Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 15:16
Preaper
Preaper is offline
Hallo mensen,

Ik heb zo'n kleine 3 maanden een leuke vriendin. Het gaat allemaal prima, maar er is een punt waar ik onzeker over ben.
Zo'n 5 maanden geleden is ze uit een relatie gekomen die 2,5 jaar geduurd heeft. Ik weet dat degene die deze relatie beëindigd had haar ex is.

Ik snap dat je een relatie van 2,5 jaar niet zomaar opzij schuift en dat verwacht ik ook niet. Maar het is inmiddels zo'n 5 maanden geleden en ze bellen nog steeds wekelijks. Hoe vaak ze precies telefonisch contact hebben met elkaar weet ik niet, maar ik gok dat het 1 a 2 keer per week is.

Ik vind dat na 5 maanden wel erg veel, maar omdat ik zelf geen ervaring heb met zulke lange relaties wou ik jullie vragen wat jullie visie hierop is. Moet ik mij zorgen gaan maken? Of moet ik het maar negeren.

Alvast bedankt
Oud 02-03-2006, 15:20
loveys
loveys is offline
heb je enig idee welke onderwerpen aan bod komen in hun gesprekken?
het lijkt me erg als mijn vriend dat zou doen.. maar ik heb geen idee hoe ik daarop zou moeten reageren
Oud 02-03-2006, 15:20
Myuki
Myuki is offline
ex-reflex

Of jij je zorgen moet maken is voor mij niet in te schatten. Jij weet zelf het beste wat zij nog voor hem voelt...

Wat ik belangrijk zou vinden om te weten is waarom het uitging. Maar zo op het eerste gezicht is dit niet iets om wakker van te liggen.
Oud 02-03-2006, 15:27
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Als mijn vriend twee keer per week met zijn ex zou bellen zou ik eh. De telefoon saboteren? Niets voor mij hoor, twee keer per jaar een 'alles goed' berichtje vind ik wel genoeg.

Waar heeft ze het dan nog met 'm over? Ik bedoel, het is uit, 2.5 jaar, ja da's minder, maar moet je daar nog twee keer per week na vijf maanden over telefoneren?
Oud 02-03-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 02-03-2006 @ 16:20 :
ex-reflex

Of jij je zorgen moet maken is voor mij niet in te schatten. Jij weet zelf het beste wat zij nog voor hem voelt...

Wat ik belangrijk zou vinden om te weten is waarom het uitging. Maar zo op het eerste gezicht is dit niet iets om wakker van te liggen.
Idd Zat me al te bedenken wat een ex-reflex was Hip woord
Verder ben ik het eens met bovenstaande.
Het ligt maar net aan hoe de relatie beëindigd is en hoe ze tegenwoordig met elkaar omgaan. En ook wat ze voor hem voelt (of juist niet ) etc. Misschien kun je eens aangeven dat jij je er wat onzeker over voelt, zodat zij misschien één en ander kan toelichten?
Maar het lijkt mij in ieder geval niet echt iets om je zorgen over te maken als jullie relatie gewoon helemaal goed is
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Kindmeisje schreef op 02-03-2006 @ 16:27 :
Als mijn vriend twee keer per week met zijn ex zou bellen zou ik eh. De telefoon saboteren? Niets voor mij hoor, twee keer per jaar een 'alles goed' berichtje vind ik wel genoeg.

Waar heeft ze het dan nog met 'm over? Ik bedoel, het is uit, 2.5 jaar, ja da's minder, maar moet je daar nog twee keer per week na vijf maanden over telefoneren?
Een ex kan als het uit is ook de rol van 'vriend' krijgen. Het lijkt me dat er genoeg te bespreken is met je vrienden?

Maar ach, ik snap wel dat je het niet leuk vindt, en ik neem aan dat zij het ook wel snapt. Praat erover, misschien kan zij je geruststellen dat er écht niets meer is dan vriendschap?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:58
Verwijderd
Dan kregen jullie dus wat toen haar 2,5-jarige relatie net 2 maanden uit was... Gek he.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:00
zeep007
zeep007 is offline
Hmmm, tuurlijk kan die ex nu "een" vriend zijn... Zoals al eerder is gezegd; weet je waar die gesprekken over gaan? hoe ze uit die relatie is gekomen? Wat de reden was dat het uitging?

Misschien was hij wel homo en maak jij je nu nergens druk over

Praat erover met je vriendin! Wij op dit gele blaadje kunnen moeilijk zeggen wat zij vindt. Ik vind het wel vreemd iig.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:13
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Ave schreef op 02-03-2006 @ 16:49 :
Een ex kan als het uit is ook de rol van 'vriend' krijgen. Het lijkt me dat er genoeg te bespreken is met je vrienden?

Ik vind het nogal tricky om vriendschap te verwachten waar ooit liefde was. Zeker na vijf maanden. Ik vind dat mooie hoofdstukken om af te sluiten, vrienden en vriendinnen kun je overal hebben, maar niet je ex. Of het moet al heel vredig zijn afgesloten en nooit love of my life-spul zijn geweest, en je moet dan ook nog beiden precies hetzelfde willen.

Niet voor niets mislukken 'maar we kunnen toch vrienden blijven'-plannen zo vaak.
Oud 02-03-2006, 17:07
Experiment
Experiment is offline
Mja als het nu uit zou gaan met mijn vriend op een niet-vervelende manier zou ik hem ook nog wel regelmatig willen spreken. We hebben toch een lange tijd lief en leed gedeeld, hij weet meer van me dan wie dan ook.. ik vind het niet echt raar.

Je kunt natuurlijk best tegen je vriendin zeggen dat het je een beetje onzeker maakt. Zij mag best aan jou uitleggen waar die gesprekken zoal over gaan. Gewoon vriendschappelijk, lijkt me minder erg dan als het van die 'weet je nog, die goeie ouwe tijd' gesprekken zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 17:46
cagie
cagie is offline
Mijn ex en ik zijn ook 2,5 jaar bij elkaar geweest en nu 6 maanden uit elkaar en we bellen elkaar ook nog bijna iedere week ondanks dat hij inmiddels alweer 4 maanden een andere vriendin heeft. De gesprekken die wij hebben zijn niet altijd onschuldig maar dit komt omdat hij nog steeds hoopt dat wij terug bij elkaar komen. Maar of je je zorgen moet maken hangt helemaal van je vriendin af en de band met haar ex. Als zij hem ziet als een gewone vriend dan is er in mijn ogen niks aan de hand. Maar het kan ook zijn dat zij eigenlijk nog niet over die relatie heen is en dan denk ik dat je je misschien wel zorgen moet maken.
Praat er met haar over en misschien kan zij je onzekerheid weg nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 18:11
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
cagie schreef op 02-03-2006 @ 18:46 :
De gesprekken die wij hebben zijn niet altijd onschuldig maar dit komt omdat hij nog steeds hoopt dat wij terug bij elkaar komen.
euhm... weet zijn nieuwe vriendin van zijn ge-hoop?
Oud 02-03-2006, 18:20
Smokin'
Smokin' is offline
Even wat vragen anders kan ik geen goed oordeel vellen:

- Wie belt wie meestal? Belt zij hem altijd of is het gelijk verdeelt?
- Praat ze buiten deze telefoontjes vaak over hem?
- Word jij wel eens vergeleken met die ex?

Daarnaast is het simpelweg respectloos, ook al zou ze hem helemaal niet terugwillen. Exen zijn wat ze zijn, exen, en om daarmee meerdere malen per week mee aan de telefoon te hangen is respectloos tegenover haar huidige vriend.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 18:22
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Mijn ex en ik zijn ook 2,5 jaar bij elkaar geweest en nu 6 maanden uit elkaar en we bellen elkaar ook nog bijna iedere week ondanks dat hij inmiddels alweer 4 maanden een andere vriendin heeft. De gesprekken die wij hebben zijn niet altijd onschuldig maar dit komt omdat hij nog steeds hoopt dat wij terug bij elkaar komen.
Nog zo'n respectloos figuur. Door zoiets mee te delen gooit die gast natuurlijk wel zijn eigen glazen in (hoop ik) want geen een meisje wil een vriend die in een relatie aan zijn ex vertelt dat hij haar terug wil. Toch?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 02-03-2006 @ 19:20 :

Daarnaast is het simpelweg respectloos, ook al zou ze hem helemaal niet terugwillen. Exen zijn wat ze zijn, exen, en om daarmee meerdere malen per week mee aan de telefoon te hangen is respectloos tegenover haar huidige vriend.
Ik vind vooral die laatste (en ook die tweede wel) niet zo raar hoor. Bedoel: zo lang is het nog niet uit tussen hen en zelfs ik heb het nog wel eens (in het begin van mijn huidige relatie een stuk meer, nu bijna niet meer, maar toch) over mijn ex en vergeleek (en soms vergelijk ) mijn vriend ook wel eens met mijn ex.
Terwijl ik toch echt helemaal over mijn ex heen ben en hem ook niet eens meer hoef te zien of te spreken ofzo. Het is een afgesloten hoofdstuk qua gevoel etc, maar hij is ook een deel van mijn verleden, van mijn gevoel en ervaringen en ik heb veel geleerd van mijn relatie met hem. Dat neem je toch mee na zo'n relatie, binnen een andere relatie. Ik in ieder geval wel. Dus wat dat betreft zou ik die laatste twee vragen niet zo gek vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 00:30
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-03-2006 @ 16:58 :
Dan kregen jullie dus wat toen haar 2,5-jarige relatie net 2 maanden uit was... Gek he.
Hallo Katje,
Bedankt voor je reactie. Het is mij enkel niet precies duidelijk wat je er mee bedoeld.
Oud 03-03-2006, 00:32
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Myuki schreef op 02-03-2006 @ 16:20 :
ex-reflex

De reden waarom het uit ging is omdat de vlam er na 2,5 jaar vanaf was. Daarnaast is hij vreemd gegaan(zij heeft het hem echter vergeven) en heeft hij niet veel later de relatie gebroken omdat het niet (meer) goed liep.
Oud 03-03-2006, 00:36
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Kindmeisje schreef op 02-03-2006 @ 17:13 :
Ik vind het nogal tricky om vriendschap te verwachten waar ooit liefde was. Zeker na vijf maanden. Ik vind dat mooie hoofdstukken om af te sluiten, vrienden en vriendinnen kun je overal hebben, maar niet je ex. Of het moet al heel vredig zijn afgesloten en nooit love of my life-spul zijn geweest, en je moet dan ook nog beiden precies hetzelfde willen.

Niet voor niets mislukken 'maar we kunnen toch vrienden blijven'-plannen zo vaak.
Inderdaad. Ik ben er ook mee eens dat 'vriendschap' na de relatie een zeer zéér weinig voorkomend fenomeen is. Mocht zo'n 'vriendschap' zich alsnog vormen, komt dat naar mijn idee enkel omdat het stel diep van binnen weer bij elkaar hoopt te komen. Vaak tegen beter weten in.

Daarom dat ik deze telefoongesprekken met haar ex ook zo 'bedreigend' vind. Ik vraag mij af wat hun reden is om deze vriendschap in stand te houden. De ex in kwestie woont best ver van haar vandaan dus wat je dan aan vriendschap hebt, is mij onduidelijk. Er knaagt ergens een idee bij mij, dat het bij hun wellicht niet om vriendschap draait, maar weer om die hoop diep van binnen, waar ik het eerder over had.
Oud 03-03-2006, 00:38
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mijn ex en ik zijn ook 2,5 jaar bij elkaar geweest en nu 6 maanden uit elkaar en we bellen elkaar ook nog bijna iedere week ondanks dat hij inmiddels alweer 4 maanden een andere vriendin heeft. De gesprekken die wij hebben zijn niet altijd onschuldig maar dit komt omdat hij nog steeds hoopt dat wij terug bij elkaar komen. Maar of je je zorgen moet maken hangt helemaal van je vriendin af en de band met haar ex. Als zij hem ziet als een gewone vriend dan is er in mijn ogen niks aan de hand. Maar het kan ook zijn dat zij eigenlijk nog niet over die relatie heen is en dan denk ik dat je je misschien wel zorgen moet maken.
Praat er met haar over en misschien kan zij je onzekerheid weg nemen.
Wat jij zegt bevestigd alleen mijn vermoeden dat een contact met je ex enkel goed is om de hoop hoog te houden...
Oud 03-03-2006, 00:41
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 02-03-2006 @ 19:20 :

- Ik weet niet wie er meestal belt, als ik er bij ben dan is het de ex die haar op belt. Maar ze zal natuurlijk niet wanneer ik er bij ben opeens de telefoon gaan pakken om haar ex op te bellen. Daarom heb ik geen idee wie er het meeste belt.
- Ze praat niet echt veel over haar ex
- Als het over haar ex gaat, dan snij ik meestal het onderwerp aan. Dus ik kan hier wel "nee" op antwoorden.

Ik vind het een beetje overtrokken om het respectloos te noemen. Ik heb dan geen ervaring met lange relaties van 2,5 jaar, maar ik kan mij wel goed voorstellen dat dat een impact achter laat. Van je ex verwachten om simpelweg het contact te vebreken is niet echt humaan. Zo'n eis dat onze relatie zeker niet ten goede komen.
Oud 03-03-2006, 00:43
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Kindmeisje schreef op 02-03-2006 @ 16:27 :
Dat is de vraag. Ik weet het niet. Jij?
Oud 03-03-2006, 06:59
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 01:43 :
Dat is de vraag. Ik weet het niet. Jij?
Ik zou me voor kunnen stellen dat als je samen iets heel ergs heftigs hebt meegemaakt ofzo, dat je daar dan ook nog over "moet" praten. Maar als ik jou was zou ik gewoon aan haar opheldering vragen. Echt normaal is dit niet, vind ik (en anderen met mij, geloof me).
Oud 03-03-2006, 11:47
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 01:41 :
- Ik weet niet wie er meestal belt, als ik er bij ben dan is het de ex die haar op belt. Maar ze zal natuurlijk niet wanneer ik er bij ben opeens de telefoon gaan pakken om haar ex op te bellen. Daarom heb ik geen idee wie er het meeste belt.
- Ze praat niet echt veel over haar ex
- Als het over haar ex gaat, dan snij ik meestal het onderwerp aan. Dus ik kan hier wel "nee" op antwoorden.

Ik vind het een beetje overtrokken om het respectloos te noemen. Ik heb dan geen ervaring met lange relaties van 2,5 jaar, maar ik kan mij wel goed voorstellen dat dat een impact achter laat. Van je ex verwachten om simpelweg het contact te vebreken is niet echt humaan. Zo'n eis dat onze relatie zeker niet ten goede komen.
Jij snijd dus meestal het onderwerp aan. Kijk dat is toch dom? Wie gaat er nou de hele tijd beginnen over de ex van zijn vriendin? Watvoor logica zit daar achter?

Daarnaast; ik zeg niet dat ze het contact moet verbreken, ik denk alleen dat het raar is om 2x je ex te bellen en alles even uit de doeken te doen. Overigens kan ik je dit garanderen. Was het niet die kerel maar je vriendin geweest die de relatie had beeindigd, dan belden ze zeker niet zo vaak.

Ik kan je de verklaring voor haar gedrag wel geven; Ze vind die kerel nog steeds leuk. Dat is wat ik denk. Het was 2 maanden uit, en toen begon je wat met haar? Geen slimme zet. Die kerel zat nog in haar hoofd en dat is nu nog steeds zo. Aan de andere kant zou ik me verder niet echt druk maken om deze situatie, omdat die ex haar niet terug wil. Als hij dat echter wel wil heb je echt een groot probleem.

Heb je deze onzekerheid van je overigens bij haar aangekaart?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 03-03-2006 @ 12:47 :
Overigens kan ik je dit garanderen. Was het niet die kerel maar je vriendin geweest die de relatie had beeindigd, dan belden ze zeker niet zo vaak.
En hoe weet jij dat zo zeker?
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je het fout hebt
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 12:38
Verwijderd
Contact met exen is nooit gezond. Ik geloof dat mijn vriendin ook af en toe eens op MSN met ze praat, maar elkaar geregeld bellen is vrij ziek. Ik zou het niet vertrouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 12:54
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Jij snijd dus meestal het onderwerp aan. Kijk dat is toch dom? Wie gaat er nou de hele tijd beginnen over de ex van zijn vriendin? Watvoor logica zit daar achter?
Ik kies mijn woorden zorgvuldig, het zou daarom ook fijn zijn als jij ze ook zo las. Ik snij het onderwerp ex niet 'de hele tijd' aan. Bovendien is praten over een ex helemaal niet dom. Het is een onderdeel van haar leven en dat kan ik niet zomaar negeren. Dat wil ik nieteens, ik vind het reuze interessant.
Bovendien heb ik aan jouw "dat is dom" opmerkingen helemaal niets.

Citaat:
Daarnaast; ik zeg niet dat ze het contact moet verbreken, ik denk alleen dat het raar is om 2x je ex te bellen en alles even uit de doeken te doen. Overigens kan ik je dit garanderen. Was het niet die kerel maar je vriendin geweest die de relatie had beeindigd, dan belden ze zeker niet zo vaak.
Ik geef toe dat het vreemd is. Daarnast, die garantie kan je helemaal niet maken, want je weet er niets vanaf.

Citaat:
Ik kan je de verklaring voor haar gedrag wel geven; Ze vind die kerel nog steeds leuk. Dat is wat ik denk. Het was 2 maanden uit, en toen begon je wat met haar? Geen slimme zet. Die kerel zat nog in haar hoofd en dat is nu nog steeds zo. Aan de andere kant zou ik me verder niet echt druk maken om deze situatie, omdat die ex haar niet terug wil. Als hij dat echter wel wil heb je echt een groot probleem.

Je maakt wel een hele hoop aannames en conclusies. Maar wat je zegt is zeker een mogelijkheid. Wat ik ook weet is dat ze mij erg leuk vind, dat merk ik in alles. Haar lach zegt meestal genoeg. Dus wat jij nu zegt lijkt mij niet waarschijnlijk.

Daarnaast "begon ik niet iets met haar" maar begonnen we samen wat met elkaar. Destijds wist ik nieteens dat ze 2 maanden uit een relatie kwam. Bovendien is het zeker wel een slimme zet geweest. Ik vind haar nou eenmaal erg leuk en zoiets ga je niet afwachten.

En of die ex haar wel of niet terug wil, dat weet jij(en ik) helemaal niet. Ik stel voor dat als je mij in het vervolg nog raad wilt geven, je minder conclusies gaat trekken en je meer bij de feiten houdt. Op deze manier heb ik er niets aan.

Citaat:

Nee
Oud 03-03-2006, 13:10
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 13:54 :
Ik kies mijn woorden zorgvuldig, het zou daarom ook fijn zijn als jij ze ook zo las. Ik snij het onderwerp ex niet 'de hele tijd' aan. Bovendien is praten over een ex helemaal niet dom. Het is een onderdeel van haar leven en dat kan ik niet zomaar negeren. Dat wil ik nieteens, ik vind het reuze interessant.
Je vind haar ex reuze interessant? Ben je misschien zo onzeker dat je precies wil weten waarom hun relatie een succes was? In godsnaam kerel..

Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 13:54 :Ik geef toe dat het vreemd is. Daarnast, die garantie kan je helemaal niet maken, want je weet er niets vanaf.[/B]
Wel degelijk. Over het algemeen is het zo dat als het meisje de relatie verbreekt en zij na enige tijd een nieuwe vriend krijgt, het contact met de ex dan langzaam verwaterd. Dit gaat zeker op wanneer de ex in kwestie ook verder gaat met zijn leven en nieuwe vriendin etc krijgt.

Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 13:54 :Je maakt wel een hele hoop aannames en conclusies. Maar wat je zegt is zeker een mogelijkheid. Wat ik ook weet is dat ze mij erg leuk vind, dat merk ik in alles. Haar lach zegt meestal genoeg. Dus wat jij nu zegt lijkt mij niet waarschijnlijk.

Daarnaast "begon ik niet iets met haar" maar begonnen we samen wat met elkaar. Destijds wist ik nieteens dat ze 2 maanden uit een relatie kwam. Bovendien is het zeker wel een slimme zet geweest. Ik vind haar nou eenmaal erg leuk en zoiets ga je niet afwachten.

En of die ex haar wel of niet terug wil, dat weet jij(en ik) helemaal niet. Ik stel voor dat als je mij in het vervolg nog raad wilt geven, je minder conclusies gaat trekken en je meer bij de feiten houdt. Op deze manier heb ik er niets aan.[/B]
Nee je begon dat niet samen, want de keuze om echt achter haar aan te gaan en een relatie aan te gaan lag bij jou.Dat is wat ik bedoel. Overigens schreef ik niet dat ze jou niet leuk vond. Ze vind jou ook leuk, maar ze belt wel vaak met haar ex. Hij is de ex in the background, en dat is nooit goed.

Ik kan trouwens niet anders dan conclusies trekken, want dat is precies wat in dit topic onvermijdelijk is. Jij levert de feiten, en wij maken op basis daarvan aannames en conclusies. Dat die aannames en conclusies niet stroken met wat jij graag wil horen interesseert me niet.

@ Ave

Citaat:
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je het fout hebt
De uitzondering bevestigt de regel. Over het algemeen gesproken is het meestal zo dat wanneer het meisje de relatie verbreekt en na verloop van tijd een nieuwe vriend krijgt, het contact verwaterd. Zij neemt dan vaak veel minder/geen initiatief meer tot contact leggen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 03-03-2006 @ 14:10 :
@ Ave

De uitzondering bevestigt de regel. Over het algemeen gesproken is het meestal zo dat wanneer het meisje de relatie verbreekt en na verloop van tijd een nieuwe vriend krijgt, het contact verwaterd. Zij neemt dan vaak veel minder/geen initiatief meer tot contact leggen.
Klopt wel, maar daar kunnen soms best 5 maanden overheen gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:46
Nienna*
Nienna* is offline
Juist in het begin had ik verschrikkelijk veel contact met mijn ex. Ik ben eigenlijk ook te snel een nieuwe relatie begonnen en moest de oude nog verwerken. Mijn huidige vriend heeft mij daar ruimschoots de tijd voor gegeven. Uiteindelijk wilde ik zelf meer afstand en daardoor heb ik het op een goede manier verwerkt: eerst wat contact en wat dingen bespreken, daarna afstand. Het is toch vreemd dat je eerst alles elke dag bespreekt, maar als het dan uit is, doe je dat niet meer. Ik had de drang hem dingen te vertellen. Zo heb ik een aantal maanden dingen dubbel verteld: aan mijn ex en aan mijn vriend. Maar ik wilde mijn ex zéker níet terug.
Ik denk dus dat het wel gezond is. Zeker als je zo lang iets met elkaar hebt gehad en al zo snel daarna een nieuwe relatie hebt gekregen. Praat er met elkaar over en laat haar vooral haar gang gaan. Pas als ze elkaar vijf keer in de week bellen en dagelijks vier keer sms'en, mag je je zorgen gaan maken... bij wijze van spreken dan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:50
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 03-03-2006 @ 14:46 :
Juist in het begin had ik verschrikkelijk veel contact met mijn ex. Ik ben eigenlijk ook te snel een nieuwe relatie begonnen en moest de oude nog verwerken. Mijn huidige vriend heeft mij daar ruimschoots de tijd voor gegeven. Uiteindelijk wilde ik zelf meer afstand en daardoor heb ik het op een goede manier verwerkt: eerst wat contact en wat dingen bespreken, daarna afstand. Het is toch vreemd dat je eerst alles elke dag bespreekt, maar als het dan uit is, doe je dat niet meer. Ik had de drang hem dingen te vertellen. Zo heb ik een aantal maanden dingen dubbel verteld: aan mijn ex en aan mijn vriend. Maar ik wilde mijn ex zéker níet terug.
Ik denk dus dat het wel gezond is. Zeker als je zo lang iets met elkaar hebt gehad en al zo snel daarna een nieuwe relatie hebt gekregen. Praat er met elkaar over en laat haar vooral haar gang gaan. Pas als ze elkaar vijf keer in de week bellen en dagelijks vier keer sms'en, mag je je zorgen gaan maken... bij wijze van spreken dan.
Maar heo lang heeft dat allemaal geduurd? Hoe lang hield je het contact met je ex aan en hoe lang ging dit gepaard met je nieuwe relatie?
Oud 03-03-2006, 13:55
Lynn
Lynn is offline
Ik zou het uitmaken en in Nijmegen gaan wonen.

Oh sorry, dit is onzin niet
Oud 03-03-2006, 13:56
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Lynn schreef op 03-03-2006 @ 14:55 :
Ik zou het uitmaken en in Nijmegen gaan wonen.

Oh sorry, dit is onzin niet
Oud 03-03-2006, 13:59
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 14:56 :
Spam
Oud 03-03-2006, 20:19
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-03-2006 @ 14:50 :
Maar hoe lang heeft dat allemaal geduurd? Hoe lang hield je het contact met je ex aan en hoe lang ging dit gepaard met je nieuwe relatie?
Dit heeft alles bij elkaar zo'n zeven maanden geduurd. Ik heb nog steeds contact met mijn ex, slechts sporadisch, maar we komen op elkaars verjaardag, sms'en met elkaar soms en bellen een enkele keer. Dit ging gepaard met veel praten, ruzies, discussies en dergelijke, maar nu is onze relatie er alleen maar sterker op geworden. Je kunt me ook PM'en voor vragen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 01:16
MelFi
MelFi is offline
Ik was in een situatie waarin ik een 'rebound girl' ben geweest. De relatie van mijn ex was nog maar zes weken voorbij toen wij een relatie kregen. Ze hadden overigens een relatie van een jaar achter de rug. Ik dacht dat de verliefdheid van beide kanten enorm was door het dagelijks contact, de intimiteit, gewoon het samenzijn. Alleen werd het onderwerp 'ex' vaak naar boven gehaald. Ik vond het niet erg, ik was hopeloos verliefd en dacht met praten komen we er wel. Ik had het mis.. Uiteindelijk na een half jaartje na heel veel exengepraat ging het uit terwijl ik nog dolgraag verder wilde gaan, want ik dacht elke keer weer 'het wordt vast wel beter'

Sindsdien wil ik bijna niets meer te maken hebben met exen. Stel dat de volgende weer de hele tijd over zijn ex zou praten, dan zou die weten waar de gat van de deur zou zijn. Ook het contact met exen zou ik moeilijk vinden, het liefst helemaal niet, want dat zie ik al een bedreiging voor mijn relatie.

Stel dat ik nog contact zou hebben met mijn ex, dan zou het een bedreiging zijn voor mijn volgende relatie. Waarom? Omdat het een zwak punt voor mij is. Ik heb gevoelens gehad, zeer veel en diep en daar kan ik beter niet meer mee geconfronteerd worden. Dat is denk ik het beste voor een volgende relatie. Of er moet gewoon heel veel jaren overheen gaan, wil mijn ex geen zwak punt meer voor mij blijven.

Ik heb dus zoiets van exen, die zijn voor mij te gevaarlijk bij wijze van..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 08:55
Valentine
Valentine is offline
Citaat:
MelFi schreef op 04-03-2006 @ 02:16 :
Ik heb dus zoiets van exen, die zijn voor mij te gevaarlijk bij wijze van..
ja dat heb ik ook. ik heb ook een zwak voor mn ex ookal is het een enorme eikel geweest. als je een nieuwe relatie hebt kan je maar beter afstand houden van je ex.
Oud 04-03-2006, 10:50
__
__ is offline
ben ik nou echt zo naïef dan? gewone vriendschap lijkt me namelijk wel mogelijk? :/ als ze nou elke dag belden ofzo. maar elke wéék, ik bedoel, je bent 2.5 jaar samengeweest.. dan kun je toch wel 1 à 2 keer per week bellen en eh praten? nouja ik zal wel naïef zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 12:04
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
__ schreef op 04-03-2006 @ 11:50 :
ben ik nou echt zo naïef dan? gewone vriendschap lijkt me namelijk wel mogelijk? :/ als ze nou elke dag belden ofzo. maar elke wéék, ik bedoel, je bent 2.5 jaar samengeweest.. dan kun je toch wel 1 à 2 keer per week bellen en eh praten? nouja ik zal wel naïef zijn.
Maar leg eens uit waarom je dat zou willen? Als de ex in kwestie mijlen ver woont en eigenlijk geen deel meer is van je huidige leven. Waarom er aan vast klampen terwijl je bij je nieuwe vriend dezelfde spil kwijt kunt?

Ergens moet er dus wel 'iets' zijn dat je verbind met je ex, iets wat je drijft tot het in stand houden van die 'vriendschap'. En geloof mij, dit 'iets' wat hun bij elkaar houdt is geen gewone vriendschap. Ik heb ook goede vrienden gehad die ver verhuisd zijn, maar dat contact is nooit verdwenen, maar wel zéér verwaterd. Ik spreek ze hóóguit een keer per maand. Maar waarom is het bij mijn vriendin en haar ex dan nog wel zo frequent?

Vriendschap op afstand werkt gewoon niet(tenzij je elkaar regelmatig nog ontmoet, maar dat is hier niet het geval), dus daarom kan ik ook niet geloven dat daar hier nu sprake van is.
Oud 04-03-2006, 12:44
mara18
mara18 is offline
Spreek dan met haar over deze onzekerheid?
Alleen zij kan je geruststellen...of ook niet. Maar dan weet je waar je aan toe bent en komt er klaarheid in de situatie.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 12:45
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Preaper schreef op 04-03-2006 @ 13:04 :
Maar leg eens uit waarom je dat zou willen? Als de ex in kwestie mijlen ver woont en eigenlijk geen deel meer is van je huidige leven. Waarom er aan vast klampen terwijl je bij je nieuwe vriend dezelfde spil kwijt kunt?

Ergens moet er dus wel 'iets' zijn dat je verbind met je ex, iets wat je drijft tot het in stand houden van die 'vriendschap'. En geloof mij, dit 'iets' wat hun bij elkaar houdt is geen gewone vriendschap. Ik heb ook goede vrienden gehad die ver verhuisd zijn, maar dat contact is nooit verdwenen, maar wel zéér verwaterd. Ik spreek ze hóóguit een keer per maand. Maar waarom is het bij mijn vriendin en haar ex dan nog wel zo frequent?

Vriendschap op afstand werkt gewoon niet(tenzij je elkaar regelmatig nog ontmoet, maar dat is hier niet het geval), dus daarom kan ik ook niet geloven dat daar hier nu sprake van is.
Misschien ligt dat bij jouw vriendin en haar ex inderdaad zoals jij het zegt, maar echte vriendschap is denk ik wel mogelijk. Juist als je zo ver van elkaar af woont! Je hebt een geschiedenis samen, een verleden, gelachen en gehuild, het is jammer als je iemand dan daarna nooit meer spreekt. Of diegene moet vreemdgegaan zijn of zo, maar ik neem aan dat dat niet het geval is hier. Mijn ex zit bij mij op school en die sprak ik iedere dag. Daarnaast belden we zo'n 1 à 2 keer per week. Ook al waren de gevoelens geen verliefdheids/liefde gevoelens, er waren wel degelijk dingen die ik miste.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:09
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
mara18 schreef op 04-03-2006 @ 13:44 :
Spreek dan met haar over deze onzekerheid?
Alleen zij kan je geruststellen...of ook niet. Maar dan weet je waar je aan toe bent en komt er klaarheid in de situatie.
Ik weet het, maar alles is timing.
Oud 04-03-2006, 14:13
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 04-03-2006 @ 13:45 :
Misschien ligt dat bij jouw vriendin en haar ex inderdaad zoals jij het zegt, maar echte vriendschap is denk ik wel mogelijk. Juist als je zo ver van elkaar af woont! Je hebt een geschiedenis samen, een verleden, gelachen en gehuild, het is jammer als je iemand dan daarna nooit meer spreekt. Of diegene moet vreemdgegaan zijn of zo, maar ik neem aan dat dat niet het geval is hier. Mijn ex zit bij mij op school en die sprak ik iedere dag. Daarnaast belden we zo'n 1 à 2 keer per week. Ook al waren de gevoelens geen verliefdheids/liefde gevoelens, er waren wel degelijk dingen die ik miste.
Ik zie daar gewoon echt geen logica in. Een relatie heeft een hele andere basis dan een vriendschap. Dat zie ik niet zomaar overgaan naar elkaar. Levenservaring heeft mij hier genoeg over geleerd.

De keren dat er wel sprake was van 'vriendschap', was dat toch echt vanwege een relationele basis(de hoop op herstel van de liefdes relatie). Als ik jou woorden lees twijfel je zelf ook nog of echte vriendschap wel mogelijk is.(Quote: "maar echte vriendschap is denk ik wel mogelijk").

Daarbij is er hier inderdaad sprake van iemand die vreemd gegaan is. Ik vind het moeilijk om te geloven dat je echt je gevoelens bij iemand kwijt wilt die je vertrouwen ooit zo geschonden heeft, zonder dat er iets achter zit...

Maar toch, alles is mogelijk. En de enige manier dat ik er achter kom is door het haar simpelweg gewoon te vragen, hopend dat ze mij weet te overtuigen met haar antwoord.
Oud 04-03-2006, 14:25
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Preaper schreef op 04-03-2006 @ 15:13 :
..
Daarbij is er hier inderdaad sprake van iemand die vreemd gegaan is. Ik vind het moeilijk om te geloven dat je echt je gevoelens bij iemand kwijt wilt die je vertrouwen ooit zo geschonden heeft, zonder dat er iets achter zit...

..
Daar ben ik het mee eens. Ten eerste moeten je gevoelens sowieso al heel sterk zijn, wil je hem terug 'nemen' nadat hij vreemd is gegaan. Als je dan, 5 maanden nadat hij het uiteindelijk toch heeft uitgemaakt, nog steeds zoveel (imo) contact met hem wilt/hebt.. Vraag me af of dat echt puur platonisch is. Maargoed, wie ben ik? De enige manier om erachter te komen, is inderdaad door het haar zelf te vragen. Dus Jaap, actie!
Oud 04-03-2006, 14:36
Verwijderd
Ik denk dat je prima contact kunt onderhouden met een ex.
Ik blijf zelf niet met al mijn exen goede vrienden, maar met de meeste toch wel. De ex waar ik 7 maanden bij ben geweest zie ik ongeveer eens in de 2 maanden. Dan heb ik een ex waar ik 2,5 jaar bij ben geweest en die nu in Singapore woont die ik bijna dagelijks spreek op msn en mijn laatste ex, waar ik 3 jaar bij ben geweest zie ik zeker 1x in de week.

Die relaties zijn niet met ruzie beeindigd, het werkte gewoon niet meer op den duur. Maar als een relatie niet werkt, dan hoef je toch niet meteen alle contacten te verbreken ofzo?
Die drie jongens zijn hele goede vrienden van me geworden. Ik denk helemaal niet dat het ooit nog iets wordt met hen en ik weet dat zij er hetzelfde over denken.

Zij zijn ondertussen gewoon verder gegaan met hun leven, net als ik. Het is in mijn geval zo dat ik mijn exen goed vertrouw en dat ik het gevoel heb dat ik alles met ze kan bespreken. Dat is heel fijn, maar totaal niet "gevaarlijk", "ziek", "verdacht" of whatever.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:41
Verwijderd
Ik lees nu dat er sprake is van een ex die vreemd is gegaan.
Of zij die ex als vriend kan vertrouwen of niet, weet ik niet, maar ik denk ook niet dat het aan jou is om dat te beslissen.
Ze is waarschijnlijk bezig met een verwerking die losstaat van haar relatie met jou. Ookal duurt het nu al 3 maanden, ze heeft vast nog veel met hem te bespreken en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Bedenk wel dat dit niet hoeft te betekenen dat ze hem terug wil. Als je echt zo erg twijfelt aan haar intenties, vraag er dan na. Maar dwing haar niet om het contact te verbreken of te verminderen. Grote kans dat ze zich dan aan haar ex gaat vastklampen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:52
Nienna*
Nienna* is offline
Inderdaad, vreemdgaan maakt de zaak heel anders. Mijn ex en ik zijn op vredige basis uit elkaar gegaan: we zagen beide heel duidelijk in dat we niet mee bij elkaar pasten en ik wilde er geen energie meer in steken (hij wel). Daardoor hield hij de vriendschap erg in stand, maar ook ik had dat toen nodig. Ik wist heel zeker dat ik hem niet terug wilde (dat is ook niet gebeurd), daarom kon ik gewoon met hem omgaan. Maar vreemdgaan is iets heel anders...
Oké, dan houd ik op met je vriendin te verdedigen. Ik zou eens goed nagaan en navragen waaróm zij contact blijft houden. Dit klinkt als hoop.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:58
Multilot
Multilot is offline
De beste vriendinnen van mn vriend zijn zn twee exen.. Met een van de twee gaat hij ook erg veel om, precies op dezelfde manier als hoe hij ook met zn vrienden omgaat. Ik vind het helemaal niet erg, en begrijp het eigenlijk ook wel. Iemand met wie je zo lang iets gedeeld hebt, dat kan dan toch niet zomaar weg zijn. zolang hij mij boven hen verkiest vind ik het goed!
Oud 04-03-2006, 15:26
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-03-2006 @ 15:58 :
De beste vriendinnen van mn vriend zijn zn twee exen.. Met een van de twee gaat hij ook erg veel om, precies op dezelfde manier als hoe hij ook met zn vrienden omgaat. Ik vind het helemaal niet erg, en begrijp het eigenlijk ook wel. Iemand met wie je zo lang iets gedeeld hebt, dat kan dan toch niet zomaar weg zijn. zolang hij mij boven hen verkiest vind ik het goed!
Ja precies, maar daar twijfelt hij juist aan. Zijn die twee ex'en van jouw vriend ook vreemdgegaan? Het lijkt me dan dat je al het vertrouwen kwijt bent geraakt en erg verdrietig en gekwetst bent. Ik denk althans dat ik me zo zou voelen.
Het enige waardoor mijn ex en ik nog zo met elkaar om kunnen gaan, is dat we elkaar nooit zo ernstig gekwetst hebben. We zijn goed uit elkaar gegaan en daarom gaan we normaal met elkaar om.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 12:30
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 04-03-2006 @ 16:26 :
Ja precies, maar daar twijfelt hij juist aan. Zijn die twee ex'en van jouw vriend ook vreemdgegaan? Het lijkt me dan dat je al het vertrouwen kwijt bent geraakt en erg verdrietig en gekwetst bent. Ik denk althans dat ik me zo zou voelen.
Het enige waardoor mijn ex en ik nog zo met elkaar om kunnen gaan, is dat we elkaar nooit zo ernstig gekwetst hebben. We zijn goed uit elkaar gegaan en daarom gaan we normaal met elkaar om.
Een ervan is idd vreemd gegaan, met een vriend van mijn vriend. Maar goed, in principe maakt dat niks uit, zolang ik maar weet dat mn vriend niet vreemdgaat...
Oud 10-03-2006, 15:25
Lilything
Lilything is offline
Ik persoonlijk zou het wel prettig vinden,
als mijn partner dat zou doen met de ex(en),
wel prettig idee dat hij/zij later zo ook met jou omgaat
(als het uitgaat)

Verder zou ik wel bang zijn, in jouw situatie

Waar hebben ze het over?
Vindt ze hem nog steeds leuk?

en de ergste:

Zou ze hem terugnemen als hij dat zou willen?
Reageren

Regels voor berichten