Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2006, 14:22
Verwijderd
Mensen kunnen jullie niet gewoon deze topic met rust laten, zowel de reageerders als de topicstarter moeten niet zo offtopic grof gaan discussiëren. Ik neem aan dat mijn post ook de laatste post in dit topic blijft.
Advertentie
Oud 06-03-2006, 14:25
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Sorry

Ik kon het niet laten
Oud 06-03-2006, 15:45
Eel_repesteel
Eel_repesteel is offline
Als ik nog even mag reageren op het gedicht zélf;
Het is naar mijn mening wel grof en duidelijker had je het gedicht niet kunnen maken.
Dat is juist wat ik er wel mooi aan vind. Eens iets anders, verfrissends.
Even niet het romantische gedoe, maar gewoon; "I need to get laid." ^__^
Oud 06-03-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 06-03-2006 @ 15:25 :
Sorry

Ik kon het niet laten
Dankjewel Eel.

En @ liefsvanhier.

Wees maar niet bang, ik vind het helemaal niet normaal. Je merkt misschien dat de toon nogal sarcastisch is. Juist het 'over the top' laat zien hoe belachelijk ik deze ontwikkelingen vind.
In mijn ideale wereld wordt niemand aangesproken met 'slut'. Maar op onze VMBO-scholen hier in Amstelveen is dat heel normaal, ja.
Oud 07-03-2006, 12:25
suvórov
suvórov is offline
Impliceert in jouw ideale wereld iedereen wel zijn lidlengte tussen de voor en achternaam van een hollywood-karakter in zijn nickname?
Oud 07-03-2006, 18:18
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
suvórov schreef op 07-03-2006 @ 13:25 :
Impliceert in jouw ideale wereld iedereen wel zijn lidlengte tussen de voor en achternaam van een hollywood-karakter in zijn nickname?
en zo is het wel genoeg. Je stopt met domweg beledigen.
Oud 07-03-2006, 18:24
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 06-03-2006 @ 22:42 :
Dankjewel Eel.

En @ liefsvanhier.

Wees maar niet bang, ik vind het helemaal niet normaal. Je merkt misschien dat de toon nogal sarcastisch is. Juist het 'over the top' laat zien hoe belachelijk ik deze ontwikkelingen vind.
In mijn ideale wereld wordt niemand aangesproken met 'slut'. Maar op onze VMBO-scholen hier in Amstelveen is dat heel normaal, ja.
Oke, ik had die sarcastische toon dus niet gezien, maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik nogal opvliegend word door dat soort dingen, die ontwikkelingen. Dus sorry, voor mijn nogal opvliegende reactie.
Oud 07-03-2006, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2006 @ 19:18 :
Niet dat ik je bescherming niet waardeer, ook niet dat ik dat wel doe, maar waar zie jij een belediging staan? Houd daar eens mee op.
Oud 08-03-2006, 07:53
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 08-03-2006 @ 00:46 :
Niet dat ik je bescherming niet waardeer, ook niet dat ik dat wel doe, maar waar zie jij een belediging staan? Houd daar eens mee op.
schat, denk je nu echt dat ik jou nog bescherm? of dat ik me nog wat aantrek van jou? Ik wil dit flame-uitlokkend gepost gewoon niet op dit forum.
Oud 08-03-2006, 08:12
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2006 @ 19:18 :
Hoi, ik beledig want ik stel contradicties aan de kaak.
Oud 08-03-2006, 10:44
CSN
CSN is offline
Zo als mijn oma in de zestiger jaren al zei:
Als je deining zoekt, moet je in je schoenen pissen
Oud 08-03-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 08-03-2006 @ 09:12 :
Hoi, ik beledig want ik stel contradicties aan de kaak.
Oud 08-03-2006, 21:27
Sporadica
Sporadica is offline
Ahja. In een poging om nog 'analytisch commentaar' te geven het volgende:

Het gedicht lijkt op het eerste gezicht er geen te zijn. Zoals velen voor mij al hebben gezegd neemt het zwakke engelse taalgebruik, de opbouw en het ritme er veel vanaf. Maar door het duidelijke bespottende karakter en de sarcastische toon krijgt dit 'gedicht' een andere betekennis. Het is juist bedoeld om 'dom' over te komen, het engels, de kromme zinnen en het 'vulgaire' taalgebruik hinten naar de eerder genoemde raps (zoals bijv. die van 50 cent).
Door alle fouten elementen wordt het juist een gedicht.

Citaat:
vidaaa: --------------------------------------------------------------------------------
Was het maar zo dat de krant volstond met poezie. Volgens mij staat de krant alleen vol met berichten zoals jij die nu weer één post.
De titel vind ik toepasselijk. Door te claimen (met het posten ervan op DoP) dat jouw gedicht poëzie is en daarnaast te zeggen dat de inhoud tegenwoordig net zo goed in de krant te vinden is verantwoord je je titel.
In other words: de boodschap van je gedicht enigzins doordacht en leuk neergezet, maar zoals CSN al zei valt er nog wel aan te werken. Het is nog wat rommelig. Leuk bedacht, het is duidelijk dat op dit forum zoiets nog niet eerder is gedaan.
Oud 08-03-2006, 21:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sporadica schreef op 08-03-2006 @ 22:27 :
Ahja. In een poging om nog 'analytisch commentaar' te geven het volgende:

Het gedicht lijkt op het eerste gezicht er geen te zijn. Zoals velen voor mij al hebben gezegd neemt het zwakke engelse taalgebruik, de opbouw en het ritme er veel vanaf. Maar door het duidelijke bespottende karakter en de sarcastische toon krijgt dit 'gedicht' een andere betekennis. Het is juist bedoeld om 'dom' over te komen, het engels, de kromme zinnen en het 'vulgaire' taalgebruik hinten naar de eerder genoemde raps (zoals bijv. die van 50 cent).
Door alle fouten elementen wordt het juist een gedicht.
Ik neem aan dat dat niet zo bedacht is. Leuk verzonnen wel, maar zo kun je van iedere verzameling zinnen wel een gedicht maken.
Oud 08-03-2006, 21:47
Sporadica
Sporadica is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 06-03-2006 @ 22:42 :
Je merkt misschien dat de toon nogal sarcastisch is. Juist het 'over the top' laat zien hoe belachelijk ik deze ontwikkelingen vind.
Spreekt voor zich, ergens is de intentie toch wel geweest om door dit overdrijven en dit sarcasme een gedicht te produceren.

Citaat:
Juice schreef op 08-03-2006 @ 22:35 :
Ik neem aan dat dat niet zo bedacht is. Leuk verzonnen wel, maar zo kun je van iedere verzameling zinnen wel een gedicht maken.
Ik overwoog er nog bij te zetten dat inderdaad iedere idioot dit zou kunnen.
"Je schrijft niet omdat je iets wil zeggen, je schrijft omdat je iets te zeggen hebt." (F. Scott Fitzgerald) Ik denk dat de schrijver hiermee probeerd te zeggen dat juist door alle ondoordachte vormen van meningsuiting het intellectuele niveau van onze maatschappij schrikbarend daalt.

Het is maar een poging
Oud 09-03-2006, 00:20
Verwijderd
Dankjewel Sporadica, voor het analytisch oogpunt dat inderdaad slechts sporadisch aan de orde is.

Maar wat betreft het laatste punt is het weldegelijk bewust bij elkaar gezet met het idee dat je eruit haalde. Het is niet de eerste keer dat ik een gedicht schrijf dat op een of andere manier te maken heeft met het vervagen van de atheïstische zedenleer.

Overigens zou je in theorie inderdaad van elke verzameling zinnen met een beetje goede wil een gedicht maken. En dan?
Oud 09-03-2006, 08:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 09-03-2006 @ 01:20 :
Overigens zou je in theorie inderdaad van elke verzameling zinnen met een beetje goede wil een gedicht maken. En dan?
Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat de analyse van Sporadica het gedicht niet meteen beter maakt. Voor mij blijft het gewoon een stel zinnen waarin een paar keer op enter is gedrukt en een stukje slechte songtekst. Alleen nu staat er een vergezochte analyse bij, wat het alleen maar nog pretentieuzer maakt.
Oud 09-03-2006, 23:45
Verwijderd
Pardon, maakt iemand anders' analyse mijn gedicht pretentieuzer? Ik heb nog nooit zo'n grote hoop stront vertegenwoordigd gezien in zo weinig woorden.
Oud 10-03-2006, 07:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 10-03-2006 @ 00:45 :
Pardon, maakt iemand anders' analyse mijn gedicht pretentieuzer?
Als je deze analyse beaamt wel.
Oud 10-03-2006, 10:03
Verwijderd
Heb je mijn zwakte-analyse van zijn analyse niet gezien?
Hoe het ook zij, ik heb hem voor de analyse bedankt, ik heb hem niet beaamt.
Oud 10-03-2006, 12:06
ratsja
ratsja is offline
Dit schrijfsel is gewoon autobiografisch.
Oud 10-03-2006, 15:22
elysea
elysea is offline
(offtopic)

Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 10-03-2006 @ 11:03 :
onder de naam Sporadica staat toch echt een v (en beaamd is met een d)
Oud 10-03-2006, 17:39
Verwijderd
Het genoemde geslacht wil nog weleens voor de lol omgedraaid worden. Maar je hebt gelijk, ik lette niet op. Bedankt voor de verbetering, ik kan het wel waarderen als mensen mij op taalfouten wijzen.
Oud 10-03-2006, 18:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 10-03-2006 @ 11:03 :
Je post verkeerd gelezen, sorry.
Oud 13-03-2006, 13:05
Verwijderd
En nu kan de dood van Milosevic ook al fungeren als inspiratiebron voor een nieuw maatschappij-kritisch gedicht. Hoezo ontsnapt Slobodan op deze manier aan zijn recht? Hij is toch dood?
Oud 13-03-2006, 13:53
Verwijderd
En dan komt nu de discussie van 'als iemand leeft en gevangen zit wordt ie erger gestraft dan als ie dood is' / 'ja maar er is niets ergers dan de dood'
blablabla.
Dit is DoP, geen n&a of iets anders.
Oud 13-03-2006, 14:11
Verwijderd
Zo kan ie wel weer. Het is een up en het is idd Dop en niet N&A. Maak er maar een nieuw gedicht over dan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten