Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2006, 11:47
Neil
Neil is offline
BELANGRIJK!

Zit je eraan te twijfelen volgend jaar een opleiding bij Inholland te gaan volgen? DOE HET NIET! De organisatie schijnt er te zijn maar doet niets en als je niet uitkijkt lichten ze je op waar je bijstaat.

Zo heb ik me dit jaar ingeschreven en ik heb nooit meer wat van Inholland gehoord behalve toen ik mijn bankafschriften binnenkreeg. Ik betaalde dus wel al schoolgeld maar ik kreeg maar geen informatie van hun kant. Als ik Inholland probeerde te bellen kreeg ik standaard een bandje van het 'sisko berichtensysteem' of een of andere incompetente receptiemedewerker die me soms tot vier keer toe verkeerd doorverbond tot ik eindelijk bij de administratie was. Die administratie wist dan vervolgens ook nooit wat er precies aan de hand was dus ik ben er uiteindelijk nooit naar school geweest.

Het mooiste was dat ze wel gewoon mijn collegegeld af bleven schrijven (schouderklopje voor de ABN AMRO bij deze omdat ze me zeiden dat ik geen geld terug kon schrijven...) terwijl ik alleen maar thuiszat en wachtte op wat informatie van hun kant.

In januari hoorde ik dat ik toch geld terug kon schrijven en dat heb ik dan meteen gedaan, 1 van de 3 maanden collegegeld teruggekregen. Nu belde mijn vader maandag naar die school om te vragen of ik dat andere geld ook nog terug zou krijgen en er zou €274 onderweg zijn.
Mooi niet dus. Dat geld hadden ze al in januari overgemaakt...die ene maand die ik dus gewoon teruggeschreven had!

Nu moet ik dus via een onwijze omweg mijn geld proberen terug te krijgen (zo'n €600) en ik heb er weinig vertrouwen in dat het gaat lukken.

Iedereen die volgend jaar naar Inholland wil DOE HET NIET! het is echt de slechtst georganiseerde school in holland.

Verspreid dit maar zoveel mogelijk over het internet zodat niemand volgend jaar de kans loopt hetzelfde te gebeuren als mij.

Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2006, 12:12
remy476
remy476 is offline
en je bent de enige?
Oud 10-03-2006, 12:12
Verwijderd
Mwoah, overdrijf je nu niet een beetje? InHolland is misschien geen kwaliteitshogeschool, maar om nou te zeggen dat ze 'er niet voor terugdeinzen om leerlingen genadeloos op te lichten' gaat wat ver. Het is geen criminele organisatie .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:27
Neil
Neil is offline
Kee dat was mischien een ietwat harde utspraak hehehe

Maar het is volgens mij al lang bekend dat deze 'school' niet werkt zoals het hoort. En dat heb ik nu aan den lijve ondervonden dus ik probeer mensen gewoon te waarschuwen dat ze beter een andere school kunnen kiezen

*edit* ik heb het uit de orginele post gehaald

Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:47
Aurora
Aurora is offline
InHolland is inderdaad zwaar kut
Oud 10-03-2006, 12:51
Verwijderd
Dat InHolland niet echt het schoolvoorbeeld van kwalitatief hoogwaardig onderwijs is was volgens mij al langer bekend.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:51
Barry K
Barry K is offline
Je moet ook geen informatie over InHolland willen ontvangen !
Oud 10-03-2006, 13:04
Verwijderd
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=...ortage_id=3362

Nieuwsitem 'Docenten doen boekje open over INHOLLAND', in NOVA/Den Haag Vandaag, 14 april 2005. Ook is bij NOVA een item gemaakt getiteld 'INHOLLAND krijgt zware onvoldoende'. Ook via de site te vinden. Het is wel nieuws van een jaartje terug.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:07
Verwijderd
Ik heb die uitzending gisteren nog gezien, ik hoorde iets van InHolland en het leek me wel grappig om die uitzending nog eens te kijken.

Die directeur die de miskleunen van InHolland probeert goed te praten "het is een geheel ander concept", tijdloos.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:55
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-03-2006 @ 14:07 :
Ik heb die uitzending gisteren nog gezien, ik hoorde iets van InHolland en het leek me wel grappig om die uitzending nog eens te kijken.

Die directeur die de miskleunen van InHolland probeert goed te praten "het is een geheel ander concept", tijdloos.
Tijdloos zeker, in elke tijd zou zo'n organisatorische puinzooi falen.. dus nu ook...
Oud 10-03-2006, 14:23
Toet0r
Toet0r is offline
er is al een inholland afzeik topic
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:08
Verwijderd
Jaaa maar in het geval van InHolland zijn twee topics meer dan nodig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 21:45
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Laurens schreef op 10-03-2006 @ 21:08 :
Jaaa maar in het geval van InHolland zijn twee topics meer dan nodig
Denk alleen dat de fb's daar niet blij mee zijn!

Die lui van die school blijven me ook maar post sturen omdat ik bij destudiebeurs iets had aangevraagd omdat ik anders geen leuke spulletjes van ze kreeg
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 22:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-03-2006 @ 13:51 :
Dat InHolland niet echt het schoolvoorbeeld van kwalitatief hoogwaardig onderwijs is was volgens mij al langer bekend.
Juist. En ja ik ken nog veel meer mensen die absoluut niet zijn te spreken over InHolland, nadat ze daar begonnen waren aan een opleiding. Dus je vertelt me echt niets nieuws.
Oud 11-03-2006, 18:05
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Laurens schreef op 10-03-2006 @ 13:12 :
Mwoah, overdrijf je nu niet een beetje? InHolland is misschien geen kwaliteitshogeschool, maar om nou te zeggen dat ze 'er niet voor terugdeinzen om leerlingen genadeloos op te lichten' gaat wat ver. Het is geen criminele organisatie .
Ik ga mee met jouw uitspraak. Als dit bij je gebeurt dan ben je snel geneigd om heel die school een slechte naam te geven. Als je dat doet dan moet je het subtiel doen, want op deze manier komt het verkeerd over.
Oud 11-03-2006, 19:21
Estar
Estar is offline
Nou ik hoor dit soort dingen dus ook aan alle kanten
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 19:23
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Estar schreef op 11-03-2006 @ 20:21 :
Nou ik hoor dit soort dingen dus ook aan alle kanten
Je zult hier eerder negatieve quotes over inholland tegenkomen dan positieve, dat komt omdat mensen met negatieve ervaringen eerder geneigd zijn om te gaan spuien over hun ervaring. De school staat niet als supergoed aangeschreven, maar bedenk dit is, als hij echt zo super slecht is, dan had de Nederlandse overheid hem toch allang gesloten.....
Oud 11-03-2006, 19:26
Verwijderd
Dat vind ik nogal naïef gedacht.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 19:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 11-03-2006 @ 20:23 :
Je zult hier eerder negatieve quotes over inholland tegenkomen dan positieve, dat komt omdat mensen met negatieve ervaringen eerder geneigd zijn om te gaan spuien over hun ervaring. De school staat niet als supergoed aangeschreven, maar bedenk dit is, als hij echt zo super slecht is, dan had de Nederlandse overheid hem toch allang gesloten.....
Ik dacht dat inholland al tot slechtste school was uitgeroepen in 2005, ik weet alleen geen bron om dat te bevestigen

Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
(..) De school staat niet als supergoed aangeschreven, maar bedenk dit is, als hij echt zo super slecht is, dan had de Nederlandse overheid hem toch allang gesloten.....
Mwa, de overheid oefent niet zo'n strenge controle uit. Scholen die slecht presteren (wat is 'slecht'?) worden onder toezicht geplaatst. Mocht het dan slecht blijven gaan, dan kan er tot sluiting worden overgegaan. Maargoed, ik heb nog nooit gehoord dat een school moest sluiten door slechte prestaties. Wél dat er scholen onder toezicht werden geplaats, o.a. mijn oude middelbare school
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 12:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Je ziet in de spits/metro (één van die twee) soms ook een zogenaamde "colum" staan van een supervrolijke, hippe, moderne, trendy, ik-ben-omgekocht-met-drie-cent-en-een-doos-donuts student(e) die verteld hoe vréselijk geweldig-gaaf-fabeltastisch hij/zij het wel niet vind op het InHolland! En ja, er zijn wel wat probleempjes/gaat wel eens iets mis/komen cijfers wel eens laat/ect, máár het is echt heel "supertof" hier hoor!

Mag ik misschien even een teiltje?!
Oud 15-03-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
De school staat niet als supergoed aangeschreven, maar bedenk dit is, als hij echt zo super slecht is, dan had de Nederlandse overheid hem toch allang gesloten.....
Nouja, overheidstoezicht is niet zo streng, zoals Laurens hierboven ook opmerkt. Het is niet zo dat een ondermaatse prestatie meteen tot sluiting leidt. Ook beloven de managers van INHOLLAND vaak beterschap zodat ze uitstel van executie krijgen. Verder moet je niet vergeten dat INHOLLAND tienduizenden studenten heeft in meerdere steden, zodat sluiting een ongelooflijk probleem zal veroorzaken in een groot aantal studieloopbanen.

Men gaat dus niet zo snel over tot actie. Maar je kunt ook veel aflezen uit andere dingen; bijvoorbeeld de rechtszaken die door studenten tegen INHOLLAND zijn gevoerd, of het feit dat het grootste gedeelte van de nieuwe opleidingen die INHOLLAND de afgelopen jaren wilde starten en waar zij accreditatie voor vroeg is afgewezen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:24
Verwijderd
Toch vraag ik me één ding af: hoe kan het dat InHolland zo'n ontzettend grote school is geworden als de organisatie er gewoon ronduit kut blijkt te zijn? Zijn er dan echt zoveel studenten die gewoon blindelings voor de grootste/bekendste school kiezen?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:32
Verwijderd
De meeste scholieren zijn nu eenmaal niet zo uitgebreid in hun keuze. Vaak kiezen ze voor de dichtsbijzijnde hogeschool, de opleiding 'waarvan de naam wel leuk klinkt', of zijn ze aangetrokken tot de moderne gebouwen van INHOLLAND.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 21:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 14:04 :
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=...ortage_id=3362

Nieuwsitem 'Docenten doen boekje open over INHOLLAND', in NOVA/Den Haag Vandaag, 14 april 2005. Ook is bij NOVA een item gemaakt getiteld 'INHOLLAND krijgt zware onvoldoende'. Ook via de site te vinden. Het is wel nieuws van een jaartje terug.
jezus wat is die polak slecht zeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 15-03-2006 @ 21:24 :
Toch vraag ik me één ding af: hoe kan het dat InHolland zo'n ontzettend grote school is geworden als de organisatie er gewoon ronduit kut blijkt te zijn? Zijn er dan echt zoveel studenten die gewoon blindelings voor de grootste/bekendste school kiezen?
Het waren allemaal losse hogescholen, samengevoegd tot inholland en toen begon het gedoe volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-03-2006 @ 22:21 :
Het waren allemaal losse hogescholen, samengevoegd tot inholland en toen begon het gedoe volgens mij...
Klopt, nu weet ik het weer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten