen (is goed paf ik een lekkere sigaar of joint) als dat je beter uitkomt verder heb ik al eerder benadrukt dat het er mij meer om gaat: eerst de stations toen alle openbare gelegenheden toen de trein bus en metro (wat ik wel goed vind door de beperkte ruimte en slecht zuivering) maar in een grote tent met afzuiging das net als het station allemaal bij een paal waar zetten ze em, bij de ingang, waar moet jij langs.. de ingang zo gaan rokers dus ook bij de ingang staan daarbij zie het al voor me 4000 bezoekers waarvan zo'n 2000 rokers dus zon 500 personen per keer op een klein stukkie buiten gaat niet goed gaan
Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 00:13. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ikzelf kan best uren zonder peuk... in fact ik doe dat elke dag op mijn werk daarbij zijn die 4 peuken die ik per week rook te verwaarlozen nee verslaafd ben ik niet, ik rook als ik lekker zit te ontspannen met vrienden terwijl er een filmpje opstaat en een biertje vlakkenbij + zelf indien ik verslaafd was, dan was het een bewuste verslaving en zit ik niet te wachten op een overheid die zich met mijn leven gaat bemoeien, ik heb ook graag seks, moeten ze zich ook niet mee bemoeien, ik sleutel graag aan mijn brommer moeten ze zich ook niet mee bemoeien...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen niemand geeft er om en niemand doet het wat...
||
Citaat:
wellicht wil MT even een bron aankaarten
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
het is wel verboden meegenomen etenswaren te nuttigen maar das wat anders
||
![]() |
Citaat:
En als de overheid zich niet met jou mag bemoeien... Waarom mag ik dan geen LSD nemen als ik dat zou willen? Of jij heroine? Dat moeten wij dan toch weten? EDIT: tikfoutje Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 00:59. |
![]() |
||
Citaat:
Dit hoorde ik van een bioscoop directeur, die vertelde dat tijdens een rondleiding ![]()
||
Citaat:
- Melk - Vis icm nitraatrijke groente - Alcohol - enz. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar punt is: als ik vis zou eten, dan doe ik dat zelf. En dan duw ik jou niet vis-deeltje in je mond. Maar nu toch eens een vraag: Waarom reageren mensen nou zo fel als het over een rookverbod in de horeca gaat? Is dat niet meer mogen roken binnen, en af en toe naar buiten moeten nou zo erg? Want ik snap het echt niet! Echt niet.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik vind friet zonder niet te kanen ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Het punt is: je hoeft die mayo niet te nemen. Maar als je daarvoor kiest, moet je naar buiten. Jouw keuze! Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Gezellig naar Duitsland dan maar??
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ken maar weinig mensen die vrijwillig naar een rookvrije pub zouden gaan. Dan maar thuis zitten.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en waarom niet in clubs heb ik al minimaal 10 keer uitgelegd
|||
![]() |
Citaat:
En clubs: tja, ik ga graag uit. En hou niet van kanker. Het is zo simpel joh! Mensen moeten eens over hun verslaving heen durven kijken. Wie is nou sterker? Jij of die peuk? Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gevaar voor jezelf en anderen -> als roker stel je een ander en jezelf aan gevaren bloot! Duzze: niet binnen aub! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
(vat aub niet persoonlijk op) Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zie ik markt in rookvrije kroegen, maar niet in álle kroegen rookvrij.
|||
Citaat:
Citaat:
Het is op zich waar dat roken ook aan niet rokers schade toebrengen, daar heb je gewoon gelijk in. Ik vind echter dat er sprake moet zijn van wederzijdse aanpassing. De roker acepteert dat de niet roker het niet fijn vind om midden in de rook te zitten en blaast dus de rook direct richting de afzuigventilatie. De niet roker kan echter dan ook zo slim zijn om niet in de buurt te gaan zitten van iemand die rookt. Ik ben trouwens benieuwd hoe je hierover denkt: Als de niet rokers nou eens zo slim zijn om een kroeg te openen waar het verboden is te roken. Dan kunnen de rokers lekker in hun kroegje blijven zitten waar ze wel mogen roken en is het hele probleem toch ook opgelost?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nog even over die afzuiging. Die werkt gewoon niet goed. Er is geen ondergrens voor blootstelling aan de kankerverwekkende stoffen in tabaksrook.
En dan nog iets: ik kom idd vaak in zaken waar ze (min of meer) aan afzuigen van rook doen. En idd is het dan minder rokerig binnen. Alleen: als je naar buiten stapt, merk je nog steeds dat je enorm naar rook stinkt. Moeten je kleren weer in de was. Om het flauw te zeggen: ik wil dat mijn haar en mijn kleren even weinig naar rook ruiken als ik uit de disco stap, dan als ik uit de bibliotheek stap. HELEMAAL NIET DUS! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens: ik ben niet tegen rookruimtes, niet tegen coffeeshops, tegen intenten tegen roken, en tegen vergaande bemoeizucht van de regering! |
![]() |
|
Mensen hebben toch de vrije keuze om niet naar zo'n ongezonde omgeving te gaan als een caf'e waar gerookt word?
![]() Verder vind ik, dat hoewel het lastig discussie"eren is met mensen als hhendrikxx, dat niet betekend dat er op een respectloze, neerbuigende of beledigende manier tegen ze gesproken hoeft te worden.
|
Goed ik zal een poging doen om deze anti-rook facist van z'n punt af te brengen maar ik denk dat het weinig zin gaat hebben.
Het gaat mij er gewoon om dat je vreselijk loopt te zeiken. Zo erg is het ook weer niet om in de rook te staan. Ok je loopt een verhoogd risico om kanker te krijgen maar dat loop je van de lucht die auto's uitblazen ook. Auto's ook maar gelijk verbieden dan? Verder is het net als bier drinken gewoon als normaal om in de kroeg te roken. Ik zie dan ook om geen enkele reden in waarom we dat zouden veranderen. Alleen maar omdat een aantal stumperds die zo nodig vinden dat ze schoon moeten blijven (die overigens ZWAAR in de minderheid zijn want de meeste niet rokers (die ik ken iig) hebben er totaal geen probleem mee dat er in de kroeg gerookt wordt) zo nodig moord en brand moeten schreeuwen omdat er gerookt wordt? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Je punt dat je kleren in de was moeten als je uit de kroeg komt en je kleren er dan naar stinken vind ik overigens als een lul op een drumstel slaan. Je kleren moeten mijns inziens sowieso wel gewassen worden nadat je uitgeweest bent aangezien je in een kroeg of discotheek toch gaat zweten en dat stinkt ook. Verder ben ik van mening dat degene die zo hard tegen roken is maar gewoon niet uit moet gaan. Dan gaan we eens kijken of jij het zo leuk vind om overal maar weggetreiterd te worden. En als we het roken in kroegen dan al gaan verbieden en iedereen dus buiten gaat staan roken aangezien een kroeg over het algemeen of geen geld, of geen ruimte heeft voor een rookhok waar ook nog een fatsoenlijk aantal mensen in past, wat dan? Dan gaat iedereen dus buiten staan en komt het er op neer dat 3 kwart van de kroeg leeg is omdat iedereen constant buiten staat. Verder krijg je dan als er al mensen blijven zitten binnen denk je dat die het dan fijn vinden om in een 3 kwart lege kroeg zitten? En heb je al nagedacht over de gevolgen die dit voor het straatbeeld kunnen hebben? Stel je voor ineens staat er voor elke kroeg 20 man te roken. Zie je dat al gebeuren in een klein smal straatje? Wat denk je dat er dan gebeurt om 2 uur s'nachts als iedereen al wat bier op heeft? Hoeveel geluidsoverlast zou dat veroorzaken?
|
Het punt is dat je vreselijk overdrijft, beste Hendrix. Je gaat niet dood als je een avondje ergens bent waar gerookt wordt. Je houdt er geen enge ziekten aan over en de stank die in je kleren gaat zitten is ook maar relatief en bovendien, zoals gezegd, moeten je kleren tóch al gewassen worden. Het is sociaal geaccpeteerd dat er in kroegen gerookt wordt. Blijkbaar zijn kroegbazen daar ook voorstanders van, anders hadden die het allang verboden. Sommige mensen roken nou eenmaal graag bij hun biertje. De meeste mensen die ik die uitgaan zijn niet-rokers en die gaan ook gewoon uit, ook al wordt er gerookt. Die maken er alleen niet z'n punt van, omdat je er ook helemaal geen of heel weinig last van hebt.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Als ik even 's middags kop koffie of wat dan ook wil doen, is het dn normaal dat ik daardoor nog uren en uren met een rookwalm rond moet lopen. En is het normaal dat als ik schone kleren aantrek, ik die na een avondje cafe direct in de was kan gooien? Is dat normaal? En auto's... tja, wat een flauwe vergelijking. Auto's hebben nog nut of mensen of dingen te vervoeren. Roken heeft geen nut. Alleen genot. En verslaving. Nou, joepie! En ja, van mij mogen ze direct electrische auto's invoeren. Direct doen. Prima!! Citaat:
En ik ken heel veel mensen die er last van hebben, maar er niks van zeggen. WANT DAN BEN JE WEER EEN ZEIKERD. En, ik geef het toe, veel mensen denken er gewoon niet over na. Nou, dan heb ik uitdaging voor jou: maak de mensen bewust. Zeg tegen iedereen. Ik ga nu peuk opsteken. Maar als jij dat niet wilt, doe ik het niet. Hebben we deal? Ga jij volgende keer dat je in cafe komt aan iedereen in een straal van 10 meter afstand vragen of je die peuk mag aansteken? Eerst vragen, dan pas eventueel aansteken. Doen we dat? Dus niet: de niet-roker moet maar klagen. Nee, we doen: de roker moet toestemming vragen. Elke keer weer! OK? Doen we dat? Citaat:
De omgekeerde wereld. Een ander is verslaafd, en de niet-roker krijgt de negatieve gevolgen. Die tweede alinea hier snap ik niet. Citaat:
OK, mensen gaan naar buiten. Hun keuze. Missen ze stukje gezelligheid. Maar goed, als je niet sterker bent als een peuk!! Geluidsoverlast? Ik neem aan als je zonodig naar buiten moet voor een peuk (voor een p e u k.... te lachwekkend voor wooorden gewoon), dat je je dan gedraagd. Dus: stil zijn voor de buren. Heel simpel. Je wordt niet verplicht naar buiten te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|