Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2006, 09:43
Verwijderd
400 keer heb ik al gezegd: het boeit me niet.
Advertentie
Oud 23-03-2006, 09:49
hemhemhem
hemhemhem is offline
ik ben het met veel punten van Wolter eens
en ik vind de reacties van LL niet gepast / redelijk

bijvoorbeeld de "topics voor" / "spamtopics"

daar krijg je een soort vriendengroepje
om het in onzin te houden geeft andere mensen de vrijheid daar gezellig bij te komen en te komen kijken en eventueel mee te doen

het is een soort meetingpoint, dat je niet elke keer hoeft te zoeken waar mensen reageren

daar kom je elkaar gewoon tegen, als een soort hangplek

als DK en Onzin samen gaan kan ik me niet voorstellen dat dat nog mag met het nieuwe beleid
zeker niet als ik zie dat het dan ineens in een apart deelforum komt?
dan creëer je juist weer een nieuw forum terwijl je er eentje kwijt wil lijkt me als ik het nu zo teruglees

het grootste probleem lijkt mij de snelheid van onzin als ik het zo lees
de spamtopics / "topics voor" zijn weinig onderhoud lijkt me, aangezien daar naar mijn mening nog nooit iets in geweest is wat er niet hoorde en anders wordt dat door de leden zelf al opgelost...
Oud 23-03-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 23-03-2006 @ 10:43 :
400 keer heb ik al gezegd: het boeit me niet.
400 keer? Dan boeit het blijkbaar ergens wel koetje.
Oud 23-03-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 23-03-2006 @ 07:58 :
Neu hoor ... internet he?
Ik bemoei me er verder niet mee omdat het me niet zoveel kan schelen, mijn oog viel alleen op jouw lompe reactie op Ieke, dat is gewoon geen stijl. Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat je jezelf gepasseerd voelt, met je emotionele betogen over overleg met leden en mods die 24/7 voor je klaar moeten staan.

maar je hebt gelijk, internet, dus post gerust verder
Oud 23-03-2006, 10:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2006 @ 10:59 :
Ik bemoei me er verder niet mee omdat het één grote grap is
Oud 23-03-2006, 10:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2006 @ 10:59 :
.. mijn oog viel alleen op jouw lompe reactie op Ieke, dat is gewoon geen stijl. Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat je jezelf gepasseerd voelt, met je emotionele betogen over overleg met leden en mods die 24/7 voor je klaar moeten staan.
Ach ja, dat heb ik van haar overgenomen.
Oud 23-03-2006, 10:21
marrel
marrel is offline
Opzich vind ik het niet zwaar ernstig maar wel jammer. Onzin was wel fijn om onbeperkt ehm.. naja onzin kwijt te kunnen en dat heb ik nogal wat in me dus jah.

DK is opzich ook wel heel leuk, maar ik denk dat als je het samenvoegt er een heel onduidelijk beleid zal ontstaan waar veel onderhoud aan nodig is om het een net forum te houden.
Oud 23-03-2006, 10:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-03-2006 @ 10:08 :
Altijd knap hoe forumbazen wanneer zij iets verkeerds doen, ze van niks weten, of het word weggestopt of gekleineerd en dat de gebruikers er maar geen drama van moeten maken omdat fb's ook maar mensen zijn .. maar dat als een forummer aan komt zetten met "Ik wil je wel een hoog opgaand klysma geven zodat jouw nuchtere darm van diens feces kan ontdoen" dat er dan wel een waarschuwing of zelfs een ban eruit gaat.
Ik gebrijp nog steeds niet waar jij je nu druk om maakt. Bovenstaand ^^ was quasi-grappig bedoelt, ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt. Om een dergelijke uitspraak wordt je niet geband, ik vind dat je erg provocerend bezig bent.

Dat ik niet precies wist over welke post je het had is niet zozeer 'ontkenning' of 'verdrukking' maar verklaarbaar door de 10.000+ posts die ik heb gepost.
Oud 23-03-2006, 10:25
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-03-2006 @ 11:22 :
Ik gebrijp nog steeds niet waar jij je nu druk om maakt. Bovenstaand ^^ was quasi-grappig bedoelt, ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt. Om een dergelijke uitspraak wordt je niet geband, ik vind dat je erg provocerend bezig bent.
Ik lach me dood.

Onzin en DK samenvoegen; das pas provocerend.
Oud 23-03-2006, 10:41
Verwijderd
Ook Japan protesteert.
Oud 23-03-2006, 10:41
Verwijderd
Wat ik eerder al heb gezegd in een topic op Onzin (waar dus wel degelijk ook serieuze discussies en gesprekken plaatsvinden):

---
Dit is economisch gezien het stomste wat jullie kunnen doen.
Zolang er mensen op af blijven komen en het je niks kost om het in de lucht te houden (of in elk geval door alle advertenties meer oplevert dan het kost), moet je het niet wegdoen. Dat is gewoon stom. Ik verwacht ook dat jullie dit wel weten en dat het dus inderdaad een 1 april grap is.

Zoniet, denk ik dat jullie in de maanden na de omzetting heel veel FB's nodig hebben en dat ze daarna het hele forum (DK en Onzin gecombineerd) weg kunnen doen.
---

Die-hard DK'ers willen geen hogere postspeed en alleen interessante/nuttige topics. Die-hard Onzinners willen, om Wolters voorbeeld te gebruiken, een topic kunnen openen hun sneeuwpop te laten zien en een topic kunnen openen om te vertellen dat het sneeuwt waarin anderen kunnen zeggen dat het 10 kilometer verderop nog niet sneeuwt ("oh waar woon je dan?" "blabla" "oh leuk! ken je die supermarkt...." etc.)
Dat is precies wat de mensenmassa wil. En dat is dus precies wat je als beheerder van dit forum óók moet willen. En ik wil niet net zo persoonlijk worden als Marcade zo hier en daar, maar persoonlijke beperkingen (qua tijd of qua interesse ofzo) mogen geen beperking zijn om de gebruiker zijn/haar zin maar niet te geven. En mocht je dat niet lukken binnen je eigen tijd, wat heel begrijpelijk is met een zware studie en een sociaal leven, zoek dan iemand die je kan ondersteunen hierin (meer FB's ofzo als het blijkbaar te snel gaat om te kunnen modden) maar ga niet de gebruikers de dupe laten worden hiervan.
Het is super als je een leuke studie en allemaal dingen eromheen hebt, dat is voor iedereen aan te raden, maar ga dat niet op de gebruikers afschuiven. Zij (Wij) kunnen er niets aan doen.
Onzin moet gewoon Onzin blijven. Wat er met DK gebeurt kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, aangezien ik daar dus echt nooit of sporadisch kom. Op Onzin heb ik leuke contacten gelegd, op Onzin kan ik mijn vrije uurtjes vullen, Onzin (met een hoofdletter) is Onzin. En als je dat verandert, ben ik denk ik weg hier. En ik denk velen met mij. En dan kun je het na een paar maanden wel terugdraaien, maar je zult echt een lading gebruikers gaan missen of opnieuw moeten vinden. En dat is jammer. Erg jammer.

Bovendien geloof ik niet dat de grootte van de database zo ontzettend groot is. Het is puur en alleen tekst wat erin zit en als je Onzin maar regelmatig genoeg prunet, mag dit volgens mij geen probleem zijn. De serverload en dataverkeer is iets anders, maar wat dat betreft raad ik jullie aan over te stappen op de nieuwe versie van vB aangezien daarmee veel van die problemen opgelost schijnen te moeten worden.

edit: wow wat een lange post
Oud 23-03-2006, 10:44
Verwijderd
Spam
Oud 23-03-2006, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Lafjuh schreef op 23-03-2006 @ 11:44 :
Spam
Wen er alvast maar aan dat dit overal verschijnt. Nu kan het namelijk rustig op Onzin.
Oud 23-03-2006, 10:45
Verwijderd
En spAnarchism schuif je nou niet eenmaal gemakkelijk onder de stoelen of samen met DK!
Oud 23-03-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 22-03-2006 @ 19:42 :
Wat zou Lafjuh hiervan zeggen?
BLA!
Oud 23-03-2006, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Lafjuh schreef op 23-03-2006 @ 11:45 :
En spAnarchism schuif je nou niet eenmaal gemakkelijk onder de stoelen of samen met DK!
Zo, die zit! Een klinkende statement van de internetgebruiker "Lafjuh" ! Allemaal opletten jongens!
Oud 23-03-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Lafjuh schreef op 23-03-2006 @ 11:45 :
Wen er alvast maar aan dat dit overal verschijnt. Nu kan het namelijk rustig op Onzin.
/care
Oud 23-03-2006, 12:03
Verwijderd
Ufke is een engerd.
Oud 23-03-2006, 12:33
Roadrunner
Roadrunner is offline
wat stom
Oud 23-03-2006, 12:45
Rodion
Rodion is offline
Over dit soort dingen hoor je geen grapjes te maken.
Oud 23-03-2006, 12:51
Hulk
Hulk is offline
wat dachten ze ervan om alle onzin posts uit de kantine naar onzin te verplaatsen en op onzin zelf het reglement omgooien. gematigd spammen en verder de zelfde algemene regels van het forum. 1 waarschuwing en daarna voor altijd bannen.

Óf onzin helemaal weghalen en onzintopics op de Kantine verbieden. Er staat geen één topic op onzin wat ook maar een klein beetje een bedoeling heeft.
Oud 23-03-2006, 13:00
Maurice
Maurice is offline
of gewoon het hele forum opdoeken en allemaal een goed boek gaan lezen.
Oud 23-03-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 23-03-2006 @ 14:00 :
of gewoon het hele forum opdoeken en allemaal een goed boek gaan lezen.
Ik stem tegen! Ik houd niet van boeken lezen!
Oud 23-03-2006, 13:05
Verwijderd
Tss, ieder persoon met enige vorm van beschaving houdt van boeken lezen.
Oud 23-03-2006, 13:09
Verwijderd
dus we zijn het eens dat het niet wordt samengevoegd?
Oud 23-03-2006, 13:12
Verwijderd
Dit forum is geen democatie. We zijn geen burgers, we hebben geen democratische rechten. We mogen niet stemmen, of gekozen worden.

We hebben beperkte vrijheid van meningsuiting. Oftewel, het is maar een forum.
Oud 23-03-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 23-03-2006 @ 13:51 :
wat dachten ze ervan om alle onzin posts uit de kantine naar onzin te verplaatsen en op onzin zelf het reglement omgooien. gematigd spammen en verder de zelfde algemene regels van het forum. 1 waarschuwing en daarna voor altijd bannen.

Óf onzin helemaal weghalen en onzintopics op de Kantine verbieden. Er staat geen één topic op onzin wat ook maar een klein beetje een bedoeling heeft.
dan kijk je toch niet helemaal goed
Oud 23-03-2006, 13:43
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:

mag ik je even wijzen op de z0pjevoor negertjes in ghana actie

daarnaast blijf ik het een prut idee vinden
Oud 23-03-2006, 14:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 23-03-2006 @ 11:41 :
Dit is economisch gezien het stomste wat jullie kunnen doen.
Zolang er mensen op af blijven komen en het je niks kost om het in de lucht te houden (of in elk geval door alle advertenties meer oplevert dan het kost), moet je het niet wegdoen. Dat is gewoon stom. Ik verwacht ook dat jullie dit wel weten en dat het dus inderdaad een 1 april grap is.
Nu weet ik niet veel van economie, maar die mensen blijven denk ik echt wel komen. Zwermen wel uit over andere fora, wellicht met een nuttige bijdrage. Dat zou me nog eens mooi zijn.

Citaat:
Zoniet, denk ik dat jullie in de maanden na de omzetting heel veel FB's nodig hebben en dat ze daarna het hele forum (DK en Onzin gecombineerd) weg kunnen doen.
Als jij zoiets wilt veroorzaken, prima. Ik ban sneller dan jij spamt, dus geen dreigementen graag.

Citaat:
Die-hard DK'ers willen geen hogere postspeed en alleen interessante/nuttige topics. Die-hard Onzinners willen, om Wolters voorbeeld te gebruiken, een topic kunnen openen hun sneeuwpop te laten zien en een topic kunnen openen om te vertellen dat het sneeuwt waarin anderen kunnen zeggen dat het 10 kilometer verderop nog niet sneeuwt ("oh waar woon je dan?" "blabla" "oh leuk! ken je die supermarkt...." etc.)
Dat is precies wat de mensenmassa wil. En dat is dus precies wat je als beheerder van dit forum óók moet willen. En ik wil niet net zo persoonlijk worden als Marcade zo hier en daar, maar persoonlijke beperkingen (qua tijd of qua interesse ofzo) mogen geen beperking zijn om de gebruiker zijn/haar zin maar niet te geven. En mocht je dat niet lukken binnen je eigen tijd, wat heel begrijpelijk is met een zware studie en een sociaal leven, zoek dan iemand die je kan ondersteunen hierin (meer FB's ofzo als het blijkbaar te snel gaat om te kunnen modden) maar ga niet de gebruikers de dupe laten worden hiervan.
Het is super als je een leuke studie en allemaal dingen eromheen hebt, dat is voor iedereen aan te raden, maar ga dat niet op de gebruikers afschuiven. Zij (Wij) kunnen er niets aan doen.
Onzin moet gewoon Onzin blijven. Wat er met DK gebeurt kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, aangezien ik daar dus echt nooit of sporadisch kom. Op Onzin heb ik leuke contacten gelegd, op Onzin kan ik mijn vrije uurtjes vullen, Onzin (met een hoofdletter) is Onzin. En als je dat verandert, ben ik denk ik weg hier. En ik denk velen met mij. En dan kun je het na een paar maanden wel terugdraaien, maar je zult echt een lading gebruikers gaan missen of opnieuw moeten vinden. En dat is jammer. Erg jammer.
Dôh, like: INTERNET!!!
Oud 23-03-2006, 14:04
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-03-2006 @ 18:45 :
Binnen ongeveer twee weken zijn wij van plan om onzin en de kantine samen te voegen tot één deelforum. Dit omdat de grote hoeveelheid topics op beide fora nauwelijks iets bijdragen aan het forum, zoals wij dat graag zien. Er wordt niemand mee geholpen en er vinden vrijwel geen discussies plaats, daarnaast nemen de fora toch een aanzienlijk deel van de serverruimte en datastroom voor hun rekening, omdat er toch een groot animo is voor dergelijke topics is er besloten de beide fora onder één naam verder voort te zetten.
Waarom zouden jullie zoiets willen?

Aan de datastroom zal niks veranderen, en de serverruimte die gebruikt wordt zal min of meer gelijk blijven.

En wat word een deelforum geacht bij te dragen aan het hele forum? Slaat ook nergens op dus.

En zouden er zo na de samenvoeging meer discussies komen, zoals jullie graag zouden zien? Ook niet.

Kortom: _o-

Oja: "wordt niemand mee geholpen ", de grootste giller.
Oud 23-03-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 23-03-2006 @ 15:04 :
Waarom zouden jullie zoiets willen?

Aan de datastroom zal niks veranderen, en de serverruimte die gebruikt wordt zal min of meer gelijk blijven.

En wat word een deelforum geacht bij te dragen aan het hele forum? Slaat ook nergens op dus.

En zouden er zo na de samenvoeging meer discussies komen, zoals jullie graag zouden zien? Ook niet.

Kortom: _o-

Oja: "wordt niemand mee geholpen ", de grootste giller.
Waar koop je zulke glazenbollen?
Oud 23-03-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-03-2006 @ 14:05 :
Tss, ieder persoon met enige vorm van beschaving houdt van boeken lezen.
Ja, je kunt me ook beledigen zeg!
Oud 23-03-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:

Jij bent grappig zeg.
Oud 23-03-2006, 14:22
Verwijderd
Kruimel, je zegt zelf dat het 'maar' Internet is, maar je staat -neem ik aan- wel achter de ideeën van de mensen die DK en Onzin willen mergen. Die mensen zijn wel serieus bezig met Internet, anders zouden ze hierover niet zo moeilijk doen. Immers, als het 'maar' internet is, is het ook geen drama om DK en Onzin separated te houden.
Oud 23-03-2006, 14:24
Nona
Nona is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 15:22 :
Kruimel, je zegt zelf dat het 'maar' Internet is, maar je staat -neem ik aan- wel achter de ideeën van de mensen die DK en Onzin willen mergen. Die mensen zijn wel serieus bezig met Internet, anders zouden ze hierover niet zo moeilijk doen. Immers, als het 'maar' internet is, is het ook geen drama om DK en Onzin separated te houden.
Het is maar internet. Internet waarmee wij een plannetje hadden. Nu ben ik een paar dagen niet online geweest (kapotte pc), en als je die hele lading in één keer leest valt het op dat het allemaal wel erg opgeblazen wordt. Ik bedoel: internet is leuk als tijdsverdrijf, maar nu beginnen mensen zich zo druk te maken. En waarom nou helemaal?
Oud 23-03-2006, 14:26
Verwijderd
Terwijl het een 'uit de hand gelopen' 1 April-grap is.
Oud 23-03-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 23-03-2006 @ 15:02 :
Nu weet ik niet veel van economie, maar die mensen blijven denk ik echt wel komen. Zwermen wel uit over andere fora, wellicht met een nuttige bijdrage. Dat zou me nog eens mooi zijn.
ik denk het niet en moet alles in het leven nuttig zijn? jij hebt nooit lol om niets met iemand? jammer.
Citaat:
Als jij zoiets wilt veroorzaken, prima. Ik ban sneller dan jij spamt, dus geen dreigementen graag.
haha nee JULLIE veroorzaken dit. Ik niet. Dreigementen zie ik trouwens net zo goed van jou "Ik ban sneller dan jij spamt" Niet echt de manier om met lieve gebruikers om te gaan lijkt me.
Citaat:
Dôh, like: INTERNET!!!
HAHAHA dit is echt wederom het stomste argument dat hier rondzweeft. Als je niks meer weet te zeggen, zeg je maar "internet".
Ga er eens inhoudelijk op in.
Je bent een FB, je taak is om te luisteren naar de gebruikers en als er gebruikers zijn die het forum als hun leven zien, dan hoor jij daar op in te spelen en ze niet de grond in te stampen door een "internet". Als er iemand naar de politie toegaat in een achterbuurt van Amsterdam met de mededeling "ze slopen m'n huis!!" en de politie zegt dan "haha ja dan moet je maar ergens anders gaan wonen"... en nee, jullie zijn geen politie en nee, jullie worden er niet voor betaald, maar JA, jullie zijn hier om de gebruikers te ondersteunen, niet om ze als een groep dictators te leiden zonder enige inspraak. Dus als ik serieus een opmerking maak, verwacht ik daar ook een inhoudelijk doordacht serieus antwoord op en geen internet.
Kortom, een inhoudelijke reactie graag
Mag ook van andere FB's zijn
Oud 23-03-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 23-03-2006 @ 15:24 :
Het is maar internet. Internet waarmee wij een plannetje hadden. Nu ben ik een paar dagen niet online geweest (kapotte pc), en als je die hele lading in één keer leest valt het op dat het allemaal wel erg opgeblazen wordt. Ik bedoel: internet is leuk als tijdsverdrijf, maar nu beginnen mensen zich zo druk te maken. En waarom nou helemaal?
OMDAT JULLIE IETS HEBBEN WAAR VEEL MENSEN ZICH DRUK OVER KUNNEN MAKEN.
Een forum.

En dat kun je stom vinden en raar en whatever, maar het is blijkbaar wel zo, anders had dit topic nooit zoveel reacties opgeleverd, nog afgezien van de tientallen topics op Onzin hierover.

En dáár moeten jullie iets mee doen. Niet met de vraag "of het nou nodig is je er zo druk om te maken." Want dat is blijkbaar nodig.
Oud 23-03-2006, 14:33
Marcade
Marcade is offline
We kunnen alles in het leven wel in een zodanig perspectief zetten dat het onbenullig lijkt te zijn .. maar echt iets mee opschieten doen we er niet mee.
Oud 23-03-2006, 14:40
Nona
Nona is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 23-03-2006 @ 15:31 :
Rustig even zeg. Ik heb je toch niet per ongeluk geslagen ofzo?

Goed, inhoudelijk. Wat jij wilt.
Mensen laten weten dat het sneeuwt en 10 kilometer verderop ook, dat kan ook op een chat. En dat is onzin nu geworden: een slowchat. En wel één die de moeite steeds minder waard is. Hoe vaak lees ik wel niet dat forummers anderen bedreigen, doodsverwensingen toespelen, systematisch bashen? Op Onzin kan nu zo veel zo makkelijk gezegd worden, wat mij soms echt afschrikt. Een gewone chat is IMO de oplossing daarvoor; dan kun je mensen simpelweg kicken (zonder al dat gezeik van "ik ben het met geen enkele ban eens en moet daarom fb's lastigvallen met hatemails").
Weet je, s.com heeft een pracht van een chatbox.

En mijn studie, die is helemaal mijn zaak. En niet om het één of ander, maar forumbaasschap brengt bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee. Verantwoordelijkheden die ik mensen die in het echte leven niets aankunnen, ook niet zie dragen. Je zult altijd forumbazen hebben met andere bezigheden, maar als ze zich niet zouden interesseren in jouw mening zouden ze je rustig negeren. Dus geen kulargumenten over dat iemand te weinig tijd zou hebben.
Oud 23-03-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 23-03-2006 @ 15:24 :
Ach ja, je krijgt wel het gevoel dat het je aangaat. Het idee is er, maar je mist vaak de audiovisuele ondersteuning erbij. Nu zijn er ook mensen die meeten, maar niemand op dit forum heeft iedereen gemeet. Maar ik geloof ook niet dat dat iets uitmaakt. Zowel Onzin als DK worden beleefd als aparte communities, waar er toch een beetje ons kent ons gevoel heerst. Als je dat ineens bij elkaar gaat gooien, dán zal de snelheid denk ik juist te hoog liggen. Er zijn leden die er zo op af zullen knappen en er dus niet meer komen, maar verder heb je een groepje regulars van Onzin, met hun spamtopics en de paar nonsense-topics die er tussen mogen komen, en de regulars van DK met hun Weerwolfspel en topics die verder nergens eigenlijk passen.

Het grote verschil tussen DK en Onzin is spam. Spam mag op Onzin, op DK is het verboden. Spam is een zo onzinnige uiting, die je bijna niet aan banden kunt leggen, dat ik denk dat de paar spamtopics binnen [DK+Onzin] niet toereikend genoeg zullen zijn. Er zullen mensen zijn die een heel leuk [onzinnig] gesprek voeren. Een ander wil ook zijn onzin kwijt, maar dat zal in één van die topics moeten. Dan verstoor je het gesprek, zeker als dat al een tijdje stilligt. De mensen raken dan de draad kwijt, wat het contact onderling niet ten goede komt.

Chatten lijkt me geen goede vervangende optie. Het is niet zo toegankelijk als het forum, verder weet ik ook niet precies hoe jullie het chatsysteem in dachten te delen. Op één grote hoop werkt niet, want dan krijg je teveel door elkaar, wat helemaal te snel is. In kanalen werkt ook niet, als er geen goede chatlog is, want dan zou je overal tegelijk moeten zijn.
Met slowchatten heb je daar geen last van, je duikt het ene topic in, praat daar wat en gaat verder naar andere topics. Op het forum kun je ook nog gewoon teruglezen wat er gebeurd is, wat de laatste roddels zijn en dergelijke. Daarvoor heb je een forum.
Dat Onzin om de zoveel tijd gepruned wordt, vind ik niet helemaal legitiem. Ik geloof dat het ongeveer om de twee weken gebeurt, al las ik hier ergens dat de laatste prune op 08-01-06 was. Meestal wil je alleen maar iets teruglezen van <7 dagen geleden, bijvoorbeeld een discussie die je 's avonds met iemand hebt gehad, of dat je wilt teruglezen wat je op het forum hebt gedaan toen je zat was. Als je dan niet verbannen bent om die reden dan, tenminste
Onzin wordt niet iedere avond of iedere week gepruned, dus teruglezen geldt zeker als goed argument versus de chatbox. Tenzij de chats gelogd worden, maar dan krijg je dus ongeveer hetzelfde als Onzin, maar dan verplaatst naar de chatbox. Waar ik weer terugkom op één van mijn eerste argumenten, dat de Chat niet zo toegankelijk is als Onzin.

In Onzin kun je sneller hoppen naar bijvoorbeeld DK (slecht voorbeeld ) of Letteren, DoP, N&A en andere fora. Via de Chat zul je weer eerst het forum op moeten, als je op een cookieloze PC zit zul je je dan ook vaker in moeten loggen en nog meer van die administratieve onzin.

Zoals ik [DK+Onzin] nu zie, is het gewoon DK + een stuk of vijf spamtopics voor de Onzinners. Ik geloof niet dat er een andere, harmonieuzere oplossing is om het mergen van Onzin en DK goed te laten verlopen.
Waarom willen we (jullie) het eigenlijk mergen? (Kruimel, ik heb het al een hele tijd niet meer specifiek tegen jou ) Gaat het dan duidelijk slecht met Onzin of DK? Of is het zo dat één der forumbazen X, + of - op een kwade dag wakkerwerd met het idee 'Ha, laten we Onzin en DK mergen teneinde de snelheid lager wordt en er minder gepost wordt'? Don't fix what is not broken. Ik zou graag zien waarom Onzin en/of DK niet meer toereikend genoeg is, zodat er ingrijpende veranderingen moeten plaatsvinden. Als het hier al eens is gezegd, mag je me naar die post linken, want dan heb ik er overheen gelezen.

Grimm
Oud 23-03-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 23-03-2006 @ 15:31 :
FFS, don't touch Bartjenl's Onzin...
Oud 23-03-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 23-03-2006 @ 15:26 :
Oud 23-03-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 23-03-2006 @ 15:26 :
Ik ben benieuwd hoeveel mensen overlijden aan hartklachten na deze uit de hand gelopen grap
Oud 23-03-2006, 14:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 15:49 :
FFS, don't touch Bartjenl's Onzin...

Anyway, ik ga naar huis. Verwacht mij niets tot na het weekend, een andere fb gaat nog wel even in op je argumenten.
Oud 23-03-2006, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 15:50 :
Ik ben benieuwd hoeveel mensen overlijden aan hartklachten na deze uit de hand gelopen grap
Wie stellen we daar verantwoordelijk voor?
Oud 23-03-2006, 14:55
Nona
Nona is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 23-03-2006 @ 15:53 :
Wie stellen we daar verantwoordelijk voor?
Pft, het was vast erger toen ik onzin voor 10 seconden dicht gooide. Goed dat mijn pc toen niet vastliep.
Dit is overigens geen uit de hand gelopen grap (maar dat geloof jij toch niet als ik het zeg ).
Oud 23-03-2006, 14:57
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-03-2006 @ 15:10 :
Waar koop je zulke glazenbollen?
Jullie hebben een beter adresje?
Oud 23-03-2006, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 23-03-2006 @ 15:40 :
Hoe vaak lees ik wel niet dat forummers anderen bedreigen, doodsverwensingen toespelen, systematisch bashen? Op Onzin kan nu zo veel zo makkelijk gezegd worden, wat mij soms echt afschrikt.
Internet.

Ja, sorry, te makkelijk Misschien moeten we maar stoppen met Internet zien als 'maar' Internet. Veel mensen zitten er meer dan twee uur per dag op, wat dus een groot deel van je leven is. Omdat het ook zoveel van mensen hun leven [kutconstructie] uitmaakt, zou je het niet kunnen zien als 'maar' iets. Of het goed is dat dit gebeurt, is een andere discussie, maar je kunt maar deels zeggen dat het 'maar' internet is. Mensen zetten nu sneller dingen van Internet om naar Real Life. Ik weet ook niet meer of ik Internet moet zien als een hulpstuk of als substituut van het echte leven. Niet alleen voor mijzelf, maar ook hoe ik zie dat anderen ermee omgaan. Communicatie gaat via Internet, zou je dat minder serieus moeten nemen dan bijvoorbeeld een telefoongesprek? Ik ga nu offtopic.

Ik denk dat je er gewoon een zero tolerancebeleid neer moet zetten wat betreft doodsverwensingen. Hatemail op een aparte pagina online zetten voor ons vermaak
Oud 23-03-2006, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 23-03-2006 @ 15:50 :

Anyway, ik ga naar huis. Verwacht mij niets tot na het weekend, een andere fb gaat nog wel even in op je argumenten.
Graag, dan zie ik je maandag weer. Doei!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten