Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-03-2006 @ 16:21 :
Een normale manier om af te vallen werkt niet bij mij.
Wat is volgens jou een normale manier? En is het werkelijk nodig?
Advertentie
Oud 21-03-2006, 15:31
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké, ik krijg dus een psychologisch testonderzoek. Weet iemand wat dat precies inhoud?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-03-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 21-03-2006 @ 16:31 :
Oké, ik krijg dus een psychologisch testonderzoek. Weet iemand wat dat precies inhoud?
Dat ligt er nogal aan waar het voor is ed, volgens mij... Ik geloof iig niet dat een psychologisch testonderzoek altijd exact dezelfde onderdelen bevat... Wat ik eens ergens gelezen heb is: "psychologisch onderzoek wordt gekeken naar psychologische functies zoals intelligentie, aandacht en concentratie". Misschien dus oa een IQ-test?

Maar kun je dat niet het beste vragen bij de instelling waar je dat onderzoek krijgt?
Oud 21-03-2006, 15:34
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-03-2006 @ 16:33 :
Dat ligt er nogal aan waar het voor is ed, volgens mij... Ik geloof iig niet dat een psychologisch testonderzoek altijd exact dezelfde onderdelen bevat... Wat ik eens ergens gelezen heb is: "psychologisch onderzoek wordt gekeken naar psychologische functies zoals intelligentie, aandacht en concentratie". Misschien dus oa een IQ-test?
OMG, dan ben ik vast zo zenuwachtig dat eruit komt dat ik de intelligentie van een fruitvliegje heb.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-03-2006, 15:41
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ga huilen.
Veel te veel van alles.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 21-03-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 21-03-2006 @ 16:34 :
OMG, dan ben ik vast zo zenuwachtig dat eruit komt dat ik de intelligentie van een fruitvliegje heb.
Een fruitvliegje kan de instelling niet vinden, geen potlood of pen vasthouden, enz. En serieus: een goede psycholoog kan om gaan met de zenuwen die jij hebt (je zult echt niet de enige zijn die zenuwachtig is voor zo iets). En misschien kun je er zelf ook wel iets aan doen (het staat al vast dat je niet dom bent, anders had je nooit op havo/vwo-niveau kunnen komen, dat kan je dus al in je achterhoofd houden ipv jezelf allerlei dingen wijs te gaan maken).
Oud 21-03-2006, 15:52
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik verwacht te veel. Maar de eerste stap is gezet, ben eigenlijk wel een beetje trots. Nu hopen dat ik door durf te zetten en dat het ook echt helpt.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 21-03-2006, 16:34
kroot
kroot is offline
ik ben net terug van mijn groep, het viel mee, gelukkig. Het was wel doodeng! Nu ga ik met een klein groepje repeteren en dat terwijl ik klassiek piano speel, geen jazz!
Oud 21-03-2006, 16:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 21-03-2006 @ 16:34 :
OMG, dan ben ik vast zo zenuwachtig dat eruit komt dat ik de intelligentie van een fruitvliegje heb.
Voor mijn stage moet ik nu onder andere intelligentietesten afnemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik probeer altijd de persoon op zijn gemak te stellen voor het onderzoek echt begint, zodat de ergste zenuwen weg zijn. Wanneer ik tijdens het onderzoek merk dat een kind erg zenuwachtig is en ik denk dat hij/zij daardoor lager scoort dan hij/zij echt kan, vermeld ik dit altijd bij de resultaten, zodat men weet dat dit het minimale is wat het kind kan, maar dat het waarschijnlijk meer kan dan het heeft laten zien.
Bovendien is het IQ ook maar een getalletje, wat als richting wordt gebruikt om te kijken wat je capaciteiten zijn. Het is heus niet erg als je bijvoorbeeld het antwoord op een vraag niet weet. Het is alleen voor behandelaars wel handig om te weten of ze te maken hebben met een (licht) verstandelijk gehandicapte, een normaal begaafd persoon of een hoogbegaafde (even cru gesteld), omdat dit de mogelijkheden voor behandeling natuurlijk wel beinvloedt.
Misschien dat dit je wat gerust kan stellen.

OT: Ik heb honger! En gelukkig gaan we ook eten nu. En dan dalijk trainen, ik heb eigenlijk geen zin, maar ik moet wel. En dan straks weer verder aan mijn scriptie-inleiding. Het wordt nog ooit wat!
Oud 21-03-2006, 16:54
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
2de stage dag voorbij
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-03-2006, 17:20
Verwijderd
haha, waarsch leest niemand dit, MAARJA

Het allerfijnste vind ik de zondagmorgen. Na meestal een heerlijke avond werken, afgesloten met lekker stappen met vriendinnen of collega's, rol ik ontzettend moe maar voldaan mijn bed in. Zondag morgen is niet mijn uitslaap morgen, verre van dat. Om 9 uur sta ik fit beneden mijn wit broodje met kaas te smeren in mijn sportkleren. Jawel, zondagmorgen 9 uur, dé ideale tijd om te gaan hardlopen.

Zo ook afgelopen zondag. Ik was ongesteld geworden, de vorige avond enorm dronken en voelde me alles behalve fit. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om deze traditie te laten varen en ik vertrok met lood in mijn schoenen en een mp3 die in mijn oren pompte. Trots dat ik toch ging lopen, liep ik met een tevreden glimlach de straat uit. Op de helft van mijn ronde stop ik altijd even, om te rekken, wat oefeningetjes te doen en te genieten van het weer/uitzicht/rust. Dit is namelijk midden in het bos, bij een watervalletje en een bankje. Ik rust uit, luister muziek en kijk om me heen en mijn blik blijft rusten op het bankje.
Vroegah als ik me rot voelde, als ik ruzie had thuis of als ik gewoon DEPRI was, fietste ik gewapend met mijn kladblok door weer en wind naar dit plekje, ook al was het -10. Ik schreef alles van me af, maakte tekeningen, gilde, lachte, huilde. Niemand wist waar ik uithing, maar ik was naar mijn geheime bankje in het bos. MIJN bankje.
Mijn eerste vriendje nam ik mee naar dit bankje. Ook hij was overdonderd van de mooie omgeving en we waren samen een tijdje stil. Ik liet hem stukjes uit mijn kladblok lezen en dat is het begin geweest. Hij was de eerste met wie ik over mijn problemen praatte en de enige plek waar ik dat kon, was op dat bankje, in de armen van mijn vriendje.
Maar we groeiden naar elkaar toe en ik kon hem ook dingen vertellen wanneer ik niet op dat bankje zat, maar gewoon op mijn kamer, of zelfs in zijn kamer. Maar zolang dat bankje er niet was geweest, mijn kladblok en op hetzelfde moment dat vriendje, dan weet ik niet hoe ik een manier had moeten vinden om opener te worden.

Mijn bankje.
Het is gesloopt.

Het was van hout en het had zijn stabiliteit verloren.
Nu staat er een nieuw bankje, maar het zal nooit meer hetzelfde worden.
Ik moet een ander plekje zoeken.
Oud 21-03-2006, 17:24
Verwijderd
Je ziet dingen zoals je je ze wilt zien en bij alles heb je ook een stukje zelf in de hand... Maar sommige mensen schijnen zich dat niet te realiseren...
Oud 21-03-2006, 18:07
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gr kword gek van dat gepest
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-03-2006, 19:10
Verwijderd
ik ben blij met mijn biertje
Oud 21-03-2006, 19:20
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 21-03-2006 @ 20:10 :
ik ben blij met mijn biertje
drinkse
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-03-2006, 19:21
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Het liefste, wil ik vanavond lekker weg naar vrienden, maar aan de andere kant toch maar niet. Ben zo besluiteloos vandaag. Zucht.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-03-2006, 19:33
Verwijderd
Josh Groban - You Raise Me Up, vanaf 3:11 <3

Edit: En verder wou ik dat school me ook maar iets meer interesseerde, dan kon ik me er misschien toe zetten er iets voor te doen.

Maar het maakt me ook allemaal niets uit eigenlijk

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 19:39.
Oud 21-03-2006, 19:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-03-2006, 19:47
Verwijderd

oef. lang niet meer zo boos geweest.

belachelijke situaties hier in NL ... jeeezus
Oud 21-03-2006, 20:06
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
woa woa woa .. misschien naar nieuw zeeland voor een week voor je werk .. .. ..
Oud 21-03-2006, 20:29
Verwijderd
Ik moet nog huiswerk maken. Was ook echt veel te moe vandaag. Kon mn ogen gewoon amper open houden. Dat is toch niet normaal?
Oud 21-03-2006, 20:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ben een beetje eenzaam denk ik. Ik leef wel, maar alles gaat een beetje langs me heen. Ben verdrietig, maar geen aanleiding. Het is duidelijk niet goed zoveel alleen te zijn...

'k Heb ook veel te veel gegeten. Afgelopen week niet gesnoept in de hoop dat ik er leuk uit zou zien op het feest. Maar nu. Alle remmen los. Kan me niet beheersen en ik weet niet of ik het wil. Vult de leegte toch niet. Zo maar naar bed. Ben denk ik gewoon te moe, uitgeput, maar niet lichamelijk. Maar lekker slapen en hopelijk ziet het er morgen allemaal wat gelukkiger uit...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-03-2006, 20:54
Verwijderd
@Gothic: (})
Oud 21-03-2006, 21:04
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
@ S/-\nne, mooi verhaal, rot einde.

OT
Ik moet nog mijn halve verslag af maken, snap het echt niet, ik moet slapen! en douchen. Maar vooral slapen! Hopelijk komt er wat uit vandaag want ik ben veel te moe.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 21:35.
Oud 21-03-2006, 21:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En toen was mijn enthousiasme in ieder geval weer voor een deel de grond in geboord.
Nog even mopperen: waarom zijn gemeente-sites meestal zo vreselijk onoverzichtelijk en staat er niet de informatie op die je wilt hebben?
[zeurmodus] En ik mis mijn vriendje. [/zeurmodus]
Oud 21-03-2006, 22:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik maak me vast zorgen om niets. Nietwaar?

Ik heb het gevoel dat er iets met iemand aan de hand is, maar ik heb geen idee wat met wie. En ik heb dit gevoel vaker gehad. Ik moet vast gewoon gaan slapen, dan is morgen alles weer anders.

Blijf maar bij me.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 21-03-2006, 22:26
Verwijderd

het is koud
ik heb nek en rugpijn
ik heb teveel energie

ik wil een knuffel
Oud 21-03-2006, 22:38
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
waarom heb ik nou zo'n lol?
Oud 21-03-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 21-03-2006 @ 23:38 :
waarom heb ik nou zo'n lol?
dat moet je je niet afvragen, daar moet je van genieten
Oud 21-03-2006, 23:34
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
En nu wordt mijn broertje ook nog eens geschorst na een bedreiging. Waarschijnlijk hoeft hij niet meer terug te komen en mag hij bij het ROC (wat is dat nou weer?) beginnen. Een anoniem iemand heeft hem zelfs met een mes op het schoolplein zien staan? Zo jammer en het is zo`n goeie jongen. Ik zie zelf dat hij er ook mee zit, maar waarom doet hij dit in godsnaam? Ik moet hier weg...Ik voel me echt schuldig

Volgende maand zijn verjaardag en ik bijna het geld bijelkaar voor een ubermooi cadeau, maar...aaargh...wat blijft het een kutsituatie. Hij vergooit zijn leven en later gaat hij het pas inzien.

En waarschijnlijk ga ik New York met Texas veranderen. Als ik alles snel en goed plan. Oooeh dat wordt mooi. Een klein droompje die waar wordt, maar ik twijfel nog wel een beetje om te gaan.
Oud 21-03-2006, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 21-03-2006 @ 23:38 :
waarom heb ik nou zo'n lol?
Och, als je het vergelijkt met de ellende in dit topic is zelfs aan de dunne zijn nog plezierig
Oud 22-03-2006, 00:14
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Nee, niet wéér verkouden.
Rechten donderdag maar laten schieten dit keer en duimen voor de andere twee tentamens aankomende week. Dit wordt een ramp. Hoezee.

Binnenkort maar eens goed winkelen. Verdorie.
__________________
put on your red shoes
Oud 22-03-2006, 06:09
Verwijderd
Beeeeeeeeeeh.

Ik dacht dat ik gewoon niet lekker was, en een keer wat rustig aan moest doen, maar ik geloof dat ik echt ziek ben.
Oud 22-03-2006, 10:09
Verwijderd
Wauw, m'n ene zus heeft anorexia en de andere is overspannen.
Soms denk ik echt dat er iets mis is in onze genen ofzo, maar ach, ik ga gewoon rustig door.
Oud 22-03-2006, 11:20
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
Relaxed. De brief zat eindelijk in de brievenbus. Eindelijk zekerheid. 100 procent door. Dit ga ik goed vieren en zometeen alles even goed terugblikken.

Wat een mooi papiertje <3
Oud 22-03-2006, 11:25
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik ben echt een magneet! En dit is mijn enige post op het forum vandaag vind ik
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 22-03-2006, 11:46
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
jeeeeeeeeeeej (waarschijnlijk) gezakt voor mn laatste kans op mn P
ow wat ben ik trots...

__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 22-03-2006, 11:53
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
BLEGH! Moet om 2 uur naar de tandarts en normaal vind ik dat totaal niet erg, ik heb namelijk nog nooit iets gehad met mijn gebit. Alleen nu ben ik zwaar bang dat ik een gaatje in mijn achterste kies heb! En nu schijt ik dus 87 kleuren in mijn broek, omdat ik niet eens weet wat ze dan gaan doen en ik wil geen pijn en zo, en bah! BLEH! En vanaf vandaag ga ik weer op dieet, die kilo's die er weer aan zitten, vind ik niet leuk.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 22-03-2006, 13:05
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ja hoor mam..
laat mij maar even goed voelen dat ik zwaar gefaald heb..

was ik zelf nog niet achter.. en daar is je moeder voor je..
je dat even goed duidelijk te maken..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 22-03-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 22-03-2006 @ 12:53 :
omdat ik niet eens weet wat ze dan gaan doen
Een gaatje doet ook pijn en gaat steeds meer pijn doen als er niets aan gedaan wordt. Als je echt een gaatje hebt zullen ze het waarschijnlijk gaan vullen, maar meestal moet je daar een nieuwe afspraak voor maken. En ze leggen dan echt wel uit wat ze dan gaan doen en zo niet, dan vraag je het? (En misschien kan je vader of moeder het je zo nodig ook wel vertellen? Of een vriendin? Of iemand anders in je omgeving?)

Succes iig.
Oud 22-03-2006, 13:21
Verwijderd
Ik heb een keuze gemaakt. Voor mezelf, ondanks dat ik wist dat het negatieve reacties zou opleveren. Maar waarom voelt het dan niet eens zó goed?
Oud 22-03-2006, 13:37
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de eindstreep is slechts een nieuw begin van een nieuwe wedstrijd..

als ze een diploma hadden voor falers zou ik die met vlag en wimpel binnen halen..
met lof!

__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 13:41.
Oud 22-03-2006, 14:06
anterx
anterx is offline
Citaat:
Repelsteeltjuh schreef op 21-03-2006 @ 23:26 :

het is koud
ik heb nek en rugpijn
ik heb teveel energie

ik wil een knuffel
knuffel voor Repelsteeltjuh

en Cesar gefeliciteerd
Oud 22-03-2006, 14:43
Verwijderd
Hij is online. Ik ben online. Ik zie hem, hij mij vast ook. En we zeggen niks.

Ik wil niet, want anders geef ik wéér toe. En ik ben kwaad. En hij ook. En ik wil het uitmaken. En toch wil ik ook met hem praten. Ik wil dat hij weer normaal doet.

Maar ik spreek hem niet aan. Ik hou vol deze keer.

Oud 22-03-2006, 14:45
Verwijderd
Omg, in Tina (mijn zusj van 12 heeft een abonnement): Ik heb al anderhalf jaar met mijn vriendje, en hij is heel leuk. Het probleem is dat hij nog met drie andere meisje gaat. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo leuk. Moet ik dit accepteren?

Ik moest het even melden.


*knuffel voor rare kwast *
Verder is mijn klas nog steeds stom. En mijn zusje ook. En ik hou van alleen thuis zijn
Oud 22-03-2006, 15:03
Verwijderd
Serieus, ik ben zó hopeloos!

Ik heb em toch aangesproken.

Oud 22-03-2006, 15:10
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik ben in de ontkennigsfase..

- nee ik mis S niet
- ja het gaat goed met me
- nee ik hoef geen knuffel
- ja ik ben gelukkig
- nee ik wil niet met je praten
- ja ik heb zin in mijn verjaardag
- nee ik heb geen angstaanvallen meer 's nachts..
- nee ben niet meer zo bang
- ja ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoed

uh...
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 22-03-2006, 15:12
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké, dat was dus de tandarts. Was heel zenuwachtig en heb inderdaad een gaatje. Moet 4 april terugkomen en dan gaan ze 'm vullen. Gelukkig kom ik bij een hele aardige tandarts, die stelde me nu al helemaal gerust en zo. En m'n verstandskiezen komen ook (nu al!) door. En voor de rest zag het er heel goed uit en zo.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 22-03-2006, 15:20
Verwijderd
Hij heeft "hoi" en "prima" en "ook prima" gezegd. Toen heb ik het schermpje afgesloten, het heeft toch geen zin en eigenlijk ben ik gewoon kwaad. Ik hoef niet altijd aardig gevonden te worden. Als hij me niet wil begrijpen, dan wil hij me maar niet begrijpen. Ik merk het wel, als ie weer wat van zich laat horen.

*kookt inwendig*
Oud 22-03-2006, 15:37
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb een hekel aan knieën-in-ogen-waardoor-brillen-neigen-tot-stukgaan.

En ik maak me nog steeds zorgen. Maar vraag me niet waarom. En ik heb een vreetbui. Mag niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.