Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2006, 11:00
reminiscent
reminiscent is offline
We zijn er weer vroeg bij dit jaar. Aanstaande donderdag is mijn eerste Centrale Examen voor het vak CKV2. Zijn er nog lotgenoten? zoja, hoe bereid je je voor? wat is je verwachting und so weiter..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2006, 13:56
Verwijderd
Ik heb donderdag a.s. ook mijn CKV2 examen, op mijn vrije dag notabene. De hele school heeft vrij vanwege een studiedag en ik moet naar school om dat examen te maken.

Ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van. Onze leraar heeft ons het afgelopen jaar een aantal proefwerken laten maken met vragen die vergelijkbaar zijn met vragen uit het centraal examen en deze waren ontzettend makkelijk. Ik geloof dat wij in totaal 5 of 6 katernen moeten kennen voor het examen dus ze kunnen nooit diep op de stof ingaan. Bovendien krijg je veel beeld- en geluidsmateriaal en de vragen hierover zijn voor een groot gedeelte gebasseerd op eigen interpretatie, wat betekent dat er meerdere, soortgelijke antwoorden goed zijn.

Ik geloof ook niet dat ik veel tijd ga besteden aan de voorbereiding; ik ga in ieder geval niet iedere katern opnieuw lezen. Ik denk dat ze doorbladeren en de belangrijkste begrippen, namen en stijlen op een blaadje schrijf met daarbij de algemene kenmerken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 13:59
Verwijderd
Oh, hier moet ik echt niet aan gaan denken. Ik heb ook examen ckv2 op 30 maart en het is trouwens officieel een schoolexamen.

Ik heb gewoon les buiten dat examen hoor. Wij hebben De Bespiegeling, ik denk dat ik de relevante hoofdstukken maar goed ga doorlezen. Daarnaast de begrippen en de stromingskenmerken goed leren, een beetje oefenen met analyseschema's, een oefenexamen maken en de vragen in het werkboek nog eens bekijken.

Nou ja, ik zie wel hoe het gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 14:09
miss_juventus
miss_juventus is offline
ik wist nog geeneens dat dat bestond
Oud 24-03-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
miss_juventus schreef op 24-03-2006 @ 15:09 :
Wat? Het vak CKV2 of een centraal examen voor CKV2?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 15:02
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
miss_juventus schreef op 24-03-2006 @ 15:09 :
Ik neem aan dat je het examen bedoelt, want dat kan best, aangezien niet elke school hier verplicht aan hoeft te deelnemen. Op mijn school wordt deze examen wel gegeven en daar ben ik wel blij om.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 15:38
5803
5803 is offline
hmm, hier zie ik nou absoluut niet tegenop. ik heb op zo'n cd-rom een kwart van een examen geoefend en dat ging best goed. ik ga de dag vantevoren nog even wat doorlezen, maar het is niet echt leerwerk. met een beetje algemene kennis kom je wel tot een 7, hoop ik. en dan dat cijfer delen met je ckv3cijfer dus het komt wel goed.
Oud 24-03-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 24-03-2006 @ 14:59 :
Wij hebben De Bespiegeling,
Dat boek hadden wij ook
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:03
Verwijderd
Ik vind het wel een ok boek, alleen jammer dat ze niet duidelijk aangeven wat wel en wat niet examenstof is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:34
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-03-2006 @ 21:03 :
Ik vind het wel een ok boek, alleen jammer dat ze niet duidelijk aangeven wat wel en wat niet examenstof is.
Dat is toch ook per jaar verschillend?
Oud 24-03-2006, 20:59
Verwijderd
Hmm, per jaar valt één blok weg, maar in De Bespiegeling zitten ook 'tussenhoofdstukken' zegmaar, hoofdstukken die nooit tot de examenstof behoren (bijv. klassieke oudheid). Alleen was het blijkbaar te moeilijk voor ze om even de stukken en vragen aan te geven die nooit in het eindexamen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:59
5803
5803 is offline
Hee, hoort Klassieke Oudheid er niet bij? Dat wist ik niet eens.
Oud 25-03-2006, 10:01
Verwijderd
Nee, Klassieke Oudheid behoort niet tot de examenstof. Maar het is wel handig als je het eens hebt doorgelezen, omdat de kenmerken uit de klassieke oudheid natuurlijk in de renaissance terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:06
5803
5803 is offline
hmm, voor de rest gewoon alles, behalve Gouden Eeuw in Nederland?
Oud 25-03-2006, 14:10
reminiscent
reminiscent is offline
Waar kan je de antwoorden van de bespiegeling cd - rom ( examentraining I & II) vinden?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 20:06
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
havovwo.nl en dan bij de uitslagen/antwoorden van de examens zoeken?
Oud 26-03-2006, 14:29
Verwijderd
wij hebben ook de bespiegeling, maar dat boek hebben we pas een maand geleden gekregen, we hebben er dus nauwelijks uit gewerkt. Daarvoor gaf mijn leraar ook eigenlijk vrijwel nooit les, dus ik zie toch wel op tegen dat examen. We hebben er ook nooit voor geoefend eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:24
Verwijderd
Ik denk dat ik dadelijk maar verder ga met leren. Ik ken nu het eerste hoofdstuk over de Middeleeuwen redelijk goed.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom is dat examen eerder?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:34
Verwijderd
Omdat het een schoolexamen en geen centraal examen is.

Het wordt pas een CE in 2009/2010.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-03-2006 @ 14:34 :
Omdat het een schoolexamen en geen centraal examen is.

Het wordt pas een CE in 2009/2010.
Waarom staat er nu dan CE in de titel?
Oud 27-03-2006, 14:01
Verwijderd
Dat is een fout.

http://www.cito.nl/vo/se/ckv2/eind_fr.htm
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:32
Myuki
Myuki is offline
Wij hebben alle stukken samen moeten vatten... als ik die nog vind lees ik ze door...

verder: boek doorbladeren en begrippen leren
Oud 27-03-2006, 17:40
Verwijderd
Mijn techniek is de hoofdstukken goed doorlezen, de plaatjes bekijken en de begrippen proberen te onthouden. Niet letterlijk natuurlijk, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je weet wat bijv. een cantor of een pinakel is.

Maar ja, je weet nooit wat op het examen gevraagd gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:11
Verwijderd
Je weet wel dat de leraar hiermee het examenreglement overtreden heeft he?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2006, 21:32
Verwijderd
Waarom zou dat niet in deze topic mogen staan? Krijgt scholieren dan een boete ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:44
Verwijderd
Nee, maar het lijkt me niet zo handig als haar examen ongeldig wordt verklaard door de CITO. Dus als ik haar was zou ik maar niet te open zijn over de inhoud.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-03-2006 @ 22:44 :
Nee, maar het lijkt me niet zo handig als haar examen ongeldig wordt verklaard door de CITO. Dus als ik haar was zou ik maar niet te open zijn over de inhoud.
PM haar dan
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:25
Verwijderd
ZIk heb geen ckv2 maar vind dat hele ckv123 gedoe maar een beetje onzin. Maak er gewoon kunstgeschiednenis of knutselen van.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:27
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-03-2006 @ 22:44 :
inhoud? het waren aandachtpunten,als er bepaalde begrippen oid werden genoemd, dan oke. Ze kwam met algemene onderwerpen, die toch al een paar hoofdstukken beslaan in het geheel. Ik zie echt niet in wat daar verkeerd aan is. Het is al zeker niet dat er niets meer buiten de genoemde onderwerpen gevraagd wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:29
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Anneka schreef op 28-03-2006 @ 10:25 :
ZIk heb geen ckv2 maar vind dat hele ckv123 gedoe maar een beetje onzin. Maak er gewoon kunstgeschiednenis of knutselen van.
Maak dan een nieuw topic aan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
reminiscent schreef op 28-03-2006 @ 10:27 :
inhoud? het waren aandachtpunten,als er bepaalde begrippen oid werden genoemd, dan oke. Ze kwam met algemene onderwerpen, die toch al een paar hoofdstukken beslaan in het geheel. Ik zie echt niet in wat daar verkeerd aan is. Het is al zeker niet dat er niets meer buiten de genoemde onderwerpen gevraagd wordt.
Ik vind er zelf niets verkeerds aan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:35
Verwijderd
help ik krijg nooit dat boek op tijd uitgelezen, laat staan uit mn hoofd geleerd !

Naja, het gaat toch vast meer om kennis toepassen dan feitjes
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:46
Verwijderd
Ik lees het geheel gewoon rustig door, en ik ga de termen en de stijlkenmerken goed leren.

Ik zie wel waar het schip strandt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:11
Verwijderd
Ik heb net het examen gemaakt, en het ging voor mijn gevoel echt goed!

Onderwerpen waren o.a. Gotische architectuur, de Springprocessie, Metropolis en Bollywood. De meeste vragen vond ik heel goed te doen, vooral veel kijken en goed nadenken. Ik heb het boek doorgelezen maar dat heeft dus weinig zin gehad, alleen voor het Rijksmuseum stonden er wel een paar handige in.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:42
Shyra
Shyra is offline
Hij ging wel, vooral blok 1+2 vond ik erg makkelijk.
Voor blok 3 en 4 had ik echter te weinig tijd, en dan was ik nog als een van de eerste klaar.

Nouja, een voldoende heb ik er wel uitgesleept. Ik moest een 3.5 halen, dat is wel gelukt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:46
Verwijderd
Ik heb bijna 10 kantjes volgeschreven.

En ja, ik moest ook een 4 halen ofzo – heb ik wel gehaald. Zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:54
5803
5803 is offline
pff bah het was veel en ik was 10 minuten te laat. Maar ik vond het op zich wel redelijk te doen. Ik vond het wel stom dat ze echt oneeeeindig lang door gingen op Metropolis, het hield maar niet op. En sommige vragen snapte ik niet helemaal. Blok 1 en 2 waren sowieso goed te doen. Ik vond het stuk over dat ballet Giselle het leukst, mooie filmpjes .
En ik ben blij dat ik niets had voorbereid want dat was nauwelijks nodig geweest, vermoedde ik al. Ben benieuwd wat ik heb!
Oud 30-03-2006, 12:06
Shyra
Shyra is offline
Ik vond dat eerste filmpje over die processie leuk, met dat liedje.

Overigens heb ik 8 kantjes volgeschreven geloof ik, meer dan genoeg in ieder geval. Ik heb nu bijzonder zere handen.
Blok 4 vond ik het vervelendst, ik werd zenuwachtig van die liedjes.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:16
5803
5803 is offline
Haha, die processie zag er echt mal uit!
Ik heb trouwens 5 kantjes volgeschreven, een stuk minder dan de rest hier, maar ik vond het al veel. Maar onze blaadjes zijn ook groter dan A4. Aaah ik wil mijn cijfer weten.
Oud 30-03-2006, 12:43
punkstar
punkstar is offline
ook 9 kantjes volgeschreven
ik vond sommige vragen best pittig en vaag gesteld. maar ja ik ben er vanaf en nu ben ik duf
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:16
Verwijderd
Ik vond dat stuk over Bollywood wel erg leuk

En vraag 20 over die wolkenkrabber was ook niet moeilijk, want daar heb ik nota bene m'n profielwerkstuk over gemaakt.

Ja, ik vond het wel een leuk examen om te maken - niet zo droog als bijv. het ckv-examen van 2005.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:18
Verwijderd
Ik schoot verschrikkelijk in de lach, toen ik al die ouwe vellen zag springen tijdens die processie. Dat was gewoon belachelijk !

Ik vind het trouwens wel zonde dat ik zoveel tijd aan het leren heb besteed. Dat was achteraf gezien nogal zinloos
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:00
5803
5803 is offline
Ik snapte al meteen vraag 1 niet, dus toen was ik bang dat de rest vd toets ook slecht zou gaan.
Oud 30-03-2006, 21:16
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
5803 schreef op 30-03-2006 @ 22:00 :
Ik snapte al meteen vraag 1 niet, dus toen was ik bang dat de rest vd toets ook slecht zou gaan.
Dat had ik ook

Verder ik vond het best moeilijk. Ik moest ook wel lachen om die dansende mensen haha dat was best raar.
Oud 30-03-2006, 21:26
Verwijderd
Ja, die driesprong - het leek wel carnaval. Alleen wist ik niet echt waarom de Kerk deze dans wel accepteerde - ik had als antwoord dat 'de dans enkel een godsdienstig karakter had en niet voor vermaak bedoeld was' en dat de dans onderdeel was van de bedevaart en daarom acceptabel.

Wat hadden anderen bij deze vraag?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:56
5803
5803 is offline
Ik had bij die vraag ook dat het bedoeld was om geloof te uiten en niet als vermaak, en een tweede ding wist ik helemaal niet. Maar ik heb wel een antwoord gegeven maar dat weet ik helemaaal niet meer.

Wat hadden jullie bij de vraag wat de drie expressionistische kenmerken van Metropolis waren?
Oud 30-03-2006, 22:01
Verwijderd
Euh, even denken hoor...

-de arbeiders die hun gevoel uit door hun handen te sluiten en naar beneden te kijken
-de hartstocht van Maria
-de kruizen en de kaarsjes als symbool van de arbeiders

Dat laatste antwoorod slaat helemaal nergens op, maar deze vraag wist ik dus niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 10:46
Verwijderd
ik had iig iets met dede gezichtsuitdrukkingen en gebaren van de arbeiders waarmee ze hun gevoel uitten, iets met het decor en de derde ben ik al helemaal weer vergeten.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moest halen maar het wordt vast wel voldoende En blok 4 was vervelend want toen had ik nog maar heel weinig tijd en ik wist steeds niet precies wat ze bedoelden.

Blok 1 en 2 waren simpel ^^
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:44
Verwijderd
Nee, ik vond Blok 4 het makkelijkst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten