![]() |
|
V For Vendetta
![]() Ver in de toekomst, is Engeland een totalitaire staat geworden. De jonge Evey (Natalie Portman) wordt van de dood gered door een gemaskerde man (Hugo Weaving), die bekend staat als V. Deze charismatische maar levensgevaarlijke meester in list en bedrog is zeer bekwaam in de vechtkunst. Hij ontketent een revolutie als hij twee historische monumenten in Londen opblaast en de door de regering gecontroleerde mediazenders overneemt. V roept de burgers op in opstand te komen tegen de tirannie en de onderdrukking van dit schrikbewind. Als Evey de waarheid achterhaalt over V's mysterieuze achtergrond, komt ze ook meer te weten over haar eigen verleden. Zo wordt ze zijn onverwachte bondgenoot in de strijd tegen de corruptie en voor de vrijheid. 'V for Vendetta' is gebaseerd op het gelijknamige stripverhaal van schrijver Alan Moore en illustrator David Lloyd, die in 1988 als tiendelige reeks werd uitgebracht door DC Comics. De gebroeders Andy en Larry Wachowski, bedenkers en regisseurs van de Matrix-trilogie, bewerkten de strip tot een filmscript. Hun voormalig assistent-regisseur James McTiegue levert met 'V for Vendetta' zijn regiedebuut af. Hoofdrollen zijn voor de Australische acteur Hugo Weaving ('The Matrix', 'Lord of the Rings') en Natalie Portman ('Star Wars', 'Closer'). Regisseur: James McTeigue. Release-datum: Donderdag 30 maart 2006. Filmduur: 132 minuten. Trailer: klik hier! Officiële website: http://vforvendetta.warnerbros.com .
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Viel beetje tegen, niet slecht maar had er een stuk meer van verwacht. De acteurs acteren wel lekker, maar de plot is iets te idealistisch in beeld gebracht en laat te wensen over. Verder ben ik wel blij met de 16+ rating. Was even bang dat de Wachovski's alleen nogmaar 12+ gingen maken om meer omzet te kunnen genereren. |
![]() |
||
Ik ben vandaag in Maastricht om 16:00 uur naar de film wezen kijken. Aangezien de film was gemaakt door de makers van "The Matrix" trilogie, had ik gedacht dat deze film ook even vol met actie en special effects zou zitten, maar dat viel reuze mee. De achtergrond waarin de film zich afspeelt is heel actueel, en de makers brengen die boodschap (vrijheid, afwerping van het juk van dicatoriale regimes) ook op een ietwat poëtische manier.
![]() De film is alleszins een platvloerse actiefilm; eerder een film waarbij je je hersens wat moet gebruiken. Daarom zullen veel mensen die zich vooral vermaken met platte actie deze film wel wat minder vinden, denk ik. Gewoon omdat het niet de typische actiefilm is, maar juist een buitenbeentje in dit genre. ![]() Hugo Weaving's personage kwam door zijn masker steeds wat komisch op me over; het viel me daardoor wel moeilijk om hem 100% serieus te nemen en me helemaal in te leven in zijn gevoelens. (Afgezien van een moderne Edmond Dantes uit "De Graaf van Monte Cristo", deed hij me ook wel een beetje denken aan het Spook van de Opera, en dat heeft weer iets elegants.) Hetzelfde geldt voor John Hurt's personage Adam Sutler (hmm, die naam lijkt heel erg op de naam van een berucht historisch persoon - rara, wie zou dat zijn? ![]() Degene die nog het beste acteerde in de film, was Natalie Portman (dat korte koppie vind ik verschrikkelijk sexy! ![]() ![]()
Spoiler
Voor de rest had men de verstandhouding tussen V en Evey wat beter kunnen opbouwen. Het ging mij van vooral Evey's kant wat te zeer van blind vertrouwen (iemand die in de maatschappij leeft zoals zij, is gewoonlijk een stuk wantrouwender), en bij een harde als V was hij wel erg snel ontdooid wat Evey betreft. Al met al een goede film - van mij krijgt hij een 7,5. ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Z'n rol in The Interview was overigens z'n beste.
Maar dat alles terzijde, ik ga de film waarschijnlijk volgende week zien.
||
Citaat:
Ik vond het een goede film,4 sterren. Was blij dat ze trouwens het gezicht van hem niet lieten zien, dat had zón cliche geweest
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vond het trouwens wel jammer dat ze niet wat meer lieten zien hoe verschikkelijk die samenleving was. Van echte onderdrukking bleek vrij weinig, afgezien van wat gedoe met Gordon en dat meisje dat doodgeschoten wordt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jammer dat de ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe kwam je op je gebruikersnaam? Superphris | 50 | 12-02-2013 07:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Levensbeschouwing] Hoort elke overtuiging respect te krijgen? Verwijderd | 149 | 16-07-2011 12:58 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Interessant persoon Londen Abzg | 13 | 16-04-2010 04:49 | |
Muziek |
Zoek je een nummer? Craig Rogen | 501 | 27-09-2008 17:23 | |
Films, TV & Radio |
Filmtips! Methuselah | 41 | 03-07-2007 10:12 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan: Back To Basic Dinalfos | 499 | 15-12-2006 12:24 |