![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat men vergeet is dat als je dit artikel schrapt, je ook nog met een paar Internationale Mensenrechtenverdragen zit. Bovendien, als je dit artikel schrapt, mogen we van Geert voortaan ook homoseksuelen, vrouwen, negers, Ajax/Feyenoord-fans, Limburgers, etc. fijn discrimineren en hen weren uit café's bijvoorbeeld. (Terug bij af! The way to go ![]() Citaat:
Wanneer wetten wordt aangenomen op dergelijke gronden kun je vaarwel tegen onze democratie zeggen daar je van tevoren iets vastlegt terwijl je nog niet weet of men er over zoveel jaar nog steeds zo over denkt. Jij stelt dat niemand zit te wachten op een Islamitische staat, dus waar ben je dan bang voor? Dan is een dergelijke wet toch helemaal nergens voor nodig? En aan de andere kant weer, als de dreiging en de drang naar een Islamitische staat er wel is en je houdt het tegen, hoe democratisch ben je dan bezig? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
als ik mijn kinderen (die ik nu nog niet heb hoor ![]() Citaat:
als je het letterlijk zegt is iedereen het met je eens, inderdaad. maar als je op een school het dragen van hoofddoekjes verbied, dan valt de halve wereld over je heen. Terwijl beide zaken duidelijk niet in onze cultuur passen. Citaat:
islamitische overtuigingen staan een democratisch denkbeeld uberhaupt niet toe. oftewel : zodra je moslims hun gang zou laten gaan op politiek vlak, kun je ook niet meer over een democratie spreken. (overigens, met de redenering 'je weet niet of t in de toekomst ook nog de geldende mening is' kun je wel erg weinig wettelijk vastleggen. ) Citaat:
je laatste punt illustreert nou precies het probleem met een democratie. Dat iets door een meerderheid gekozen is, wil nog niet zeggen dat het wenselijk is. Daarnaast, als je nou zoiets wettelijk vast zou leggen bij meerderheid van stemmen (bv in het extreme geval van een premier wilders (god verhoede)) ben je dus wel democratisch bezig. (sowieso, de keus van de meerderheid is zelden de beste keus. Zelfs hitler was democratisch gekozen. Niet dat wetten het hadden kunnen voorkomen, overigens). Citaat:
||
Citaat:
Als je vind dat er geen religieus getinte wetgeving mag zijn, ben je dan ook tegen christelijke partijen als het CDA. Of bedoel je misschien met religieus getint de Islam?
|
![]() |
Hoi, laat ik me even voorstellen: ik ben Eric Berger en ik ben een nieuweling op het forum. Altijd met politiek en actualiteiten bezig, en zo kwam ik hier terecht. Met dit topic heb ik volgens mij al meteen een mooi begin te pakken.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar de angst van Wilders en zijn aanhangers vandaan komt dat er een Islamitische staat zou worden gemaakt van Nederland. Ik zie het 'Mighty Marcel' net ook al noemen. Natuurlijk zit de meerderheid van de bevolking daar niet op te wachten, maar hoe reël is de kans dat het ook daadwerkelijk gebeurt? De Wilders-mensen lijken mij überhaupt bang voor welke aanpassing dan ook die "onze" cultuur bedreigt, maar laat ik nou altijd gedacht hebben dat cultuur juist heel veranderlijk is. 'Mighty Marcel' zegt dat hoofddoekjes niet thuishoren in onze cultuur. maar zijn de vrouwen die de hoofddoekjes dragen niet vaak gewoon mensen met het Nederlands staatsburgersschap? Hebben zij daarmee dan niet het recht ook hun stempel te drukken op de cultuur van het land waarvan ook zij onderdaan zijn? |
![]() |
|
Ik vind dit een goed plan. Wat voor nadelen zitten er aan vinden de tegenhangers?
Er zijn genoeg moslims die van Nederland een moslimstaat WILLEN maken, wat geen enkele Nederlander wil lijkt me. dit is een perfecte manier om zoiets te voorkomen. Maar het schrappen van artikel 1 ben ik tegen, dit moet toch hand in hand kunnen gaan. @Mephostophilis, kun je dat stuk uit de bijbel ff citeren
|
Het enige puntje waar ik achter sta is verbieden van islamitische scholen (net als katholieke scholen ed overigens, religie en onderwijs horen gescheiden).
De grondwet wijzigen is natuurlijk van de gekken, maar ik vin het wel een goede zaak als ie zegt dat we onze afkomst niet moeten vergeten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het was even zoeken, maar voor de liefhebbers:
1 Korinthiërs 5 But any woman who prays or prophesies without something on her head brings shame to her head. In fact, she may as well shave her head. 6 A woman should wear something on her head. It is a disgrace for a woman to shave her head or cut her hair. But if she refuses to wear something on her head, let her cut off her hair. 7 Men were created to be like God and to bring honor to God. This means that a man should not wear anything on his head. Women were created to bring honor to men. 8 It was the woman who was made from a man, and not the man who was made from a woman. 9 He wasn't created for her. She was created for him. 10 And so, because of this, and also because of the angels, a woman ought to wear something on her head, as a sign of her authority. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar dan moet hij voorstellen artikelenen als aanzetten tot discriminatie enzo schrappen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Bij deze verklaar ik officieel dat Geert Wilders van mij een krat bier krijgt (merk naar keuze) als hij erin slaagt een tweederde meerderheid van de Kamer te mobiliseren vóór schrappen van artikel 1 Gw, en vervolgens die tweederde meerderheid ook in tweede lezing vol te houden
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder is het zo dat we moeten accepeteren dat wanneer Nederland er echt aan toe is een Islamitische staat te worden, wij daar de ruimte voor moeten geven. (Hahahahaahahha, wat dus echt nooit zal gebeuren, maar de theorie moet gewoon kunnen blijven bestaan.) Nu is het in jouw ogen onwenselijk, wie zegt dat de rest dat ook zo ziet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, even een gedachtenexperimentje, je kunt je als land natuurlijk wel gewoon niet meer aan dat verdrag houden. Als je uitgaat van echte volkenrechtelijke soevereiniteit, dan kan een volk natuurlijk nooit gebonden blijven aan een verdrag dat iedereen wil opzeggen, alleen omdat dat verdrag geen zgn. recht van secessie (terugtreding) kent. Je kunt je gewoon niet meer aan dat verdrag houden, dan word je vanzelf wel een keer geschorst of eruit gekickt.
Ook alle juridische argumenten terzijde, er komt natuurlijk nooit een voldoende meerderheid in de Kamer voor het wijzigen van dat artikel. En over de complicaties die zo'n formulering als hij wil (joods-christelijke traditie etc.) met zich meebrengt zullen we het maar niet eens hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En sowieso, wat zullen de gevolgen worden van dat artikel? Oke, er komt een grondwetsartikel dat Nederland een democratische rechtsstaat is met de Nederlandse cultuur, gebaseerd op de joods-christelijke traditie, als dominante cultuur (even Wilders' tekstvoorstel aanhouden). En nu? Zijn overheidshandelingen die 'ondemocratisch' (wat is dat), of die 'on-Nederlands' (wat is dat), of die 'niet gebaseerd op de joods-christelijke traditie' (wat is dat) zijn, nu ineens nietig, ofzo? Echt, dit is gewoon de reden waarom niet-juridisch onderlegde mafkezen zoals Wilders zich niet met dit soort dingen moeten bemoeien. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Kenjirro: Citaat:
Mephostophilis: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Oplossingen graag juno | 501 | 09-01-2007 23:02 | |
Tijd voor polarisering? (4 partijenstelsel?) Soulflame | 90 | 29-11-2006 21:05 | |
Op wie zou je nu stemmen? (poll) T_ID | 500 | 30-09-2006 01:14 |