Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 14:53
Verwijderd
Eindelijk heb ik weer wat inspiratie en ben ik weer begonnen met muziek te maken op mijn gameboy.

Ik heb een klein beginnetje gemaakt (melodie loopje). Ik wil graag weten wat je ervan vindt (met argumentatie!) en wat er veranderd kan worden. Dingen die erbij kunnen.

Volgende stap is wat testjes doen met verschillende ritmes. Die zal ik dan erbij posten. Daarna de variatie en daarna de effectjes voor opvulling.

de loop: Klik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 16:06
James Riot
James Riot is offline
ik vind het nogal lastig om commentaar te geven op een loopje, het is wel een leuk loopje, maar je zal er echt nog wat meer bij moeten doen wil je er van mij fatsoenlijk commentaar op krijgen.
Oud 12-03-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
James Riot schreef op 12-03-2006 @ 17:06 :
ik vind het nogal lastig om commentaar te geven op een loopje, het is wel een leuk loopje, maar je zal er echt nog wat meer bij moeten doen wil je er van mij fatsoenlijk commentaar op krijgen.
snap ik, maar misschien dingen die bij je opkomen die erbij kunnen qua drums ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:18
cha0s
cha0s is offline
ik ga checken. :edit:
sehr gaaf. ik zou voor zo min mogelijk drums gaan, kick + snare, en eigenlijk geen 'hats, denk ik. maar met 't noise chan wel wat scherpe geluidjes maken af en toe, wat kraakjes oid.
Oud 12-03-2006, 16:26
Verwijderd
mja aan zoiets zat ik ook te denken. Omdat het redelijk langzaam gaat, gaan veel en volle drums snel vervelen. Misschien iets met rustige retriggers om het wat interessanter te maken en een wat experimenteler te laten klinken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:27
cha0s
cha0s is offline
Dat klinkt wel interessant, werk/probeer 't eens uit? met de retrigs.
Oud 12-03-2006, 20:20
Verwijderd
heb wat drum dingetjes gedaan. Het klinkt nog wel stroef, maar het is wel een beetje de stijl waarin ik het wil gaan maken, maar het is nog wel standaard.

Klik
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 21:44
infamous
infamous is offline
ik zou er eerst nog ff verder mee gaan, want dit zegt me nog weinig eigenlijk
Oud 12-03-2006, 21:48
Verwijderd
heb je ook wel gelijk in. Ik blijf mijn veranderingen gewoon posten enzo. Ik heb dit topic ook geopend, omdat dit leuker is als een gewoon liedjes review topic.

Nu zie je een beetje hoe een track tot stand komt en welke keuzes er gemaakt worden. Dat is imho veel interessanter en leerzamer dan als iemand gewoon een track post en reacties vraagt. Vaak krijg je dan alleen van ja leuke track. En als er al tips gegeven worden, dan wordt er meestal niks mee gedaan.

Het is dus ook een beetje een aanzet, zodat meer mensen zulke topics openen. Helpt mijn muziek ook wel wat in niveau stijgen denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 23:41
botulismf
botulismf is offline
Ik zou er smerige lage lange bassen onder gooien, maar ik ben te moe om met een argumentatie te komen.
Oud 13-03-2006, 00:12
infamous
infamous is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 12-03-2006 @ 22:48 :
heb je ook wel gelijk in. Ik blijf mijn veranderingen gewoon posten enzo. Ik heb dit topic ook geopend, omdat dit leuker is als een gewoon liedjes review topic.

Nu zie je een beetje hoe een track tot stand komt en welke keuzes er gemaakt worden. Dat is imho veel interessanter en leerzamer dan als iemand gewoon een track post en reacties vraagt. Vaak krijg je dan alleen van ja leuke track. En als er al tips gegeven worden, dan wordt er meestal niks mee gedaan.

Het is dus ook een beetje een aanzet, zodat meer mensen zulke topics openen. Helpt mijn muziek ook wel wat in niveau stijgen denk ik
In dat geval ook hier een beta trackje waar ik beetje op ben vastgelopen....
Zit nog niet echt opbouw in, ff snel in elkaar geflanst met alle sporen die ik had

Download hier!

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 00:16.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 08:31
EggeD
EggeD is offline
Gabber !
Oud 13-03-2006, 13:54
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
infamous schreef op 13-03-2006 @ 01:12 :
In dat geval ook hier een beta trackje waar ik beetje op ben vastgelopen....
Zit nog niet echt opbouw in, ff snel in elkaar geflanst met alle sporen die ik had

Download hier!
, klinkt lekker. Misschien een optie, hoge bliepjes (ala Labradford) en/of stukken slidegitaar (ala Polmo Polpo).

@ Ezblade;

Citaat:
botulismf schreef op 13-03-2006 @ 00:41 :
Ik zou er smerige lage lange bassen onder gooien, maar ik ben te moe om met een argumentatie te komen.
Plus ik zou gaan voor een meer rustige en simpele beat, het loopje op zichzelf is al druk genoeg
Oud 13-03-2006, 15:35
Verwijderd
ja misschien wel, anderen zeggen weer dat het drukker moet
Ik ga het allemaal eens bekijken en uittesten. Ook wat variaties maken enzo. Als ik wat heb post ik het weer.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:56
hmhm
hmhm is offline
Iets meer melodie.
Oud 13-03-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
hmhm schreef op 13-03-2006 @ 17:56 :
Iets meer melodie.
wel grappig dat je daarmee komt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:52
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 13-03-2006 @ 18:37 :
wel grappig dat je daarmee komt
Hehe, idd, er is niet eens melodie, puur arpeggio dit..
Oud 13-03-2006, 17:59
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2006 @ 18:52 :
Hehe, idd, er is niet eens melodie, puur arpeggio dit..
ja, plus dat als ze het topic las, dat de reactie overbodig was geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:04
Verwijderd
Nou ik heb er op mijn vrije dag maar eens een ruwe opzet van gemaakt.

Ik heb de afgelopen dagen wat variaties enzo geprobeerd. Wat nieuwe geluiden erbij uitgeprobeerd. Niet zo heel veel, want ik heb het ontzettend druk.

Het is nu een stukje van 2:11, met een melodietje, het gebruikte loopje en wat drums. Ik vind em zelf nu eigenlijk wat te snel gaan, maar het kan zijn dat als ik em morgen luister, dat ik em goed vindt qua tempo.

Ik heb het loopje wat zachter gemaakt, zodat ie meer de begeleiding vormt van het geheel.

De drums heb ik niks aan gedaan, misschien wat kleine aanpassingen met retriggers. Ik wil de geluiden daarvan nog wel aanpassen of veranderen. Ook nog wat variatie toevoegen. Zowel binnen als buiten de patterns. Dus verschillende instrumenten in 1 pattern. Dan kan ik misschien hats en snare in 1 kanaal laten spelen. Ook wil ik nog variaties van patterns gaan doen.

Het melodietje is lekker simpel en dat wil ik denk ik ook zo houden. Ik geloof dat ie nou al wat botst met de begeleiding. Ik denk dat ik nog wel wat slide en eventueel wat pitch effecten ga toevoegen aan wat noten, zodat het wat interessanter wordt.

Download

Zeg me wat je ervan vindt, en wat er beter kan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 22:42
Supreme Dutch
Ik vind het na 20 seconden wel leuk worden, is al wel verbeterd.. Vind het begin nog wel matig, maar je boekt progressie..

Ga zo door
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 23:14
Verwijderd

\o/

Cool melodietje erdoorheen Helaas ben ik niet kenner genoeg om met gefundeerde kritiek te komen. Wel kan ik je de menig van een leek geven dat het leuk klinkt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 23:16
cha0s
cha0s is offline
^ @iam8bit.net is ook gaaf. daar heb ik nog plaatjes van gebruik voor m'n ppt presentatie over 8bit toendertijd.
Oud 26-03-2006, 19:57
Verwijderd
ik heb het even een week heel druk gehad met school.
Ik ga er van de week aan verder.
Even de valsen noten eruit halen.
Misschien andere opbouw.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 17-03-2006 @ 00:16 :
^ @iam8bit.net is ook gaaf. daar heb ik nog plaatjes van gebruik voor m'n ppt presentatie over 8bit toendertijd.

toenTertijd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:47
ickeicke
ickeicke is offline
test1; heerlijk, rustige beat eronder en klaar is kees (bijna dan)

test3; de tweede melodie is te happy imho, drums zijn wel ok.

BTW; Welke synths / software gebruik je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2006, 22:18
Verwijderd

http://www.littlesounddj.com
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 22:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
cut_off schreef op 26-03-2006 @ 20:59 :
toenTertijd
zz
Oud 28-03-2006, 20:24
Verwijderd
Zo ik heb vannacht weer eens wat zitten verder werken.
Toen ik de valse noten wilde verwijderen, ben ik op een nieuw loopje gekomen. Daarbij kwam wat simpele drums en ik heb het tempo omhoog gegooid.

Test 4
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:37
Metal
Metal is offline
Citaat:
cut_off schreef op 26-03-2006 @ 20:59 :
toenTertijd
jij maakt ook vaak genoeg fouten taalpuristje van me!
Oud 28-03-2006, 21:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Metal schreef op 28-03-2006 @ 21:37 :
sowieso is toenDertijd een contaminatie die al vanaf de 17e eeuw in omloop is en veel natuurlijker klinkt dan toenTertijd, dat die paupers dat nooit geaccepteerd hebben is hun probleem.

:edit: maar ik moet ontopic van EZBlade, anders krijg ik er flink van langs, dus:
Ik ga die track checken yo.

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 21:34
cha0s
cha0s is offline
test4 klinkt sehr dope, er zit veel progressie in yo.
Ik zou die glides bij de melodie die op 0:30 start iets sneller laten gliden, sommigen dan... niet allemaal. , verder graaf ik 'm zwaar.
Oud 30-03-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 28-03-2006 @ 22:34 :
test4 klinkt sehr dope, er zit veel progressie in yo.
Ik zou die glides bij de melodie die op 0:30 start iets sneller laten gliden, sommigen dan... niet allemaal. , verder graaf ik 'm zwaar.
ik vond die glides juist wel ok. voor de variatie enzo
Ik denk dat ik em zo ga laten.
Of iemand moet nog iets nuttigs te melden hebben. Anders ga ik er morgen een goeie opname van maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:17
ickeicke
ickeicke is offline
ik vind test4 behoorlijk tof, alleen is van dat prachtig simpele deuntje van test1 weinig meer over.

Misschien is een wat meer downtempo remix met de melodie/tempo van test1 en die noten (die in test4 op 1:15 beginnen) een leuk idee?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:34
Verwijderd
dat van test 1 zit er ook nog in, maar dat is begeleiding geworden.
Ik kan wel kijken of ik zoiets kan maken.

Eerst moet ik dit nummer ordenen, instrumenten benoemen en voor mezelf een documentje maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:47
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 30-03-2006 @ 18:34 :
dat van test 1 zit er ook nog in, maar dat is begeleiding geworden.
Ik kan wel kijken of ik zoiets kan maken.
Dat hoorde ik ja, maar ik vond juist dat het trage en simpele van test1 echt iets moois had .

Citaat:
EZBlade schreef op 30-03-2006 @ 18:34 Eerst moet ik dit nummer ordenen, instrumenten benoemen en voor mezelf een documentje maken.
Geordend werken , hoe professioneel. Ik ben al blij als ik mn synths een enigzins beschrijvende titel geef .

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 30-03-2006 @ 18:47 :
Dat hoorde ik ja, maar ik vond juist dat het trage en simpele van test1 echt iets moois had .
Heeft het ook, leuk dat je dat opmerkt, maar toen ik er een beat in ging stoppen bij test 4, vond ik het zo half bakken.

Citaat:
ickeicke schreef op 30-03-2006 @ 18:47 :

Geordend werken , hoe professioneel. Ik ben al blij als ik mn synths een enigzins beschrijvende titel geef .
Is ook voor de eerste keer dat ik dat doe
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:57
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 30-03-2006 @ 18:51 :
Heeft het ook, leuk dat je dat opmerkt, maar toen ik er een beat in ging stoppen bij test 4, vond ik het zo half bakken.
Niet elk nummer heeft een beat nodig he .

Mocht je daaraan twijfelen; zoek Underworld - Skym (Beaucoup Fish) eens op, dan praten we verder .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:28
Verwijderd
Weet ik, vooral bij micromusic hoeft het niet. Maar ik vond het net hetgene wat het mistte.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 28-03-2006 @ 21:37 :
I KNOW I KNOW
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 16:47
Verwijderd
goeie opname:

EZBlade - !SHOWT1M3!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:51
capibara
capibara is offline
Kek, loopt lekker. En uitbouwen uiteraard, deze track leent zich er goed voor om lang door te bleepen.
Reageren

Regels voor berichten