Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 20:55
*mystery*
*mystery* is offline
ik erger me er eigenlijk best wel aan dat de anticonceptie altijd van de vrouw af moet komen. Wij moeten maar weer aan de pil. en volgens mij hebben jongens geen idee wat dat met je lichamelijke en geestelijke toestand doet. Waarschijnlijk is het niet bij ieder meisje zo, maar ik krijg helemaal jankbuien en onwijze stemmingswisselingen van de pil. ik heb nu implanon, en dat is wel beter. ik heb minder stemmingswisselingen en heb geen pijn meer tijdens de menstruatie (al wordt ik nu wel vier keer per maand ongesteld).
maar goed, waar het mij dus om gaat: er is nu ook een pil voor mannen. Maar ik ken echt geen een man die dit neemt. Waarom zou de vrouw altijd voor de protectie moeten zorgen???
wij hebben het al zwaar genoeg elke maand ongesteld te worden (of zoals ik vier keer).

Kort samengevat: zou jij aan de pil gaan, in plaats van dat je dit aan je vriendin overlaat ?
Oud 07-08-2002, 21:02
Mark
Mark is offline
Als het zou werken zou ik wel aan de pil gaan jah. Maar als ik na een aantal maanden zou merken dat de bijverschijnselen te extreem zijn, dan zou ik nog een andere proberen. Mocht die ook zo nadelig zijn dat ik er jankbuien enzo van krijg, dan zou ik stoppen met de pil jah. Condooms verlagen het gevoel van de sex dan wel, maar ze zijn een (goede) vervanger van de pil.

Mark
Oud 07-08-2002, 21:05
Signy
Signy is offline
Ja die pil is echt irritant. Ben er nog niet zo lang mee bezig ( 1maand), maar ik ben non stop ongesteld ... Not fun.
Oud 07-08-2002, 21:12
Whuzz
Whuzz is offline
Waarom moet het altijd van de dames komen?? Wel eens van condooms gehoord?
Oud 07-08-2002, 21:47
Dminor
Dminor is offline
Double Dutch lijkt me een goede oplossing.
Oud 07-08-2002, 21:53
Kirk22
Kirk22 is offline
omdat ook vrouwen condooms onhandig en duur vinden en vrouwen nu eenmaal graag hun ongesteldheid willen kunnen regelen.
Ook word vaak hun buikpijn minder en zijn ze er zeker van (bijna zeker) dat bij een 'ongelukje' (scheurend condoom) ze niet met een food-to-shit-converter zitten opgescheept.

Ik ken verder genoeg vrouwen/meisjes die aan de pil zijn, zonder een vriend te hebben, dus niet zo janken ajb.
Oud 07-08-2002, 21:59
LM
LM is offline
Ik denk dat ik het vaak zou vergeten.
Ik denk dat vrouwen daar iets beter meej omgaan.
Ik zou het altijd willen proberen als het veilig zou zijn.
Maarja, ik voel er momenteel nog niks voor als vrijgezel.
Oud 07-08-2002, 22:01
Verwijderd
ik zou het liever doen dat dat mijn lief het doet want ik weet van mezelf dat ik zoiets niet zou vergeten, en me lief misschien wel, dus zo heb ik het zelf in de hand vind ik fijner
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 09:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
ik erger me er eigenlijk best wel aan dat de anticonceptie altijd van de vrouw af moet komen. Wij moeten maar weer aan de pil. en volgens mij hebben jongens geen idee wat dat met je lichamelijke en geestelijke toestand doet. Waarschijnlijk is het niet bij ieder meisje zo, maar ik krijg helemaal jankbuien en onwijze stemmingswisselingen van de pil. ik heb nu implanon, en dat is wel beter. ik heb minder stemmingswisselingen en heb geen pijn meer tijdens de menstruatie (al wordt ik nu wel vier keer per maand ongesteld).
maar goed, waar het mij dus om gaat: er is nu ook een pil voor mannen. Maar ik ken echt geen een man die dit neemt. Waarom zou de vrouw altijd voor de protectie moeten zorgen???
wij hebben het al zwaar genoeg elke maand ongesteld te worden (of zoals ik vier keer).

Kort samengevat: zou jij aan de pil gaan, in plaats van dat je dit aan je vriendin overlaat ?
Om te beginnen is het niet per definitie zo dat het altijd de vrouw is die voor de anticonceptie zou moeten zorgen. Ik vind dat mannen dat wel moeten doen, aangezien zij per slot van rekening degenen zijn die de vrouw zwanger kunnen maken. Wat mij betreft: ik zou pas aan de pil voor mannen gaan als ik zeker weet dat deze uitvoerig is getest en dat daabij geen schadelijke effecten zijn geconstateerd. In ieder geval is het zo dat ik er altijd voor zou zorgen dat ik condooms bij de hand heb omdat ik het niet meer dan vanzelfsprekend vind dat ik voor de anticonceptie zorg draag omdat ik degene ben die mijn partner zwanger zou kunnen maken.
Oud 08-08-2002, 10:47
Roos
Roos is offline
Wat een onzin. Het zijn meestal de mannen die voor condooms zorgen.
Oud 08-08-2002, 11:21
Evito
Evito is offline
Onzin.
De pil is handig omdat het weinig invloed heeft op de seks in zijn geheel.
Als er een pil bestond voor mannen (las ik laatst niet dat die was uitgevonden?), zouden denk ik veel mannen die wel nemen hoor!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 11:34
french kiss
french kiss is offline
doe het toch liever zelf hoor...dan ben ik tenminste zeker
Oud 08-08-2002, 13:30
Verwijderd
ik gebruik de pil voor mezelf ik heb t gekregen omdat ik last van menstruatie enz. heb, dat t ook beschermt tegen zwangerschap is alleen maar mooi meegenomen

ik heb ook alleen maar gehoord dat ze die al uitgevonden hadden en niet de bijwerkingen enz. van wisten sterker nog ik zou niet eens weten of ze die zomaar voorschrijven bij de huisarts.

Maar zo als t nu is vind ik t ook wel best
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:40
Desp
Desp is offline
Ben het er niet mee eens hoor..
Het moet helemaal niet 'altijd' van de meisjes afkomen, jongens hebben condooms... Pil is toch voor je eigen gemak (niet meer dat gekloot met condooms ofzo) als je dat niet wil, kap je toch? Neem je een spiraaltje ofzo, of je gebruikt nog steeds condooms...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 15:08
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Desp schreef:
dat gekloot met condooms ofzo) als je dat niet wil, kap je toch? Neem je een spiraaltje ofzo, of je gebruikt nog steeds condooms...
of de prikpil, eens in de drie maanden een injectie, kun je niet vergeten je krijgt als het weer tijd is gewoon een berichtje en je kunt weer drie maanden vooruit... (bijwerkingen: wouldn't know)

Oud 08-08-2002, 18:45
Desp
Desp is offline
Citaat:
W1ZZ schreef:

of de prikpil, eens in de drie maanden een injectie, kun je niet vergeten je krijgt als het weer tijd is gewoon een berichtje en je kunt weer drie maanden vooruit... (bijwerkingen: wouldn't know)

Idd, ook perfect
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 18:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik zou ze nemen als ik er zeker van zou zijn dat ze werken en niet schadelijk zijn.

Je zeurt eigenlijk maar een beetje vind ik. De pil is in de eerste 2/3 maanden nooit echt fantastisch. Daarna heb je de goede pil te pakken en dan gaat het beter.
Oud 08-08-2002, 20:24
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik zou ze nemen als ik er zeker van zou zijn dat ze werken en niet schadelijk zijn.

Je zeurt eigenlijk maar een beetje vind ik. De pil is in de eerste 2/3 maanden nooit echt fantastisch. Daarna heb je de goede pil te pakken en dan gaat het beter.
en na 5 jaar is je baarmewder naar de knoppen

(heb ik me laten vertellen)
Oud 08-08-2002, 21:31
nienie
nienie is offline
Citaat:
Signy schreef:
Ja die pil is echt irritant. Ben er nog niet zo lang mee bezig ( 1maand), maar ik ben non stop ongesteld ... Not fun.
signy, het is normaal dat je de eerste maand/eerste twee maanden dat je aan de pil bent veel meer bloedverlies hebt. je lichaam moet zich nog aanpassen aan de pil. dit wordt vanzelf minder en dan heb je alleen bloedverlies in de stopweek.

Citaat:
Lovemaster schreef:
Ik denk dat ik het vaak zou vergeten.
Ik denk dat vrouwen daar iets beter meej omgaan.
Ik zou het altijd willen proberen als het veilig zou zijn.
Maarja, ik voel er momenteel nog niks voor als vrijgezel.
dit vind ik nergens op slaan. vrouwen hebben ook ooit moeten wennen aan het elke dag innemen van de pil! waarom zou dat voor mannen anders zijn dan voor vrouwen? beetje belachelijk hoor, je went er vanzelf aan...

en voor mystery:
als jij zulke erge stemmingswisselingen krijgt door de pil, zou je kunnen overwegen om een andere pil te nemen. je kan gewoon naar de huisarts gaan en uitleggen wat het probleem is, hij/zij kan je dan adviseren welke pil je dan moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 15:27
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ja je hebgelijk

wij moeten weer met al die hormonen inonslichaam rondlopen
Oud 10-08-2002, 15:58
verbal-violence
verbal-violence is offline
Ik heb echt wel medelijden met meisjes hoor! Zelfs over kleine dingen , neem bijv dat jullie eiglijk allemaal wel scheren , dat jeukt neem ik aan dus ik scheer me ook

al shet mogelijk was , zou ik ook aan de pil hoor

Heb iig altijd condooms
Oud 10-08-2002, 16:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
W1ZZ schreef:

Is (volgens mij) iets minder betrouwbaar dan de "slikpil".
Oud 10-08-2002, 19:47
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:

en na 5 jaar is je baarmewder naar de knoppen

(heb ik me laten vertellen)
bron?
argumenten?
Oud 10-08-2002, 20:21
@pie
@pie is offline
1) óf je vertrouwt het condoom niet 100% en slikt de pil
2) óf je hebt een zware menstruatie, en neemt de beschermende functie van de pil op de koop toe
3) óf je neukt de verkeerde gast die zn verantwoordelijkheid niet kent

either way: double dutch blijft het veiligst
Oud 10-08-2002, 20:39
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
sterilisatie? lijkt me best veilig
Oud 10-08-2002, 23:01
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
rosi schreef:

Is (volgens mij) iets minder betrouwbaar dan de "slikpil".
http://www.rutgers.nl/pdf/prikpil.pdf

prikpil is 99,7 procent (cijfer ergens in bovenstaande link) betrouwbaar. pil is tussen de 99,5 en 99,9 procent betrouwbaar (cijfer: http://www.sexwoordenboek.nl/pil_betrouwbaarheid.html )
Oud 11-08-2002, 00:18
Verwijderd
Citaat:
W1ZZ schreef:

http://www.rutgers.nl/pdf/prikpil.pdf

prikpil is 99,7 procent (cijfer ergens in bovenstaande link) betrouwbaar. pil is tussen de 99,5 en 99,9 procent betrouwbaar (cijfer: http://www.sexwoordenboek.nl/pil_betrouwbaarheid.html )
Van wat ik heb gehoord is het niet echt zozeer een kwestie van 'raakkans' op veiligheid, maar meer een kwestie van het aantal mensen wat intolerant voor de werkzame stof is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 01:20
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
nare man schreef:

Van wat ik heb gehoord is het niet echt zozeer een kwestie van 'raakkans' op veiligheid, maar meer een kwestie van het aantal mensen wat intolerant voor de werkzame stof is.
Als de intolerantie geen uiterlijke of gevoelsmatige vormen aanneemt kan dat een misplaatst veilig gevoel voortbrengen inderdaad.

Er staat echter niets over in die pdf, en de rutgers stichting heeft geen belangen bij de verkoop van de prikpil dus ik ga ervan uit dat ze wel juiste informatie geven.
Oud 11-08-2002, 03:55
Snaak
Snaak is offline
als me vriendin zich der niet (meer) prettig bij voelt dat ze de pil slikt zou ik 't zo van der overnemen, zolang 't maar net als de pil voor vrouwen geen blijvende schade oplevert
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:29
*mystery*
*mystery* is offline
kijk, het is bijna altijd wel zo dat vrouwen op lange duur de anticonceptie regelen. je blijft meestal niet je hele relatie condooms gebruiken. die dingen zijn hartstikke duur, en nog irritant ook. Ik heb persoonlijk erg veel last van de pil. Ik heb er twee gehad, en van allebei kreeg ik echt van die emotionele stoorbuien... heeeeeeeeeeeeel irritant. nou heb ik implanon. is wel handig, want je kan het niet vergeten, en ik heb een stuk minder last van buikpijn, maar nog steeds last van dat emotionele gedoe... en ik haaaat dat echt dat ik ineens in een hele normale discussie in janken uit kan barsten. dat ik zeg maar lichamelijk wel huil, maar geestelijk niet...
maar er is nu een pil voor mannen... en ik ken niet een man die het zou willen. ik heb het aan me vriend voorgesteld, maar hij zou zich voor lul voelen staan tegenover z'n vrienden als ie aan de pil zou gaan...
Oud 01-09-2002, 18:04
Grenwiel
Grenwiel is offline
Naja het hoeft bij mij niet van haar te komen ofzo, kheb altijd wel n pocketpirelli bij me jic

btw jeezes kirk22, food-to-shit converter?
*heeft n idee dat kirk in kinderopvang zit*
Oud 01-09-2002, 18:24
Nate
Nate is offline
Citaat:
*mystery* schreef:

Ja, hey, jullie willen niet zwanger worden

(grapje, rustig, niet slaan)
Oud 04-09-2002, 22:52
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
*mystery* schreef:

je hebt groot gelijk jongens zijn maar hufters, eigenlijk moet maar gewoon het hele mannelijk geslacht sterven zo vreselijk als we zijn, en dan moet jij bovenop alles aan de pil ?? echt het is vreselijk meid... als ik jou was zou ik echt onmiddelijk stoppen met de pil en zeker niet meer aan sex met jongens doen, want ja dat zijn toch maar hufters die totaaaaal op jou rekenen om de anticonceptie te regelen..

wat een gezeik, komop hee je doet echt net alsof je hier word gedwongen door jongens om de pil te slikken, als je dat niet wil doen doe 't dan lekker niet maar hou echt op met dit soort vage gekanker, je weet donders goed dat jongens best wel voor anticonceptie zorgen in de vorm van condooms en als je dat niet bevalt dan doe lekker niet meer aan veilige sex of nog beter doe gewoon helemaal niet meer aan sex.

niet zwaar sagerijnige ontopic:
ja dat zou ik wel doen ja, en als het zoals in jou geval vervelende bijeffecten zou veroorzaken zou ik niet mn vriendin de schuld ervan geven maar overgaan op iets waar beide minder last van zouden hebben.
Oud 05-09-2002, 08:50
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
*mystery* schreef:

als die pil op de markt ligt.. en je hem zo van de dokter kan krijgen..

dan gaat mijn vriend maar aan de pil.. NIET IK..

Of we wisselen het om na de aantal jaren
Oud 05-09-2002, 09:09
Verwijderd
Mag ik je eraan helpen herinneren dat je ZELF ervoor keist dat je de pil neemt?
Je zit wel moeilijk te doen over vanalles en nog wat, maar je neemt het zelf vrijwillig, dus beetje tegenstrijdig..

En een man neemt dat niet omdat het bij een man schadelijk kan zijn,
en het word niet vergoed...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 10:26
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
McLaren schreef:

En een man neemt dat niet omdat het bij een man schadelijk kan zijn,
en het word niet vergoed...
bij 'n vrouw ken 't net zo schadelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 11:30
Refro
Refro is offline
Er zijn ook nog mensen die het double dutch doen (mede omdat ik vindt dat ik ook verantwoordelijk ben) maar als er een goede pil zou zijn voor de man die ook betrouwbaar is en niet al te veel bijwerkingen heeft dan zou ik die wel slikken. En tot die tijd maar aan het condoom ;-|
Oud 05-09-2002, 12:35
Gwenniej
Gwenniej is offline
Ten 1e is het niet altijd zow dat een vrouw voor de bescherming moet zorgen, want oke alle anti conceptie middelen moeten verder door een vrouw gebruikt worden, maar je hebt oowk nog een condoom... en die komt toch wel zo'n beetje het vaakst voor!

En 9 vd 10 x zorgt een jongen oowk voor het condoom!

En verder neem ik zelf liever de pil in als mijn vriend (die ik op dit moment niet heb) maar bij mij werkt het goed op de menstruatie, en IK wordt zwanger als er iets mis gaat, dus IK wil dat oowk liever in de hand hebben...kijk je kan een klungel van een vriend hebben die hem altidj vergeet in te nemen ofzow, maar dan ben IK daarna zwanger dus tsja. Of welke andere reden dan oowk, ik wil het dus gewoon zelf in de hand hebben.

En voor de topicopstartster...
je hebt echt heel veel verschillende pillen en ik heb er oowk tig geslikt maar er is er vast wel 1 waarbij jij niet veel bijwerkingen hebt hoor.

Trouwens een pil voor de mannen vidn ik wel een uitkomst als je al voor een lange tidj bij elkaar bent en je ongesteldheid is regelmatig en bla bla, maar het gaat toch om een soort van vertrouwen en je moet je vriend goed kennen voordat je dat pillen werk aan hem over kunt laten.
Oud 05-09-2002, 17:10
CLL
CLL is offline
Is het ook niet zo dat meisjes de pil "krijgen" van thuis?
Excuse me, maar mijn oudjes moeten mij nog steeds de eerste condooms geven zenne. Ik heb ze tot nu toe braafjes zelf kunnen betalen.

En als gij nu ni aan de pil wilt, gaat je vriendje je heus niet zomaar zwanger maken zenne (oftewel ist ne lul)
Het feit dat je aan de pil bent is hoogstwaarschijnlkijk omdat jijzelf de sex dan ook aangenmer vind.

Dusja, voor je klaagt...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:35
Nate
Nate is offline
En even serieus nu, jij wordt toch zwanger, is het dan niet logisch dat ook jij ervoor kiest of je dat wel of niet wilt?
Oud 05-09-2002, 18:48
Refro
Refro is offline
Citaat:
En even serieus nu, jij wordt toch zwanger, is het dan niet logisch dat ook jij ervoor kiest of je dat wel of niet wilt?
Waar slaat dit nu weer op als je bij biologie had opgelet weet je dat je van luchthappen niet zwanger wordt. Dus als je met een meisje naar bed gaat neem dan gewoon je eigen verantwoordelijkheid en gebruik zo'n rubbertje. En niet zo'n houding van dat is haar probleem
Oud 05-09-2002, 18:52
Nate
Nate is offline
Citaat:
Refro schreef:

Waar slaat dit nu weer op als je bij biologie had opgelet weet je dat je van luchthappen niet zwanger wordt. Dus als je met een meisje naar bed gaat neem dan gewoon je eigen verantwoordelijkheid en gebruik zo'n rubbertje. En niet zo'n houding van dat is haar probleem
Ja schat, maar meer dan een rubbertje kun je niet voor d'r doen, dus daarna is het toch zeker haar verantwoordelijkheid.

Bel jij elke avond je vriendin op om d'r te herinneren aan de pil?
Oud 06-09-2002, 10:05
Verwijderd
Ik zou het maar eng vinden.. straks word je potentie of je vruchtbaarheid nog aan getast...
Laat die pil nou maar aan de meiden over vind ik t wel best.

Groet Bart
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:47
Goezz
Goezz is offline
is stom gelul. Ik en mijn vriendin gebruiken beiden... pil en rubber, dat is EXTRA veiligheid! Ik wil nog geen papa worden!

Goezz
Oud 08-09-2002, 14:25
*mystery*
*mystery* is offline
MENSEN!! KAP NOU MET DAT GELUL OVER DIE CONDOOMS!!!

Laat ik het even makkelijk voor jullie uitleggen:
ik heb nou 16 maanden een vriend, en we gaan nu 13 maanden met elkaar naar bed. Laten we zeggen dat we het gemiddeld 5 keer per week doen:
56x5= 280 en dan tellen we er nog 30 bij op voor die die scheuren en voor de keren dat we het vaker doen.
das 310 een pakje van 34 condooms kost (in guldens) 24,95, afgerond 35 gulden. Dat is in totaal 310:34x35= 319 gulden.

De pil is gratis (ja, voor mannen wordt die ook vergoed). Wat kies je dan.
ik wil niet zeiken ofzo, ik vraag me alleen af waarom het altijd maar automatisch van het meisje af moet komen. Zit dat in onze cultuur, of zijn jongens gewoon te schijterig om aan de pil te gaan?

En ik heb nu geen pil meer, maar implanon. Dat blijft 3 jaar zitten. Ik heb daarvoor gekozen omdat mijn vriend niet aan de pil wou, ok, dat accepteer ik dan. Dat hij dat niet wilt. En die buien van mij moet ie er dan maar bij nemen.
ik vraag me het alleen af, dus ga me nou niet afschrijven als zeikwijf, want dat ben ik niet.
en nou eerst ff lezen voordat je gaat replyen!!!
Oud 08-09-2002, 14:51
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
sterilisatie? lijkt me best veilig
best veilig?? de kans dat je daardoor onvruchtbaar wordt is toch aardig groot!
Oud 08-09-2002, 14:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
Zit dat in onze cultuur, of zijn jongens gewoon te schijterig om aan de pil te gaan?
Wat dacht je ervan dat de pil voor de man nog steeds in de test fase zit ?

-Desecrator
Oud 08-09-2002, 15:30
kastdeur
kastdeur is offline
er is nu eenmaal geen mannenpil, dus je zult het moeten doen met wat er is. of je neemt een andere pil, of je stopt met de pil en gaat weer met condoom vrijen, of je gebruikt een andere manier van anticonceptie.

met andere woorden: zeik niet zo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:43
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
McMotion schreef:

best veilig?? de kans dat je daardoor onvruchtbaar wordt is toch aardig groot!
daardoor is't juist zo veilig.....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:50
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
. Dat is in totaal 310:34x35= 319 gulden.

dat valt hard mee voor 13 maanden (ruim 'n jaar) safesex.....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten