Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Tomoyo schreef op 20-03-2006 @ 18:45 :
Tsja, wat ze nou eigenlijk bedoelen met 'no forget smile again'?

Nittle Grasper <3 Of zoals Hiro zegt in de manga vol, 1: Nipple Twister.
Kent iemand btw het Nittle Grasper nummer Predilection? Is gezongen door Kappei Yamaguchi, de seiyuu van Ryuichi Sakuma. \o/ (En het Engels in Predilection is nog redelijk begrijpelijk...)

~lalala, weer een nutteloze post door Tomoyo~
Haha, ga vooral door, ik vind het wel gezellig
Advertentie
Oud 20-03-2006, 23:17
D@mien
D@mien is offline
Law Of Ueki gaat verhaal krijgen
Oud 21-03-2006, 10:47
bam
bam is offline
Ergo Proxy, is er iemand die me ep3 kan uitleggen ? :\
Ik snap er even niets van
Oud 21-03-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 21-03-2006 @ 00:17 :
Law Of Ueki gaat verhaal krijgen
Wat, na bijna vijfenveertig afleveringen? Dat zal me verbazen
Oud 21-03-2006, 19:17
Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2006 @ 18:51 :
Haha, ga vooral door, ik vind het wel gezellig
Heh, mooi zo

Vandaag weer een doujinshi-meet gehad en geinformeerd naar mogelijkheden om een boekje uit te geven... Sylvester in Den Bosch geeft geen manga uit, maar we hebben wel wat adressen en tips gekregen \o/
Verder weer een verse lading manga, o.a. de nieuwe serie van Maki Murakami (van Gravitation ) Kanpai! en wat shounen-ai (Legal Drug 3)
Oud 21-03-2006, 19:28
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 11:52 :
Wat, na bijna vijfenveertig afleveringen? Dat zal me verbazen
Hij had wel een flinterdun verhaal lijntje, maar het is het soort serie die genoeg heeft aan zo'n dunne verhaallijn om amusant te zijn. En et was meer een plottwist dan eindelijk een begin van het verhaal...

et wordt btw weeres tijd voor een paar Beet eps
Oud 21-03-2006, 22:50
Verwijderd
Oh ja, jij kijkt beet ook

Ben nu bij ep 32. Op zich is het allemaal erg voorspelbaar, vrij langdradig en niet eens zo super. Maar toch blijf ik kijken
Oud 21-03-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Tomoyo schreef op 21-03-2006 @ 20:17 :
Heh, mooi zo

Vandaag weer een doujinshi-meet gehad en geinformeerd naar mogelijkheden om een boekje uit te geven... Sylvester in Den Bosch geeft geen manga uit, maar we hebben wel wat adressen en tips gekregen \o/
Verder weer een verse lading manga, o.a. de nieuwe serie van Maki Murakami (van Gravitation ) Kanpai! en wat shounen-ai (Legal Drug 3)
Dat soort meets zijn tof

Ik moet ook even lid worden van een club waar ik mijn ei een beetje kwijt kan. Ik had al 'the Japanese Society Club' of iets in die geest (ben de exacte naam ff kwijt) gezien, in Rotterdam dus precies goed, gewoon een vereniging van lui die geïnteresseerd zijn in Japan en bijeenkomsten, diners, uitstapjes, viewings e.d. organiseren, lijkt me best vet

Ik raak na 20 afleveringen wel steeds meer verward, of ik KimiNozo of HachiKuro nu beter vind. Maar goed, ik hoef natuurlijk ook niet te kiezen, het zijn zulke volledig andere verhaalsoorten
Oud 22-03-2006, 08:59
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
bambix schreef op 21-03-2006 @ 11:47 :
Ergo Proxy, is er iemand die me ep3 kan uitleggen ? :\
Ik snap er even niets van
HA HA ! Nobody does !
Maakt ook niet uit trouwens, we zijn immers nog maar net 3 eps onderweg .
Wat mij daarentegen wél uitmaakt is hoe de naam van het "kijk mij eens stoer wezen met m'n overdosis mascara"-meiske vertaald wordt.

Softsubs : Lil
Y-F & A-U : Rill
Jelly : Lir

En dan heb ik de versie van Shinsen nog niet kunnen zien. Naast het namen-gedonder ben ik er ook nog niet uit wie ik zou moeten volgen op kwaliteitsgebied. Eerste keer in mijn anderhalf jaartje anime kijken dat ik me zo druk maak over welke subgroep ik moet kiezen, maar alé, deze show is dat tot nu toe verdorie wel waard Het ruikt zelfs naar Ghost in the dinges.

(nou maar hopen dat ie niet de Speed Grapher-way gaat: lollig begin en daarna als een baksteen de diepte in)

Mr. Bambix ; welke subber volg jij en waarom?

Oud 22-03-2006, 09:02
bam
bam is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 22-03-2006 @ 09:59 :
HA HA ! Nobody does !
Maakt ook niet uit trouwens, we zijn immers nog maar net 3 eps onderweg .
Wat mij daarentegen wél uitmaakt is hoe de naam van het "kijk mij eens stoer wezen met m'n overdosis mascara"-meiske vertaald wordt.

Softsubs : Lil
Y-F & A-U : Rill
Jelly : Lir

En dan heb ik de versie van Shinsen nog niet kunnen zien. Naast het namen-gedonder ben ik er ook nog niet uit wie ik zou moeten volgen op kwaliteitsgebied. Eerste keer in mijn anderhalf jaartje anime kijken dat ik me zo druk maak over welke subgroep ik moet kiezen, maar alé, deze show is dat tot nu toe verdorie wel waard Het ruikt zelfs naar Ghost in the dinges.

(nou maar hopen dat ie niet de Speed Grapher-way gaat: lollig begin en daarna als een baksteen de diepte in)

Mr. Bambix ; welke subber volg jij en waarom?

[afbeelding][afbeelding]
Y-F & A-U
Makkelijk te verkrijgen
& Anime Unkeep ken ik, Jelly en Softsubs niet
Oud 22-03-2006, 10:11
Verwijderd
Inuyasha 4-Ever vertaalt goed, als daar een versie van is zou ik die kiezen. Ik kijk de serie verder niet. Maar met namen is het altijd gedonder in het Japans, daar hebben de beste groepen last van, wat dacht je van deze:

'Speriole' (moest 'superior' zijn, AonE, GunGrave)
'Arisu' (moest 'Alice' zijn, DVD-subs (!!) van Lain)
'Varuhara' (A-E, UFO princess Valkyrie - ik snap best dat ze Valkyrie als 'Warukyure' laten staan, maar Walhalla is toch iets anders)

en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden van harde missers te vinden. Maar vaak wéét je gewoon niet wat het echt moet zijn, in het bijzonder als het gaat om een naam die óók in het Engels zowel met L als R geschreven kan worden.
Oud 22-03-2006, 10:21
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 23:54 :Ik raak na 20 afleveringen wel steeds meer verward, of ik KimiNozo of HachiKuro nu beter vind.
MWHA HA ! Ketter !
Clover could whoop het emo gezeur van KimiNozoEi anytime 24/7 !

Al vind ik het opmerkelijk in positieve zin dat je juist bij de latere afleveringen meer waardering krijgt voor dit pareltje. Op het moment dat
Spoiler

Zorg er ook voor dat je de eerste DVD special te pakken krijgt die gesubberd is door C1. (Wordt ook wel de "Honey & Clover Special" genoemd (...verassend!).
Deze kan eigenlijk op elk moment gekeken worden omdat ie weinig tot niks met het oorspronkelijke verhaal te maken heeft.

Desondanks rockt ie het pannetje uit.
Oud 22-03-2006, 10:54
Verwijderd
Mai Otome 23 was wel weer geinig om te zien
Mooie plottwist ook. Wrdt wel verwarrend zo

Spoiler
Oud 22-03-2006, 10:54
Verwijderd
KimiNozo emo-gezeur? Hehe, kom op, ik heb maar weinig series gezien waarin de karakters zo emo en gloomy waren als in HachiKuro, kijk naar Takemoto, die gast is gewoon de definitie van emo, met zijn soul searching trip

Die special episodes, daar zijn er toch twee van? Ik heb 'Special Episode L' van C1 al gedownload, is dat degene die meteen op het verhaal volgt?
Oud 22-03-2006, 11:08
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 11:54 :
KimiNozo emo-gezeur? Hehe, kom op, ik heb maar weinig series gezien waarin de karakters zo emo en gloomy waren als in HachiKuro, kijk naar Takemoto, die gast is gewoon de definitie van emo, met zijn soul searching trip
point taken. Maar waar is de Morita van KimiNozo?

P.s. Oeh, begrijp me nou niet verkeerd : Ik heb geen Morita nodig om een serie aweomse te vinden. Ik val op mn knietjes voor bijna alle serieuze drama's en Kimidinges vond ik dus ook geweldig. Maar de combinatie van humor en relationeel gedoe vond ik bij Clover nog weer net wat mooier z'n werk doen.

Citaat:
Die special episodes, daar zijn er toch twee van? Ik heb 'Special Episode L' van C1 al gedownload, is dat degene die meteen op het verhaal volgt?
Yes mooi op schema. De tweede komt binnenkort nog wel eens uit.

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 11:11.
Oud 22-03-2006, 11:10
Verwijderd
Oke, oke, daar heb je gelijk in. Er is geloof ik niet echt een soort Morita in KGNE, hoewel Daikuiji een hoop goed maakt met haar agressieve gescheld, dat vind ik echt een vet karakter

Maar bij HK lag ik echt regelmatig in een deuk, vooral de manier waarop Hagumi vaak getekend is. En die keer dat Yamada haar excuses aanbiedt aan Nomiya als ze door hem opgevangen is nadat ze zich bezat in dat hotel, hoe dat getekend is, echt briljant
Oud 22-03-2006, 11:13
dingkie2
dingkie2 is offline
hehe. Ik moest naar het ziekenhuis na die aflevering waarin twister werd gespeeld...

Toen was mijn middenrif zowat uitgescheurd van het lachen.

Voor de rest van een soort reply zie de p.s. in vorige post
Oud 22-03-2006, 12:47
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2006 @ 11:54 :
Mai Otome 23 was wel weer geinig om te zien
Mooie plottwist ook. Wrdt wel verwarrend zo

Spoiler
Volges mij niet...
Oud 22-03-2006, 18:35
bam
bam is offline
Zijn hier nog volgers van MaRChen Awakens Romance?
Oud 22-03-2006, 20:02
Verwijderd
Ik download wel elke keer de eps die uitkomen. Maar ik moet nog steeds aan de serie zelf beginnen
Net als zo'n 30 andere series lol.
Oud 22-03-2006, 20:15
bam
bam is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2006 @ 21:02 :
Ik download wel elke keer de eps die uitkomen. Maar ik moet nog steeds aan de serie zelf beginnen
Net als zo'n 30 andere series lol.
Same
Oud 22-03-2006, 21:11
D@mien
D@mien is offline
Ik heb ep 1 gezien, maar het had me een te hoog pokémon gehalte..
Oud 22-03-2006, 21:26
bam
bam is offline
Citaat:
D@mien schreef op 22-03-2006 @ 22:11 :
Ik heb ep 1 gezien, maar het had me een te hoog pokémon gehalte..
Haha, dat valt best wel mee hoor

Dat was een ARM ofzo, soort van Diablo wapens met sockets erin
je kan ze 'upgrade'

Ben nu bij Eps 21
En het is wel vermaak

Het zijn trouwens wel Vre.se.lijke CGI's die 'ARMS'

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 21:35.
Oud 22-03-2006, 22:22
D@mien
D@mien is offline
het feit dat er tig van die arms zijn die je weer moet gaan verzamelen maakte mij al misselijk... en dan nog een mace met gezicht... dat gaat me te ver...
Oud 22-03-2006, 22:31
bam
bam is offline
Citaat:
D@mien schreef op 22-03-2006 @ 23:22 :
het feit dat er tig van die arms zijn die je weer moet gaan verzamelen maakte mij al misselijk... en dan nog een mace met gezicht... dat gaat me te ver...
Jammer genoeg zijn er niet tig van die arms die je moet verzamelen
Het verhaal gaat heel ergens anders over
Oud 22-03-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
dingkie2 schreef op 22-03-2006 @ 12:13 :
hehe. Ik moest naar het ziekenhuis na die aflevering waarin twister werd gespeeld...

[afbeelding]

Toen was mijn middenrif zowat uitgescheurd van het lachen.

Voor de rest van een soort reply zie de p.s. in vorige post
Gezien

Ja het zijn beiden series die in hun eigen genre heel goed zijn, HK neemt het net een stukje lichter op terwijl KGNE bloedserieus is, met dat hele girlfriend-in-a-coma-gedoe.
Oud 22-03-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 22:26 :
Haha, dat valt best wel mee hoor

Dat was een ARM ofzo, soort van Diablo wapens met sockets erin
je kan ze 'upgrade'

Ben nu bij Eps 21
En het is wel vermaak

Het zijn trouwens wel Vre.se.lijke CGI's die 'ARMS'
Heh, doet me denken aan de game Wild Arms

Anyhoe, ben maar eens begonnen met Monster van Akeep te downloaden. De reviewers op Animenfo zijn er helemaal gek van. Kijen of het wat is
Oud 22-03-2006, 23:09
bam
bam is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-03-2006 @ 00:07 :
Heh, doet me denken aan de game Wild Arms

Anyhoe, ben maar eens begonnen met Monster van Akeep te downloaden. De reviewers op Animenfo zijn er helemaal gek van. Kijen of het wat is
Kwijl
Monster is de bom

Dat is echt een top anime
Oud 23-03-2006, 09:50
Verwijderd
Mooi, want die heb ik al in zijn geheel op DVD staan, klaar om te kijken, hij wordt idd overal zeer hoog aangeslagen

Ik ben helaas vanmorgen weer teleurgesteld...elke ochtend word ik wakker, hopend op ein-de-lijk die laatste aflevering van D.C.S.S. maar nee :*(
Oud 23-03-2006, 10:52
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
bambix schreef op 23-03-2006 @ 00:09 :
Kwijl
Monster is de bom

Dat is echt een top anime
true, Monster is leuk, je moet ff in het verhaal komen ( had ik tenminste problemen mee), maar daarna is het als een huisvrouw aan de soap.
Oud 23-03-2006, 11:34
Verwijderd
Mja, Akeep heeft hem al helemaal gesubbed in in mooi packs en aangezien ik toch ff niks te downloaden heb

Net FMA 26-51 binnen van KAA. De dvd die ik had gebrand wil niet meewerken, dus heb ik dat deel maar opnieuw gedownload. Op dvd kwaliteit is die serie verdorie nog mooier
Oud 23-03-2006, 11:43
bam
bam is offline
Citaat:
K-pax schreef op 23-03-2006 @ 11:52 :
true, Monster is leuk, je moet ff in het verhaal komen ( had ik tenminste problemen mee), maar daarna is het als een huisvrouw aan de soap.
Het geeft een hele andere view
Oud 23-03-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 23-03-2006 @ 12:34 :
Mja, Akeep heeft hem al helemaal gesubbed in in mooi packs en aangezien ik toch ff niks te downloaden heb

Net FMA 26-51 binnen van KAA. De dvd die ik had gebrand wil niet meewerken, dus heb ik dat deel maar opnieuw gedownload. Op dvd kwaliteit is die serie verdorie nog mooier
Ja, maar fansubs zijn wel meer 1337.
Oud 23-03-2006, 15:43
dingkie2
dingkie2 is offline
1337 brengt daarentegen geen brood op de plank eye candy bedoel ik.

Monster niks meer aan doen. Pas wel op dat je die serie niet 's middags gaat kijken. 'S avonds met alle lichten uit en koptelefoon op werkte bij mij in ieder geval het best. Geweldige ervaring.

Toen ik moest wachten op de laatste 6 afleveringen is mijn wilskracht geknapt en heb ik in één keer de laatste paar volumes van de manga gelezen i.p.v. rustig te wachten op een nieuwe release (wat ik tot dan toe altijd kranig had volgehouden).
Nu we t er toch over hebben...eigenlijk moet ik de laatste paar anime-afleveringen nog wel even bekijken ja Download underwayyy

Maar wat anders...ik zocht laatst even op 'gankutsuou' in dit forum en ik kwam nondeju niks tegen. En mijn hart vulde zich met droevenis enzo.

Gankutsuou
Het verhaal van 'The Count of Monte Cristo' in een futuristisch jasje, met animatie waar je hoofdpijn van krijgt en een blauwe kerel die swingt als een aap.
"Klinkt kut," hoor ik jullie zeggen?

BWA HA HA! REPENT! For this is thé most awesome series in existence!

En dat meen ik serieus. Nog nóóit heb ik zó erg zitten wachten op nieuwe afleveringen van een anime. Nog nóóit heb ik zó erg meegeleefd met een bende karakters op een beeldscherm. En nog nóóit heb ik er zó over gezeurd als nu. Álles klopt gewoon aan die serie.

Nou hoort dus ongeveer
hier
een uiteenzetting te komen waarin ik uitleg hoe het verhaal ongeveer gaat, welk cijfer de animatie krijgt en bij wat voor scenes het kippevel in m'n nek stond. Fok dat . Te weinig tijd.

Ik doe het gewoon ff zo:
Dit is voor iedereen die van de meer serieuze anime's houdt en niet alleen over ecchi-onzin heenkwijlt. Dit is voor iedereen die niet bang is om z'n hersens every once in a while eens te gebruiken tijdens het anime kijken. En dit is voor iedereen die niet iedere episode een berg boute actie nodig heeft om z'n ogen open te houden.

Dit is voor het type: Serial Experiments Lain, 12 Kingdoms, Neon Genesis, Monster, Ghost in de dinges, Wolfs Rain, Mushishi, RahXephon, Cowboy Beb...ach wat. 'T is ook niet goed uit te leggen. Beste maatstaaf : als je na aflevering 6 nog niet hopeloos verslaafd bent, dan is t misschien niet je ding.

(pleuh...ik heb doorgaans nog wel zo'n hekel aan ellenlange rants...and look at me now Vragen? Geen vragen? Move along then.)
Oud 23-03-2006, 17:11
bam
bam is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 23-03-2006 @ 16:43 :
*tekst*

(pleuh...ik heb doorgaans nog wel zo'n hekel aan ellenlange rants...and look at me now Vragen? Geen vragen? Move along then.)
Ik heb Gankutsuou 2 weken terug al gedownload, maar nog geen tijd gehad om er naar te kijken
Ik vond het verhaal vrij apart, dus ik had er ook nog weinig zin in gehad om er naar te kijken

Al vind ik wel dat je Serial Lain Experiments niet kan vergelijken met Cowboy Bebop of 1 van die 2 met Ghost in the Shell

Tenminste: je zegt: voor het type wat *insert willekeurige anime* kijkt

Maar Mensen die Serial Lain Experiments te gek vinden, zijn minder te spreken over Cowboy Bebop
Oud 23-03-2006, 17:28
Verwijderd
Ik ben ook niet zo heel erg te spreken over Cowboy Bebop, maar Vond Trigun (enigzins in hetzelfde straatje) weer wel geweldig

Anyhoe, misschien dat ik hem binnenkort binnenhaal
Eerst maar ff Monster binnenhalen en al die Anime weer eens wegbranden, heb nog maar 9G ruimte over
"ff" 65GB anime wegfikken binnenkort
Oud 23-03-2006, 17:54
Verwijderd
Hmm, ik heb nog 11,9 GB ongebrande anime, maar ik heb niet echt behoefte om ze weg te branden ofzo.
Oud 23-03-2006, 18:40
bam
bam is offline
80GB rond precies
Oud 23-03-2006, 19:58
Copycat
Copycat is offline
@dingkie2
Goede animatie is voor mij een 'must'. . De manga van Gankutsuou heeft ook al een brakke kwaliteit.
Oud 23-03-2006, 20:18
Verwijderd
Gankutsuou WIN
Oud 23-03-2006, 20:40
Verwijderd
Na 10 afleveringen kan Monster mij nog niet echt boeien... Dat wordt een enkeltje /dev/null

Ik had hetzelfde met Noir, One Piece, Chobits en nog een zooi: Als ik na 8 - 10 afleveringen nog niet verslaafd ben, dan op naar de volgende anime; d'r zijn er zat

One Piece heb ik trouwens na 4 afleveringen al weggeflikkerd...
Oud 23-03-2006, 21:21
bam
bam is offline
Citaat:
eddie schreef op 23-03-2006 @ 21:40 :
Na 10 afleveringen kan Monster mij nog niet echt boeien... Dat wordt een enkeltje /dev/null
Zonde.
Oud 23-03-2006, 21:44
Verwijderd
Ik denk dat ik teveel anime heb om het OOIT nog te kunnen kijken. Naast me studie heb ik al WoW

Ach, leuk voor tijdens het ontbijt&eten etc en als de realms down zijn
Oud 23-03-2006, 21:46
Verwijderd
Ik moet Suzuka nog afkijken.
Oud 23-03-2006, 23:14
bam
bam is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-03-2006 @ 22:44 :
Ik denk dat ik teveel anime heb om het OOIT nog te kunnen kijken. Naast me studie heb ik al WoW

Ach, leuk voor tijdens het ontbijt&eten etc en als de realms down zijn
Gelukkig hoef je ook niet alle anime ter wereld te zien

Ik kijk alleen de serie's die gaaf zijn
Oud 23-03-2006, 23:22
Rareware
Rareware is offline
Ik heb X-tv net binnen. Lijkt mij wel vermakelijk ook al stamt ie alweer uit 2001. Daarna maar 12 Kingdoms downloaden, alleen zie ik wel tegen die 12 gig op. Nou maar hopen dat ie een beetje geseed wordt.
Oud 24-03-2006, 00:13
Verwijderd
2001 is niet zo oud. Zo rond 2000 kwamen de eerste anime die echt in belangrijke mate op CG leunden op. Kijk maar eens naar Vision of Escaflowne, die is uit 1996, dat is echt schrikken als je superieure geile visuals à la Gonzo 2005 gewend bent

Net UFO princess Valkyrie uitgekeken. Begon hooguit acceptabel, maar de laatste afleveringen van season 2 waren wel teh roxor
Oud 24-03-2006, 18:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
eddie schreef op 23-03-2006 @ 21:40 :
One Piece heb ik trouwens na 4 afleveringen al weggeflikkerd...
One Piece is een serie die je gewoon iets van 20 eps moet kijken... van zo'n lange serie zijn de eerste paar eps bijna nooit leuk..
Oud 24-03-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 24-03-2006 @ 19:18 :
One Piece is een serie die je gewoon iets van 20 eps moet kijken... van zo'n lange serie zijn de eerste paar eps bijna nooit leuk..
Naruto en Rurouni Kenshin zijn voorbeelden waar ik het wel meer dan 4 afleveringen vol kan houden.

Naruto t/m 125, RK in z'n geheel.
Oud 24-03-2006, 20:32
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
bambix schreef op 23-03-2006 @ 18:11 :
Al vind ik wel dat je Serial Lain Experiments niet kan vergelijken met Cowboy Bebop of 1 van die 2 met Ghost in the Shell

Tenminste: je zegt: voor het type wat *insert willekeurige anime* kijkt

Maar Mensen die Serial Lain Experiments te gek vinden, zijn minder te spreken over Cowboy Bebop
Hmmm...dan ligt dat misschien aan mij Maar wat hebben de genoemde series wél gemeen?

- Normale dialogen (of het stylie ontbreken er van) en dan bedoel ik met 'normaal' een niveau dat ik moeilijk kan omschrijven, maar dat iedereen wel aanvoelt.
- Het hoogtepunt van een episode bestaat thank-God eens niet uit een pantyshot.
- Geen harem-rommel te bekennen, en áls het al om relaties gaat dan in ieder geval serieuzer dan dat tenenkrommende high school gedoe (Green Green, Amenaidinges, Canv...ach wat, de lijst is eindeloos)

Ik geloof dat ze 't ook wel samenvatten onder de noemer seinen (of iets wat daarnaar klinkt ) Ik hoop dat ik mezelf zo wat duidelijker heb kunnen maken.

Citaat:
Copycat schreef op 23-03-2006 @ 20:58 :@dingkie2
Goede animatie is voor mij een 'must'. . De manga van Gankutsuou heeft ook al een brakke kwaliteit.
"Animatie waar je zeeziek van wordt" was misschien wat overdreven. Maar och, overdrijven is . Laten we zeggen dat het er in ieder geval héél erg funky uitziet.

Moeilijk uit te leggen zonder videovoorbeeld, maar neem nou het kapsel van de liefelijke madame Haydee in de bovenstaande afbeelding. Fakking funky. (en das nog niks...je zou d'r jurk eens moeten zien. Mijn onderkin flikkerde op m'n bureaublad.)
Maar het beste voorbeeld is natuurlijk gewoon in episode 1 te vinden. "Downloaden die bende," zegt de huisarts.

Van de manga weet ik niks af. Maar dat 't van brakke kwaliteit is...ligt lijkt me niet aan de makers, maar aan de scanners. Die hebben waarschijnlijk gewoon een shitty job gedaan.

Citaat:
nare man schreef op 24-03-2006 @ 01:13 :
Kijk maar eens naar Vision of Escaflowne, die is uit 1996, dat is echt schrikken als je superieure geile visuals à la Gonzo 2005 gewend bent
True aan bijna alle kanten Want ook al zijn we tegenwoordig bijna allemaal tot aan de binnenkant van onze oogkassen verwend met grafisch CG geweld...ik kan tijdens Akira (1988) toch af en toe een bewonderend gefluit niet onderdrukken (dat was dan ook de geremasterde versie, dus misschien heb ik ietwat valsgespeeld. Maar toch staat die film grafisch als een huis )

Kennen mensen hier nog meer voorbeelden van dat soort oude anime's die stiekum best hun tijd vooruit waren qua animatie en awesomeheid)? Laputa ken ik dan al wel, maar verder dan dat weet ik eigenlijk niks te noemen.

Regels voor berichten