![]() |
|
Verwijderd
|
ik gebruik de pil voor mezelf ik heb t gekregen omdat ik last van menstruatie enz. heb, dat t ook beschermt tegen zwangerschap is alleen maar mooi meegenomen
ik heb ook alleen maar gehoord dat ze die al uitgevonden hadden en niet de bijwerkingen enz. van wisten sterker nog ik zou niet eens weten of ze die zomaar voorschrijven bij de huisarts. Maar zo als t nu is vind ik t ook wel best |
![]() |
|
![]() |
Ben het er niet mee eens hoor..
Het moet helemaal niet 'altijd' van de meisjes afkomen, jongens hebben condooms... Pil is toch voor je eigen gemak (niet meer dat gekloot met condooms ofzo) als je dat niet wil, kap je toch? Neem je een spiraaltje ofzo, of je gebruikt nog steeds condooms... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik zou ze nemen als ik er zeker van zou zijn dat ze werken en niet schadelijk zijn.
Je zeurt eigenlijk maar een beetje vind ik. De pil is in de eerste 2/3 maanden nooit echt fantastisch. Daarna heb je de goede pil te pakken en dan gaat het beter.
||
Citaat:
(heb ik me laten vertellen)
|||
Citaat:
Citaat:
en voor mystery: als jij zulke erge stemmingswisselingen krijgt door de pil, zou je kunnen overwegen om een andere pil te nemen. je kan gewoon naar de huisarts gaan en uitleggen wat het probleem is, hij/zij kan je dan adviseren welke pil je dan moet nemen. |
![]() |
|
Ik heb echt wel medelijden met meisjes hoor! Zelfs over kleine dingen , neem bijv dat jullie eiglijk allemaal wel scheren , dat jeukt neem ik aan dus ik scheer me ook
![]() al shet mogelijk was , zou ik ook aan de pil hoor ![]() Heb iig altijd condooms ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
1) óf je vertrouwt het condoom niet 100% en slikt de pil
2) óf je hebt een zware menstruatie, en neemt de beschermende functie van de pil op de koop toe 3) óf je neukt de verkeerde gast die zn verantwoordelijkheid niet kent either way: double dutch blijft het veiligst ![]()
||
Citaat:
prikpil is 99,7 procent (cijfer ergens in bovenstaande link) betrouwbaar. pil is tussen de 99,5 en 99,9 procent betrouwbaar (cijfer: http://www.sexwoordenboek.nl/pil_betrouwbaarheid.html )
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er staat echter niets over in die pdf, en de rutgers stichting heeft geen belangen bij de verkoop van de prikpil dus ik ga ervan uit dat ze wel juiste informatie geven.
|
kijk, het is bijna altijd wel zo dat vrouwen op lange duur de anticonceptie regelen. je blijft meestal niet je hele relatie condooms gebruiken. die dingen zijn hartstikke duur, en nog irritant ook. Ik heb persoonlijk erg veel last van de pil. Ik heb er twee gehad, en van allebei kreeg ik echt van die emotionele stoorbuien... heeeeeeeeeeeeel irritant. nou heb ik implanon. is wel handig, want je kan het niet vergeten, en ik heb een stuk minder last van buikpijn, maar nog steeds last van dat emotionele gedoe... en ik haaaat dat echt dat ik ineens in een hele normale discussie in janken uit kan barsten. dat ik zeg maar lichamelijk wel huil, maar geestelijk niet...
maar er is nu een pil voor mannen... en ik ken niet een man die het zou willen. ik heb het aan me vriend voorgesteld, maar hij zou zich voor lul voelen staan tegenover z'n vrienden als ie aan de pil zou gaan... ![]()
||
Citaat:
(grapje, rustig, niet slaan)
||
Citaat:
![]() wat een gezeik, komop hee je doet echt net alsof je hier word gedwongen door jongens om de pil te slikken, als je dat niet wil doen doe 't dan lekker niet maar hou echt op met dit soort vage gekanker, je weet donders goed dat jongens best wel voor anticonceptie zorgen in de vorm van condooms en als je dat niet bevalt dan doe lekker niet meer aan veilige sex of nog beter doe gewoon helemaal niet meer aan sex. niet zwaar sagerijnige ontopic: ja dat zou ik wel doen ja, en als het zoals in jou geval vervelende bijeffecten zou veroorzaken zou ik niet mn vriendin de schuld ervan geven maar overgaan op iets waar beide minder last van zouden hebben.
||
Citaat:
dan gaat mijn vriend maar aan de pil.. NIET IK.. Of we wisselen het om na de aantal jaren ![]()
|
Verwijderd
|
Mag ik je eraan helpen herinneren dat je ZELF ervoor keist dat je de pil neemt?
Je zit wel moeilijk te doen over vanalles en nog wat, maar je neemt het zelf vrijwillig, dus beetje tegenstrijdig.. En een man neemt dat niet omdat het bij een man schadelijk kan zijn, en het word niet vergoed... |
![]() |
|
![]() |
Er zijn ook nog mensen die het double dutch doen (mede omdat ik vindt dat ik ook verantwoordelijk ben) maar als er een goede pil zou zijn voor de man die ook betrouwbaar is en niet al te veel bijwerkingen heeft dan zou ik die wel slikken. En tot die tijd maar aan het condoom ;-|
|
Ten 1e is het niet altijd zow dat een vrouw voor de bescherming moet zorgen, want oke alle anti conceptie middelen moeten verder door een vrouw gebruikt worden, maar je hebt oowk nog een condoom... en die komt toch wel zo'n beetje het vaakst voor!
En 9 vd 10 x zorgt een jongen oowk voor het condoom! En verder neem ik zelf liever de pil in als mijn vriend (die ik op dit moment niet heb) maar bij mij werkt het goed op de menstruatie, en IK wordt zwanger als er iets mis gaat, dus IK wil dat oowk liever in de hand hebben...kijk je kan een klungel van een vriend hebben die hem altidj vergeet in te nemen ofzow, maar dan ben IK daarna zwanger dus tsja. Of welke andere reden dan oowk, ik wil het dus gewoon zelf in de hand hebben. En voor de topicopstartster... je hebt echt heel veel verschillende pillen en ik heb er oowk tig geslikt maar er is er vast wel 1 waarbij jij niet veel bijwerkingen hebt hoor. Trouwens een pil voor de mannen vidn ik wel een uitkomst als je al voor een lange tidj bij elkaar bent en je ongesteldheid is regelmatig en bla bla, maar het gaat toch om een soort van vertrouwen en je moet je vriend goed kennen voordat je dat pillen werk aan hem over kunt laten.
|
![]() |
Is het ook niet zo dat meisjes de pil "krijgen" van thuis?
Excuse me, maar mijn oudjes moeten mij nog steeds de eerste condooms geven zenne. Ik heb ze tot nu toe braafjes zelf kunnen betalen. En als gij nu ni aan de pil wilt, gaat je vriendje je heus niet zomaar zwanger maken zenne (oftewel ist ne lul) Het feit dat je aan de pil bent is hoogstwaarschijnlkijk omdat jijzelf de sex dan ook aangenmer vind. Dusja, voor je klaagt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Bel jij elke avond je vriendin op om d'r te herinneren aan de pil?
|
MENSEN!! KAP NOU MET DAT GELUL OVER DIE CONDOOMS!!!
Laat ik het even makkelijk voor jullie uitleggen: ik heb nou 16 maanden een vriend, en we gaan nu 13 maanden met elkaar naar bed. Laten we zeggen dat we het gemiddeld 5 keer per week doen: 56x5= 280 en dan tellen we er nog 30 bij op voor die die scheuren en voor de keren dat we het vaker doen. das 310 een pakje van 34 condooms kost (in guldens) 24,95, afgerond 35 gulden. Dat is in totaal 310:34x35= 319 gulden. De pil is gratis (ja, voor mannen wordt die ook vergoed). Wat kies je dan. ik wil niet zeiken ofzo, ik vraag me alleen af waarom het altijd maar automatisch van het meisje af moet komen. Zit dat in onze cultuur, of zijn jongens gewoon te schijterig om aan de pil te gaan? En ik heb nu geen pil meer, maar implanon. Dat blijft 3 jaar zitten. Ik heb daarvoor gekozen omdat mijn vriend niet aan de pil wou, ok, dat accepteer ik dan. Dat hij dat niet wilt. En die buien van mij moet ie er dan maar bij nemen. ik vraag me het alleen af, dus ga me nou niet afschrijven als zeikwijf, want dat ben ik niet. en nou eerst ff lezen voordat je gaat replyen!!!
||
Citaat:
-Desecrator
|
|