Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
stel je voor dat jij tegenover persoon X staat. Allebei kijken jullie elkaar met je ogen aan, dus jullie staant rechttegenover elkaar. Jij begint rondjes te draaien en persoon X draait met jou mee. Hij zorgt ervoor dat jullie constant tegenover elkaar blijven staan, ook al draaien jullie rond. Jij ziet dus nooit de achterkant van persoon X omdat ie gewoon net zo snel draait als jij.
Zoiets is het ook met de maan en de aarde.
||
Citaat:
Maar hiermee zorg je alleen voor meer vragen, hoe toevallig is het dat de snelheid waarmee de maan om zijn as draait even groot is als de snelheid waarmee hij om de aarde draait? Geen toeval dus.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
hallo l..t,
Citaat:
Overigens schoemelt de maan een beetje zodat we toch soms een deel van de achterkant kunnen zien. (41% van de maan blijft zo vanaf aarde onzichtbaar) Kern van de fraaie oplossingen die al eerder gegeven zijn: waarom heeft de maan juist deze rotatiesnelheid???? Een oplossing die bedacht werd, veronderstelde dat de maan oorspronkelijk sneller draaide. Door de draaiing in het zwaartekrachtveld van de aarde traden vervomingen op die energie kosten. Rotatie-energie => vervormings-energie totdat een zijde naar de aarde gericht bleef. |
![]() |
||
Citaat:
allemaal heel erg bedankt ![]() ![]()
|
Volgens mij zie je wel degelijk de achterkant van de maan
Als we even het voorbeeld van daarnet nemen, Jij staat ergens en persoon X (de maan) kijkt constant naar de fietsenstalling rechts van jou. terwijl die om jou heen draait blijft hij maar naar de fietsenstalling kijken. Dus zie je wel delgelijk de achterkant van de maan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar k vind het wel een raar verhaal dat is vervormd, lijkt me iig moeilijk te bewijzen?. Heb je daar een link over voor een uitgebreider verhaal? waar heb je het gelezen?Als die vervormd zal die wel neit zo heel erg veel harder om zn as hebben gedraaid... p.s. het zwaartepunt ligt volgens mij net in de aarde |
![]() |
|
|