Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 22:06
Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Oke, hier komt een lap tekst. Alvast de bedankt als je er de moeite voor op kunt brengen om dit te lezen....

Ik ben van nature al een verlegen jongen, onzeker en rustig. Elk klein tegenslagje trek ik me al van aan en het wordt nog erger. Nu dit weekend voel ik me nog meer klote..... Vrijdag had ik namelijk een date, was op zich wel gezellig en ze vond het ook leuk. Maar heb niet de indruk dat er nog een volgende afspraakje komt... Feit is dat ik hierdoor nog onzekerder ben nu, en had ook al een misverstand met een vriend dit weekend en nu hoor ik ook dat ik waarschijnlijk niet met iemand mee kan rijden omdat de auto vol zit. Voel me dus buitengesloten en beetje eenzaam nu na dit weekend, dat bijna alles tegen zit. Ook een rijles zaterdag gehad, instructeur zag dat ik er niet met me hoofd bij zat....

Ik voel ook nog iets voor een meid die ik best goed ken, een soort vriendin. Heb het gevoel dat zei ook iets voelt voor mij, weet het niet zeker maar durf het gewoon niet te zeggen omdat anders de vriendschap op het spel zet en dat wil ik ZEKER niet. Heb het gevoel dat zei er ook zo over denkt, maar kan er naast zitten en dat ze op iemand anders het oog heeft. (Gisteren in gesprek zei ze dat ze iemand op het oog heeft en ik zou het ook kunnen zijn bij haar verwachtingen).

Ik voel me dus klote door al deze kleine tegenslaagjes/vragen, moet het gewoon ff kwijt hier..... misschien lucht het op en kan iemand me een beetje raad geven?

Groeten en bedankt voor het lezen,
Dennisinho
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 22:33
pinkelotje
pinkelotje is offline
sorry ik kan je niet helpen ): ik denk eigenlijk nu gewoon dat je het tegen haar moet zeggen dat is teminste eerlijk. en als zij de vriendschap daardoor kapot maakt dat is het niet echt een vriendin denk ik.

veel succes en sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:42
Angeles
Angeles is offline
Het is moeilijk om nu advies te geven, ik denk dat je af en toe gewoon in een fase zit waarin je je dat soort tegenslagen enorm aan kan trekken en daar moet je zelf weer uit zien te klimmen. Wat mij in dat soort periodes enorm helpt is een dagboek bijhouden en alles van me afschrijven (zoals je hier ook al gedaan hebt). Ik heb ook zo'n periode gehad en dat werd na verloop van tijd wel beter.

Wat je met dat meisje doet, tja, je kunt zelf wel het beste inschatten hoe groot de kans is dat ze ook iets voor jou voelt. Als je echt verliefd op haar ben zou ik zeggen, neem de gok en vertel het haar (hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je dat niet durft - maar wees niet bang dat je afgaat, want dat is niet zo!)

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 23:35
Balance
Balance is offline
vrienden zijn er toch voor elkaar? die vertel je dingen over jezelf en zij zullen proberen je zo veel mogelijk te helpen en steunen, wanneer je een probleem hebt.

vertel dat meisje gewoon wat je voor d'r voelt. voelt ze hetzelfde voor jou, dan is dat natuurlijk perfect! maar is dit niet het geval, dan denk ik niet (als het een goede vriendin is tenminste) dat ze jou plots zal laten vallen. Mss in het begin moeilijk met met d'r omgaan, maar zeg d'r dat je je d'r bij neer legt, dat ze je niet leuk vind. Wanneer je het er moeilijk mee hebt kan je dat haar vast wel vertellen!
Maar zolang je niet waagt, win je ook niet. Vertellen wat je voelt kan geen kwaad, niet als het een échte vriendin is tenminste!
Veel succes
Oud 02-09-2002, 00:48
Maboq
Maboq is offline
ok..... ik zit ongeveer hetzelfde inelkaar je kunt jezelf denk ik niet veranderen, maar je kunt er wel proberen mee om te gaan.
als je bang bent om buitengesloten te worden moet je proberen meer vrienden te krijgen van het uitgaan of sport of school ofzo...
zodat je nooit afhankelijk bent van 1 vriendengroep.
ik had vroeger ook altijd dat als ik bij m'n vrienden was die gewoon aan het praten waren enzo dat ik wel over de dingen dacht die ze zeiden, maar weinig meepraatte.
maar ik ben erachter te komen om gewoon vaker te zeggen wat je denkt en niet alleen maar te luisteren.
en misschien klinkt et stom maar als je praat de mensen ook in de ogen aankijken, dan kom je een stuk minder onzeker over en krijg je waarschijnlijk ook een spontaner reactie terug.
met de dames ben ik ook niet echt super maar ik weet wel dat je tegen een goeie vriendin opener kunt zijn dan tegen een goeie vriend....
dus als ik jouw was zou ik gewoon proberen een goed gesprek met haar te hebben en gewoon open tegenover haar te zijn.

dat was et wel zo'n beetje.... misschien vind je het maar b/s maar dit is wat ik gedaan heb en het heeft redelijk gewerkt..
succes anyways
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:23
Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Bedankt voor de reactie`s.....

Dat gesprek, dat was niet in het echt voor de duidelijkheid maar op MSN. Het is niet echt een vriendin, maar meer een meid die ik bij een club regelmatig zie en mee msnt en af en toe sms. Ik beschouw het dus wel als vriendin, maar nie dat ik dr elke week zie in de kroeg of thuis. Ken dr nu bijna een jaar. We hebben elkaar ontmoet tijdens een reis naar het buiteland voor een voetbalwedstrijdje. Het was de vriendin van een vriend zijn vriendin (beetje ingewikkeld maja ). Toen vond ik dr al leuk, ma zijn dus gewoon vrienden geworden zeg maar. Vanaf begin vond ik dr al leuk, ma nooit tegen wie dan ook gezegt(behalve wat mensen op MSN).

Ze zal me niet laten vallen als ik het vertel en het is niet waar. Maar de vriendschap wordt gewoon minder dan, want kan me gevoelens dan niet verbergen. Nu kan ik dat nog wel namelijk.... ze weet nu namelijk niet dat ik wel iets voor dr voel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten