Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2006, 08:12
saartje19
saartje19 is offline
Lange Frans niet welkom op Bevrijdingspop Haarlem
HAARLEM - Het rapduo Lange Frans en Baas B is niet welkom op Bevrijdingspop Haarlem. De organisatie heeft het optreden afgezegd naar aanleiding van een vechtpartij waarbij Lange Frans vrijdag betrokken was. De rapper mishandelde tijdens een optreden een jongen uit het publiek die een ijsblokje naar zijn hoofd zou hebben gegooid.

Gister was op RTL Boulevard de jongen te zien die geslagen was door Lange Frans en deze jongen zei dat hij helemaal niet diegene was die het ijsklontje had gegooit!

Wat vind jij dat er nu met Lange Frans moet gebeuren???
Oud 29-03-2006, 08:15
Verwijderd
ophef om niets
Oud 29-03-2006, 08:43
lawallan
lawallan is offline
mishandelde nog wel! het is natuurlijk stom dat hij het deed, maar er word wel erg veel ophef over gemaakt. Als het een willekeurige onbekende zanger was had dit nooit de krant gehaald.

Verder voorspel ik dat iemand ''tiswah'' gaat zeggen.
Oud 29-03-2006, 08:51
Verwijderd
Die iemand zal ik dan wel zijn : tiswah.
Also, gegooid is met een d.
Lange Frans is een vrij achterlijke naam
Lange Frans moet op zijn vingertjes getikt worden en heropgevoed worden
Lange Frans
Lange Frans
Lange Frans
Oud 29-03-2006, 08:57
Hulk
Hulk is offline
ik geef hem groot gelijk. dat ijsblokje gooien is zinloos geweld, kan nog knap hard aankomen.
zijn reactie was natuurlijk wel DOM hij had kunnen weten wat er van zou komen.

voor het filmpje kijk hier:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/6...97c/index.html
Oud 29-03-2006, 09:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Haha, wat een suffe lul.
Oud 29-03-2006, 09:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hulk schreef op 29-03-2006 @ 09:57 :
ik geef hem groot gelijk. dat ijsblokje gooien is zinloos geweld, kan nog knap hard aankomen.
Ja hoor, rot toch op. Als artiest kan je gewoon verwachten dat er iemand drank of kleine spulletjes naar je gooit. Daar moet je gewoon imuun voor zijn. Je kan als bekende Hollander toch niet iemand voor zoiets kleins op zijn bek gaan slaan.
En bovendien maak je jezelf wel erg ongeloofwaardig, als je eerder een hit scoorde door te zingen over zinloos geweld..
Oud 29-03-2006, 09:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Giel Beelen bedankt voor Bevrijdingspop

3FM-jock Giel Beelen, sinds een aantal jaar vaste presentator van Bevrijdingspop in Haarlem, zal dit jaar niet presenteren tijdens het festival. Omdat zijn vriend Lange Frans niet welkom is op Bevrijdingspop, naar aanleiding van het ijsklontjesincident, heeft ook Beelen bedankt voor de eer.

De dj liet dat de voorzitter van het festival vanochtend, live in zijn radioprogramma op 3FM, weten. Volgens de dj heeft Lange Frans zijn excuses gemaakt, en zou het daarmee klaar moeten zijn. De organisatie in Haarlem vindt echter dat de rapper geen goede ambassadeur voor de vrijheid meer kan zijn na de affaire.

Wat het ijsklontjesincident betreft. De 18-jarige Boy Tanahatoe uit Amersfoort liet gisteren in RTL Boulevard weten helemaal geen ijsblokje te hebben gegooid: ''Ik zag een ijsblokje langs vliegen. Vervolgens vloog de rapper gewoon mij aan.'' De volgende dag had Boy hoofdpijn en een bult, zo vertelde de scholier. Tanahatoe heeft aangifte gedaan tegen de rapper. Lange Frans op zijn beurt heeft laten weten aangifte te zullen doen tegen Tanahatoe, die hij beschouwt als de dader van het gooien van een levensgevaarlijk ''ik had wel blind kunnen zijn'' ijsblokje.

bron
Oud 29-03-2006, 09:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Katje schreef op 29-03-2006 @ 09:51 :

Lange Frans is een vrij achterlijke naam
Lange Frans moet op zijn vingertjes getikt worden en heropgevoed worden
Je kan je als rapper moeilijk katje noemen oid.
Oud 29-03-2006, 09:38
Verwijderd
Als Boy je voornaam is verdien je wel een beuk
Oud 29-03-2006, 09:46
Verwijderd
Iemand die de tekst 'ga je mee naar Diemen-Zuid, want je ziet er lekker uit' op zijn geweten heeft, mag nergens meer over klagen.
Oud 29-03-2006, 09:50
Verwijderd
Lange Frans Lange Frans
Doorboor je schedel met een lans

Slotje?
Oud 29-03-2006, 09:55
saartje19
saartje19 is offline
nee, waarom??
Oud 29-03-2006, 09:57
Verwijderd
Dit is zoiets waar je nooit uitkomt. Die knul heeft dat ijsblokje wel of niet gegooid, de ware gang van zaken achterhaal je nooit, maar wat wel zeker is, is dat Lange Frans er meteen op los geramd heeft. Daarvoor moet-ie gepakt worden. Vind ik zeer onprofessioneel.
Oud 29-03-2006, 09:58
Verwijderd
kuttopic, kut lange frans. al die ophef over een paar beuken komt mijn strot uit.
Oud 29-03-2006, 10:01
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 29-03-2006 @ 10:58 :
kuttopic, kut lange frans. al die ophef over een paar beuken komt mijn strot uit.
ja dat moet idd gewoon kunnen, iemand op zn bek slaan als je daar zin in hebt
Oud 29-03-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 29-03-2006 @ 11:01 :
ja dat moet idd gewoon kunnen, iemand op zn bek slaan als je daar zin in hebt
Nee dat bedoel ik niet, maar lange frans heeft een "doetjes" imago en dat is een van de redenen dat nederland nu zo "geschokt" reageert.
Er worden dagelijks mensen het ziekenhuis in gerost en daar hoor je niets over.
Oud 29-03-2006, 10:06
saartje19
saartje19 is offline
Het gaat erom dat ie eerst zingt over zinloos geweld en dat je al in elkaar geslagen wordt om niks en dan doet hij het zelf. Dan moet je er ook geen liedje over maken vind ik!!! En als je dan al iemand wil slaan, pak dan ook wel de goede!!
Oud 29-03-2006, 10:08
Verwijderd
ik geloof dat de artistieke integriteit van frans en baas b al lang en breed met de noorderzon was vertrokken....

van fok:
"Nou who cares eigenlijk m.b.t. die Beelen en LF.
Overigens wat een gezeik in dit land ....... we hollen van
het ene nitwitterige gedoe naar het andere.
Een groot dorp dit land"

dus....
Oud 29-03-2006, 10:09
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 29-03-2006 @ 11:03 :
Nee dat bedoel ik niet, maar lange frans heeft een "doetjes" imago en dat is een van de redenen dat nederland nu zo "geschokt" reageert.
Er worden dagelijks mensen het ziekenhuis in gerost en daar hoor je niets over.
Het is hypocrisie ten top, nummers maken over zinloos geweld en er dan zelf op los slaan alsof je een boer op een zomerfeest bent. Het zou niet moeten zijn dat dat voor een 'BN'er' meer onacceptabel wordt gevonden dan voor jan van de overkant, maar what are you gonna do. Mensen die anderen op hun bek slaan zijn wmb sowieso tuig.
Oud 29-03-2006, 10:10
Verwijderd
Dit 'schandaal' lijkt me niet bevordelijk voor de carrière van onze gangstervrienden.
Oud 29-03-2006, 10:12
Verwijderd
boo fucking hoo, waar maken jullie je in godsnaam druk over?
Oud 29-03-2006, 10:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou ja goed, het is wel de meest hypocriete actie van 2006.

Verder: Tiswah.
Oud 29-03-2006, 10:36
Verwijderd
Tiswah²
Oud 29-03-2006, 10:58
Hulk
Hulk is offline
jullie moeten trouwens weten dat dit geen zinloos geweld is. zinloos geweld is als hij zomaar voor de kick het publiek in sprong om iemand een paar klappen te geven.
als iemand eerst een baksteen of ijsklontje of wat dan ook naar je kop gooit, als hij je uitscheldt voor kankerlijer of wat dan ook. dan is het al geen zinloos geweld meer maar heeft die gast het gewoon uitgelokt.
Oud 29-03-2006, 10:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2006 @ 10:46 :
Iemand die de tekst 'ga je mee naar Diemen-Zuid, want je ziet er lekker uit' op zijn geweten heeft, mag nergens meer over klagen.
Haha, je zou de soepele freestyle moeten horen die hij uit z'n mouw schudde voordat hij bekogeld werd.

Maar, hoe minder mensen worden blootgesteld aan prutsers als Lange Frans, hoe beter. Hij wordt ook alleen maar uitgenodigd in al die praatprogramma's zodat de makers hun politiek correcte waardering voor culturele diversiteit kunnen tonen.
Oud 29-03-2006, 11:04
Levitating Nun
Teh dramaa!!
Oud 29-03-2006, 11:06
Verwijderd
Ja, ik zou er ook op los gebeukt hebben. Sorry hoor.

En verder vind ik het jammer dat hij hierdoor niet meer mag optreden tijdens de Bevrijdsingspop in Haarlem.
Oud 29-03-2006, 11:10
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 29-03-2006 @ 11:58 :
jullie moeten trouwens weten dat dit geen zinloos geweld is. zinloos geweld is als hij zomaar voor de kick het publiek in sprong om iemand een paar klappen te geven.
als iemand eerst een baksteen of ijsklontje of wat dan ook naar je kop gooit, als hij je uitscheldt voor kankerlijer of wat dan ook. dan is het al geen zinloos geweld meer maar heeft die gast het gewoon uitgelokt.
Geweld is altijd zinloos, of wilde je het soms zinvol noemen? Je bereikt er namelijk niks mee hoor, al helemaal niet als je de verkeerde een klap geeft. Lange Frans is echt een loser, maar dat was hij hiervoor ook al!!!
Oud 29-03-2006, 11:11
Verwijderd
Zinloos geweld - Lange Frans ft. Baas B en Ninthe.

Jammer dat dit ook ten koste gaat van Bart.
Oud 29-03-2006, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:06 :

En verder vind ik het jammer dat hij hierdoor niet meer mag optreden tijdens de Bevrijdsingspop in Haarlem.
Sinds wanneer sta jij achter theo aanhangers?
Oud 29-03-2006, 11:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nou, ik zou zeggen dat zinloos geweld een nogal subjectief begrip is. Persoonlijk keur ik elke vorm van geweld tenzij het als verdediging gebruikt wordt. Aan de andere kant kon je die freestyle ook als uitlokking zien. ^_^
Oud 29-03-2006, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:11 :
Zinloos geweld - Lange Frans ft. Baas B en Ninthe.

Jammer dat dit ook ten koste gaat van Bart.
Ach, we weten allang hoe bart tegenover zinloos geweld staat sinds kimo he
Oud 29-03-2006, 11:13
Verwijderd
Zij staan voor de vrijheid van meningsuiting.
Oud 29-03-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-03-2006 @ 12:12 :
Ach, we weten allang hoe bart tegenover zinloos geweld staat sinds kimo he
Kimo is bad.
Oud 29-03-2006, 11:14
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:06 :
Dan heb je best weinig zelfbeheersing.
een ijsklontje hè. Geen hamer.
Oud 29-03-2006, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:13 :
Zij staan voor de vrijheid van meningsuiting.
Dat mensen als lange frans en baas b mogen bestaan in inderdaad een teken dat wij daarin veels tever zijn doorgeschoten
Oud 29-03-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-03-2006 @ 12:14 :
Dan heb je best weinig zelfbeheersing.
een ijsklontje hè. Geen hamer.
Kan pijnlijk aan komen hoor!
Oud 29-03-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-03-2006 @ 12:15 :
Dat mensen als lange frans en baas b mogen bestaan in inderdaad een teken dat wij daarin veels tever zijn doorgeschoten
Kom kom, niet zo negatief.
Oud 29-03-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
(...) als hij je uitscheldt voor kankerlijer of wat dan ook. dan is het al geen zinloos geweld meer maar heeft die gast het gewoon uitgelokt.
Ja, erop rammen als iemand je uitscheldt is inderdaad geweldig.
Oud 29-03-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:19 :
Kom kom, niet zo negatief.
Sorry Maar ik kan die figuren niet uitstaan, altijd en overal de brave borst uithangen, bah

Kimo en negativ bij jensen gisteren waren toch stukken aardiger
Oud 29-03-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-03-2006 @ 12:27 :
Sorry Maar ik kan die figuren niet uitstaan, altijd en overal de brave borst uithangen, bah

Kimo en negativ bij jensen gisteren waren toch stukken aardiger
Kimo is een sukkel, hij pakt mensen persoonlijk aan in zijn raps. Best laag.
Oud 29-03-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:31 :
Kimo is een sukkel, hij pakt mensen persoonlijk aan in zijn raps. Best laag.
Nee, dat hoort zo
Oud 29-03-2006, 13:13
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2006 @ 12:23 :
Ja, erop rammen als iemand je uitscheldt is inderdaad geweldig.
dat zeg ik niet... ik zeg alleen dat het dan niet onder de noemer zinloos geweld valt. dat betekent dus niet dat het zinvol is, maar wel dat als die jongen dat ijsklontje niet had gegooid, ook geen klappen had gehad.
Oud 29-03-2006, 13:20
saartje19
saartje19 is offline
En als die jongen dat ijsklontje nou helemaal niet heeft gegooid, zoals hij zelf zegt??
Oud 29-03-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 29-03-2006 @ 14:20 :
En als die jongen dat ijsklontje nou helemaal niet heeft gegooid, zoals hij zelf zegt??
Dan boeit het hele verhaal nog steeds geen fuck.
Oud 29-03-2006, 13:50
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2006 @ 14:33 :
Dan boeit het hele verhaal nog steeds geen fuck.
Ik had het ook niet tegen jou!!
Oud 29-03-2006, 14:00
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 29-03-2006 @ 14:50 :
Ik had het ook niet tegen jou!!
Dit is een forum, dus heb je het tegen iedereen. Als je iets tegen één persoon wil zeggen stuur je maar een PM.
Oud 29-03-2006, 14:03
Verwijderd
Als hij zich zo bedreigd voelde door dat ijsblokje, dan had ie kunnen vragen of de beveiligingsmensen, die er vast wel waren, de betreffende jongen eruit wilden zetten. Nu heeft ie laten zien dat ie zelf snel agressief wordt, terwijl er ook wel een andere oplossing was geweest. En op die manier kun je niet meer geloofwaardig tegen zinloos geweld zijn.
Ik vind 'm een sukkel, maarja dat vond ik sowieso al.
Oud 29-03-2006, 14:18
Boebsie
Boebsie is offline
Ik denk dat Lange Frans een kansje zag om zijn imago juist te vergroten. Want rappers zijn immers bad kuch... vooral als je uit de gevaarlijke ghetto's van boeren Nederland komt.

Waarschijnlijk gaat het om een mannetje van 1.60 fragiel als een graspriet, want als het om een wat bredere gozer ging was ie niet zo snel erop afgesprongen daar ben ik van overtuigd.

Het grappigst vind ik die baas B als ie stoer probeert te kijken in ze clips.... . Met die rooie gepoederde wangen en wazige droopy look.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten