Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 14:39
Rioto
we hebben sinds anderhalve week een puppy en elke nacht stoppen we haar in dr kooitje(bens ? geen idee hoe je het correct spelt ) en blaft en jankt ze heel het huis bij elkaar heel de nacht door.

gaat dit over de tijd heen nog over or blijven we altijd met een jankend beest zitten is er mischien iets wat ik hier tegen kan doen ?

mischien is het een beetje een domme vraag maar ik weet niet bepaald veel over honden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 14:55
AlopiA
AlopiA is offline
Dat janken is waarschijnlijk omdat ze haar moeder of jou/jullie mist Geef haar een (geluidloos) speeltje mee, een deken of doek waar jullie geur aan zit, zoiets.

Het kan ook zijn dat je de bench gebruikt als een "strafplek" en dat ze niet snapt wat ze fout heeft gedaan als je haar erin stopt. Geef haar iig eten en drinken mee!

Maak de bench als iets leuks, leg er een lekker kussen in en speelgoed, geef haar haar eten een tijd in de bench, dan associeert ze het met iets positiefs.

Je kunt ook proberen om de bench naast je bed of iig op je slaapkamer te zetten, dan is ze bij je en dat weet ze dan. Het kan zijn dat ze dan ook ophoudt met janken

Veel succes in ieder geval!
Oud 07-03-2006, 15:13
Verwijderd
hadden wij ook met onze hond
gewoon een nachtje dr naast op de bank slapen dan is alles goed.
werkte bij ons dus
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:40
Bloem
Bloem is offline
Verlatingsangst ws. idd. De pup in de bench bij je laten slapen en dan langzaam eraan laten wennen dat 'ie ook wel eens alleen kan zijn, beginnen met 5 minuutjes en het dan uitbreiden. Anders heb je grote kans op een volwassen hond die ook niet alleen thuis kan zijn, daar zit je denk ik niet op te wachten
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 21:45
HenkMul
HenkMul is offline
Het beste is om hem gewoon wat te eten of te drinken te geven.
Oud 07-03-2006, 21:47
Peacefully
Peacefully is offline
zolang je er maar niet op ingaat, want dan wint ie en dan blijft ie elke keer weer janken omdat hij weet dat hij dan aandacht krijgt.
maak het lekker warm voor hem in de bench, een knuffel hielp bij onze hond heel goed. lekker zacht maken, want hij mist natuurlijk zijn broertjes/zusjes/moeder
Oud 08-03-2006, 08:30
~*kar*~
~*kar*~ is offline
wat je ook kan doen is een tikkende wekker in een handdoek/t-shirt whatever rollen, en die naast de bench leggen. zo is het voor de pup niet helemaal stil, en het tikken lijkt op de hartslag van de moeder...
werkt echt, ik werk in een dierenwinkel, en raad dit iedereen aan.. allemaal goeie resultaten!
heb je wel ook gezorgd dat ze overdag ook af en toe in de bench zit? maak het leuk, en beter geen eten in de bench, alleen als je er zelf bij bent.. een kluifje ofzo. wat ook handig is, is dat als jullie zitten te eten, de hond in de bench gaat.
mijn hond (nu 8jaar) had vroeger ook een bench, dat was haar plekje, en als wij gingen eten, ging de hond in de bench. als mijn moeder nu roept dat we gaan eten, loopt de hond naar de plek toe waar eerst de bench staat, maar nu een kussen ligt. maar dat kussen is nogsteeds haar plekkie. ook voor snachts. ideaal
Oud 08-03-2006, 13:54
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Maypole schreef op 07-03-2006 @ 15:39 :
we hebben sinds anderhalve week een puppy en elke nacht stoppen we haar in dr kooitje(bens ? geen idee hoe je het correct spelt )
Bench dus....

Maar iig.... Idd, maak een leuke plek van die bench! Dat is superbelangrijk! Dat moet zijn/haar plekje worden en iemand anders mag daar in komen of in gaan zitten of wat dan ook voor zover dat kan. Gooi er af en toe een brokje in als hij/zij niet in de buurt is, zodat als ze even gaat kijken, waarvoor dan ook, er iets leuks te wachten staat. Geef GEEN straf in de bench en zet hem/haar er ook niet voor straf in! Ze moeten het met een fijne plek associeren!
En in het begin is t ook nog wennen voo rhet beestje, helemaal alleen in t hok terwijl je daarvoor lekker warm bij je ma en broers en zussen lag.
En niet veel aandacht aan geven, want ze weten dondersgoed: als ik ga blaffen komt er iemand naar me toe en krijg ik fijn aandacht....
Succes!
Oud 09-03-2006, 15:35
MTpower
MTpower is offline
Als je maar geen aandacht geeft als hij/zij aan het janken/blaffen is.
Probeer de tijd dat de hond alleen is steeds een beetje uit te breiden, begin met een minuutje of 5.
Ga dan op een stil moment (dat er niet gejankt wordt) de ruimte in waar de bench staat.
Als je dit een tijdje doet gaat de hond vanzelf inzien dat janken/blaffen niet werkt om aandacht te krijgen en zal hij/zij dit ook minder gaan doen of helemaal afleren.
En zoals al veel gezegd is hier; zorg dat de bench iets leuks is
Oud 09-03-2006, 15:51
Rioto
ok bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten