Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 15:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
"Ik geef al mijn federale politieke activiteiten op en bouw geleidelijk mijn politieke carrière af", zei Haider, die gouverneur is van de deelstaat Karinthië.

http://nu.nl/document?n=61653

Hij was zeker te gematigd voor de FPÖ...
Om eerlijk te zijn, ik vond Haider niet bepaald *extreem*-rechts, eigenlijk niet bepaald veel rechtser dan onze VVD...
Enige verschil was dat hij direct en eerlijk zei waar 'ie voor stond, en dat is niet zó slecht.

Maar ik wil liever dat er geen rechtse partijen meer bestaan, uiteraard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 15:10
TefnachT
TefnachT is offline
Hij is democratisch gekozen en de bevolking is niet ontevreden over zijn partij. Die door Links europa als extreem rechts werd bestempeld. Belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Hij is democratisch gekozen en de bevolking is niet ontevreden over zijn partij. Die door Links europa als extreem rechts werd bestempeld. Belachelijk!
hitler is ook democratisch gekozen...
Oud 31-08-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:

Jan Peter is ook democratisch gekozen...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:37
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Als je eens iets verder leest dan staat er: EN de bevolking is niet ontevreden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Jan Peter is ook democratisch gekozen...
maar ik bedoel maar te zeggen, democratie is niet een criterium of iemand wel of n iet functioneerd.
Oud 31-08-2002, 16:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

vraag me af waar je dat uit afleid?
Oud 31-08-2002, 17:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

FYI: Hitler deed ook goede dingen voor 't volk in het begin. Hij heeft het land uit een economische malaise gered. Daardoor was het volk tevreden. Wat hij heeft gedaan is vreselijk (de holocaust en de oorlogsslachtoffers), maar de oorlog heeft ook enkele vruchten afgeworpen qua technologische verbeteringen. Bijv. sonar, straalvliegtuig (messerschmidt was de eerste iirc), snelwegen.
Oud 31-08-2002, 19:53
Boogie
Boogie is offline
Hij was wel rechtser dan de VVD, hij had een veel strenger beleid tegen buitenlanders voor ogen
Oud 31-08-2002, 21:27
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
dystopia schreef:

maar de oorlog heeft ook enkele vruchten afgeworpen qua technologische verbeteringen. Bijv. sonar, straalvliegtuig (messerschmidt was de eerste iirc), snelwegen.
yay. Met die uitvindingen kunnen we nog efficienter mensen vermoorden.

Hitler, bedankt!
Oud 31-08-2002, 21:44
tacidvs
tacidvs is offline
Mmm, meeste technologie komt van oorlogsonderzoek.

V1->V2->Maanraket

Ook waren de Duitsers tijdens WW2 bezig met onderzoek naar kernenergie, 'der Uranmachine' Beetje primitief, kon ook geen kernreacties aan, maar doch. Technologische innovaties komen meestal uit landen die er een comfortabel 'defensie'-budget op na houden.
Oud 31-08-2002, 22:05
REIE
REIE is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Om eerlijk te zijn, ik vond Haider niet bepaald *extreem*-rechts, eigenlijk niet bepaald veel rechtser dan onze VVD...
Denk ff na voordat je iets zegt. Haider bezocht SS oudstrijdersbijeenkomsten, en verbiedde Hongaarse plaatsnaamborden en subsidies voor Hongaarse lessen in zijn deelstaat Karinthie voor de Hongaarse minderheid daar etc...

Haider is a dangerous right-wing extremist who is exploiting Austria’s growing disenchantment with the current ruling parties to advance his xenophobic, racist, and intolerant policies. Throughout his public career, Haider has consistently parried accusations of anti-Semitism. His record, however, reveals numerous statements utilizing Holocaust terminology or legitimizing Nazi policy and activities.

http://www.haiderwatch.i-p.com/analy...haider.asp</a> http://<br /> <br /> <a href="http...464260.stm</a>
http://<br /> <br /> <a href="http...p?artikel=</a>

http://www.judentum.net/europa/haider-1.htm

Ik heb hier een hoop info over der Joerg bij elkaar gegrabbeld.

REIE

(sorry dat deze post een zooitje is, maar de links zullen het nu wel doen.)

Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:08
REIE
REIE is offline
Citaat:
dystopia schreef:

FYI: Hitler deed ook goede dingen voor 't volk in het begin. Hij heeft het land uit een economische malaise gered. Daardoor was het volk tevreden. Wat hij heeft gedaan is vreselijk (de holocaust en de oorlogsslachtoffers), maar de oorlog heeft ook enkele vruchten afgeworpen qua technologische verbeteringen. Bijv. sonar, straalvliegtuig (messerschmidt was de eerste iirc), snelwegen.
En Mussolini deed ook goede dingen! Hij legde spoorlijnen aan en zorgde voor werkgelegenheid. En de Japanners, ja, al die Nederlanders uit jappenkampen gingen meehelpen aan de spoorlijn op sumatra. Heeeel goed, maar het was wel dwangarbeid!

REIE
Oud 31-08-2002, 22:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef:

Denk ff na voordat je iets zegt. Haider bezocht SS oudstrijdersbijeenkomsten, en verbood Hongaarse plaatsnaamborden en subsidies voor Hongaarse lessen in zijn deelstaat Karinthie voor de Hongaarse minderheid daar etc...

Haider is a dangerous right-wing extremist who is exploiting Austria’s growing disenchantment with the current ruling parties to advance his xenophobic, racist, and intolerant policies. Throughout his public career, Haider has consistently parried accusations of anti-Semitism. His record, however, reveals numerous statements utilizing Holocaust terminology or legitimizing Nazi policy and activities.

http://www.haiderwatch.i-p.com/analysis.html http://www.adl.org/backgrounders/joerg_haider.asp http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/464260.stm Weitere Info 3
http://www.sueddeutsche.de/aktuell/sz/getArticleSZ.php?artikel=artikel6608.php

REIE
*applaus*
Oud 01-09-2002, 00:24
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
REIE schreef:

Denk ff na voordat je iets zegt. Haider bezocht SS oudstrijdersbijeenkomsten, en verbood Hongaarse plaatsnaamborden en subsidies voor Hongaarse lessen in zijn deelstaat Karinthie voor de Hongaarse minderheid daar etc...

http://www.haiderwatch.i-p.com/analysis.html http://www.adl.org/backgrounders/joerg_haider.asp http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/464260.stm Weitere Info 3
http://www.sueddeutsche.de/aktuell/sz/getArticleSZ.php?artikel=artikel6608.php

REIE
Prima, maar wie zegt mij dat dit geen info is van links-fascistische instanties, gelijkwaardig aan het Nederlandse bureau Kafka-Antifa?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 08:46
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
REIE schreef:
[Haider] verbood Hongaarse plaatsnaamborden en subsidies voor Hongaarse lessen in zijn deelstaat Karinthie voor de Hongaarse minderheid daar...
Dat is net zoiets als islamitisch onderwijs hier?
Oud 01-09-2002, 10:16
TefnachT
TefnachT is offline
REIE je links doen het niet!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:29
NN
NN is offline
De Oostenrijkse FPÖ is naar mijn idee vergelijkbaar met de Nederlandse LPF. Een politieke partij rechts van het midden met een charismatische leider die eenvoudig zegt wat hij wil, zonder gefundeerde oplossingen aan te dragen, en zo een groot deel van het volk achter zich krijgt.

Kleine vergelijking:
Wat REIE zegt over het verbod op Hongaarse lessen voor minderheden, dat wil LPF-minister Nawijn hier ook door afschaffing van het budget voor les in levende allochtone talen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:36
TefnachT
TefnachT is offline
Een verbod? Hij wil geen extra subsidie geven. Geen verbod!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:51
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
REIE schreef:
[B]en verbood Hongaarse plaatsnaamborden en subsidies voor Hongaarse lessen in zijn deelstaat Karinthie voor de Hongaarse minderheid daar etc...
Hij verbood subsidies.
Oud 01-09-2002, 14:55
REIE
REIE is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Hij verbood subsidies.
Ja, lach me allemaal maar lekker uit . Ik was gewoon zo pissed dat iemand zei dat Haider zo slecht nog niet was dat ik razendsnel een post in elkaar flansde met stukken die hem tot nadenken moesten aanzetten. Verder zijn die Hongaren geen immigranten maar zitten al eeuwen daar. Gewoon een minderheid die gerespecteerd moet worden. In Belgie krijgt toch ook niet iedereen les in het Nederlands, al zijn de meeste Belgen Vlaming, de Franstaligen hebben ook recht op hun taal.

REIE
Oud 01-09-2002, 15:46
tacidvs
tacidvs is offline
Ligt aan de verhouding. België is 50% om en om, Moslims in Nederland 2,5 op de 16 miljoen, geen zin percentages uit te rekenenen. Oostenrijk weet ik niet.
Oud 01-09-2002, 15:51
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ligt aan de verhouding. België is 50% om en om, Moslims in Nederland 2,5 op de 16 miljoen, geen zin percentages uit te rekenenen. Oostenrijk weet ik niet.
idd stel dat 10 procent hongaars is in die provicie. Dan vind iok het niet meer dan terecht dat deze mensen Duits als 1e taal moeten leren en dat de naambordjes in het duits zijn en niet hongaars. Als het 50 procent is dan is het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:58
REIE
REIE is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

idd stel dat 10 procent hongaars is in die provicie. Dan vind iok het niet meer dan terecht dat deze mensen Duits als 1e taal moeten leren en dat de naambordjes in het duits zijn en niet hongaars. Als het 50 procent is dan is het een ander verhaal.
Ze zijn inderdaad een minderheid. 10% dus, naar het schijnt, dus dan is het inderdaad logisch dat ze als eerste taal Duits moeten hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze compleet mag negeren?

REIE
Oud 01-09-2002, 16:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
In Zwitserland zijn 4 talen.

Duits 65%
Frans 20%
Italiaans 14%
Rheto-Romaans (Rumantsch) 1%

1% van de Zwitserse bevolking spreekt Rumantsch.
Het taalgebied waar Rumantsch word gesproken is het kanton Graubünden, dat is Zuid-Oost Zwitserland, richting het drielandenpunt met Oostenrijk/Italië dus.

St. Moritz heet eigenlijk St. Murezzan.
Pontresina heet Puntraschigna.
Celerina heet Schlarigna.
Sils heet Segl.
Thusis heet Thusém.
Chur heet Cuira.
Disentis heet Mustér.
Waltensburg heet Vuorz.

Etc. Het Rumantsch stamt direct af van het Latijn, en is dan ook een zeer oude taal.

Een stukje Rumantsch.

Festa d'anniversari
20 onns rumantsch grischun
24-25 d'avust 2002
Val Müstair
Cun la festa per il 20. anniversari dal rumantsch grischun dals 24-25 d'avust 2002 en Val Müstair vulain nus dar novs impuls a la lingua da scrittira surregiunala e surtut mussar che quella po vegnir e vegn er duvrada cun plaschair. Nus vulain guardar enavant ed avrir quella fin d'emna in onn da giubileum cun diversas acziuns e projects che duain rinforzar il rumantsch en ils differents secturs da la vita da mintgadi. Nus avessan plaschair, sch'er Vus fissas da la partida. La Val Müstair è ina bellezza regiun ed il rumantsch grischun ina lingua da punt che merita Voss plain sustegn.

Máár. Ook al spreekt slechts 1% van de totale bevolking die taal, toch is het een officiele landstaal. Alle verkeersborden zijn in die taal ('da duos varts'). In de treinen word alles omgeroepen in het Rumantsch. Overheidspublicaties en officiele aankondigingen, en zelfs hele legeronderdelen, spreken die taal.

Beetje offtopic, maar ik wilde even duidelijk maken dat het helemaal niet zo idioot is om een minderheid van 10% een eigen officiele taal te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 16:48
tacidvs
tacidvs is offline
1% vind ík vrij idioot hoor. Ik moet er niet aan denken om honderd talen in een land te hebben. Ligt ook aan het aantal mensen absoluut, 1% van China, dat is andere koek dan 1% van Zwitzerland.
Oud 01-09-2002, 17:06
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
REIE schreef:

Ze zijn inderdaad een minderheid. 10% dus, naar het schijnt, dus dan is het inderdaad logisch dat ze als eerste taal Duits moeten hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze compleet mag negeren?

REIE
Tuurlijk niet. Ik zou er eerlijk gezegd erg op tegen zijn als hier naast het nederlands ook arabische op plaatsnaamborden wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:06
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
1% vind ík vrij idioot hoor. Ik moet er niet aan denken om honderd talen in een land te hebben. Ligt ook aan het aantal mensen absoluut, 1% van China, dat is andere koek dan 1% van Zwitzerland.
Idd dan kunnen we alles wel officieel maken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 21:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
yay. Met die uitvindingen kunnen we nog efficienter mensen vermoorden.
Gaap. Dat kun je er ook mee doen ja.

Hoe kom je tegenwoordig van Europa naar de VS? Juist met het vliegtuig. En wat heeft dat vliegtuig onder z'n vleugels hangen? Straalturbines. Allemaal voortgevloeit uit WOII hoor. Een oorlog is niet alleen negatief.

V2 ed. zijn voorlopers van de Apollo's en raketten ed. en snelwegen spreken voor zich.

Anyways, ik ben van mening dat oorlogen zorgen voor technologische 'boosts' en dat is niet alleen nadelig.
Oud 01-09-2002, 21:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
REIE schreef:
En Mussolini deed ook goede dingen! Hij legde spoorlijnen aan en zorgde voor werkgelegenheid. En de Japanners, ja, al die Nederlanders uit jappenkampen gingen meehelpen aan de spoorlijn op sumatra. Heeeel goed, maar het was wel dwangarbeid!
Waren meer Amerikanen die daar meehielpen dan Nederlanders, maar goed. En dat het dwangarbeid was okay, betekend dat dan dat je die vooruitgangen die zijn ontwikkelt dankzij de oorlog maar moet negeren en moet zeggen van: dat is mogelijk gemaakt onder dat regime dus het zuigt? lijkt me niet, je kunt er voordeel mee doen.

Trouwens de koude oorlog heeft ook voor technologische ontwikkelingen gezorgd. Wapenwedloop en concurrentie tussen Sovjet unie en VS qua ruimtevaart heeft er voor gezorgd dat er van allerlei wedstrijdjes kwamen. Met natuurlijk het ultieme wedstrijdje: wie het eerst op de maan beland.
Oud 01-09-2002, 22:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hippielove schreef:

Prima, maar wie zegt mij dat dit geen info is van links-fascistische instanties, gelijkwaardig aan het Nederlandse bureau Kafka-Antifa?
links-fascistisch? Antifa?
WAT LUL JE! Ik bedoel, antifa staat toch duidelijk voor antifascistische actie voor zover ik weet...
daarnaast staan er in die artikelen gewoon feiten die niet te ontkennen zijn. heb zelf nooit iets van kafka gelezen (ja das proces en die verwandlung en amerika en das schloss) maar niet van die andere kafka, dus ik weet niet waarop je baseert dat dat minderwaardige informatie is?
Oud 01-09-2002, 22:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Dat is net zoiets als islamitisch onderwijs hier?
je bedoelt onderwijs in de taal van hun voorouders? Er bestaat niet echt een islamitische taal ofzo he . Daarnaast is het verschil dus ook dat oostenrijk het gebied waar die hongaren wonen gewoon heeft veroverd. het is dus net zoiets als les in het fries.
Oud 01-09-2002, 22:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Tuurlijk niet. Ik zou er eerlijk gezegd erg op tegen zijn als hier naast het nederlands ook arabische op plaatsnaamborden wordt gebruikt.
is arabisch ( wie spreekt er dan arabisch???) dan een officiele taal in nederland?
Oud 01-09-2002, 22:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Idd dan kunnen we alles wel officieel maken.
het gaat hier om het voorbeeld van FA. erg offtopic.
Oud 02-09-2002, 00:44
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:

links-fascistisch? Antifa?
WAT LUL JE! Ik bedoel, antifa staat toch duidelijk voor antifascistische actie voor zover ik weet...
daarnaast staan er in die artikelen gewoon feiten die niet te ontkennen zijn. heb zelf nooit iets van kafka gelezen (ja das proces en die verwandlung en amerika en das schloss) maar niet van die andere kafka, dus ik weet niet waarop je baseert dat dat minderwaardige informatie is?
Wat wordt hiermee bedoeld?
http://kafka.antifa.net
of
http://www.antifa.nl
of
http://www.antifa.net

want idd. Ik heb Kafka/Antifa altijd als objectief beschouwd, althans, zoveel mogelijk. Ze proberen zoveel mogelijk te beargumenteren ente bewijzen. Niks fascistisch gezien. Fasisctisme en nationalisme zijn juist stromingen die zij onderzoeken.
Oud 02-09-2002, 08:30
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

is arabisch ( wie spreekt er dan arabisch???) dan een officiele taal in nederland?
Ongeveer 2 miljoen moslims......
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

kerel, die lui praten helemaal geen arabisch maar turks of marokkaans
Oud 02-09-2002, 20:59
REIE
REIE is offline
Deze Turken en Marokanen zijn geen autochtenen op Nederlandse bodem. Ik hoorde op de radio (747 AM) al dat de Cito-toets een week wordt vervroegd vanwege de Ramadan. Belachelijk, laat ze maar aanpassen.

REIE
Oud 02-09-2002, 21:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef:
Deze Turken en immigranten zijn geen autochtenen op Nederlandse bodem. Ik hoorde op de radio (747 AM) al dat de Cito-toets een week wordt vervroegd vanwege de Ramadan. Belachelijk, laat ze maar aanpassen.

REIE
belachelijk? stel dat de citotoets tijdens pasen viel, zou die net zo goed verplaatsd worden.
Oud 02-09-2002, 21:05
REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:

belachelijk? stel dat de citotoets tijdens pasen viel, zou die net zo goed verplaatsd worden.
Ja, maar dat zijn onze Nederlandse vakantie- en feestdagen. Al dik 2 millennia lang is onze cultuur gevormd, en dan ineens beukt een minderheid er tegen in? Je dient je toch aan te passen naar je gastland! Denk je dat ik hier in Belgie mag zeggen "Allez mensen, ik ga mijnen koningin zien op den 30ste april, ik kom niet naar school."? Dach 't nie!

REIE
Oud 02-09-2002, 22:24
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

In welk land?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:30
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef:

Ja, maar dat zijn onze Nederlandse vakantie- en feestdagen. Al dik 2 millennia lang is onze cultuur gevormd, en dan ineens beukt een minderheid er tegen in? Je dient je toch aan te passen naar je gastland! Denk je dat ik hier in Belgie mag zeggen "Allez mensen, ik ga mijnen koningin zien op den 30ste april, ik kom niet naar school."? Dach 't nie!

REIE
nouja, het lijkt me toch echt dat de mensen die hier pasen vieren evengoed een minderheid zijn he. Daarnaast is het een religieus feest, niet een feest dat in direct verband staat met het land van hun voorouders. Gastland hmmf het gaat hie rom kinderen van 12 ofzo, denk je nou echt dat die hier zijn komen immigreren ofzo?
Oud 03-09-2002, 12:48
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

In welk land?
Turkije
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Turkije
Sinds wanneer spreken ze Arabisch in Turkije?!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:38
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Sinds wanneer spreken ze Arabisch in Turkije?!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
nouja, het lijkt me toch echt dat de mensen die hier pasen vieren evengoed een minderheid zijn he. Daarnaast is het een religieus feest, niet een feest dat in direct verband staat met het land van hun voorouders. Gastland hmmf het gaat hie rom kinderen van 12 ofzo, denk je nou echt dat die hier zijn komen immigreren ofzo?
Die mensen die hier komen zijn misschien wel een minderheid. Maar het is hun eigen keuze geweest om naar Nederland te komen. Dus dan moet je niet gek gaan doen, als er in de Nederlandse samenleving niks aan de ramadan wordt gedaan. Ze mogen wel zelf ramadan houden, voor zover ze daartoe in staat zijn, maar dan moeten ze niet verwachten dat Nederland ineens daar rekening mee gaat houden, omdat er nu moslims in Nederland wonen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:17
eztah
eztah is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

ook dan nog, de Duitse bevolking was in eerste instantie ook niet ontevreden
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:18
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind.
Oud 04-09-2002, 18:20
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
eztah schreef:

ook dan nog, de Duitse bevolking was in eerste instantie ook niet ontevreden
Ja en hitler had een snor!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 14:34
REIE
REIE is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Die mensen die hier komen zijn misschien wel een minderheid. Maar het is hun eigen keuze geweest om naar Nederland te komen. Dus dan moet je niet gek gaan doen, als er in de Nederlandse samenleving niks aan de ramadan wordt gedaan. Ze mogen wel zelf ramadan houden, voor zover ze daartoe in staat zijn, maar dan moeten ze niet verwachten dat Nederland ineens daar rekening mee gaat houden, omdat er nu moslims in Nederland wonen.

REIE
Reageren

Regels voor berichten