![]() |
||
Citaat:
![]() Maar inhoudelijk nu. Vraag je eens af waarom we een termijn van 2 weken gezet hebben. Misschien om het te overleggen? Ook heb ik al een aantal inhoudelijke reactie's gegeven. Jammer dat daar bijna niemand op in gaat, ook jij niet. Ik vind niet dat je me kan beschuldigen van negeren terwijl jij mijn inhoudelijke reactie's net zo hard als de rest negeert. Ga eropin ipv mij zo af te zeiken. Ik doe tenminste mijn best voor goede inhoudelijke reactie's. Als je er dan niet op in gaat is dat niet mijn probleem. Die reactie van Wolter staat er nog geen 24 uur. Ga niet van mij verwachten dat ik 24/7 tijd heb om meteen op alles te reageren. Wat je verder van me vind mag je in een nieuw topic zetten, hoort imo niet in dit topic thuis.
Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 23:26. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alsof alles op onzin zomaar niet serieus te nemen valt. 'T valt mij op, dus ik noem het, punt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de meest dringende meuk reageert ze snel, ze is er snel bij en ze doet haar deel van wat nodig is om de boel draaiende te houden. Wat voor een reactie ze hier ook opgeeft, het wordt woord voor woord nagelezen, dus ze kan niet zomaar even snel reageren, hier moet ze de tijd voor nemen. Als ze die een dag niet heeft, dan heb je het maar te slikken, anders ga je toch naar een ander forum waar het wel _precies_ gaat zoals je wilt? Serieus, dat gezeik en die ongegronde argumentatie. Waar lees jij dat ze alleen maar reageert als ze er zin in heeft? En voor een slome fb zijn er wel verdomd veel wijzigingen doorgevoerd de laatste tijd. |
![]() |
||
Citaat:
Het maakt mij ook niet veel uit hoeveel waarde jij aan het 'interessante' (let op de spelling) gedeelte van onzin hecht, wat mij (en meer onzinners) nu erg tegenstaat is dat jullie gaan oordelen voor een grote groep en beweren dat dit subforum helemaal niet zo belangrijk is. Maak je naar mijn idee een aardige vergissing mee. En of onzin nu zo'n enorm hoog intellectueel gehalte heeft? Dat zeg ik niet. Maar ik twijfel bij wel meer subfora of het daar ook wel het geval is. Bovendien: moeten mensen altijd maar serieus doen, in het gareel blijven, ja en amen zeggen, overal een stelling op verzinnen? Júist die vrijheid is de kracht van onzin, doen wat je wil, even zijn wie je bent. Even zéggen wat je wil. Zonder er altijd een stomme stelling aan te plakken waarvan je soms niet eens benieuwd bent naar het antwoord van anderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dingen als bijvoorbeeld die actie voor gana van Zop vind ik erg leuk en kan wat mij betreft echt prima op het nieuwe forum. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder is het nog steeds niet de bedoeling dat je zo'n postsnelheid krijgt als bij onzin waar je het na een uur alweer op pagina 2 kan zoeken. Citaat:
Je snapt hem niet helemaal he? Het is niet de bedoeling meteen maar alle topics naar andere deelfora te verhuizen omdat ze daar beter passen. Ik denk dat je het hart eruit haalt als je dat gaat doen, onzin past altijd wel ergens binnen als je het op een goede manier brengt. Het is juist niet de bedoeling, anders konden we het allebei net zo goed opheffen. Het wordt geen DK en geen Onzin, maar wel een forum met wat meer onzinmogelijkheden. Citaat:
Citaat:
We zijn ook verder naar andere dingen aan het kijken. Maar hoe dan ook, dit is absoluut niet het sterkste punt wat mij betreft. Het gaat met name om de andere dingen die ik al eerder genoemt heb (ook in andere reactie's) Citaat:
Verder, iemand had het ook al over evt terugdraaien. Nou, daar sta ik echt niet negatief tegenover. Als echt blijkt dat het niks wordt na een poos proberen zie ik niet in dat het niet terug zou kunnen naar deze sitiatie. Als je een foute beslissing neemt moet je die imo wel terugdraaien.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik neem echt niet alles op onzin serieus, helemaal dit soort dingen niet. Maar om het duidelijk te hebben: Het was dus niet serieus.
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Verder, het wordt ook geen onzin en ook geen DK, maar iets nieuws.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Het gaat zo snel dat we het niet kunnen modden en daar hebben we nu toch wel gezeik over gehad. Het gaat al jaren redelijk goed voor zover ik weet; waarom is het nou ineens te moeilijk om te modden? Zijn er de laatste tijd zodanig veel klachten van gebruikers over de kwaliteit van onzin (of de kantine)? Volgens mij is die namelijk al jaren hetzelfde. En waarom begint angellena over performance problemen? Wat is nou in godsnaam de echte reden dat kantine en onzin moet mergen (terwijl kom op, in feite word onzin verwijderd en word de omschrijving van kantine aangepast) We willen dus een forum wat niet onzin is en niet DK En what about what we want? De massa wil wel een DK en een onzin. al doe onzin van beide forums is gewoon niet nodig en ik denk dat we beter af zijn met 1 Dat vind jij. De massa denkt d'r anders over. Men moet zich aanpassen en dat is misschien nog de moeilijkste problemen. Maar ik heb geen probleem met een poos een hard beleid te voeren, wat inhoud snel bannen Toch heb ik echt geen problemen met als dat nodig is een streng beleid te voeren. Opzich denk ik uiteindelijk aan een fb of 4, moet genoeg zijn. De massa moet 't maar accepteren en anders kom jij eraan ben een hard beleid. Word 'toch wel heel duidelijk gemaakt dat er eigenlijk gewoon geen discussie mogelijk is. Waarom zouden we dan nog reageren op wat jij te zeggen hebt? Onzin is een grote slowchat zooi en onzin. Chatten kan ook op de chat, die hebben we niet voor niks. Een aantal andere dingen kunnen op het nieuwe forum, nog wat andere dingen zijn imo onnidig en kunnen wel wegblijven. Dat vind jij. De massa denkt d'r anders over; die wil een slowchat forum zoals onzin. Onzin forum is niet te vergelijken met een chatbox. En wie besluit wat onnodig is; jij? Of zijn er zodanig veel klachten van gebruikers over onnodige zaken die ze niet willen zien? We willen er gewoon een gezellig, goed te volgen forum van maken en daarom willen we ook van jullie horen wat jullie er willen hebben. Jullie willen een forum krimpen, wij moeten ons maar aanpassen en blij zijn met wat jullie doen. Eventueel willen de forumbazen nog wat extra bloemetjes planten en daarover mogen we ideeen geven, maar uiteindelijk als we te veel vragen/willen word er gebanned. Waarom nu pas? Omdat het zo uit komt .. daar hebben we veel aan; aan dat antwoord. We moeten er maar mee leven. Als DK een prima forum was gaan we er echt niks aan veranderen, maar op beide fronten gaat het niet geweldig. Dat vind jij. Zijn er nogmaals zoveel gebruikers die klagen over de kantine en onzin? Wie dan bijvoorbeeld? Wat voor klachten? De rotte appels gaan er vanzelf wel uit. Helaas bepaal jij/bepalen jullie nu wie de rotte appels zijn. Als gebruikers geen problemen hebben met bepaalde appels is er geen reden om ze weg te houden. Dat jij het misschien zo ziet wil niet zeggen dat dat waar is. Op DK zijn er ook dingen niet goed en wij denken dat een samenvoeging (waar dus alleen het beste van beide overblijft) de oplossing is. Leuke topics, minder onzin en beter te modden. Dat vind jij. Maar hetzelfde geld voor jou; dat jij misschien bepaalde dingen zo ziet, wil nog niet zeggen dat dat het beste is of waar is. De massa denkt er anders over; over deze samenvoeging. Je zegt dat er dingen niet goed zijn maar je gaat niet in details. En wat is 'het beste van beide'. Veel mensen winden zich nu erg op, maar gaan uiteindelijk echt niet weg blijven. Plat gezegt kunnen ze ook niet anders. Hier benadruk je maar even dat we maar moeten accepteren wat er van bovenaf geregeld word. Degene die er teveel problemen mee hebben worden blijkbaar via een hard beleid eruit gewerkt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat je persoonlijke uithaal naar Ieke geheel onterecht is en verschrikkelijk kinderachtig. Beargumentatie hoeft niet denk ik lijkt me duidelijk. En waar maakt iedereen zich druk om, het is een forum. Daarbij even een algemene vergelijking. Als je werk een verandering aanbrengt heb je er mee te leven, omdat het een beslissing is van je meerdere, de baas. Ik vind het niet meer dan logisch dat ieder "bedrijf" zn baas heeft, en dat de bezoekers of werknemers van dat desbetreffende bedrijf het te doen hebben met de faciliteiten aanwezig. Ik zie iedereen hier ook bij de bedrijfsleider van een supermarkt gaan klagen omdat iets uit het assortiment is. Of persoonlijke uithalen gaan maken naar die desbetreffende bedrijfsleider ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dan nog ga je niet in op wat ik eigenlijk zei. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er valt leuk te zeggen dat alleen de conclusie voorgeschoteld wordt, maar dat is ook niet helemaal waar. Wat betreft wat er gaat gebeuren wel, maar HOE dat gaat gebeuren, daar is aan alle kanten inspraak over. Daar zie ik alleen nauwelijks iemand echt op in gaan. Ik zie alleen maar mensen klagen over dat er wat gaat veranderen, en bijna niemand constructief meedenken en suggesties doen om het zo in te vullen dat men er een beetje tevreden mee kan zijn. Daar hebben leden wel degelijk inspraak over, daar wordt juist om gevraagd! Al is het maar ter compensatie van het ongemak. En dat recht heb je in je werk lang niet altijd, dus laten we het even normaal houden. Kan je met verwijten gaan gooien en blijven klagen, dat schiet niet op. Zou meer opschieten als er geaccepteerd zou worden dat er een verandering gaat plaatsvinden, en men vervolgens een suggestie doet over hoe die verandering ingevuld gaat worden. En nee dan heb ik het niet alleen over een naam, ook over beleid, wat mag wel, wat mag niet. Dus niet gaan klagen dat er totaal geen inspraak is, die is er dus wel. Verder zijn we van persoonlijke uithalen niet gediend, maar dat leek me duidelijk.
||
Citaat:
Helaas gaat het staken wat moeilijk op dit forum en hebben de gebruikers hier veel minder tot geen kracht om tegen beslissingen van de 'baas' in te gaan. Kan je aankomen dat gebruikers weg kunnen blijven, maar dat gaat waarschijnlijk ook deels gewoon gebeuren. .. En iedereen valt over die persoonlijke uithalen; sorry maar pech. Als forumbaas vind ik dat je bepaalde kwaliteiten moet hebben. Communicatief sterk; snel besluiten kunnen nemen; persoonlijke goede banden kunnen onderhouden; standvastig zijn en geen twijfelkont; persoonlijke zaken zoals studie buiten de deur houden. Veel tijd ervoor over hebben. En nog wel meer dingen. En als ik die mis en ik merk dat ik of anderen er onder leiden dan zeg ik daar wat van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je nou eerst regels maakt, en die vervolgens aanpast in overleg met forummers, ben je van het hele gezeik af
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je blijft immers nagenoeg het zelfde aantal post houden ach DK weer een niveau lager he
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Je opent juist een topic om reacties te krijgen, niet om pure spam, al zijn er uitzonderingen wat inderdaad irritant is en waar wat aan gedaan moet worden, maar dat is een kwestie van betere regels op onzin. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat wals jullie dit anders gebracht zouden hebben, met meer inspraak en zonder dat dit besluit al vast stond, hier meer mensen open voor gestaan zouden hebben en met ideeën gekomen waren waardoor zowel DK als onzin voort zouden kunnen blijven bestaan. Mocht één van de FB's willen weten wat mijn ideeën zijn, spreek me gerust aan via msn of stuur me een PM, want ik kom op beide fora (al is dat op DK wat minder), maar weet wel wat er leeft en zie genoeg mogelijkheden om beide fora levend te houden met bepaalde beleidswijzigingen waar ik het dan over zal hebben. Citaat:
Ook is het zo dat er leden zijn die totaal niet mer elkaar overweg kunnen en die negeren elkaar heel netjes de meeste tijd. Willen jullie deze dan verplichten in elkaars topics te reageren waardoor er oude ruzies naar boven komen, puur omdat zij iets over het zelfde onderwerp willen zeggen. Lijkt me niet. Citaat:
Citaat:
Je kunt je hart luchten op onzin, mensen kunnen daarop reageren en zeggen dat het erg is. Het is juist fíjn als je ziet dat mensen je topic gelezen hebben, is dat niet het hele principe van onzin? Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Er wordt om een inhoudelijke discussie gevraagd, ik draagd inhoudelijke punten aan en jij komt met je eeuwige internet ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb door onzin mensen persoonlijk leren kennen, op veel verschillende manieren. Van een topic waarin iemand klaagde over liefdesverdriet tot een topic waarin ik iemand aansprak op haar nieuwe sig. Dit kan in het nieuwe beleid waarschijnlijk niet meer, iets wat ik heel erg betreur. Door de vrijheid die op onzin heest bestaat de mogelijkheid elkaar op veel verschillende manieren te leren kennen (al dan niet irl). En dat je elkaar maar op msn moet leren kennen (wat een argument zou kunnen zijn) is anders, ook brengt een chat geen oplossingen omdat je dat later niet meer bij kunt lezen. Dat is niet te vergelijken met het forum.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik verbaas me om de hoeveelheid reacties! Blijkbaar is het forum voor sommige mensen echt hun leven geworden ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||
Citaat:
Als aan beide fora veel schort (waar ik het niet mee oneens kan zijn), waarom stel je niet eerst een écht niet beleid in voor beide fora, voordat je tot dit overgaat. Ik denk dat een nieuw beleid voor meer positieve impulsen kan zorgen dan wat deze beslissing zal brengen. Citaat:
De drie die er nu zijn (4 die er waren) konden het blijkbaar niet goed genoeg bijhouden, wat ook ontzettend moeilijk is. Nog geen twee maanden geleden zijn jullie ontzettend actief op zoek gegaan naar een nieuwe forumbaas en deze is er ook gekomen. Die beslissing wordt door het samenvoegen van beide fora ook niet meer heel erg serieus. Waarom een nieuw iemand aanstellen als het forum toch opgeheven gaat worden, net als de nieuwe fb op DK, die zit er ook net. Citaat:
Ik denk dat over alles te praten is, dat is ook hele goed van jullie, maar zoals ik in mijn antwoord op LL al zei over het ontstaan van spamtopics, deze gebeuren vaak door een onzinnig topic zonder discussiewaarde die niet meer op het nieuwe deelforum kan komen, erg jammer lijkt me. De charme van de spamtopicreeksen is júíst dat ze op onzin staan, er komen onzinners en je kan even naar een ander topic kijken zonder dat je naar een ander deelfora toe hoeft te gaan waar weer andere mensen zitten. Verplaats je alle spamtopicreeksen naar een nieuw deelforum, dan scherm je dat van de rest van het forum af en zal dat langzaam doodbloeden. Ook nieuwe spamtopics openen gaan dan erg gedwongen en zo verdwijnt de ongedwongenheid die er nu heerst. Ook kan een topic niet meer uitgroeien tot topicreeks omdat hij dan op een verkeerd deelfum staat. Natuurlijk kan dit verplaatst worden, maar dit wordt er absoluut niet overzichterlijker op, wat jullie wel zeggen te willen. Ook slaat het aanmaken van een deelforum voor spamtopics/toicreeksen echt volslagen nergens op. Jij zegt juist af te willen van te veel deelfora en dan voeg je onzin en DK samen, maar maak je wel weer een nieuw deelfora, erg handig. Citaat:
Juist door de ons-kent-ons situatie en de vrijheid die er heerst komen er veel mensen op onzin waardoor dit aangeslagen is. Op een deelforum als DK, waar dit topic ook toegestaan is volgens de nu geldende regels, zou dit nooit aangeslagen zijn. Citaat:
Het wordt zeker afwachten of dit aan zal slaan en zoals je door dit hele topic kunt lezen hebben bezoekers van beide deelfora hier zware opmerkingen tegen. En een beleid doordrukken wat een grote meerderheid niet wil, lijkt me erg onverstandig. Citaat:
Dit is een erg stom voorbeeld, maar dit is wel waat het om gaat. Je kan met één onderwerp opntzettend veel kanten op en dit kan in de loop van een topic ook veranderen. Door dit allemaal samen te voegen krijg je een topic waar iedereen wel wat onder dit onderwerp wil vertellen, maar wat allemaal door elkaar heen gaat lopen. Weg overzichtelijkheid binnen de topic, weg plezier in het lezen van topics, weg leden die er plezier in hebben. Citaat:
Citaat:
De overlap is erg klein hoor, vergis je daar niet in. Ik ben op beide deelfora een vaste bezoeker geweest en het sfeerverschil tussen onzin en DK is erg anders, net als de bezoekersspreiding. Je hebt een groot deel vaste onzinbezoekers en een groot deel DK-ers. Dat ze wel eens op een ander deelforum posten klopt natuurlijk, maar dit gebeurt niet zo vaak als jij nu doet voorkomen. Citaat:
Je wilt het posten dus extreem gaan beperken, mijn vraag is waarom? Waarom moet je een succesformule gaan schappen, mensen beperkingen opleggen die ze eerder neit of nauwelijks hadden? Je lijkt zo te willen streven naar een postlimiet voor mensen, als je zoveel posts doet op een dag zit je aan je maximm voor de serverload en moet je dus een uur of wat wachten. Dit argument slaat natuurlijk nergens op, maar dit is wel hoe het er uit zal lijken te zien. Door beperkingen op te leggen, nodig je mensen ook niet uit te blijven hangen op het forum. Juist door het aanmaken van nieuwe topics heb je het idee dat er wat gebeurt, dat er mensen zijn. Dat mag dus niet meer nu. Zullen ook de voorsteltopics voor nieuwe leden afgeschaft gaan worden, of zullen deze nog wel mogen, mag je nog goedemorgen zeggen, of komt er één algemeen goedemorgentopic en één wlterustentopic. Lekker overzichtelijk allemaal, zo weet je ook gelijk wie er is/zijn die dag (niet dus). Citaat:
Bel moet niet vergeten om wijn te kopen en ook niet dat RSCA een kloteseizoen heeft en oja, er is ook nog een meeting op de stoel van belg. Ten eerste gaat dit niet passen omdat het teveel tekens is, ten tweede trekken alle drie deze topics een heel ander publiek en ten derde gaan ze over totaal verschillende onderwerpen, die alledrie toevalligerwijs op Belg betrekking hebben. Gaat niet werken dus. Waarschijnlijk weet je niet hoe deze topics tot stand gekomen zijn en met jou erg weinig van de huidige forumbazen. Als wij deze topics moeten samenvoegen kan je ze net zo goed allemaal stoppen en met dat alle gezelligheid die er nu op onzin heerst. Citaat:
En ik kom lang genoeg op beide deelfora om te weten dat er een groot verschil is tussen deze twee plekken waardoor ze niet samen te voegen zijn zonder het hart eruit te halen. Citaat:
Citaat:
En over het wegzakken van de 'slowchats' heb ik het hier net voor, dat gebeurt lang niet altijd, er kan weer op gereageerd worden en meestal gebeurt dat ook. Citaat:
En je moet idd groeien in onzin, dat geef ik eerder ook aan, maar waarom onzin veranderen terwijl je in die periode ook bijvoorbeeld het forboek kunt uitschakelen of een ander onderdeel (zoekfunctie in de piektijden) wat wél erg veel load uitmaakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien was het argument wel gegeven dat er over een paar maanden dan echte problemen komen. De problemen zijn echter nu al aanwezig. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Onzin en De Kantine toch maar eens samenvoegen? Axel11 | 45 | 28-06-2023 16:14 | |
Onzin |
AMERIKAANSE VERKIEZINGEN III Verwijderd | 175 | 08-11-2018 11:17 | |
Beleidszaken |
Onzin en de kantine eindelijk een samen Verwijderd | 34 | 11-10-2009 23:53 | |
De Kantine |
Samenvoeging Onzin en De Kantine Q | 2 | 01-04-2006 21:39 | |
Beleidszaken |
Samenvoeging Onzin en De Kantine #2 catootje | 434 | 01-04-2006 21:37 |