Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, ik had er nog overheen gelezen dat hij een eventuele boete op het loon in wilde houden van mensen die het nog niet ingeleverd had. ![]() Vraagje in het algemeen eigenlijk; Mag een werkgever kosten op een werknemer verhalen en wanneer? En mag je eventueel loon inhouden en wanneer? Ik kwam eigenlijk niet verder dan niet uitbetalen als iemand tijdens werktijd gewoon niets gedaan heeft en loon inhouden als er sprake is van opzettelijke vernieling. Of moet je dat laatste bij minderjarigen op de ouders verhalen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar je geeft het antwoord zelf dus eigelijk al ![]() Verder op wat voor kosten doel jij? Doel je op niet fifo vullen b.v. nee dat mag niet, moet hij maar controleren of het wel gebeurd en anders mensen ontslaan. GRTZ ivo
||
![]() |
Citaat:
Dat is hetzelfde als het niet fifo vullen van b.v. koek. Bewijs maar eens wie het niet doet, dat is het ondernemersrisico. De kans dat ze een boete krijgen omdat het niet bekend is is NIHIL. Het is zelden na te gaan of men zich er aan houd. Maar denk dat nare man dat beter weet ik ken de beginselen van arbeidsrecht wel maar wat dit betreft zou ik het niet zeker weten.
||
Citaat:
In principe is de schade die veroorzaakt wordt door medewerkers voor de kosten van het bedrijf. Denk hierbij aan dingen als niet FIFO vullen, een doos olijfolie naar beneden laten vallen maar ook aan kasverschillen (tenzij er bewezen kan worden dat de medewerker het gejat heeft maar dan kom ik uit op strafrechtelijke procedures enzo en daar weet ik niets vanaf) of 20 beschimmelde broden. Mocht het echter zo zijn dat er echt opzettelijk iets gesloopt wordt dan lijkt het mij logisch dat de medewerker de schade vergoed. Mocht het echt iets ernstigs zijn dan kan daar zelfs ontslag op staande voet op volgen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
werk gew00n_c0rina | 9 | 13-08-2009 18:25 | |
Werk, Geld & Recht |
Onderhandelen op het werk? Nijn* | 9 | 07-03-2008 16:59 | |
Werk, Geld & Recht |