Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2006, 11:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
ZerO schreef op 27-01-2006 @ 22:26 :
dat willen mannen niet horen
Tja je kunt ook moeilijk gaan beweren dat je t wel geil vindt.
Oud 28-01-2006, 11:21
zeep007
zeep007 is offline
Dat zou mij nou echt niet uitmaken he. Iedere relatie is anders, en heeft zn eigen ontwikkeling en groei nodig. Maakt mij dat nou uit of hij dat niet of wel met een ander een keer meegemaakt heeft.
Ik wil alleen wel weten van te voren heo serieus hij het allemaal neemt. Ik heb namelijk geen behoefte aan relaties van een maandje ofzo, tenzij het natuurlijk gewoon zo uitpakt, maar wat dus eigenlijk niet de intentie was.
ZIjn zijn intenties goed, daar gaat het mij eigenlijk om...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 11:48
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2006 @ 11:41 :
En zij komen er ook later achter dat ze meer van de wereld willen zien...
Dat is daarom toch niet altijd zo?

Er zijn zat jongens en meisjes die bij hun eerste liefde blijven.
Dat ligt aan de persoon zelf. Als diegene nu een goede relatie heeft, waarom er dan een eind aan maken? Om te zien of er misschien nog iets beters voor hem/haar hier rondloopt? Of om rond te sletten? Daarvoor geeft toch niemand een echt mooie en goede relatie op?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:19
*** is offline
Mwah het kan zo zijn dat het in eerste instantie voor de andere partij juist wel vleiend is, of dat degene toch achterdochtig raakt waarom hij/zij de eerste is (maar dat stadium is als het goed is dan wel gepasseerd, aangezien je niet voor niks die persoon leuk vindt).
In tweede instantie denk ik dat de mannen er meer moeite mee hebben dan de vrouwen dat zij de eersten zijn voor hun partner, omdat de vrouw dan waarschijnlijk langzameraan wil doen op het gebied van sex.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:24
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-01-2006 @ 03:04 :
Waarom?
Omdat ik heel bevooroordeeld zou denken 'wat is er mis met hem dat hij nog nooit een relatie heeft gehad' Hij hoeft heus geen jarenlange relaties en een verloving achter de rug te hebben, maar meestal begin je ergens tussen je 16e en je 20e wel een keer met dat relatiegebeuren. Als er dan op je 26e nog steeds nooit iets langer dan 3 maanden heeft geduurt vind ik dat opvallend
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 15:24 :
Omdat ik heel bevooroordeeld zou denken 'wat is er mis met hem dat hij nog nooit een relatie heeft gehad' Hij hoeft heus geen jarenlange relaties en een verloving achter de rug te hebben, maar meestal begin je ergens tussen je 16e en je 20e wel een keer met dat relatiegebeuren. Als er dan op je 26e nog steeds nooit iets langer dan 3 maanden heeft geduurt vind ik dat opvallend
Vooroordelen.
Oud 28-01-2006, 14:53
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-01-2006 @ 15:48 :
Vooroordelen.
Dat zei ik zelf al
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:58
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 15:53 :
Dat zei ik zelf al
Ik voeg er de ""-betekenis aan toe.
Oud 28-01-2006, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Als er dan op je 26e nog steeds nooit iets langer dan 3 maanden heeft geduurt vind ik dat opvallend
Dat hangt heel erg af van de kringen waar je in verkeert. Als je een groep van zesentwintigjarige MBO'ers ondervraagt, die dus op hun zesentwintigste allemaal al fulltime werken en gesetteld zijn, dan is het logisch dat daar een totaal andere score uit komt dan wanneer je een even grote groep zesentwintigjarige studenten vraagt en kijkt hoeveel lange, serieuze relaties die studenten al achter de rug hebben. Daarnaast spelen er ook nog dingen mee als milieu (in bepaalde milieus en sociale kringen is het gewoon gebruikelijker om meer met serieuze relaties bezig te zijn).

Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn vrienden- en kennissenkring dan zijn lange, serieuze relaties daar eerder uitzondering dan regel, omdat een groot deel van die mensen het veel te druk heeft met zelf leven en zelf studeren om met een lange, serieuze relatie bezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 16:00 :
Dat hangt heel erg af van de kringen waar je in verkeert.
Dat zal ook inderdaad wel, ik studeer niet dus heb geen idee wat in die kringen 'gebruikelijk' is

Maar zoiets heb ik net ook aan Methuselah ge-pmt, dat het anders is als je nog studeert dan wanneer je een vaste baan en eigen huis hebt, dat zijn 2 verschillende werelden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:54
Kaa
Kaa is offline
vriendjes zonder relatie ervaring vind ik over het algemeen leuker, omdat je dan het idee hebt dat je nog een soort verrassingselement in de relatie kan brengen zonder al te veel fantasie. En verder maakt het geen donder uit natuurlijk, je kent elkaar niet dus het is altijd een sprong in het diepe, ervaring of niet...
Oud 28-01-2006, 16:34
esprit-chick
esprit-chick is offline
mijn ervaring is dat ervaring niets zegt

don't worry dus

tip: wees hier wel eerlijk over, ik schat niet in dat er (veel) meisjes zijn die dit als een serieus probleem zien dus dat is t probleem niet
wat relaties en seks betreft is het ook gewoon t beste als je jezelf bent en de dingen op 'instinct' doet, kan denk ik dus ook niet echt verschil maken of iemand veel of weinig ervaring heeft
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:21
Li
Li is offline
Ervaring of niet, als je het samen écht leuk hebt maakt het niks uit. Wel is het denk ik voor mannen fijner om een maagd in bed te hebben dan andersom. Zou het slecht trekken als ik daar dominant stond te wezen en uit moest leggen hoe bijvoorbeeld doggy style werkt, maar ja als je verliefd bent vind je dat vast ook niet zo erg
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:29
LOLA3000
LOLA3000 is offline
offtopic: jij had toch juist wel een relatie gehad met een meisje waar je nog heel lang verliefd op bleef, als ik me het goed kan herrineren?
Oud 28-01-2006, 17:36
WolterB
WolterB is offline
Bij mij vormde het geen enkel probleem, als je verliefd bent is dat denk ik één van de dingen die het zeker niet tegen zal houden
Oud 28-01-2006, 17:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 28-01-2006 @ 18:29 :
offtopic: jij had toch juist wel een relatie gehad met een meisje waar je nog heel lang verliefd op bleef, als ik me het goed kan herrineren?
Was het maar waar. Ik ben wel héél lang verliefd geweest op ene bepaald meisje, een goede vriendin van me, maar daar heb ik (helaas) nooit een relatie mee gehad. Ik heb wel een maandje een 'verkering' gehad met een ander meisje (die later de rest van m'n vriendengroep ging afwerken ).
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 18:09
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Je moet toch ergens beginnen?! En als zij wel een beetje ervaring heeft, kan ze je vast wel het een en ander leren
Oud 29-01-2006, 08:56
groovy
groovy is offline
En als jij een beetje open staat voor dingen, komt het ook helemaal goed .

Ik zal het een beetje uitleggen..: Mijn eerste vriend was tevens ook de eerste relatie voor hem. Ik zei wel eens tegen hem dat ik bepaalde verwachtingen had van onze relatie, dat we bijvoorbeeld de tijd die we hadden in het weekend (afstandsrelatie) ook goed moesten besteden. In plaats van dat hij ook iets leuks met me ging doen, lag hij de helft van het weekend in zijn bed en belde me dan ook nog vaak af. Nouja je kunt begrijpen dat deze relatie na een jaar toch maar gestrand is

Ik vond het bij hem heel jammer dat hij niet een beetje open stond voor wat zijn vriendin wou en hoe hij haar kan verrassen enzo. Hij hoeft niet precies te doen wat ik wil, maar hij snapte het dus niet als ik zei dat het niet netjes was om je vriendin 5 minuten van te voren af te bellen als je samen een dagje weg zou gaan.

Als hij meer hiervoor open had gestaan, en meer had geluisterd naar mijn verlangens en daar een beetje in had willen voldoen, dan was de relatie zoveel beter geweest.

Hij ging bijvoorbeeld altijd ALLEEN naar feestjes, ik mocht niet mee..terwijl vriendinnen van mij wel met het vriendje samen vaak naar feestjes gingen. Als ik daar dan iets van zei, had ik gewoon pech gehad..

Dus eigenlijk miste ik het aspect dat hij niet echt leek te luisteren naar me..en ik denk dat dat heel belangrijk is in een relatie..dat je luistert, je hoeft niet meteen te doen wat een meisje wil, maar het is fijn als je luistert en je bedenkt of je iets zou willen doen voor haar..

Ik hoop dat je deze vage uitleg een beetje snapt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
groovy schreef op 29-01-2006 @ 09:56 :
En als jij een beetje open staat voor dingen, komt het ook helemaal goed .

Ik hoop dat je deze vage uitleg een beetje snapt
Ik snap 't helemaal en sta (bijna) overal voor open.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2006 @ 11:41 :
Maar nu? Nu wil ik toch liever iemand die wat ervaring heeft, zodat je dingen niet meer hoeft uit te leggen, die dat gewoon weten en snappen en daarom niet meer zo doen. Ze weten beter hoe ze met een partner moeten omgaan, het gaat meer vanzelf, je bent meer gelijkwaardig en dat lijkt me eigenlijk toch wel een stuk fijner...
Mwa, dat iemand meer relaties heeft gehad wil niet zeggen dat ze weten hoe ze met een partner om moeten gaan... Juist het aantal relaties kan dan zeggen dat ze niet in staat zijn om een relatie te hebben en dat het juist op dat punt fout gaat, dat ze niet weten hoe ze met iemand om moeten gaan. Misschien dat het juist daarom in die relaties fout is gegaan en hij zo meer vriendinnen heeft gehad...

Overigens kan het ook zo zijn dat iemand door eerdere relaties een verkeerd beeld heeft gekregen van relaties, waardoor dat weer averechts werkt in een relatie.

Wanneer iemand logisch kan nadenken, empatisch vermogen heeft en bereid zich in te zetten voor een relatie met mij, maakt het mij geen donder uit dat hij nooit eerder een relatie heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 00:03
Verwijderd
Ik denk dat het meer een voordeel zou zijn voor de ander als hij al wat relatie-ervaring zou hebben, maar voor onze relatie niet noemenswaardig. Je moet toch altijd wennen aan elkaar en elkaars grenzen en wensen etc etc aftasten. En daarnaast: niet alle ervaring is positief he Nu heb je in ieder geval geen slechte ervaringen ofzo die zo hun sporen hebben achtergelaten en invloed kunnen hebben op de nieuwe relatie. Aan elk voordeel zit een nadeel en andersom Ik zou me daar dus niet zo druk om maken
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:01
kenni
kenni is offline
Relatie-ervaring is geen vereiste hoor

Maar kan natuurlijk soms wel makkelijk als je vriend(in) al wel ervaring daarin heeft, zodat hij weet wat over het algemeen belangrijk is binnen een relatie.
Oud 08-02-2006, 22:09
Balance
Balance is offline
Ik vind het geen enkel probleem.
Misschien juist wel prettiger dan wanneer iemand hele lange serieuze relaties achter de rug heeft.
Oud 08-02-2006, 23:06
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Als er dan op je 26e nog steeds nooit iets langer dan 3 maanden heeft geduurt vind ik dat opvallend
Ach, ik begrijp ook nog steeds niet waarom ik de eerste voor mijn vriend ben, zo'n leuke, spontane jongen! Maar hij zegt zelf dat-ie de ware nog niet was tegengekomen. Ik ga er verder niet moeilijk over doen of me afvragen wat er 'mis' is met hem. Ik zal dan wel heel speciaal zijn...ofzo

Wat ervaring betreft, ik heb toen ik 18 was een relatie van 2 maanden gehad, die was echt helemaal niet goed, die jongen heeft me gewoon letterlijk gebruikt en vervolgens gedumpt , maar ik heb er wel dingen over mezelf geleerd, o.a. wat ik wel en niet wil in een relatie. Hoe naar het ook was, ik ben toch wel blij dat ik die ervaring heb. Ik durf nu eerder het initiatief te nemen omdat ik al een beetje weet hoe het moet, m'n vriend is daar nog een beetje terughoudend in. Dat is soms wel een beetje vervelend, omdat ik zelf absoluut niet dominant ben ingesteld en ook best onzeker. Maar aan de andere kant vind ik het juist ook heel fijn dat hij nog geen ervaring heeft, zodat we alles rustig kunnen opbouwen. Uiteindelijk leert hij het zelf wel
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:24
Pandora
Pandora is offline
Als je er in ieder geval maar niet over liegt
Oud 09-02-2006, 13:30
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Pandora schreef op 09-02-2006 @ 14:24 :
Als je er in ieder geval maar niet over liegt
liegen is een nono he!
Oud 09-02-2006, 17:18
Pandora
Pandora is offline
Oud 09-02-2006, 17:27
Papillonne
Papillonne is offline
Ik zou er geen problemen mee hebben, maar dat komt omdat ik zelf ook niet barst van de ervaring (eufemistisch ). Voor zover ik weet vinden meisjes het vooral schattig en juist leuk omdat het betekent dat je niet rond hebt lopen 'sletten' en dat je hebt gewacht op een bijzonder persoon om bepaalde dingen mee te doen. Dat geeft een meisje juist een speciaal gevoel! ZIJ is degene die jij hebt uitgekozen om ervaring mee op te doen, dus dat is in feite een heel bijzonder 'cadeau' dat je haar geeft

Off-topicenken jongens er ook zo over? (aangezien ik eigenlijk met hetzelfde probleem zit)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:22
Iduna
Iduna is offline
Het is soms wel te zwart/wit gesteld. Tussen de 'groentjes' en de 'sletten' zitten ook nog een hoop mannen/vrouwen die wel wat ervaring hebben, maar dan niet té veel vrouwen/mannen hebben gehad.

Het ligt er aan wat de reden is van het 'gebrek' aan ervaring, om het zo maar te stellen. Sommige mensen zijn niet zo aantrekkelijk en hebben daardoor weinig ervaring. Anderen zijn meer gericht op studie en maken te weinig tijd vrij voor de liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 14:12
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 28-01-2006 @ 12:48 :
Dat is daarom toch niet altijd zo?

Er zijn zat jongens en meisjes die bij hun eerste liefde blijven.
Dat ligt aan de persoon zelf. Als diegene nu een goede relatie heeft, waarom er dan een eind aan maken? Om te zien of er misschien nog iets beters voor hem/haar hier rondloopt? Of om rond te sletten? Daarvoor geeft toch niemand een echt mooie en goede relatie op?
Dat is inderdaad per persoon anders. Sommigen vinden het niet erg om alleen maar 1 relatie in hun leven te hebben, anderen wel. Ik heb nu een mooie en goede relatie en ik zou echt met hem willen trouwen enzo, maar hij is wel mn eerste en enige relatie. Eigenlijk wil ik wel weten of ik wat ik voor hem voel speciaal is, of dat ik andere jongens ook zo leuk kan vinden als hem. Maar straks geef ik hem op (om te kijken hoe het met anderen kan zijn) en blijkt hij toch de leukste te zijn voor mij..
Nouja wat ik wil zeggen is dat 'rondkijken' soms wel een goede reden is om een mooie en goede relatie op te geven. Maar dat verschilt dus per persoon.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 18:22 :
Het gaat om een puur hypothetische situatie (dat ik dat even duidelijk heb gemaakt..).

tuurlijk... tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:19
Orpheo
Orpheo is offline
ik denk dat iemand met weinig mensenkennis en weinig sociale vaardigheden en sociaal inzicht, beter 'veel' ervaring kan hebben. en dan heb ik t niet over sex of zoenen of andere fysieke aangelegenheden.

voor iemand die wel een royale portie mensekennis bezit, en wel sociaal vaardig is, is ervaring minder een vereiste. dit persoon kan zich dan makkelijker aanpassen, en situaties beter inschatten.
Oud 23-02-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-02-2006 @ 23:09 :
Ik vind het geen enkel probleem.
Misschien juist wel prettiger dan wanneer iemand hele lange serieuze relaties achter de rug heeft.
Ben ik het wel mee eens

Al moet ik er bij zeggen dat ik het ook niet heel relaxt vind als je beiden nog nooit een serieuze relatie gehad hebt. Dit had ik met m'n exvriendje en daarom zijn een aantal dingen echt ontzettend misgegaan. Hij doet het nu wel goed met z'n nieuwe vriendinnetje en dat is niet leuk om te zien.
Maar dat zal per stel verschillen: bij andere stellen die allebei daarvoor nooit een serieuze relatie gehad hebben, gaat het misschien wel goed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:09
it is anoli
it is anoli is offline
Ik heb ook geen ervaring en ik zou ook liever een man zonder ervaring willen. het is toch zeker zo leuk als het iets alleen van je 2en was. iets unieks wat je deelt. het maakt het wat specialer.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 18:49
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 28-02-2006 @ 17:09 :
Ik heb ook geen ervaring en ik zou ook liever een man zonder ervaring willen. het is toch zeker zo leuk als het iets alleen van je 2en was. iets unieks wat je deelt. het maakt het wat specialer.

ff tussendoor; nog gefeliciteerd met je verjaardag (je leeftijd is rood dus jarig )
Oud 01-03-2006, 14:24
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
ff tussendoor; nog gefeliciteerd met je verjaardag
dank je
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:15
gurl19
gurl19 is offline
zitten voor en nadelen aan.

Nadeel is dat ik het niet leuk vind als hij al veel meisjes heeft gehad. Beetje jaloersigheid. Is zij niet beter, knapper, slanker etc.?
Voordeel is dat hij wel weet hoe hij een meisje kan plezier. Er gewoon al wat ervaring mee heeft en niet meer zo aan het stuntelen is, en natuurlijk niet meer zo zenuwachtig is.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:33
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 01-03-2006 @ 16:15 :
zitten voor en nadelen aan.

Nadeel is dat ik het niet leuk vind als hij al veel meisjes heeft gehad. Beetje jaloersigheid. Is zij niet beter, knapper, slanker etc.?
Voordeel is dat hij wel weet hoe hij een meisje kan plezier. Er gewoon al wat ervaring mee heeft en niet meer zo aan het stuntelen is, en natuurlijk niet meer zo zenuwachtig is.
maar dat is alleen eigenlijk op t gebied van sex. sex kan je leren. het omgaan met mensen, omgaan met degene met wie je in een relatie zit, dat is veel complexer. voor verdere uitleg, zie mijn vorige post in dit topic
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten