Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 10:36
_Moby_
_Moby_ is offline
Moeilijk toch? Ik vind in ieder geval van wel.. Ik wil graag met mijn vriendinnetje op vakantie, maar we komen er gewoon niet uit waar we naar toe willen. Niet dat we het oneens zijn, maar we kunnen gewoon niet kiezen. Eerst leek zowat elk land ons wel leuk. Nu hebben we het toch kunnen beperken tot in ieder geval Europa en dan de plaatsen Istrië, Kreta of de Canarische eilanden. Maar verder dan dit lijken we echt niet te komen.

Wat we willen is in ieder geval een mooi hotel, het mag wel iets kosten, met zwembad en zeezicht kamer. Strand moet ook in de buurt van het hotel liggen. De omgeving moet mooi zijn, ik ben wel een palmbomen fanaat. Omgeving moet typisch 'vakantie achtig' uit zien. Daar heeft natuurlijk ieder zijn eigen opvattingen bij, dat ter zijde. Behalve dat de omgeving erg mooi moet zijn, moet er ook veel te doen zijn. Veel dorpjes, steden te bekijken. Maar vooral een mooie kust met veel te doen, we willen veel uitstapjes gaan maken tijdens de vakantie, maar van de andere kant gaan we natuurlijk ook dagen aan het strand door brengen.

Als ik dan de vakantie oorden die ik noemde met mijn wensen ga vergelijken kom ik er dus niet uit. Kreta weet ik niet erg veel van, wel dat de hotels er ontzettend mooi zijn, het eiland een mooie cultuur en natuur heeft en een rijke geschiedenis natuurlijk. Nadeel lijkt me dat er op kreta misschien minder te doen is en dat de dorpjes en steden misschien niet zo heel leuk zijn om te bezoeken (ook al zijn het mooie witte huisjes).
Istrië heb ik, ook op dit forum, al veel positieve dingen over gelezen. Het zou er erg mooi zijn, en de dorpjes erg leuk. Wat ook een super pluspunt van Istrië is, is dat we uitstapjes naar Venetië kunnen maken. Toch heb ik bij Istrië minder een echt vakantie oord gevoel en ben ik echt bang dat het er een beetje troosteloos uitziet en er niet zo veel te doen is. Ook zijn de stranden niet geweldig geloof ik (kiezel..)
De canarische eilanden is natuurlijk wel vakantie ten top. Paradijselijke stranden, mooie hotels, natuurlijk erg toeristisch, maar daardoor is er ook genoeg te doen. Altijd goed weer en mooie stranden. Nadeel van de Canarische eilanden is voor mij dat ik al op Gran Canaria ben geweest (van de ene kant is het natuurlijk leuk om nieuwe plaatsen te ontdekken).

Kortom we weten het echt niet. Misschien kunnen jullie ons een beetje helpen. Wat raden jullie aan?

edit: budget: de totale vakantie, inclusief excursies mag 1200 gaan kosten, we willen twee weken weg blijven

Laatst gewijzigd op 07-02-2006 om 10:40.
Advertentie
Oud 07-02-2006, 13:14
Verwijderd
Tsja je hebt best een aardig budget te besteden denk ik.

Ik heb alleen ervaring met Istrie. De stranden daar zijn inderdaad kiezel, al vid je soms bij uitzondering wel zandstrand. Ik vind het juist niet troosteloos aandoen, al vind je er natuurlijk geen palmboomstranden.
Er is echt megaveel te doen in Istrie. Zeker als je in Pula gaat zitten. Daar kan je ook redelijk dichtbij over naar Venetie.
Vervallen ziet het er ook niet uit, daarh oef je je iig geen zorgen over te maken.

Kreta en canarische eilanden weet ik het fijne niet van. Maar heb je ook al aan Portugal, Malta of nog verder weg zoals Afrika ofzo zitten denken?

www.vakantiereiswijzer.nl kan ik alleen mar aanraden als je informatie wilt over een hotel of een dorp.

succes!
Oud 07-02-2006, 15:12
remy476
remy476 is offline
1200 p.p of met z'n 2e ?
Oud 07-02-2006, 15:56
Verwijderd
Geloof me, in Kreta is weinig mooie natuur, net zo min als op Gran Canaria. Van leuke stadjes heb ik daar ook niet veel meegekregen, tenzij je onder een leuk stadje natuurlijk 1500 hotels met 15000 achterlijke jongeren verstaat.

Ga naar Kroatie
Oud 07-02-2006, 16:42
remy476
remy476 is offline
Citaat:
per piacere schreef op 07-02-2006 @ 16:56 :
Geloof me, in Kreta is weinig mooie natuur, net zo min als op Gran Canaria. Van leuke stadjes heb ik daar ook niet veel meegekregen, tenzij je onder een leuk stadje natuurlijk 1500 hotels met 15000 achterlijke jongeren verstaat.

Ga naar Kroatie
kraak kreta niet zo af want zo erg is het niet. ik weet niet waar jij geweest bent maar iig is het jou niet bevallen maar je moet niet alles hetzelfde beoordelen.

Kroatie is misschien ( zoals ts al zei) niet echt geschikt. er zijn nl weinig dingen voor jeugd te doen. En zooo goedkoop is het daar ook niet meer.
Oud 07-02-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 07-02-2006 @ 17:42 :
kraak kreta niet zo af want zo erg is het niet. ik weet niet waar jij geweest bent maar iig is het jou niet bevallen maar je moet niet alles hetzelfde beoordelen.

Kroatie is misschien ( zoals ts al zei) niet echt geschikt. er zijn nl weinig dingen voor jeugd te doen. En zooo goedkoop is het daar ook niet meer.
Daarom is het ook mijn mening en ik denk dat de TS zelf ook wel snapt dat ik niet in heel Kreta ben geweest
Oud 07-02-2006, 21:51
Roxy
Roxy is offline
Misschien kun je gewoon je ideen eens voorleggen bij een reisbureau en of je dan daar nu boekt of het 'er nog even over nadenkt' en dan via internet wat boekt kun je altijd nog beslissen.. of wat verder inlezen door allerlei reisbladen, folders, boeken? en anders zou ik gewoon een soort lijstje maken waarin je afweegt wat je wilt en welke plaats wat biedt...
Oud 23-03-2006, 16:47
Myrtille
Myrtille is offline
Jouw ideale vakantiebestemming klinkt erg als Griekenland.. En Griekenland is véél groter dan Kreta.. Heel veel leuke eilandjes en natuurlijk ook het vaste land, dus ik zou wat verder op Griekenland oriënteren.. Sicilië ook, en Malta...
Advertentie

Regels voor berichten