Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 14:56
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Als je op korte termijn zou komen te overlijden...?

Ik heb net te maken gehad met een jongetje van (edit) 10 jaar die gestorven is aan kanker, vandaar.

Laatst gewijzigd op 08-03-2006 om 09:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 14:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Weten dat mijn vriend in goede handen achterblijft na mijn dood, dat is het enige dat ik echt heel belangrijk vind.

En natuurlijk afscheid kunnen nemen van iedereen die me dierbaar is en genieten van de tijd die ik nog met ze heb.
Oud 07-03-2006, 15:09
Ramia
Ramia is offline
Een hele leuke vakantie in een warm land met alle mensen waar ik om geef.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 15:10
coopergirl
coopergirl is offline
Zelf mijn afscheidsdienst regelen.
Oud 07-03-2006, 16:08
Verwijderd
als ik nu nog maar kort had?

een keer een echte knuffel van iemand dan alleen maar via msn..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:46
Verwijderd
Uhm... Tegen mijn ouders zeggen dat ik van ze houd en ze dankbaar ben, dat zeg ik eigenlijk nooit. En tegen mijn beste vriend zeggen dat alles goed komt. En tegen mijn zussen dat ze allemaal verder moeten gaan waar ze gestopt zijn, dat ze niet lang mogen huilen, maar dat ze mij nooit mogen vergeten, zolang ze mij niet vergeten, zal ik bij ze zijn, zal ik ze toch nog beschermen en steunen.
En als ik dan nog iets langer te leven, wil ik nog heeeeeeel graag een keer Les Miserables in het Engels zien. De musical, wel te verstaan.

Edit: en mijn eigen begrafenis regelen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:52
Verwijderd
Als ik toch op echt korte termijn de pijp uitga dan heeft wensen ook geen zin meer. Dan ga ik gewoon nog een keer hard feesten en that's it.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:35
marrel
marrel is offline
Ik hoop eigenlijk mijn P nog te kunnen halen, gewoon omdat ik daar zo veel energie in heb gestoken dat ik het dan ook maar ff af wil maken. En m'n rijbewijs zou ik nog graag willen.

Verder gewoon leuke dingen nog met familie en vrienden, hoeft niks groots te zijn, maar gewoon een paar leuke dagen met veel lol.
Oud 07-03-2006, 17:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou niet zozeer een laatste wens hebben. Ik zou het fijn vinden wanneer ik iedereen nog een laatste boodschap mee mag geven, en gelukkige herinneringen op mag halen. Samen met mijn familie, vriendje, vrienden en kennissen zou ik graag een lange huifkartocht willen maken met mijn eigen paard ervoor, in een mooie omgeving. Ik ben gek op de natuur, op mijn dieren, op mijn familie, op mijn vriendje, op al mijn (oude) vrienden en kennissen. Ik sla dan dus 6 vliegen in 1 klap.

Mijn begrafenis durf ik wel over te laten aan nabestaanden, zolang ze in iedergeval maar weten dat jong & oud welkom is, dat met mijn overgebleven geld iets leuks gedaan moet worden, dat ik geen geruzie wil, ze wel een beetje 'mijn muziek' draaien, en het enorm gaaf zou vinden wanneer enkele mensen met wie ik al heel lang bevriend ben te paard voorop zouden gaan. Ik zou het jammer vinden als dat niet gebeurt, maargoed als mijn nabestaanden op andere wijze afscheid van mij wil nemen: Prima.
Oud 07-03-2006, 17:48
Gambokkur
Gambokkur is offline
al mijn geld opdoen aan hoeren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:50
Verwijderd
Dat t goed komt met mijn meisje, dat mijn geld naar mijn ouders en goede doelen gaat, dat mijn vrienden etc eventueel spulletjes van mij komen halen als ze willen en net als Coopergirl, zelf de afscheids'dienst' regelen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 21:44
Verwijderd
Lijkt me heel moeilijk.. denk dat het nu ook makkelijker gezegd dan gedaan is..

IK zou iig ook mijn eigen afscheidsdienst willen regelen. Niet alles maar wel een beetje aangeven wat ik graag zou willen. Ik zou ook heel graag willen dat de mensen niet alleen maar treuren dat ik overleden ben.. maar ook blij zijn, blij dat ik geleefd heb

Ik zou voordat ik dood zou gaan misschien ook een heel groot 'feest' willen, of eerder een soort reunie. Met alle mensen die ik ken maar ook mensen die ik heel erg lang niet heb gezien.
Hoe ik verder afscheid van vrienden en familie zou nemen of wat ik tegen ze zou zeggen weet ik nu echt niet..
Mijn spullen zou ik ook vantevoren aan vrienden en familie willen geven en verder aan goede doelen.

Als ik nog meer tijd zou hebben zou ik echt heel graag naar Afrika willen, het liefst misschien zelfs daar overlijden of net voor mijn overlijden weer terug naar NL gaan.
Wat ik echt geweldig zou vinden (maar dat blijft toch eerder een wens/droom) zou zijn dat mijn ouders daar een of misschien zelfs twee kinderen adopteren.. Gewoon omdat ik dit zelf altijd al heel graag wil, en als ik dan zelf nooit de kans krijg om een kind te adopteren zou ik het echt geweldig vinden als zij een kind de toekomst kunnen geven die ik anders had gehad
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 21:59
Cesar
Cesar is offline
Een laatste reis. Niets over the top. Waarschijnlijk een reis naar Amerika en dan een mooi plekje vinden in het zuiden. Florida of Texas ofzo. Mooie ranch, pickup truck, hele dag buiten zijn in de zon, eventueel een hangmat. Het lijkt me de ideale rust
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 23:53
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik wil dat op m'n crematie de Mundschein sonata word gespeeld, zodat iedereen heel hard moet huilen, en dan m'n meest geliefde die een tekst voorlees die ik geschreven heb, waarin ik iedereen uitlach omdat ze huilen.

Ik ben geboren als sadist, en zo zal ik gaan ook
Oud 08-03-2006, 10:50
Skilly
Skilly is offline
Naar een warm land gaan met een ranch vol met paarden.
Oud 08-03-2006, 18:02
Roosje
Roosje is offline
Ik zou een uurtje op het strand willen liggen in mijn eentje, in de zomer, maar dat is wat ik nu zeg. Over vijf minuten is dat vermoedelijk weer anders.
Oud 08-03-2006, 19:45
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
M'n geld naar een goed doel en naar mn ouders/zussen...
Verder zou k willen dat iemand mn dagboek 'vindt'...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 21:57
jongen1986
jongen1986 is offline
Hmm, ik zou veel mensen bedanken voor wat ze allemaal voor mij gedaan hebben, en dan.. feesten, denk ik.

Feesten? Ja, ik zou een groot feest geven, gelijk om het goed te maken voor al die jaren dat ik mijn verjaardag niet gehad heb. En men moet kunnen genieten van dat feest, met alcohol in overvloed....

Ik heb liever dat mensen nog even een keer genieten van mijn aanwezigheid, dan rouwen om mijn toekomstig verlies...

--
Nee, ik heb echt geen idee wat ik zou willen mocht dit gebeuren. Ligt er ook aan of ik dan nog energie heb, of te ziek ben om ook maar iets te doen..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:01
Fingon
Fingon is offline
Een retourtje ruimte en tegen iedereen zeggen dat ze niet treurig moeten zijn, want dood=rust
(en Iluvatar weet dat ik dat nodig heb )
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:40
Droyd
Droyd is offline
Zoveel mogelijk anderen en mezelf gerust te stellen met het oog op wat gebeuren zal.

Opmerkelijk hoe sommige mensen pas doen wat ze echt willen wanneer ze weten dat ze gaan sterven, terwijl ze het evengoed nu kunnen doen.
Citaat:
marrel schreef op 07-03-2006 @ 18:35 :
En m'n rijbewijs zou ik nog graag willen.
No offense hoor Maar daar heb je toch zo weinig aan. Je rijbewijs halen en doodvallen?

Zelfs de mensen die je moet achterlaten zullen heus niet denken "Goh, toch mooi dat ze nog net haar rijbewijs heeft kunnen halen, dat is al een hele geruststelling."

Laatst gewijzigd op 08-03-2006 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 10:51
jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
Droyd schreef op 08-03-2006 @ 23:40 :
No offense hoor Maar daar heb je toch zo weinig aan. Je rijbewijs halen en doodvallen?
Ik heb mijn rijbewijs inmiddels al bijna een jaar ,maar ik kan best begrijpen waarom dit iemands laatste wens zou zijn. Nee, je hebt er inderdaad niks meer aan, maar...

Het gevoel dat ik had, toen ik de eerste keer zelf en alleen in een auto reed.. Dat was echt niet te beschrijven. Ik had er hard voor geknokt, alles zelf gefinancieerd en ondanks dat het tijdens het lessen regelmatig erg slecht ging, ondanks het feit dat ik daardoor ook veel lessen gevolgd had, had ik hem in een keer gehaald.

Dit is dan ook het enige in mijn leven waar ik ECHT trots op ben.
Ik weet niet hoe het bij haar zit, maar als je ergens echt voor vecht zeg maar, kan ik snappen dat het een voldaning geeft...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:53
marrel
marrel is offline
Citaat:
Droyd schreef op 08-03-2006 @ 23:40 :
*knip*

Zelfs de mensen die je moet achterlaten zullen heus niet denken "Goh, toch mooi dat ze nog net haar rijbewijs heeft kunnen halen, dat is al een hele geruststelling."
Mja dat is hetzelfde als dat ik mijn diploma nog graag wil hebben. Ik heb er voor gewerkt en dat wil ik graag afmaken. Bovendien heb ik altijd een tik gehad met auto's, het is iets wat bij mij hoord dus vandaar. Bovendien om dan miss nog een paar keer vrij te zijn, de auto te kunnen pakken gaan waar ik gaan wil.
Oud 09-03-2006, 13:50
Nona
Nona is offline
Dat iedereen van wie ik houd een gelukkig leven kan leiden na mijn dood.
Mijn ouders, dat ze hun doelen realiseren en dat hun huwelijk even leuk blijft als het is.
Mijn vriend, dat hij iemand anders vindt (dat mag alleen als ik er niet meer ben ) die hem gelukkig kan maken.
Vrienden en vriendinnen, dat ze de toekomst krijgen waar ze nu van dromen en hard aan werken.

Tja, voor mij zou er dan weinig meer te wensen zijn.
Maar maak je geen zorgen, ik ben niet van plan dood te gaan.
Oud 09-03-2006, 13:57
EvilConduct
EvilConduct is offline
Afscheid nemen, groot feest geven en mijn testament goed op orde hebben.

Vooral dat laatste is belangrijk en iets waar onder nabestaanden vaak ruzie uit voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:58
Estar
Estar is offline
Ik zou op vakantie willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 15:15
Project 50
Project 50 is offline
Spuit zetten en helemaal van de kaart wachten tot het zwart wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:50
Verwijderd
op reis gaan (Tibet of India of zo) en n speciaal iemand toch nog spreken en liefhebben (eerst vinden natuurlijk). En de standaard dingen als met vrienden en familie zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 21:26
Severus
Severus is offline
Ik zou graag Die Ene Persoon nog eens een keer willen zien, al was het maar vluchtig in het voorbijgaan. Verder heb ik niet echt iets om te wensen, denk ik.
Oud 09-03-2006, 22:33
Papillonne
Papillonne is offline
Met vrienden en het gedeelte van mn familie waarmee ik goed overweg kan een vakantie naar een tropisch oord/eiland, waar we de hele dag zeilen, surfen, zwemmen en feesten. Geen alcohol want we moeten met volle teugen ervan genieten en het daarna nog precies herinneren. 's Avonds op het strand liggen en naar de sterren kijken met die ene leuke jongen waar ik dan uiteindelijk geen toekomst mee heb maar wel een paar hele mooie momenten. Dat is op zich ook wel het moment waarop ik wil sterven. Geen lijdensweg in een benauwend wit ziekenhuis.

Mijn dienst mogen mijn ouders regelen, ze zullen het wel moeilijk krijgen met de muziek maar mn vrienden helpen ze wel uit de brand denk ik.
Ik heb geen berg geld dus mn erfenis mogen ze lekker hebben, die paar honderd euri storten voor een goed doel is ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 07:03
Verwijderd
een duetje spelen met een van mijn trompethelden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 23:21
OwL
OwL is offline
Als ik binnenkort dood zou gaan, zou ik het lekker voor mezelf houden (op misschien 2,-3 personen na...), anders ontstaat er toch maar zo'n laatste-keer-begrafenis-sfeer, waarin iedereen moet huilen.
Gewoon nog wat leuke dingetjes doen, maar zoiets als een feest is toch alleen maar gestress om te organiseren.
Ik schrijf gewoon een brief en als ze die vinden, zijn ze minder verdrietig... (ofzo)... dan zeg ik dat ze me maar gewoon moeten verbranden en mn as in de tuin zetten.

Ja... misschien is het wel lullig voor de nabestaanden, maar dit soort dingen verpesten écht de sfeer in huis.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 03:10
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-03-2006 @ 22:26 :
Ik zou graag Die Ene Persoon nog eens een keer willen zien, al was het maar vluchtig in het voorbijgaan.
Kun je wachten tot je een ons weegt

Citaat:
Verder heb ik niet echt iets om te wensen, denk ik.
Oud 11-03-2006, 11:01
Stefanie
Stefanie is offline
Met mijn hele familie bij elkaar in een luxe huisje/hotel. En dan gezellig doen, hoe dan ook.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 20:47
Verwijderd
Het betreft Eva Longoria
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 21:15
Verwijderd
Hmmm ik heb wel een aantal mensen, die ik nog zou willen zien en nog zou willen vertellen dat ik van ze hou.

Afscheidsdienst komt wel goed denk ik.

Ik zou zo graag dan ook nog een keertje gewoon een avondje muziek willen maken met mn vereniging zoals het de laatste maanden gaat. Gezellig en leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:16
hmmmm
hmmmm is offline
Ik zou de natuur in trekken om nog wat te leren van m'n leven en lekker vrij te zijn.

Verder vind ik crematie zo'n onzin. Je draagt alleen maar bij aan het broeikaseffect en je hebt er niets aan...

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:18
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 13-03-2006 @ 16:16 :
Verder vind ik crematie zo'n onzin. Je draagt alleen maar bij aan het broeikaseffect en je hebt er niets aan...
Omg.
Oud 13-03-2006, 15:22
Fides
Fides is offline
Mijn laatste wens zou zijn dat mijn dood toch nog even wordt uitgesteld.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:24
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 13-03-2006 @ 16:18 :
Omg.
Ik vind het gewoon zo egoistisch. Net alsof je niet mee wilt doen aan de cyclus...
Oud 13-03-2006, 15:26
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 13-03-2006 @ 16:24 :
Ik vind het gewoon zo egoistisch. Net alsof je niet mee wilt doen aan de cyclus...
Omg again
Oud 14-03-2006, 17:18
OwL
OwL is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 13-03-2006 @ 16:24 :
dus jij wil dood in je bos neervallen en daar wegrotten, zodat je het broeikaseffect niet verergert ? en als je dood neervalt in de stad? blijf je dan ook gewoon liggen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:11
dwight88
dwight88 is offline
Op het moment dat het zover is (alleen of met iemand/meerderen, dat maakt me nu niet veel uit), wil ik 100% zeker weten dat ik alles "goed" achterlaat, alles heb kunnen afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:27
Volk
Volk is offline
Mijn dagboeken in een museum... En ik zou graag nog een knuffel willen hebben... misschien dat ik dan wel durf toe te geven dat ik die ene persoon leuk vind
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:32
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Afscheid nemen en zorgen dat ik koste wat koste niet verstikking als doodsoorzaak heb.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:44
Rioto
Shootout in las vegas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten