Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 14:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga komend weekend verhuizen naar mijn studentenkamer en daar heb ik maar drie stopcontacten. Nou ontkom ik er haast niet aan dat ik een verlengsnoer met stekkerblok in een ander verlengsnoer met stekkerblok moet steken om genoeg stopcontacten te kunnen creeren op de juiste plaats. Nou las ik alleen iets op de verpakking dat dat niet mocht ofzo maar het was Duits dus misschien heb ik het wel verkeerd begrepen.

Kan iemand mij vertellen of het slecht is om twee stekkerblokken in elkaar te steken en die dan in het stopcontact in de muur of maakt dat niet uit?
Oud 03-03-2006, 16:07
Verwijderd
Ik doe het zelf al jaren zo; nog nooit problemen mee gehad. Ik kan me wel voorstellen dat als je er teveel apparaten insteekt die enorm veel stroom verbruiken, bijvoorbeeld drie computers ofzo, dat het dan problemen kan gaan geven.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:32
]{ing
]{ing is offline
Zelfs drie computers zou geen probleem geven. Als het goed is kan een gewoon stopcontact zo'n 10A aan, dus 2300 Watts. Zolang het totale stroomverbruik van de aangesloten apparatuur onder de 2300W blijft is er volgens mij niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben van plan om een stekkerblok te nemen met daarin de stekkers van modem, router, bureaulampje, misschien stereo en aquariumpomp en dan daar een in met alle computerzooi (computer, beeldscherm, printer, scanner, boxen) met zo'n schakelaar zodat ik die kan uitzetten.

Dat zou dan toch gewoon moeten kunnen?
Oud 09-03-2006, 14:49
Verwijderd
Gewoon proberen, kan het niet dan springt er een stop en dan moet je dus een deel van de apparaten op een andere elektriciteitsgroep aansluiten (als je die hebt, en anders niet allemaal tegelijk aanzetten).
Maar wat je beschrijft kan makkelijk.
Bij normaal elektriciteitsgebruik zul je niet snel een stop eruit knallen door teveel dingen aan te sluiten hoor...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:17
Shock
Shock is offline
Let erop dat de stekkerdozen (vooral de doos die je rechtstreeks in de wandcontactdoos prikt) het vermogen aankunnen. Meestal ligt het vermogen dat de stekkerdozen aankunnen zo rond de 1500 Watt. Sluit er dan voor de zekerheid ook niet meer op aan.
Het gaat dus niet alleen om de stoppen in de meterkast, let ook goed op de warmte-ontwikkeling in de dozen zelf.
Reageren

Regels voor berichten