Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 18:11
Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik wilde even wat vragen over mijn ipod nano. Een week geleden is mijn harde schijf overleden en nu krijg ik dus een nieuwe, en aangezien ik daar alle windows enz weer opnieuw op moet installeren en ben ik ook al m'n documenten kwijt. Alleen een deel van mijn muziek bestanden staat nog op mijn ipod dus ik vroeg me af of het mogelijk is om de muziek van mijn ipod over te zetten op mijn nieuwe computer. En als het mogelijk is, hoé moet ik dat dan doen?

Oh en nog iets: sinds ik 'm niet meer kan uploaden (maar wel qua stroom kan opladen in een andere computer) kan hij sommige muziekbestanden niet meer afspelen, heeft iemand enig idee of het met het uploaden te maken heeft of gewoon met iets anders?

Bedankt!
Nijn*
Oud 08-03-2006, 19:48
Verwijderd
Je kunt via Start -> zoeken -> bestanden en mappen muziekbestanden zoeken die op je iPod staan. Selecteer bij zoeken dat je muziekbestanden wilt zoeken. Vervolgens kun je bij 'geavanceerde opties' aangeven dat je alleen op je iPod wilt zoeken (wel eerst je iPod op je PC aansluiten). Let er ook op dat je de optie 'verborgen bestanden en mappen doorzoeken' hebt aangevinkt, anders heb je grote kans dat er niets wordt gevonden.

En wat bedoel je precies met uploaden? Ik neem aan dat je bedoelt opladen? Wat je zou kunnen proberen is het upgraden van je firmware, dat verhelpt nogal eens een aantal problemen. Op de Apple site kun je vinden hoe dat in z'n werk gaat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:27
Mindfields
Mindfields is offline
Je kan ook copypod gebruiken.
Oud 12-03-2006, 20:25
Nijn*
Nijn* is offline
@ Laurens: ik heb geprobeerd wat je zei maar hoe kan ik zeggen dat hij alleen in mijn ipod moet zoeken, want die staat er niet als zoekoptie tussen?
Oud 12-03-2006, 21:22
Verwijderd
Stap voor stap:

1. Ga naar Start -> zoeken -> 'naar bestanden of mappen'
2. Kies voor 'Afbeeldingen, muziek of videobestanden'
3. Vervolgens zie je drie opties. De tweede opties is 'muziek', vink deze aan.
4. In hetzelfde scherm zie je onder die drie opties staan: 'Mogelijk wilt u: geavanceerde zoekopties gebruiken' Klik dan 'geavanceerde zoekopties gebruiken' aan.
5. Er verschijnen nu meer uitgebreide zoekopties. Je ziet in één van die opties staat: 'zoeken in'. Daar kun je aangeven waar je in wilt zoeken (bijvoorbeeld welke harde schijf of welk apparaat). In dit geval wil je dus in je iPod zoeken. Zorg dat je iPod is aangesloten en wordt herkend en geef vervolgens aan dat je in je iPod wilt zoeken, door middel van dat drop-down menuutje. Als je iPod er niet bijstaat kun je hem eventueel nog via 'Bladeren' vinden.
6. Laatste stap: bij 'Geavanceerde opties' (nog steeds in hetzelfde scherm) moet je even de volgende optie aanvinken: 'verborgen bestanden en mappen doorzoeken'.

Dan op zoeken klikken en als het goed is werkt het.

Hier even een screenshotje van stap 3, 4, 5 en 6:

Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:46
Nijn*
Nijn* is offline
Bedankt! Maar ik kan nog steeds mijn ipod niet selecteren, maar het heeft sowieso geen zin meer omdat hij geen enkel muziekbestand nog afspeelt, dus kan ik net zo goed alles eraf gooien. Maar alsnog bedankt!
Oud 18-03-2006, 10:45
Shadina
Shadina is offline
Ik heb ook een vraagje over de iPod. Het gaat niet over hetzelfde, maar vond het onnodig om daar een nieuw topic voor aan te maken.

Ik heb sinds gister de iPod nano, maar kun je eigenlijk ook liedjes wissen van je iPod? Vast wel, weet alleen niet hoe dat moet. Niet dat je alle liedjes verwijderd, maar per liedje.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:55
Verwijderd
Dat kun je in iTunes doen: gewoon even je iPod daar aanklikken zodat je de inhoud kunt zien. Dan kun je nummers gaan wissen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:20
Shadina
Shadina is offline
Als ik dan links klik op iPod van '...', dan kan ik niets aanklikken?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 17:32
Verwijderd
En als je met rechts klikt en dan voor 'openen' kiest?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 11:58
Shadina
Shadina is offline
Ik denk dat ik maar een handleiding van iTunes ga doornemen. Ook zo gaar dat er zo weinig wordt uitgelegd in de handleiding van de iPod.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 12:16
Nietzman
Nietzman is offline
Je moet de automatische synchronisatie uitzetten.

Waarom dat standaard aanstaat heb ik nog nooit begrepen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:46
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 20-03-2006 @ 13:16 :
Je moet de automatische synchronisatie uitzetten.

Waarom dat standaard aanstaat heb ik nog nooit begrepen.
Ja dat had ik gisteren pas door. En waar ik dus ook gister pas achter kwam is dat de liedjes die niet aangevinkt zijn, ook gewoon op je iPod komen. Je moet ze helemaal wissen. Leek me logisch dat ze niet op je iPod kwamen als ze uitgevinkt waren, maar oke. Dat is dus blijkbaar voor het branden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:08
Shadina
Shadina is offline
Nog een vraagje van mij.. Even over de ipod Dock. Kun je die op elk willekeurig stopcontact aansluiten? Of moet het echt usb zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:42
Shadina
Shadina is offline
Niemand? Ik ga over 2 weken naar Praag, maar neem mijn laptop niet mee. Dus hoe kan ik het beste opladen? (als ik van het ergste uitga en niemand een laptop mee heeft)

En heb vandaag een boek over de iPod en iTunes bij de bieb geleend. Wist geeneens dat al die functies erop zaten (spelletjes, wekker, notities etc.). Zo kom ik nog is wat te weten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:51
T_om
T_om is offline
omg, een boek over iPod en iTunes

Bij mijn iPod mini zat ook gewoon een stekker zodat ik hem aan het lichtnet kan opladen, maar volgens mij krijg je die nu er niet meer bij. Misschien dat je zo een ergens kan kopen?
Oud 29-03-2006, 17:05
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
T_om schreef op 29-03-2006 @ 17:51 :
omg, een boek over iPod en iTunes

Bij mijn iPod mini zat ook gewoon een stekker zodat ik hem aan het lichtnet kan opladen, maar volgens mij krijg je die nu er niet meer bij. Misschien dat je zo een ergens kan kopen?
Je moet toch wat als je er niets vanaf weet en je er geen handleiding bij krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten