Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 17:32
Nyawa
De laatste toetsweek begint al over drie weken en ik moet nog zóveel doen. Verslagen van drie boeken Nederlands, twee boeken Engels, presentatie geschiedenis, oude examens economie maken en de negen lesbrieven leren, vrijdag tentamen Duits, volgende week Frans, etc etc, het gaat maar door... Meestal word ik wel weer gerustgesteld als ik er een lijstje van maak en het mee blijkt te vallen, maar dat lijstje is nu écht lang. Motivatie of energie heb ik ook echt niet meer. Hadden ze die zware toetsen niet eerder kunnen doen?

Ik haat het, die aanvallen van 6VWO-migraine. En dat terwijl ik superonzeker ben over de toekomst en mijn studiekeuze en of ik het allemaal wel kan, op kamers, alleen.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 17:35.
Advertentie
Oud 13-03-2006, 17:33
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-03-2006 @ 18:10 :
Ben je compleet eerlijk geweest tegen je dokter? Verteld over je drugsgebruik en verslaving, je eetstoornis ed?
Ik ben al zes weken van de harddrugs af, en sinds de hoofdpijn en duizeligheid, 2 weken nu, nauwelijks gedronken of geblowt, dus dat vond ik niet nodig. Eetstoornis weet hij.

On:
Bedenk me net dat ik me voor 1 maart moest inschrijven voor mijn vervolgopleiding, kutzooi. Morgen echt even naar school.
Oud 13-03-2006, 17:46
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
bah, kan het principe verleden niet gewoon opgeheven worden?
Ik weet dat ik er eerst alles voor over had om erachter te komen, maar nu zou ik er meer dan alles voor over hebben om er niets meer over te weten. Er werd tijdens een training ineens iets getriggerd en sindsdien blijf ik overspoeld worden met herinneringen en geuren en beelden en en en. Ik heb zelfs serieus overwogen om maar met de training en met de opleiding nu al te kappen.

take away, take away my eyes
sometimes I'd rather be blind
Oud 13-03-2006, 17:49
marrel
marrel is offline
Waarom vraagt er eigenlijk niemand door? Of geeft een keer een reactie ofzo. Dan komt er misschien nog eens een gesprek op gang of gaan we ooit nog eens een band krijgen. En ik heb ook zo'n hekel aan mensen die al negatief bezig zijn over iets wat pas over een week is he. Ja je kunt ergens gespannen voor zijn, of geen zin in hebben. Maar om nou zo'n drama te maken over een GALA. Ga dan alsteblieft niet en anders iig niet met mij of die iemand waar ik bij blijf slapen. Dadelijk gaat ze ook nog mijn avond verpesten. En dat terwijl dat het eerste leuke iets is wat ik sinds lange tijd ga doen. Nee dat moet ze echt niet proberen want dan word ik boos. Denk ik. Als ik het durf ofzo.

Het blijft zo oppervlakkig allemaal. Het is wel vriendschap, maar gewoon op school en daarbuiten is het over. Misschien is dat ook wel de reden van mijn eenzaamheidsgevoel. Wel vrienden hebben maar er niks mee kunnen.

Maar toch nog wel redelijk wat geleerd vandaag thuis, *schouderklopje geeft*
Oud 13-03-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 13-03-2006 @ 17:20 :
@ Leonoor: het dreigen met stampvoeten heeft geholpen!
Bij mij helaas maar voor de helft... Eén docent heb ik niet gezien, hij had wel de cijfers (hoorde ik van twee meisjes uit mijn klas), maar we konden hem na de les niet vinden... Voor het andere vak had ik een 8.
Oud 13-03-2006, 18:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-03-2006 @ 18:30 :
Heb mn bijzondere vaardigheden gehaald Nu nog het echte rij-examen op 30 maart

*engeltje op schouder heeft*
Goed zo, gefeliciteerd

Ik moet woensdag

Ik voel me slecht, maar zodra ik tegen iemand praat of zo, gaat het weer goed
Oud 13-03-2006, 18:54
Verwijderd
Het is goed, ik hoefn iet meer bang te zijn voor... nou ja, iets. Ik weet het niet eens. Maarja. Dat was vroeger en dit is nu. Ze willen me zelfs ophalen. Dat is toch wel een indicatie dat het goed gaat?
Oud 13-03-2006, 19:00
moon
moon is offline
Vandaag zo plotesling het laatste uur. Ik was al zo moe en had al geen zin meer in school. En toen dat nog....
Ik kreeg een nare opmerking van een jongen uit de klas naar mijn hoofd geslingerd en een deel van de klas moest er om lachen. In 1 klap...mijn verleden kwam weer terug, de angst, de onzekerheid en het minderwaardigheidscomplex. Allerlei pestervaring flitsenten in hoog tempo door mijn hoofd. In kon de tranen niet bedwingen, niemand die het gezien heeft gelukkig.
Het is heel rot, ik hoop dat pesten toch ooit een keer achter me te kunnen laten en ik hoop zeker dat ik het nooit meer mee hoef te maken. Het sloopt je.
Oud 13-03-2006, 19:12
Verwijderd
Ik ben zo bang dat het nu fout gaat. Vijf goede dagen en shit nu eetbui drang... Ik wil niet
Het stomme is; ik weet denk ik precies waarom nou juist nu. Die ene kutopdracht is nog steeds niet af en moet ik nu aan werken. Angst... En wat doen we met angst... Precies! Wegvreten...
Oud 13-03-2006, 19:43
Verwijderd
Ik voel me eigenlijk wel een beetje alleen nu.
Oud 13-03-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 13-03-2006 @ 20:43 :
Ik voel me eigenlijk wel een beetje alleen nu.
en ik haat t dat zoveel schoolwerk achter de computer moet. Héb je eens energie, moet je nog stilzitten en naar een scherm staren. Mag ik dan niet voor één dag écht doen wat ik wil?
Mn dag was zo goed, zo ongelofelijk goed. Totdat het donker wordt en er moet worden gewerkt, meteen alle zin weg. Ik heb er genoeg van dat iedere dag weer lusteloos eindigt. En waarom blijf ik zo malen over dingen die niet terug te draaien zijn?
Oud 13-03-2006, 19:51
kroot
kroot is offline
mmm... gaat vandaag iets beter. Heb kadootje voor mijn zusje bij mij uit de winkel getoverd en wel een rode muziekstandaard!
Oud 13-03-2006, 20:04
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oke.

OF ik ben naief.

OF ik ben echt op dit moment de enige die door mensen heen prikt.

Waarom zien zo weinig mensen het goede achter alles, het is allemaal goed bedoeld! O jezus, ik heb er zo'n hekel aan. Dit wordt nog eens mijn ondergang, daar ben ik verzekerd van, maar het heeft ook zijn goede kanten.

(O mijn god, wanneer krijg ik eens een normaal beeld van de wereld?)

En ik ben bang, voor wéér een vergeten afspraak. Wéér een misgelopen gesprek. Dit wordt serieus mijn ondergang, nou ja, lekker overdreven maar het is in ieder geval niet goed voor me.

Help
Oud 13-03-2006, 20:17
Skilly
Skilly is offline
Ik wil me oma de heletijd bellen maar me telefoon is stuk. Steeds als ik wil bellen gata de telefoon uit.

MSN is zo dood.

Het was vandaag zo mooi weer me dag kan niet stuk ^_^
Oud 13-03-2006, 20:43
Verwijderd
Beth Hart - Leave the light on.

Au.

Pff, maar op zich wel goed, eigenlijk.
Oud 13-03-2006, 21:12
Tink*
Tink* is offline
Ik snap mezelf niet meer. Normaal kan ik wel redelijk inschatten wat er is en nu weet ik ook wel wat er is. Maar ik kan het niet oplossen. Nou ja, oplossen is ook niet het goede woord. Het is allemaal zo verwarrend. En het voelt wel een beetje alsof ik machteloos sta. En het is verwarrend en ik heb me als een idioot gedragen en nu is alles in de war en straks gaat het stuk. En ik mag het niet stukmaken want dat doe ik altijd. Het enige wat ik kan is wegrennen. Ik zit er de hele dag mee in mijn hoofd en het gaat maar niet weg. Zoiets is echt vreemd, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Ik voel het in mijn hart, ik voel het overal. Wat idioot.
Oud 13-03-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 13-03-2006 @ 20:12 :
Ik ben zo bang dat het nu fout gaat. Vijf goede dagen en shit nu eetbui drang... Ik wil niet
Het stomme is; ik weet denk ik precies waarom nou juist nu. Die ene kutopdracht is nog steeds niet af en moet ik nu aan werken. Angst... En wat doen we met angst... Precies! Wegvreten...
Ik zei het toch...
Bijna was het drie weken gelukt om niet te braken... bijna...
Oud 13-03-2006, 21:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Redhair schreef op 13-03-2006 @ 18:33 :
Ik ben al zes weken van de harddrugs af, en sinds de hoofdpijn en duizeligheid, 2 weken nu, nauwelijks gedronken of geblowt, dus dat vond ik niet nodig. Eetstoornis weet hij.
Dat is dus wel nodig. Hij kan niets met je als je hem niets vertelt. Ik zou iemand ook niet serieus nemen die niet geholpen wil worden. Als je wel geholpen wil worden, zou je hem alle mogelijke informatie verschaffen zodat hij een goede diagnose kan stellen.
Oud 13-03-2006, 21:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-03-2006 @ 19:14 :
Goed zo, gefeliciteerd

Ik moet woensdag

Ik voel me slecht, maar zodra ik tegen iemand praat of zo, gaat het weer goed
Mijn examinator (of hoe je dat ook noemt tijdens de TTT) was heel aardig Hij zei: het verdient niet de schoonheidsprijs en je mag het niet doorvertellen dat je vrijstelling krijg voor je bijzondere vaardigheden

succes!
Oud 13-03-2006, 22:15
rare kwast
rare kwast is offline

is er iemand om even tegen aan te praten (zeg maar zeiken..)
of iemand die even een arm om me heen legt..
diegene moet wel ff zakdoeken me nemen.. (een dozijn ofzo)
gewoon even iemand die zegt dat t goed komt en nooit meer weg gaat..

en morgen ook weer naar riagg.. kan niet wachten!
Oud 13-03-2006, 22:21
Verwijderd
Muah. De presentatie ging goed, ik had wel gigantisch de pest in over die piano die er niet was, maargoed. Uiteindelijk is alles goedgekomen, zo'n beetje. Mijn buik doet zo'n zeer en ik weet niet waarvan. *pruilt* Morgen de hele dag naar Den Haag. Lekker. Morgenavond oppassen. Mijn kop kan alleen niet meer stilstaan.

Nu ik alles kan bekennen, moet jij er nog aan wennen
Dat het waar is wat ik zeg, streep mijn naam maar weg
Oud 14-03-2006, 05:45
Verwijderd
dikdikdikdikdikdikdikdikdik

Het komt wel goed. Gewoon oppassen met eten.
Oud 14-03-2006, 07:13
Verwijderd
En de cijfers staan e i n d e l i j k op internet! En tot mijn stomme verbazing heb ik het tentamen gehaald en nog met een (heel) goed cijfer ook. Die klasgenoten hadden wel gezegd dat er ook negens op de lijst stonden, maar dat was wel het laatste dat ik voor mezelf verwachtte.
Oud 14-03-2006, 08:30
rare kwast
rare kwast is offline
gefeliciteerd leonoor
goed man (vrouw)
Oud 14-03-2006, 08:32
coopergirl
coopergirl is offline
ik heb de benedenverdieping
Oud 14-03-2006, 08:48
rare kwast
rare kwast is offline
ook gefeliciteerd voor coopergirl
super
Oud 14-03-2006, 09:16
Verwijderd
Ze is blij dat ik ben aangekomen... Het voelt fout, maar ik weet dat het goed is. (En nog meer moet aankomen.)
Oud 14-03-2006, 09:24
rare kwast
rare kwast is offline
zie je wel.. maar goed dat ik ff belde..
had de hele tijd 11 uur in mijn hoofd maar mn agenda gaf 14.00 aan..
owjee nu blijkt t dus wel 11 uur te zijn..

kan niet wachten
Oud 14-03-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 14-03-2006 @ 11:01 :
Wat goed Een acht en een negen dus, begrijp ik dat goed?
Ja. (Ik heb vandaag al een keer of vijf opnieuw ingelogd om te kijken of die 9 er nog wel staat of dat ie misschien is aangepast, want ik geloof er eigenlijk weinig van dat ie echt van mij is...ze kunnen zich natuurlijk vergist hebben... )
Oud 14-03-2006, 11:22
rare kwast
rare kwast is offline
nou was gezellig joh bij riagg..
koekje dr bij

nou ik heb jeeej een depressieve stoornis..
er komt nog een gesprek met de psychiater en nog wat vragenlijsten die ik invullen moet ofzo..

de psychiater is i.v.m evt. medicatie en ik kom op de wachtlijst voor cognitieve therapie...

da wast wel zo een beetje..
dacht ik meld t ff
Oud 14-03-2006, 11:27
Verwijderd
@rare kwast: Je kan veel van ze zeggen, maar ze zitten er, denk ik, niet naast met hun diagnose. En je kon er ook best snel terecht (nu hopen dat het vervolg ook snel gaat).
Als ze je meteen hadden kunnen helpen, dan hadden ze dat vast gedaan, maar zo werkt het nu eenmaal niet met dergelijke dingen.
Oud 14-03-2006, 11:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 14-03-2006 @ 09:48 :
ook gefeliciteerd voor coopergirl
super
Maar nu twijfel ik ineens Ik belde gemeente zwolle, in tegenstelling wat op de site staat, wordt er 1 parkeervergunning per onzelfstandige woonruimte gegeven... Nu heeft een meisje die ook in het pand woont de vergunning al.. Nu is de enige mogelijkheid volgens de gemeente dat ik ruim een kilometer verderop mijn auto parkeer voor 208 euro per jaar. (In tegenstelling tot een parkeervergunning die 50 euro per jaar kost en geldig voor de hele wijk is). Omg wat ga ik doennnnnnnn
Oud 14-03-2006, 11:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 14-03-2006 @ 12:22 :
nou was gezellig joh bij riagg..
koekje dr bij

nou ik heb jeeej een depressieve stoornis..
er komt nog een gesprek met de psychiater en nog wat vragenlijsten die ik invullen moet ofzo..

de psychiater is i.v.m evt. medicatie en ik kom op de wachtlijst voor cognitieve therapie...

da wast wel zo een beetje..
dacht ik meld t ff
Succes, heel veel sterkte en een knuffel!
Oud 14-03-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 12:44 :
1 parkeervergunning per onzelfstandige woonruimte
Jullie hebben toch allebei onzelfstandige woonruimte...? Of niet?
Oud 14-03-2006, 11:52
rare kwast
rare kwast is offline
@ leonoor...
nee de diagnose was ook niet zo verrassend.. maar tis zo raar dat iedereen een andere diagnose er op nahoudt..
ja het kennismakings gesprek was snel (ook omdat ik er nog ingeschreven stond..)
de wachtlijst voor die cognitieve therapie is 3 mnd.. de andere twee afspaken komt binnen 3 weken

tis wel goed hoor..
Oud 14-03-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 14-03-2006 @ 12:52 :
maar tis zo raar dat iedereen een andere diagnose er op nahoudt..
Aan de ene kant niet, aan de andere kant niet. Het ligt er maar net aan hoe goed iemand doorvraagt, maar ook aan wat zijn eerste indruk is, wat jij verteld, enzovoorts.

En zover liggen de diagnoses angststoornis, 'verleden' en depressie niet van elkaar af: heel veel symptomen komen bij alle drie voor en ze kunnen ook heel goed met z'n drieën tegelijk voorkomen. Het één kan het ander tot gevolg hebben.
Oud 14-03-2006, 11:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-03-2006 @ 22:51 :
Mijn examinator (of hoe je dat ook noemt tijdens de TTT) was heel aardig Hij zei: het verdient niet de schoonheidsprijs en je mag het niet doorvertellen dat je vrijstelling krijg voor je bijzondere vaardigheden

succes!
Fijn toch En heel erg bedankt.

Ik ben zo ontzettend zenuwachtig Ik ben echt bang dat ik mijn toets daardoor ga verpesten. En ik heb hem om tien over half twaalf, wat een achterlijke tijd, dan wil ik middageten en bla.
Oud 14-03-2006, 12:08
rare kwast
rare kwast is offline
@ leonoor.. je hebt helemaal gelijk.. maar nu zei deze weer dat de diagnose verleden/faalangst e.d waarschijnlijk niet aan de orde was..
maar dat maakt allemaal niet uit verder..
ik zit weer bij t riagg.. en ga gewoon verder met t gevecht
Oud 14-03-2006, 12:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2006 @ 12:46 :
Jullie hebben toch allebei onzelfstandige woonruimte...? Of niet?
Het hele pand vind de gemeente 1 onzelfstandige woonruimte
Oud 14-03-2006, 13:26
Fides
Fides is offline
Wat voel ik me verrot. Heb hoofdpijn en loop constant te zweten en ik heb meer dan 13 uur geslapen en ben nog steeds moe:\.
Zin in overmorgen, maar khoop wel dat ik me dan beter voel.
Oud 14-03-2006, 13:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Fides schreef op 14-03-2006 @ 14:26 :
Wat voel ik me verrot. Heb hoofdpijn en loop constant te zweten en ik heb meer dan 13 uur geslapen en ben nog steeds moe:\.
Zin in overmorgen, maar khoop wel dat ik me dan beter voel.
beterschap.
Oud 14-03-2006, 13:51
marrel
marrel is offline
Felicitaties voor iedereen met goede punten, een kamer en bijzondere verichtingen enzo
En knuffel voor iedereen die dat nodig heeft enzo

O.T. Leerstijlen zorgen eigenlijk best wel voor het opdoen van zelfkennis.
Oud 14-03-2006, 14:12
Miracle
Miracle is offline
@Vogelvrij: Ik had hem om dezelfde tijd. Van te voren ff eten enzo, dan komt het wel goed. Eventueel eet je nog ff wat tussen je examen en je rijles? Heel veel succes iig. Als ik er aan denk, zal ik voor je duimen.

Ontopic:
Woei, ik voel me helemaal vrolijk. Na twee kutdagen, mag dat ook wel weer. Ik laat nu lekker alles achter me. Net alle ramen open gezet en ik werd helemaal vrolijk van de zon en het lente gevoel. Alleen nu de ramen maar weer dicht gedaan. Het is koud. Hopelijk wordt het snel lente en krijg ik een gunstig hooikoortsseizoen!
Oud 14-03-2006, 14:19
Fides
Fides is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2006 @ 14:39 :
beterschap.
Merci.
Oud 14-03-2006, 14:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-03-2006 @ 15:12 :
@Vogelvrij: Ik had hem om dezelfde tijd. Van te voren ff eten enzo, dan komt het wel goed. Eventueel eet je nog ff wat tussen je examen en je rijles? Heel veel succes iig. Als ik er aan denk, zal ik voor je duimen.

Ontopic:
Woei, ik voel me helemaal vrolijk. Na twee kutdagen, mag dat ook wel weer. Ik laat nu lekker alles achter me. Net alle ramen open gezet en ik werd helemaal vrolijk van de zon en het lente gevoel. Alleen nu de ramen maar weer dicht gedaan. Het is koud. Hopelijk wordt het snel lente en krijg ik een gunstig hooikoortsseizoen!
Nee, dan kan ik toch niet eten En ik heb toch eerst rijles en dan ttt, neem ik aan? Lastig En bedankt

En de lente komt eraan, ik voel het.
Oud 14-03-2006, 14:25
Verwijderd
Eindelijk mijn studievoortgangsrapportage gekregen en en en... allemaal goede verhaaltjes!
Mijn Nederlands lerares (tevens mijn mentor) viel ineens tegen me uit, dat had ik echt niet verwacht, schrok wel. En het was ook nog zo onterecht! Ik had mijn huiswerk niet gemaakt, ik was vorige week in het ziekenhuis. Hoe moest ik dan weten wat we moesten maken en hoe had ik moeten weten dat er een nieuwe regel omtrent huiswerk is?! Bovendien, ik heb haar vorige week verteld dat ik naar het ziekenhuis moest, dan had ze me dat toch meteen kunnen vertellen als het zo belangrijk was! Nouja, na de les moest ik even bij haar komen en toen zei ze ineens: "jij had je vorige week afgemeld dus het is goed" vaag mens. Ze is echt wel aardig hoor, maar hier schrok ik gewoon een beetje van. Eerst geeft ze me die rapportage en dan valt ze ineens tegen me uit! Nouja... tis al goed.
Oud 14-03-2006, 14:32
moon
moon is offline
Mijn mentor heeft me een beetje gerustgesteld vandaag. ik vertelde dat ik er ineens nog maar zo weinig vertrouwen in had dat ik het zou halen dit jaar. Hij zei toen dat hij alle vertrouwen in me had, zoveel zelfs dat hij dacht dat ik het atheneum wel kon doen!
Oud 14-03-2006, 15:00
Moustache
Moustache is offline
omg ik kan toch niet nu alweer iets voelen...
kennelijk toch wel, maar dat wil ik helemaal nog niet!
ze is zo leuk, maar ik wil niet..
Oud 14-03-2006, 15:01
darkfairy
darkfairy is offline
vanmorgen op stagegesprek geweest in het WSD een bedrijf met me mentor en ben aangenome nou moet ik vanaf maandag aan de lopende band werken met stuk of 60 anderen
mensen die in rolstoelen zitten of een arbeidshandicap hebben of een gewone handicap of geestelijk niet in orde zijn of minder snel contact kenne leggen met andere en die niet zo snel kenne werken en die lopende band gaat dan langzaam en dan ook dingen stickeren enzo ben benieuwd
Oud 14-03-2006, 15:20
marrel
marrel is offline
vrijdag toets = dinsdag uitslag, en nog voldoende ook
<33333333 mijn school

Regels voor berichten