Oud 01-03-2006, 23:09
Verwijderd
Which of you teenage sluts
Would give me head
For a pack
Of cigarettes?

I would come up to you in class
Make sure to kiss and caress
And rape you.
No one would know, but now
You'd just give the lab my DNA
And they will be able to track down my last name.

Some things are not working quite well in this country
Like there's lot of agression and criminality
We need the government to grab that bitch and slap her
Who ís that sick minister who wants to be a famous rapper?

I need to get laid
So please do not just give me head.
I'll give you a ride.

And a nice Gucci bag.
Advertentie
Oud 02-03-2006, 00:01
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
euh..

jah.. niet mijn ding vrees ik

Heb niets tegen engelstalige gedichten
maar de zinnen zijn naar mijn gevoel
te nederlands in hun opzet.

Daarnaast, t hele bitch/rape/slut vind ik een
beetje over the top.
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 02-03-2006, 09:16
Verwijderd
Ja jongen, daar kan ik ook niets aan doen. Het staat zo allemaal in de krant. Herinner je je toevallig nog het bericht dat een verkrachter op dezelfde school mocht blijven als het meisje dat hij had verkracht, omdat men vond dat ze hem anders twee keer zouden straffen? Ik heb het artikel nog hier.
Als je dit gedicht over the top vindt, vind je onze samenleving over the top. En dat mag best, want dat vind ik ook. Dus laten we er wat aan gaan doen. Fase 1 - bewustmaking. Maak mensen bewust van de schrijnende situatie. Schrijf bijvoorbeeld een gedicht waarin je naar voren laat komen hoe debiel de samenleving presteert.

Nu jij.
Oud 02-03-2006, 10:09
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
De gedachte, inhoudelijk, etc: wel oké
De vorm: niet zo (de zinnen te nederlands, zoals milamber al zei; de know-now-"rijm" vind ik ietwat cliché; te veel songtext dan poëzie)

En ik wil hier nu niet over gaan discussiëren tot in het oneindige. Dit is mijn kritiek, deal with it. Je hoeft er niet mee akkoord te gaan. Maar aub, niet weer een ellenlange discussie over zoiets subjectiefs.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 02-03-2006, 10:16
Jolyne
Avatar van Jolyne
Jolyne is offline
Het doet me denken aan een rap..van een of andere amerikaanse rapper.
__________________
Why think about tomorrow, while today still ownes you much?
Oud 02-03-2006, 12:07
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 02-03-2006 @ 10:16 :
Het staat zo allemaal in de krant.
Kun je dan misschien wat (links naar) artikelen posten waar je het gedicht op gebaseerd hebt?

"give me head"
Wat betekent dat?
Oud 02-03-2006, 12:22
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
"Ja jongen, daar kan ik ook niets aan doen. Het staat zo allemaal in de krant." Dat is toch geen serieus argument?

"Als je dit gedicht over the top vindt, vind je onze samenleving over the top. En dat mag best, want dat vind ik ook." Dat is toch ook geen serieus argument. Eerst leg je de beste man een mening in de mond en dan zeg je ook dat dat best mag.

Nu jij weer, retorisch wonder.
Oud 02-03-2006, 12:41
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...alde_seks.html is recent in het nieuws geweest. bovendien, ik quote: 'Hier spreekt Donner van Justitie, Ik doe het samen met politie. Ja, de drugs gaan van de straat, Er komt actie na gepraat. Blowers, neem daarvan notitie!'

verder vind ik het ietwat zwak uitgewerkt. het is niet duidelijk of gedoeld wordt op nederland in het algemeen of op dit specifiek fenomeen. niet dat je ze niet kunt combineren, maar de middelste strofe komt verdwaald idealistisch op me over binnen een sarcastisch-agressieve boodschap. ook het onregelmatig hoofdletter- en punctuatiegebruik lijkt geen duidelijke functie te hebben en binnen zinnen zoals de eerste zwakt dit af. toch, goed geprobeerd.
Oud 02-03-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 02-03-2006 @ 13:07 :
"give me head"
Wat betekent dat?
Pijpen. http://www.google.nl/search?hl=nl&rl...+head%22&meta=
Oud 02-03-2006, 13:05
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
De lollipop parties, zoiets. Leuk idee. Je gedicht that is. De hoofdletters storen. Voor 'lot' moet een a, of een s erachter, ís staat beter schuingedrukt. Kijk, ik woon niet in 'de grote stad,' ik ben nog maar net uit mijn baby's-worden-door-de-ooievaar-gebracht-fase. Ik heb hier wel een mening over, bijvoorbeeld dat ik niet van Gucci houd. Zo representatief is het dus niet. Ga je het opsturen naar Donner? Met die titel had je gedicht veel treffender gecunt. Maar het is wel de moeite waard. Ik zou er nog verder aan werken, als je er tenminste werkelijk iets mee wil zeggen.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 02-03-2006, 13:23
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ja, wat ik vergeten was is dat ik er vrij zeker van ben dat velen het met me eens zijn dat je engels af doet aan wat je wil zeggen.
Oud 02-03-2006, 13:30
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
Je hebt die woorden niet nodig om je punt te maken,
dwz, ik ben niet geschokt door je taalgebruik
(trust me), en het staat niet mooi in je gedicht,

Dus je slaat de plank tweemaal mis

En inderdaad ik denk ook dat je het
in het nederlands beter had kunnen zeggen.

Merk trouwens op dat ik geen kritiek had op
de inhoud van je gedicht, enkel op het taalgebruik
alszijnde een minpunt aan je gedicht.
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 02-03-2006, 17:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Deels een gewone zin waarin je een paar keer op enter hebt gedrukt om het een gedicht te laten lijken, deels een matige songtekst die niet zou misstaan in een nummers van de Heideroosjes.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-03-2006, 17:51
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
hmm ik vind het wel iets hebben.. wel een apart onderwerp en sommige woorden zijn wel hard en onpoëtisch maar ach, het is ook een hard onderwerp dus moet kunnen
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 02-03-2006, 18:10
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Dvine schreef op 02-03-2006 @ 18:51 :
hmm ik vind het wel iets hebben.. wel een apart onderwerp en sommige woorden zijn wel hard en onpoëtisch maar ach, het is ook een hard onderwerp dus moet kunnen
Wanneer leren mensen nu eens dat elk woord potentieel poëtisch is?
Oud 02-03-2006, 18:11
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 02-03-2006 @ 19:10 :
Wanneer leren mensen nu eens dat elk woord potentieel poëtisch is?
okee, maar ik vind het niet poëtisch overkomen in dit verband
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 02-03-2006, 18:15
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Dvine schreef op 02-03-2006 @ 19:11 :
okee, maar ik vind het niet poëtisch overkomen in dit verband
Ah, dat kan ik me voorstellen.
Oud 02-03-2006, 18:44
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 02-03-2006 @ 19:10 :
Wanneer leren mensen nu eens dat elk woord potentieel poëtisch is?
Vraag maar eens aan Xineof over het bestaan van absolute waarheid.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Ads door Google
Oud 02-03-2006, 18:53
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-03-2006 @ 19:44 :
Vraag maar eens aan Xineof over het bestaan van absolute waarheid.
Hihi, wat een dooddoener. Absolute waarheid bestaat niet, dus kunnen we maar beter geen hypotheses opwerpen? Anyway, als je het er niet mee eens bent daag ik je uit om een woord te noemen wat niet poëtisch gebruikt kan worden.
Oud 02-03-2006, 18:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik zou eerder zeggen 'geen enkel woord is poëtisch'. Want het poëtische komt er pas wanneer het in een context staat.
Oud 02-03-2006, 19:03
Verwijderd
Schokkend. De kwaliteit van het gedicht dan.

Nee James, dit is het bepaald niet. Verre van. Interessant dat je dit onder de aandacht wil brengen, maar bij zo'n schamele poging kijk ik liever de andere kant op. Ook al heb je je misschien proberen te verplaatsen in het hoofd van de ander, laat dat in het vervolg achterwege en leg je weer toe op de poëzie die je vroeger tenminste wel uit je pen kon laten komen.

Reynaert. Theoretisch gezien wel ja. Of je dat ook in de praktijk kunt zetten is iets anders. Het probleem is ook dat er aan woorden beelden verbonden worden. Smegma kan nog zo'n prachtige mogelijkheden bieden met letters en klanken, als ik het in een gedicht zie staan, ga ik vanzelf al kokhalzend snel iets anders lezen. Poëtisch verantwoord of niet.
Oud 02-03-2006, 19:34
Verwijderd
De titel in relatie tot de inhoud van het gedicht is een goede vondst.
Oud 02-03-2006, 20:56
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 02-03-2006 @ 19:53 :
Hihi, wat een dooddoener. Absolute waarheid bestaat niet, dus kunnen we maar beter geen hypotheses opwerpen? Anyway, als je het er niet mee eens bent daag ik je uit om een woord te noemen wat niet poëtisch gebruikt kan worden.
Het gaat mij ook niet om het inhoudelijke gedeelte. Het ging mij enkel en alleen om de toon waarmee jij vanaf je troon over anderen denkt te kunnen oordelen. of in ieder geval zo overkomt.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 03-03-2006, 08:46
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Oh ja die toon. Misschien helpt het als ik zeg dat ik eigenlijk best aardig ben? Ik zal het volgende keer misschien genuanceerder brengen, want blijkbaar is men hier erg gevoelig voor minder genuanceerde opmerkingen.

Je opmerking deed me trouwens denken aan een hilarische opmerking van Theo Maassen: "Ik oordeel niet over mensen, maar dan moeten ze wel normaal doen." Ik hoop toch dat ik dat stadium nog niet bereikt heb.

@Sketch, daarom zei ik ook potentieeel poëtisch.
Oud 03-03-2006, 08:58
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 02-03-2006 @ 00:09 :
Which of you teenage sluts
Would give me head
For a pack
Of cigarettes?

I would come up to you in class
Make sure to kiss and caress
And rape you.
No one would know, but now
You'd just give the lab my DNA
And they will be able to track down my last name.

Some things are not working quite well in this country
Like there's lot of agression and criminality
We need the government to grab that bitch and slap her
Who ís that sick minister who wants to be a famous rapper?

I need to get laid
So please do not just give me head.
I'll give you a ride.

And a nice Gucci bag.
Sluit prima aan bij je naam.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Advertentie
Oud 03-03-2006, 10:56
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik vind d'r geen zak aan, maar toch origineel verzonnen.
Oud 03-03-2006, 12:48
Verwijderd
Normaal heb ik het niet zo met engelstalige gedichten, maar deze vind ik wel leuk en geinig. De rijm is ook leuk, niet helemaal vol. In het engels kan je echt de raarste woorden met elkaar laten rijmen.

De laatste zin is heel erg grappig, haha. Maar of dit in het rijtje van serieuze poëzie hoort...
Oud 03-03-2006, 15:14
Outro
Outro is offline
Ik ben het echt absoluut niet met bovenstaande reacties eens.

Vind dit een ontzettend goed gedicht. Waarom moet een gedicht in vredesnaam altijd volgepropt zitten met mooi taagebruik, ritme, ed.? Je gedicht heeft me werkelijk geraakt en dat kan ik van weinig andere gedichten op dit forum zeggen, hoe mooi ze ook geschreven kunnen zijn.

Je taalgerbuik sluit perfect aan bij het onderwerp en je zogenaamd foute engelse taalgebruik stoorde mij ook niet. Je schrijft naar mijn idee niet zo zeer vanuit een ideaal maar gewoon vanuit verontwaardiging en woede. Dat komt prima uit de verf zou ik zo zeggen.

Jij omschrijft de werkelijkheid op een ongenuanceerde manier. Petje af want ik denk dat weinigen je dat nadoen
__________________
Where the spring is sprung
Oud 03-03-2006, 16:33
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
Dat hoeft helemaal niet outro, tis een kwestie van smaak. Maar kennelijk wel één die veel mensen delen
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 03-03-2006, 18:24
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind dit dus niks, door de scheldwoorden, het ruw verwoorden van je onderwerp en het engels. Ik zie dit meer als een songtekst van 50 Cent dan als een gedicht (En nee, dat is helaas niet positief).
Het is goed van je dat je dit onder de aandacht wilt brengen, maar op deze manier doet het me niet veel.
Oud 03-03-2006, 18:28
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 03-03-2006 @ 19:24 :
Ik zie dit meer als een songtekst van 50 Cent dan als een gedicht (En nee, dat is helaas niet positief).
Ik denk 50 Cent nu juist onderdeel van het soort cultuur is waar dit gedicht kritiek op geeft.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 03-03-2006, 18:32
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja, dat is waar, maar ik doelde eigenlijk op de scheldwoorden.



Vandaag kom ik totaal niet uit mijn woorden, excuses .
Oud 03-03-2006, 20:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Outro schreef op 03-03-2006 @ 16:14 :
Jij omschrijft de werkelijkheid op een ongenuanceerde manier. Petje af want ik denk dat weinigen je dat nadoen
Ik moest laatst schijten
Dus ik ging naar de wc
Na afloop veegde ik mijn reet af
Met ruw papier

Nu doet mijn aars pijn
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-03-2006, 21:32
Outro
Outro is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-03-2006 @ 21:57 :
Ik moest laatst schijten
Dus ik ging naar de wc
Na afloop veegde ik mijn reet af
Met ruw papier

Nu doet mijn aars pijn

ja lachen joh
__________________
Where the spring is sprung
Oud 04-03-2006, 02:19
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Was het maar zo dat de krant volstond met poezie. Volgens mij staat de krant alleen vol met berichten zoals jij die nu weer één post. Je 'gedicht' spreekt me helemaal niet aan, maar dat is geen verrassing meer. Kritiek op de maatschappij kan ik me wel in vinden, maar had het liever anders uitgewerkt gezien, in kloppend taalgebruik en wat woordspelingen bijvoorbeeld.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Oud 04-03-2006, 16:49
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 04-03-2006 @ 03:19 :
Kritiek op de maatschappij kan ik me wel in vinden, maar had het liever anders uitgewerkt gezien, in kloppend taalgebruik en wat woordspelingen bijvoorbeeld.
Als ik hier even mag quoten .
Over die woordspelingen, als je die had toegepast, had ik het veel meer een gedicht gevonden. Ik vind het nu nauwelijks (lees: geen) een gedicht.
Ads door Google
Oud 04-03-2006, 19:32
Verwijderd
Beste forummers,

Bij deze wil ik mijn waardering uitspreken voor de vele reacties die jullie mij tijdens mijn afwezigheid hebben doen toekomen. Een aantal dingen.

1) Over het engelse taalgebruik zijn de meningen verdeeld. Het was overigens geenszins om van mijn gedicht een hoogstaand engels literair werk te maken, wat ook niet zo zou passen bij de context. Meiden: denk aan een kakker die wanneer hij klaarkomt 'ik arriveer' kreunt. Dat zou slechts het gesprek op de eerstvolgende borrelavonden ten goede komen, maar de seks wordt er niet mooier van.

2) Jullie hebben nog een artikel over het hoofd gezien. Er is deze week bekend geworden dat er in Engeland met een bizar grote nauwkeurigheid door middel van DNA de meest waarschijnlijke achternaam kan worden berekend.

3) Ik bedien mij het liefst van de nederlandse taal, maar toen ik opeens een ingeving kreeg en mij de eerste zin 'which (...) cigarettes' binnenschoot, met een eigenaardig soort binnenrijm, besloot ik hier een gedicht van te maken. Het is geen publiek geheim dat mijn meeste gedichten zijn terug te leiden tot een enkel miniscuul woordje, een zinnetje of een gedachte.

4) Over de absolute waarheid; die bestaat wel. Wanneer die er niet zou zijn zou de absolute waarheid namelijk zijn dat die er niet is. En in elk ander geval zou de absolute waarheid er ook zijn.

5) Iemand had het over scheldwoorden. Waar zie jij scheldwoorden? Ik zag ergens 'sluts' staan, maar ik zag laatst twee jongens van 13 op tv die mij verzekerden dat slet tegenwoordig meer een aanspreekvorm dan scheldwoord is. We zijn het 'moppie'-stadium een beetje voorbij, dan krijg je dat.
Oud 04-03-2006, 22:28
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
niet alles geloven wat op tv komt

(ik weet, 'tis moelijk)
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 05-03-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
milamber schreef op 04-03-2006 @ 23:28 :
niet alles geloven wat op tv komt

(ik weet, 'tis moelijk)
NRC; wetenschappelijk onderzoek.
Oud 05-03-2006, 09:31
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
door twee jongens van 13?
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 05-03-2006, 10:46
Verwijderd
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4736984.stm

Alsjeblieft.
Oud 05-03-2006, 11:01
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
ik bedoelde dus dat "sluts" gebeuren
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Oud 05-03-2006, 19:37
Mooneh
Avatar van Mooneh
Mooneh is offline
Ik vind je gedicht met, volgens anderen, 'vies' woord gebruik eigenlijk alleen maar heel puur.
En om even op punt 3 in te gaan, daar herken ik mezelf ook ontzettend in. Dat is ook de leukste manier om een gedicht te beginnen, denk ik.
Oud 06-03-2006, 08:25
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
paupershit
__________________
Oud 06-03-2006, 08:28
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Mooneh schreef op 05-03-2006 @ 20:37 :
Ik vind je gedicht met, volgens anderen, 'vies' woord gebruik eigenlijk alleen maar heel puur.
En om even op punt 3 in te gaan, daar herken ik mezelf ook ontzettend in. Dat is ook de leukste manier om een gedicht te beginnen, denk ik.

ik herken me in de handleiding van de video-recorder
__________________
Oud 06-03-2006, 08:37
Verwijderd
Als ik zie hoe jij zelf geprogrammeerd bent, verbaast me dat niets. En nu weer on-topic, of wegwezen, graag.

En als je dit paupershit vindt, onderbouw het dan even, wil je. En misschien kan je een voorbeeld geven van een gedicht dat wel jouw goedkeuring kan wegdragen (als het kan een gedicht dat niet te maken heeft met een of ander duister regime).
Oud 06-03-2006, 09:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Outro schreef op 03-03-2006 @ 22:32 :
ja lachen joh
Niks lachen. Ik wilde alleen maar laten zien dat ik het hem gemakkelijk na kon doen, en mijn gedicht is zelfs minder slecht en pretentieus dan dat van James. Iedere idioot kan de werkelijkheid op een ongenuanceerde manier beschrijven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2006, 09:58
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 06-03-2006 @ 09:37 :
Als ik zie hoe jij zelf geprogrammeerd bent, verbaast me dat niets. En nu weer on-topic, of wegwezen, graag.

En als je dit paupershit vindt, onderbouw het dan even, wil je. En misschien kan je een voorbeeld geven van een gedicht dat wel jouw goedkeuring kan wegdragen (als het kan een gedicht dat niet te maken heeft met een of ander duister regime).
intentie/potentie, groot/klein
__________________
Oud 06-03-2006, 13:25
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Laten we alsjeblieft niet gaan flamen; houd het netjes!

Ik vind de ontwikkeling op zijn minst opmerkelijk te noemen, hoe het werk van James, alhoewel in essentie niet veranderd, een compleet andere beoordeling krijgt dan, laten we zeggen, 3 maanden geleden.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 06-03-2006, 14:18
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 04-03-2006 @ 20:32 :


5) Iemand had het over scheldwoorden. Waar zie jij scheldwoorden? Ik zag ergens 'sluts' staan, maar ik zag laatst twee jongens van 13 op tv die mij verzekerden dat slet tegenwoordig meer een aanspreekvorm dan scheldwoord is. We zijn het 'moppie'-stadium een beetje voorbij, dan krijg je dat.
Sorry, ik ben er niet van gediend om aangesproken te worden als 'slet'. (Ik zeg nu niet dat je gedicht op mij slaat, maar in het algemeen). In mijn omgeving wordt dat niet als normaal beschouwd, en ik vind dat ook gewoon niet kunnen. Nou kan de wereld wel allemaal 'slut' gaan zeggen en beweren dat het doodnormaal is, maar het lijkt alsof jij dat allemaal als normaal beschouwt, maar misschien ligt dat aan mij.
Ik denk dat het geen positief teken is dat mensen met steeds minder respect met elkaar omgaan en jij vat dat als normaal op.

Dus ik vind het wél scheldwoorden.


Edit: als ik dit niet mag posten (omdat het niet echt direct meer over het gedicht gaat) moet iemand dat maar even zeggen . Dan zal ik het niet meer doen =O.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.