![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is de lange termijn leuk, maar de korte termijn moet ook zeker leefbaar blijven. En aangezien we momenteel niet met een banenoverschot zitten, lijkt het me niet wenselijk een banentekort te creëeren door sterke concurrentie uit het buitenland op de arbeidsmarkt toe te laten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt gelijk dat economische groei niet per definitie leidt tot een 'evenwichtigere zorgstaat', maar dat is een kwestie van vanuit overheidswege zorgen dat er flink genivelleerd wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zulke plannen hebben alleen kans van slagen voor iedereen wanneer er ook een zekere eenheid van belastingen, sociale voorzieningen, arbeidsvoorwaarden en dergelijke bereikt is. Dan kan er een vrije arbeidsmarkt komen waarin de arbeid goed verdeelt word zonder dat het bepaalde landen, systemen en maatschappijen omzeep helpt. Men zou zich daar eerst op moeten focussen ipv alles lukraak te liberaliseren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij wilt dus dat we eerst een fase van ondergang van arbeidsvoorzieningen en lonen en welvaart gaan doormaken, totdat iedereen er genoeg van heeft en dan toch maar besloten word om er weer voorwaarden aan te verbinden, die in feite ook gewoon protectionisme zijn. Dan kunnen we het beter meteen doen, vind je niet. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, voor de meeste tegenstanders van arbeidsimport was de toetreding van de nieuwste lidstaten vermoedelijk ook geen reden tot vreugde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() mijn sarcasme word ook al niet meer op prijs gesteld ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
zie dikgedrukt en cursief ![]() eigenlijk ben ik nog steeds tegen de EU als geheel
||
Citaat:
ze zijn er zeker, maar geen 2/3, hoogstens een klein percentage niks plezierigs aan die habbekrats die uitkering heet, elke maand elk duppie op zijn kant leggen enzo.. nee voor de makkelijkheid hoef je het niet te doen
Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 13:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die polen zitten nu bij de Eu, dat is best, maar daaraan is nog lang niet verbonden dat er ook gewoon weg hier zomaar moeten kunnen komen. Die algehele vrijheid is een einddoel van de EU waarvoor men zich inzet, en niet een die onmiddelijk gerealiseert moet worden. Misschien kunnen we eerst beter eens wachten tot het niveau van polen wat opgekrikt is en wat minder scheef staat tegenover ons, en dan die grenzen opengooien, ipv nu meteen terwijl het alleen problemen gaat opleveren. edit: het goede functioneren van de EU werkte toch juist zo goed omdat een groep landen zich naar buiten toe protectionistisch opstelde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(1) We laten die landen toe tot de EU. Een van die dingen die daar bij hoort is vrij verkeer van goederen en diensten. Dus ja, wie A zegt, moet ook B zeggen. (2) Ik denk en hoop dat als Oost-Europa rijker wordt, dit ook positieve gevolgen voor West-Europa heeft. (3) Ik vind dat we die mensen daar moreel gezien ook wel wat verschuldigd zijn! |
![]() |
||
Citaat:
2) Oost Europa rijker maken? Ik denk niet dat dat daadwerkelijk zal gebeuren. Ze zijn stukken goedkoper als arbeidskrachten en dus zullen er een heleboel bedrijven veel goedkope arbeidskrachten in dienst nemen ten koste van ons. Want wij zijn duur. 3) Ik vind dat we die mensen daar helemaal niks verschuldigd zijn. Ik vind dat we ons volk verschuldigd zijn de werkeloosheid aan te pakken in plaats van het tegenovergestelde doen als wat nu gebeurd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik wil helemaal geen hoger minimumloon. Sterker nog, als je een belastingvrije voet neemt ter grootte van het minimumloon en je vervolgens over de rest zo'n 70 procent inkomenstenbelasting heft, kan het (bruto) minimumloon juist fors omlaag. (bij gelijkblijvend of hoger nettoloon) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Lees die link nou! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ronduit mee eens, maar momenteel ligt de verhouding scheef, en ik ben niet bereid dat wij op een niveau samen komen dat lager ligt dan het huidige niveau van ons. 3. Waarom? In welk opzicht zijn wij dat? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij beweert toch niet, dat je hier in Nederland als je écht wilt geen baan kunt vinden? Ga maar asperges steken, vakkenvullen, schoonmaken, de straat aanvegen, aan de lopende band inpakken o.id. Het is toch ironisch dat je hier mensen met een uitkering hebt die beweren dat er geen werk is, terwijl er tegelijkertijd de discussie gevoerd wordt of de grenzen wel of niet open moeten voor Polen om hier te komen werken. Dan zijn er hier dus blijkbaar wel banen.
Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 19:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Het betreft vaak seizoensarbeid, voor werklozen in bijvoorbeeld groningen kan het echt niet uit om daarvoor naar zuid holland te gaan voor een hongerloontje. Voor polen is het geen hongerloon, dus die zijn wel bereid even door duitsland te reizen, aangezien het voor hun wel uit kan. - Banen als verkoper, vakenvuller etc worden over het algemeen door scholieren en studenten gedaan. Daar komt een volwassen werkloze nieteens tussen. Als je boven de 20 jaar bent willen ze je nieteens meer hebben. Hard maar waar. Die discussie met die polen gaat er voornamelijk over dat het loon dat hier betaald word voor polen ronduit vorstelijk is, terwijl het hier gewoon als absoluut minimum geld, en die polen daarom hier heel erg graag willen werken. Hier gaat de dreiging vanuit dat de werkgevers de lonen gaan drukken door steeds meer van die mensen in dienst te nemen, ook op banen die nu wel goed betaald worden, uit het buitenland die deze wel willen doen voor een laag loontje, waarna de nederlanders ook tegen een laag loon moeten gaan werken om uberhaupt nog mee te kunnen concurreren voor een dergelijke baan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|