Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2006, 22:32
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Ik zou graag jullie mening willen weten of jullie graag onder het maken van sommen of wat dan ook een antwoordenboek gebruiken. Niet om de sommen over te schrijven, want sinds kort is mij bekend dat er mensen zijn die dat doen om het erin te krijgen ofzo... Maar om de antwoorden daarna meteen te controleren. Mijn ervaring is dat het bij mij in ieder geval heel goed werkt. Ik ben ook altijd heel erg gefocust op een ding : het heeft helaas vaak tot gevolg dat ik met een vak eerst een stuk(je) achterloop en vervolgens voor de toets het halve hoofdstuk nog snel doorneem . Een antwoordenboek waarmee ik alles op moment naar keuze kan bekijken, of liever gezegd controleren, is dan wel een extra zekerheid.

Bij wiskunde bijvoorbeeld hebben we een antwoordenboek erbij.
Bij natuurkunde niet.

Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 22:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2006, 09:28
Verwijderd
Antwoorden of uitwerkingen? Antwoorden controleren lijkt me altijd zinnig, maar met uitwerkingen erbij word je erg lui.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 10:27
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-03-2006 @ 10:28 :
Antwoorden of uitwerkingen? Antwoorden controleren lijkt me altijd zinnig, maar met uitwerkingen erbij word je erg lui.
Inderdaad. Wanneer je met een antwoordenboek naast je werk werkt, ben je heel snel geneigd om te denken:
"Oh, dat is zus en zo'n som, dat moet je zo doen, krabbel krabbel, mwooh, dat weet ik wel ongeveer, even kijken of mijn taktiek goed was. *pakt antwoordenboek* Ja zie je wel, ik had hem goed gehad als ik hem had uitgewerkt."
Maar uitwerken blijkt bijvoorbeeld bij wiskunde best wel cruciaal. Trouwens, ik kan je aanraden om dat boekje thuis te laten wanneer jullie beginnen met het onderwerp "bewijzen," want daar leer je echt niks van als je een antwoordenboekje binnen handbereik hebt.
Oud 11-03-2006, 10:35
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik zou niet altijd het antwoordenboekje erbij houden. Natuurlijk moet je nog zelf de uitwerking maken, maar kan heel erg schelen als je naar een bepaald antwoord toe kunt werken. Gevaar bestaat dan dus dat je de vraag toch eigenlijk niet zo goed snapt.
Oud 11-03-2006, 13:20
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
JaJ schreef op 11-03-2006 @ 11:27 :
Inderdaad. Wanneer je met een antwoordenboek naast je werk werkt, ben je heel snel geneigd om te denken:
"Oh, dat is zus en zo'n som, dat moet je zo doen, krabbel krabbel, mwooh, dat weet ik wel ongeveer, even kijken of mijn taktiek goed was. *pakt antwoordenboek* Ja zie je wel, ik had hem goed gehad als ik hem had uitgewerkt."
Maar uitwerken blijkt bijvoorbeeld bij wiskunde best wel cruciaal. Trouwens, ik kan je aanraden om dat boekje thuis te laten wanneer jullie beginnen met het onderwerp "bewijzen," want daar leer je echt niks van als je een antwoordenboekje binnen handbereik hebt.
Nou ja, eigenlijk vertrouw ik er wel een beetje op dat ik daar niet te makkelijk over denk . En cruciaal is het zeker als je dingen zonder eerst zelf na te denken overneemt.

Ik ben overigens al begonnen met bewijzen. Wiskunde B2 bedoel je? Daar heb ik gewoon me antwoordenboek erbij. Ik sta gewoon voldoende en volgens mij scoor ik er ook niet minder voor daardoor... Nou ja, ik vind het wel handig .

Het is voor de meeste dus niet zo aantrekkelijk?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 18:42
Verwijderd
Eerst maken, dan nakijken. Of het uitwerkingen of alleen antwoorden zijn, zo doe ik dat altijd. Anders ga ik stiekem gluren naar het volgende antwoord etc.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 19:45
Verwijderd
Antwoordenboekjes zijn altijd wel handig, maar het is niet noodzakelijk.

Zo heb ik laatst een vak gehaald met een 7 zonder antwoorden bij de tentamens en zonder boek.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 22:54
Verwijderd
Ik heb zelf geen uitwerkingen, maar ik hou wel iets te vaak het antwoordenboekje erbij ja. Vooral om te controleren of ik op de goede weg ben, ik ben namelijk best wel zwak in wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 07:22
Timothy
Timothy is offline
Voor zelfstudie zijn zulke boekjes wel handig. Ik doe dus aan zelfstudie en heb zowel uitwerkingen als antwoordenboekjes (bij wiskunde dan, want de andere vakken hebben meestal maar 1 boekje met antwoorden/uitwerkingen).
Meestal maak ik eerst alle opgaven die bij een paragraaf horen en kijk die na met het antwoordenboek. De opgaven die ik fout had doe ik opnieuw en pas daarna kijk ik bij de uitwerkingen of mijn aanpak goed was.
Voor scheikunde en natuurkunde is dat wat lastiger, want daar hebben ze geen gescheiden antwoorden/uitwerkingen. Ik maak dan dus gewoon de opgaven van een paragraaf en kijk ze dan pas na. Als ik iets fout heb, kijk ik bij de tips (bij natuurkunde in de leerlingenhandleiding en bij scheikunde staan de tips in het antwoordenboekje), maak de som nog een keer en schrijf in m'n agenda dat ik over een paar dagen die som nog een keer moet doen.
Werkt prima, voor mij dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten