Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 13:32
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Laen schreef op 11-03-2006 @ 14:09 :
Ik las net ergens een opmerking van Frederique toen ze de brug over moest steken:

"Ik ga gewoon deze brug over. En dat met mijn ogen.."

En dat is verdacht, want is een Mol niet harstikke blind?
een mol (dier) is blind
Oud 11-03-2006, 14:31
Laen
Laen is offline
Citaat:
pino123 schreef op 11-03-2006 @ 14:32 :
een mol (dier) is blind
dat zeg ik toch?
Oud 11-03-2006, 14:44
pino123
pino123 is offline
oow misunderstood
Oud 11-03-2006, 14:53
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-03-2006 @ 22:28 :
Nee, maar hij had toch eerst de +2000 kunnen pakken en daarná Geert eruit spelen? (ik dacht nl. dat je twee keer kaarten mocht omdraaien)
Er waren nog 6 kaarten, 2 van hemzelf, 2 van geert, 2 met +2000. Volgens mij wist hij wel waar geert lag, maar van 1 +2000 waar die lag. Als hij eerst voor het geld was gegaan had hij 50% dat hij geert en een +2000 draaide.

Hij wilde gewoon de zekerheid van de vrijstelling, dan 50% kans erop en ook het geld binnehalen
Oud 11-03-2006, 14:53
Roos
Roos is offline
Hee ja dat is wel een vreeemde opmerking inderdaad, van Frederique.....

Maar ja op dit moment kan eigenlijk nog iedereen de Mol zijn.
Oud 11-03-2006, 17:01
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Iemand die de eerste aflevering op internet al heeft kunnen bekijken, bij mij doet tie het niet...

Vanavond issie ook op tv maar ja... ik volg meerdere dingen
Oud 11-03-2006, 17:03
geen punt :|
geen punt :| is offline
Die Toine, volgens mij wist hij dondersgoed waar die 2000 euries lag. Maar waarom zou hij die omdraaien? Nu verdenken mensen hem en gaan ze op de verkeerde inzetten. Lijkt me best een verstandige zet om verder te komen in het spel. Hij heeft wel een uitgelezen tactiek.
Oud 11-03-2006, 17:17
zoemzoem
zoemzoem is offline
Bij de hints op wieisdemol.nl zie je 6 hints, waarbij foto's horen. Maar hint 4 hoort bij foto 6 en hint 6 hoort bij foto 4. Ook is de volgorde van de foto's raar: 1-2-3-5-6-4-1 enz. Vreemd.
Ik vind ook dat Milouska best makkelijk over de brug heenliep, met haar hoogtevrees.
Oud 11-03-2006, 17:24
*gaapt*
*gaapt* is offline
Wat ik me afvroeg: degene die de mol is, die maakt sowieso geen kans op het winnen van het geld. Of krijgt diegene ook een bedrag? Want er zullen vast deelnemers zijn, die o.a. meedoen om geld te winnen. Die zullen vast niet snel de mol willen zijn.

Ik zat dus te kijken wie ik denk dat echt voor het geld mee speelt. Dat zullen eerder de bn'ers zijn die niet zo'n royaal salaris hebben.

Vorig jaar klopte dat dacht ik ook wel. Yvonne Jaspers was de mol en die heeft wel een goed contract, die hoeft het niet voor het geld te doen.

Beetje vergezocht misschien, maar ach
Oud 11-03-2006, 18:06
Igorrrai
Igorrrai is offline
Gaat dat geld niet naar een goed doel ofzo?
Oud 11-03-2006, 18:18
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 11-03-2006 @ 19:06 :
Gaat dat geld niet naar een goed doel ofzo?
Ik dacht het niet. Heb daar iig niks over gehoord.
Oud 11-03-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 11-03-2006 @ 19:18 :
Ik dacht het niet. Heb daar iig niks over gehoord.
Nee.

Vorig jaar, toen Marc-Marie won...

Angela: 'Zo, en nu gaan we met al dat gewonnen geld van jou...'
M-M: 'Een ijsje eten!'

Oud 11-03-2006, 18:34
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 11-03-2006 @ 19:20 :
Nee.

Vorig jaar, toen Marc-Marie won...

Angela: 'Zo, en nu gaan we met al dat gewonnen geld van jou...'
M-M: 'Een ijsje eten!'

Ik zou het ook wel leuk vinden om de Mol te zijn. Ik zou iig niet voor het geld meedoen.
Oud 11-03-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 11-03-2006 @ 19:34 :

Ik zou het ook wel leuk vinden om de Mol te zijn. Ik zou iig niet voor het geld meedoen.
Ik ook. Lijkt me echt super!
Oud 11-03-2006, 18:50
xx
xx is offline
Pfoee..... ik vind het nu al weer lastig.. iedereen heeft een andere theorie!!! Ik weet nog even niet wie ik moet verdenken. Ik weet wel dat ik Toine het leukst vind

xx

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 11:33.
Oud 11-03-2006, 19:08
angel4
angel4 is offline
bij die kleine stukjes waar ze de kandidaat voorstellen
leest Roderick Velo nieuws voor over Endemol
Oud 11-03-2006, 22:49
Huble Dummy
Huble Dummy is offline
Citaat:
angel4 schreef op 11-03-2006 @ 20:08 :
bij die kleine stukjes waar ze de kandidaat voorstellen
leest Roderick Velo nieuws voor over Endemol
9 euro.. en wie werd als 9e geintroduceerd..?
Oud 11-03-2006, 23:03
peaceflower
peaceflower is offline
Mooie theorieen allemaal.

Elke kandidaat heeft nu nog iets verdachts, ze hebben allemaal wat mollerigs. Ik heb vanavond van de herhaling weer een stukje gezien en iets zegt me toch dat ik die Milouska in de gaten moet houden.
Frederique verdenk ik helemaal niet, zij is echt geen mol.
Oud 11-03-2006, 23:09
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ken die namen van de mannen niet
Oud 12-03-2006, 11:22
Verwijderd
Laatst was er iemand van de deelnemers op 3fm (had mn broertje gehoord, hij weet niet wie het was). Dat was vrijdagmorgen geloof ik en diegene had een hint. 'Waarom weten 3 deelnemers al dat ze door zijn naar de volgende ronde' (oid)
De mol weet het dus sowieso, dat is 1. En dan nog 2 anderen.
Maar Roderick en Liz en Toine weten al dat ze door zijn, dat zijn er drie, dus als je die hint heel letterlijk neemt dan wil dat dus zeggen dat de mol daar tussen zit, want anders zouden 4 mensen weten dat ze door zijn naar de volgende aflevering.

Hmmm....
Oud 12-03-2006, 11:26
Balance
Balance is offline
Poeh, heb net de aflevering gezien en ik vind het erg lastig. Ik kan maar niet kiezen uit de 4 mannen voor m'n top 3
Oud 12-03-2006, 11:39
Verwijderd
Op tvgids.nl stond vrijdag een klein stukje interview met Karel v/d Graaf en ik baal nu echt dat ik het niet heb gekopieerd, want er stond iets over de boete die ze zouden krijgen als ze iets over de winnaar, mol of verliezer zouden zeggen. Liz zei iets van: 'Ja, we hebben nu een contract getekend en we moeten onze mond houden. De rest weet het niet.'
Zoiets
En nog iemand zei dat.. ik heb het echt heel vaak overgelezen en ik dacht: zo dom kunnen ze toch niet zijn? Dat ze 2 van de 3 die zijn overgebleven dit laten zeggen? Dan is het wel erg makkelijk..

Heeft iemand anders dit ook gezien op die site?
Oud 12-03-2006, 11:41
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Nubis schreef op 12-03-2006 @ 12:39 :
Op tvgids.nl stond vrijdag een klein stukje interview met Karel v/d Graaf en ik baal nu echt dat ik het niet heb gekopieerd, want er stond iets over de boete die ze zouden krijgen als ze iets over de winnaar, mol of verliezer zouden zeggen. Liz zei iets van: 'Ja, we hebben nu een contract getekend en we moeten onze mond houden. De rest weet het niet.'
Zoiets
En nog iemand zei dat.. ik heb het echt heel vaak overgelezen en ik dacht: zo dom kunnen ze toch niet zijn? Dat ze 2 van de 3 die zijn overgebleven dit laten zeggen? Dan is het wel erg makkelijk..

Heeft iemand anders dit ook gezien op die site?
Da's toch logisch? Heel veel tv programma's hebben dat.
Oud 12-03-2006, 11:44
Verwijderd
Ja, ik snap wel dat ze een contract hebben getekend.
Ik bedoel dat Liz zei dat ze samen met nog iemand die in dat stukje werd genoemd (uit 't programma) het als enige wisten. Dat de rest van de afvallers in het programma zeg maar niet wisten wie de mol was en dat de 3 overgebleven mensen een contract moesten tekenen, waaronder dus blijkbaar Liz.. snap je?
Oud 12-03-2006, 11:51
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Nubis schreef op 12-03-2006 @ 12:44 :
Ja, ik snap wel dat ze een contract hebben getekend.
Ik bedoel dat Liz zei dat ze samen met nog iemand die in dat stukje werd genoemd (uit 't programma) het als enige wisten. Dat de rest van de afvallers in het programma zeg maar niet wisten wie de mol was en dat de 3 overgebleven mensen een contract moesten tekenen, waaronder dus blijkbaar Liz.. snap je?
Ohzo. Dan moet liz een van de laatste 3 zijn denk ik.
Oud 12-03-2006, 12:30
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ja maar in de leader staat Liz wel de tango te dansen. Dat is al bijna, dus zou ze er snel uit gaan... (uit kúnnen gaan in ieder geval).
Oud 12-03-2006, 13:18
Verwijderd
Ja, dat wel. Maar daar kun je niks uit afleiden behalve dat ze na de aflevering dat ze de tango gaat dansen eruit kan gaan inderdaad. Vind ik niet echt overtuigend voor dat ze niet bij de laatste 3 zou zitten.
Oud 12-03-2006, 14:22
koekiemonstertje
Waah ik word helemaal gek! De eerste aflevering is nog steeds niet op internet te zien!
Oud 12-03-2006, 16:22
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 12-03-2006 @ 12:51 :
Ohzo. Dan moet liz een van de laatste 3 zijn denk ik.
Hoezo. Volgens heeft iedereen dat contract gewoon getekend voordat ze begonnen en hebben ze haar als voorbeeld genomen.

Maar ik heb het stukje niet gelezen, dus ik kan het ook mishebben
Oud 12-03-2006, 16:26
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 12-03-2006 @ 17:22 :
Hoezo. Volgens heeft iedereen dat contract gewoon getekend voordat ze begonnen en hebben ze haar als voorbeeld genomen.

Maar ik heb het stukje niet gelezen, dus ik kan het ook mishebben
Nubis zei: Dat de rest van de afvallers in het programma zeg maar niet wisten wie de mol was en dat de 3 overgebleven mensen een contract moesten tekenen, waaronder dus blijkbaar Liz
Oud 12-03-2006, 16:31
ook hallo
ook hallo is offline
overheen gelzen.

@Nubis
Maar heel fijn dat nu niet alleen jij het weet, maar andere mensen op dit forum ook
Oud 12-03-2006, 16:40
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 12-03-2006 @ 17:26 :
Nubis zei: Dat de rest van de afvallers in het programma zeg maar niet wisten wie de mol was en dat de 3 overgebleven mensen een contract moesten tekenen, waaronder dus blijkbaar Liz
En waarom zou je Liz geloven? Misschien spreekt ze wel helemaal niet de waarheid. Met de Mol weet je het nooit, Liz kan er net als de anderen zomaar uitvliegen hoor
Oud 12-03-2006, 18:53
Verwijderd
@ ook hallo:
Ik weet ook niet of ik het goed heb gelezen of wat, daar probeerde ik dus achter te komen door te vragen of iemand anders het ook had gelezen. Denk je nou echt dat ik het anders hier zou plaatsen? Een: ik wil zelf niet eens weten wie de mol is, en twee: als ik het zeker zou weten zou ik alles wel in spoilers zetten.
Volgens mij lees ik het zelf verkeerd, maar ik zal het vanaf nu wel in spoilers zetten.

Anyway, ik heb dus een mailtje gestuurd naar TVGids en ik heb het stuk nagevraagd en via de mail gekregen.
Dit stond er dus (nu maar in spoilers dan):

Spoiler

Iemand?
Oud 12-03-2006, 19:06
American*Dream
American*Dream is offline
Op wieisdemol.nl staan de kandidaten bovenaan bij 'kandidaten' afgebeeld met wisselend een lichte achtergrond oplopend via allerlei grijze tinten tot een donkergrijze achtergrond. Bij Liz staat zelfs als enige een echte achtergrond (muur) afgebeeld.
De achtergrond van Geert is het lichtst, en hij is er het eerste uit. Vertrekken de kandidaten in oplopende kleurvolgorde?
En waarom die muur bij Liz? Is dat toeval? Vin het wel vreemd

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 19:10.
Oud 12-03-2006, 19:12
Verwijderd
Ja dat had ik ook al gezien en die theorie stond ook al op een andere site.
Maar het lijkt me eerlijk gezegd wel erg vergezocht.

Ik heb dat introfilmpje van Roderick trouwens teruggekeken en ik vind het inderdaad wel vaag dat hij dat van Endemol zegt.. ik bedoel: waarom zoeken ze dan niet een ander stukje uit van RTLZ met hem? Of ze doen het gewoon om ons op een verkeerd spoor te zetten.

Verder heb ik nog delen van de aflevering teruggezien en ik ben al lekker aan het speculeren.
Oud 12-03-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 12-03-2006 @ 19:53 :
@ ook hallo:
Ik weet ook niet of ik het goed heb gelezen of wat, daar probeerde ik dus achter te komen door te vragen of iemand anders het ook had gelezen. Denk je nou echt dat ik het anders hier zou plaatsen? Een: ik wil zelf niet eens weten wie de mol is, en twee: als ik het zeker zou weten zou ik alles wel in spoilers zetten.
Volgens mij lees ik het zelf verkeerd, maar ik zal het vanaf nu wel in spoilers zetten.

Anyway, ik heb dus een mailtje gestuurd naar TVGids en ik heb het stuk nagevraagd en via de mail gekregen.
Dit stond er dus (nu maar in spoilers dan):

Spoiler

Iemand?
Volgens mij heeft iedereen gewoon dat contract moeten tekenen. Mijn leraar heeft ook aan een programma meegedaan, hij zat niet bij de laatste 2 ofzo. (Ik geloof dat hij als 6e was, maar dat doet er verder ook niet toe)
Hij heeft van te voren een contract moeten tekenen, dus waarschijnlijk is dat ook bij Wie is de mol?.
Oud 12-03-2006, 19:34
Verwijderd
ik dacht eerst dat het geert was, maar nu kan dat niet meer he.
die ene man die dat van die vragen fout had, ik weet de vraag niet meer, maar hij zei kat ipv eekhoorn, is toch wel erg verdacht.
Oud 12-03-2006, 19:36
Verwijderd
eh hoe heet ze die van vrienden voor het leven, daarvan heb ik het idee dat ze het ook wel kan zijn omdat ze eerst net doet of ze het niet durft en later weer wel.
Oud 12-03-2006, 20:43
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Weet niet of iemand dit ooit is opgevallen:

Er tijdens de executie-vragen er al achter komen wie eruit gaat

Vorig seizoen viel me dit al op, nu alweer, dus het zal wel kloppen:

Als je de kandidaten de vragen ziet maken, dan hoor je ze spreken over wie ze verdacht vinden én waarom. Soms 1tje, soms 2, maar je hoort ALTIJD wie ze gaan kiezen, of voor welke persoon ze voornamelijk gaan.

1 uitzondering: de persoon die eruit gaat, die hoor je alleen verdenken maar je hoort niet welke keuze hij/zij uiteindelijk gaat maken. Zo ook met Geert.

Opzich wel logisch:

Als wij als kijkers horen wie hij als voornamelijke verdachte gekozen heeft, en we houden dat elke aflevering bij, dan kunnen we praktisch gaan afstrepen om vervolgens precies te weten wie er dus NIET de mol is.

Overigens: heerlijke start! Ben benieuwd naar de rest!
Oud 12-03-2006, 20:50
niña
niña is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 12-03-2006 @ 20:36 :
eh hoe heet ze die van vrienden voor het leven, daarvan heb ik het idee dat ze het ook wel kan zijn omdat ze eerst net doet of ze het niet durft en later weer wel.
Mary Lou (-;
Oud 13-03-2006, 09:43
&#9834;
&#9834; is offline
Hm, de eerste aflevering heb ik gemist (herhaling ook). Nu is het wachten tot ze op wieisdemol.nl de eerste aflevering erop zetten. Iemand enig idee of ik deze ergens anders ook kan vinden/zien?
Oud 13-03-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Hyperspeed schreef op 12-03-2006 @ 21:43 :
Weet niet of iemand dit ooit is opgevallen:

Er tijdens de executie-vragen er al achter komen wie eruit gaat

Vorig seizoen viel me dit al op, nu alweer, dus het zal wel kloppen:

Als je de kandidaten de vragen ziet maken, dan hoor je ze spreken over wie ze verdacht vinden én waarom. Soms 1tje, soms 2, maar je hoort ALTIJD wie ze gaan kiezen, of voor welke persoon ze voornamelijk gaan.

1 uitzondering: de persoon die eruit gaat, die hoor je alleen verdenken maar je hoort niet welke keuze hij/zij uiteindelijk gaat maken. Zo ook met Geert.

Opzich wel logisch:

Als wij als kijkers horen wie hij als voornamelijke verdachte gekozen heeft, en we houden dat elke aflevering bij, dan kunnen we praktisch gaan afstrepen om vervolgens precies te weten wie er dus NIET de mol is.

Overigens: heerlijke start! Ben benieuwd naar de rest!
Je kon al aan de hand van het beginfilmpje opmaken dat Geert eruit zou gaan voordat ze aan de test begonnen waren hoor.

En dat met die vragen is al 4 seizoenen zo.
Oud 13-03-2006, 10:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 12-03-2006 @ 17:31 :
overheen gelzen.

@Nubis
Maar heel fijn dat nu niet alleen jij het weet, maar andere mensen op dit forum ook
Dat slaat ook nergens op. Wij wie is de mol heeft niemand spoilers, aangezien niemand weet wie de mol is. Over hints en uitspraken discussiëren gebeurt altijd, dat is nu juist de lol van het programma. Dus volgens mij zijn spoilers totaal niet nodig in dit topic.

En het lijkt me gewoon dat Liz bedoelt dat iedereen zo'n contract heeft moeten ondertekenen. Vantevoren dus. Nogal logisch ook.
Oud 13-03-2006, 12:27
Fleurop
Fleurop is offline
Goed nieuws voor de mensen die het nog niet hebben gezien:

op internet kunnen we nu eindelijk de herhaling zien
Ik ga nu meteen kijken!
Oud 13-03-2006, 13:49
Faerie
Faerie is offline
Wat vind iedereen zo verdacht aan Roderick?
Bij de pool kiezen er echt veel mensen voor hem. Je hebt hem toch bijna niet gezien in de aflevering...
Oud 13-03-2006, 15:38
Verwijderd
Dat vroeg ik me eerst ook af. Maar ik heb de aflevering teruggezien en pen en papier erbij gepakt en ik vind hem nu toch wel erg verdacht!

Die uitspraak over de eigenschappen van de mol die hij zelf had, en ik heb gezien dat toen Karel vertelde dat er aan het begin 2 kandidaten wegmoesten, Roderick al VOOR dat Karel z'n zin had afgemaakt, helemaal verrast keek. Het is niet overduidelijk, maar ik vond het toch wel een verdacht puntje, omdat de mol natuurlijk weet wat er allemaal gaat gebeuren.
En dat hij dan zegt: Ik offer me op voor de groep op zo'n toon van: Ik ben goed (ik ben de mol niet, vertrouw me maar).

Oja en Roderick keek bij de mededeling dat hij met Liz ging leren tangodansen ook al zo van: goh (dat weet ik al).

Maar ik weet het allemaal nog niet echt hoor, met Roderick.
Oud 13-03-2006, 19:58
Verwijderd
Ik verdenk na deze aflevering (zal de volgende wellicht al anders zijn ) die kerel die de tango aan het leren is (ben nog niet zo thuis in de namen). Ten eerste worden zo 8 kandidaten tegen elkaar uitgespeeld en heeft hij het als mol zijnde voorlopig veilig. Daarnaast staat er een stukje op de site bij het dagboek van de mol dat Liz haar hand op steekt en dat alles volgens plan verloopt. Waarom beschrijft hij dit apart? Ik denk dat zijn tactiek was als tweede te zeggen dat hij wel zou willen. Zo was hij niet gelijk verdacht. De muzikale hint zegt iets over een afstand ofzo... en aangezien hij een stukje weg is.

Maar goed, na één aflevering kun je nog niet zoveel zeggen natuurlijk
Oud 13-03-2006, 20:08
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-03-2006 @ 11:36 :
Dat slaat ook nergens op. Wij wie is de mol heeft niemand spoilers, aangezien niemand weet wie de mol is. Over hints en uitspraken discussiëren gebeurt altijd, dat is nu juist de lol van het programma. Dus volgens mij zijn spoilers totaal niet nodig in dit topic.

En het lijkt me gewoon dat Liz bedoelt dat iedereen zo'n contract heeft moeten ondertekenen. Vantevoren dus. Nogal logisch ook.
Nu ik dat officiele berichtje heb gelezen snap ik ook wel dat het geen spoiler is, maar Nubis zei het op zo'n manier dat het ook zo was. Dus dan hebben we elkaar verkeerd begrepen. Sorry dat ik zo liep te zeiken
Oud 15-03-2006, 15:21
Briseïs
Briseïs is offline
ik vond geert leuk en richard is de mol
Oud 15-03-2006, 17:02
koekiemonstertje
hehe eindelijk de aflevering online gezien

die richard vind ik te lief... overdreven te lief en dat kat-eekhoorn gedoe was ook heeeeeel vaag, hij wist het maar zei toch het verkeerde

jammer dat geert eruit is

Regels voor berichten