Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 23:33
Severus
Severus is offline
V For Vendetta

Ver in de toekomst, is Engeland een totalitaire staat geworden. De jonge Evey (Natalie Portman) wordt van de dood gered door een gemaskerde man (Hugo Weaving), die bekend staat als V. Deze charismatische maar levensgevaarlijke meester in list en bedrog is zeer bekwaam in de vechtkunst. Hij ontketent een revolutie als hij twee historische monumenten in Londen opblaast en de door de regering gecontroleerde mediazenders overneemt. V roept de burgers op in opstand te komen tegen de tirannie en de onderdrukking van dit schrikbewind. Als Evey de waarheid achterhaalt over V's mysterieuze achtergrond, komt ze ook meer te weten over haar eigen verleden. Zo wordt ze zijn onverwachte bondgenoot in de strijd tegen de corruptie en voor de vrijheid.

'V for Vendetta' is gebaseerd op het gelijknamige stripverhaal van schrijver Alan Moore en illustrator David Lloyd, die in 1988 als tiendelige reeks werd uitgebracht door DC Comics. De gebroeders Andy en Larry Wachowski, bedenkers en regisseurs van de Matrix-trilogie, bewerkten de strip tot een filmscript. Hun voormalig assistent-regisseur James McTiegue levert met 'V for Vendetta' zijn regiedebuut af. Hoofdrollen zijn voor de Australische acteur Hugo Weaving ('The Matrix', 'Lord of the Rings') en Natalie Portman ('Star Wars', 'Closer').

Regisseur: James McTeigue.

Release-datum: Donderdag 30 maart 2006.

Filmduur: 132 minuten.

Trailer: klik hier!

Officiële website: http://vforvendetta.warnerbros.com .
Oud 28-03-2006, 23:34
Suey
Suey is offline
Lijkt me wel tof.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 23:35
Carn
Carn is offline
ik ken alleen de comics, maar van wat ik over de film gelezen heb is het toch zeer aardig!
Oud 28-03-2006, 23:38
Severus
Severus is offline
Ik heb de trailer voor deze film een hele tijd terug in de bioscoop gezien, maar dat was meteen wel de allereerste keer dat ik met V in aanraking kwam. Ik had nog nooit gehoord van de strips (en heb ze dus ook nooit gelezen), maar de film lijkt me wel cool en ook wat poëtisch. Ik laat me dit weekend in ieder geval verrassen.
Oud 29-03-2006, 00:28
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
trailer beloofde idd veel goeds, dus ik zal volgende week wel zien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 07:37
Uice
Uice is offline

Mooiste posters sinds jaren.
Oud 29-03-2006, 08:33
DanielC
DanielC is offline
Ik kan niet wachten om 'm te gaan kieken!
Oud 29-03-2006, 17:10
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Suey schreef op 29-03-2006 @ 00:34 :
Lijkt me wel tof.
en natalie portman
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:28
Severus
Severus is offline
Citaat:
.Pure schreef op 29-03-2006 @ 18:10 :
en natalie portman
Ik vond haar heel goed in "Léon."
Oud 29-03-2006, 17:31
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Hmm maybe vanavond maar eens heen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:33
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 29-03-2006 @ 18:31 :
Hmm maybe vanavond maar eens heen
De film komt morgen pas uit.
Oud 29-03-2006, 17:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-03-2006 @ 08:37 :
[afbeelding]

[afbeelding]

Mooiste posters sinds jaren.
Meh. Ik vind ze tegenvallen.
Oud 29-03-2006, 17:46
DanielC
DanielC is offline
Die eerste poster is erg mooi, de tweede is wat minder, maar nog steeds wel goed te doen. Maargoed, dat ben ik natuurlijk.
Oud 30-03-2006, 00:12
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Severus schreef op 29-03-2006 @ 18:33 :
De film komt morgen pas uit.
Ik kom er toch echt net van terug, Pathe Arena Imax.
Viel beetje tegen, niet slecht maar had er een stuk meer van verwacht. De acteurs acteren wel lekker, maar de plot is iets te idealistisch in beeld gebracht en laat te wensen over. Verder ben ik wel blij met de 16+ rating. Was even bang dat de Wachovski's alleen nogmaar 12+ gingen maken om meer omzet te kunnen genereren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 01:32
Welgemeend
Welgemeend is offline
Mooie posters, de film lijkt me wel aardig, en Natalie Portman is altijd aangenaam.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 09:05
herz
herz is offline
De film is volledig afgekraakt in de NHD.

Maar NHD is een kutkrant dus ik ga hem alsnog wel zien.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 09:18
Jolt
Jolt is offline
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

8,1
Oud 31-03-2006, 10:59
A Narrator
A Narrator is offline
Deze film lijkt me wel goed. Heel actueel ook nog, het lijkt me meer dan de gemiddelde superhelden film.

De naam van de dictator is Sutler, komt me best wel bekend voor. De posters zijn ook fantastisch echt dat jaren dertig propaganda sfeertje.
Oud 31-03-2006, 11:19
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Lijkt me ook wel een coole film...

en ja Natalie Portman is natuurlijk onweerstaanbaar....
Met of zonder haar....
Oud 31-03-2006, 13:02
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd, maar ik vrees dat dit interessante gegeven een beetje ondergenseeuwd gaat worden door platvloerse actie.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 18:03
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik ga er morgen heen. Het lijkt me wel een goede film, vooral nu ik de trailer heb gezien!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:45
Severus
Severus is offline
Ik ben vandaag in Maastricht om 16:00 uur naar de film wezen kijken. Aangezien de film was gemaakt door de makers van "The Matrix" trilogie, had ik gedacht dat deze film ook even vol met actie en special effects zou zitten, maar dat viel reuze mee. De achtergrond waarin de film zich afspeelt is heel actueel, en de makers brengen die boodschap (vrijheid, afwerping van het juk van dicatoriale regimes) ook op een ietwat poëtische manier.

De film is alleszins een platvloerse actiefilm; eerder een film waarbij je je hersens wat moet gebruiken. Daarom zullen veel mensen die zich vooral vermaken met platte actie deze film wel wat minder vinden, denk ik. Gewoon omdat het niet de typische actiefilm is, maar juist een buitenbeentje in dit genre.

Hugo Weaving's personage kwam door zijn masker steeds wat komisch op me over; het viel me daardoor wel moeilijk om hem 100% serieus te nemen en me helemaal in te leven in zijn gevoelens. (Afgezien van een moderne Edmond Dantes uit "De Graaf van Monte Cristo", deed hij me ook wel een beetje denken aan het Spook van de Opera, en dat heeft weer iets elegants.) Hetzelfde geldt voor John Hurt's personage Adam Sutler (hmm, die naam lijkt heel erg op de naam van een berucht historisch persoon - rara, wie zou dat zijn? ); ik vond hem veelal irritant. Hij kwam helemaal niet angstaanjagend over ofzo; gewoon een irritant klein ventje met issues, eigenlijk.

Degene die nog het beste acteerde in de film, was Natalie Portman (dat korte koppie vind ik verschrikkelijk sexy! ). Met als goede tweede Stephen Rea, en als derde Stephen Fry.

Spoiler

Voor de rest had men de verstandhouding tussen V en Evey wat beter kunnen opbouwen. Het ging mij van vooral Evey's kant wat te zeer van blind vertrouwen (iemand die in de maatschappij leeft zoals zij, is gewoonlijk een stuk wantrouwender), en bij een harde als V was hij wel erg snel ontdooid wat Evey betreft.

Al met al een goede film - van mij krijgt hij een 7,5. Ik heb in ieder geval twee nieuwe, al dan niet zeer onconventionele 'ships erbij.

Citaat:
N00dles schreef op 31-03-2006 @ 14:02 :
Ik ben wel benieuwd, maar ik vrees dat dit interessante gegeven een beetje ondergenseeuwd gaat worden door platvloerse actie.
Dat valt reuze mee, hoor. De film heeft eerder een poëtische inslag die stemt tot nadenken. Met de actie valt het verrassend mee, hoor - deze film zou ik wel als redelijk low-pace bestempelen. Ik zou 'm toch maar eens zien als ik jou was.
Oud 31-03-2006, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 31-03-2006 @ 21:45 :
Dat valt reuze mee, hoor. De film heeft eerder een poëtische inslag die stemt tot nadenken. Met de actie valt het verrassend mee, hoor - deze film zou ik wel als redelijk low-pace bestempelen. Ik zou 'm toch maar eens zien als ik jou was.
Dat ga ik sowieso doen. Maarja, ik baseer mijn vooroordeel op The Matrix. Maar ik ben blij dat het volgens jou nog wel meevalt daarmee
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 21:07
Carn
Carn is offline
naar wat ik gelezen heb zit er zelfs relatief weinig actie in de film. De Wachowski's hebben het ook niet geregisseerd..mensen kijken daar n beetje overheen.
Oud 31-03-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 31-03-2006 @ 22:07 :
naar wat ik gelezen heb zit er zelfs relatief weinig actie in de film. De Wachowski's hebben het ook niet geregisseerd..mensen kijken daar n beetje overheen.
Nouja, ze hebben a) het screenplay geschreven en b) James McTeigue is assistent-regisseur van de Matrix-delen geweest, dus het is niet zo verwonderlijk als men denkt dat het wél vol actie zit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2006, 01:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-03-2006 @ 14:02 :
Daar zit je mooi fout, er zijn slechts een paar noemenswaardige actiescenes (een paar messenkunstjes en explosies) en er gaat veel meer aandacht naar dialoog en gepuzzel. Mooie film is het. Was ook aangenaam verrast Stephen Fry in een leuke rol aan te treffen.
Oud 02-04-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 02-04-2006 @ 02:53 :
Daar zit je mooi fout, er zijn slechts een paar noemenswaardige actiescenes (een paar messenkunstjes en explosies) en er gaat veel meer aandacht naar dialoog en gepuzzel. Mooie film is het. Was ook aangenaam verrast Stephen Fry in een leuke rol aan te treffen.
Okee, okee, I got the message. Kijk er iig wat positiever tegenaan nu.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:38
DanielC
DanielC is offline
Wat is er dan in hemelsnaam mis met the matrix, Noodles?
Oud 02-04-2006, 18:56
ZerO
ZerO is offline
Tja het idee achter de film is goed maar het is zo OVERDONE jammer
Oud 02-04-2006, 21:01
Verwijderd
ik ben er heen geweest, vond het wel een leuke film, maar snap niet dat ze niet onder zijn masker heeft gekeken
zou iedere gek doen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 21:18
Severus
Severus is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 02-04-2006 @ 22:01 :
ik ben er heen geweest, vond het wel een leuke film, maar snap niet dat ze niet onder zijn masker heeft gekeken
zou iedere gek doen.
Spoiler
Oud 02-04-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 02-04-2006 @ 22:18 :
Spoiler
ja goed, maar zo ben ik gewoon nieuwschierig
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 07:55
Igorrrai
Igorrrai is offline
Mooie film.
Oud 03-04-2006, 10:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 02-04-2006 @ 23:30 :
ja goed, maar zo ben ik gewoon nieuwschierig
Het lijkt me behoorlijk zwak als je zijn hoofd had gezien. Voegt niets toe, behalve een soort toegeven aan eventuele nieuwsgierigheid van de kijkers. De film zou er slechter van worden.
Oud 03-04-2006, 12:04
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
boeie vind ik..
Hoef dat gezicht niet te zien, want ik weet hoe het eruit ziet...
Hij heeft een zwarte zonnebril, een oortje in en hij zegt vaak 'Mr. Anderson!!!!'

Als je die niet kent, hij wordt ook vaak in een paarse jurk gezien, met puntoren en een tiara op zijn hoofd....
Oud 03-04-2006, 12:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Pffff, z'n rol als Sir John in Reckless Kelly overtreft alles.

Oud 03-04-2006, 13:59
Severus
Severus is offline
In "Priscilla, Queen of the Desert" was hij als drag queen anders ook wel lachen.

Oud 03-04-2006, 14:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Z'n rol in The Interview was overigens z'n beste.

Maar dat alles terzijde, ik ga de film waarschijnlijk volgende week zien.
Oud 03-04-2006, 14:25
Joostje
Joostje is offline
Te veel herhaling van plaatjes, geen karakterontwikkeling, onlogische verhaalstructuur. Voor de rest niet bijster inspirerend. Toch nog een zesje, ben in een goede bui.
Oud 03-04-2006, 14:41
Verwijderd
Ik ben fan van deze film! Heerlijke dialogen, leuk dat de actie eens niet is op DMX-muziek ofzo, maar klassiek Mooi verhaal, prachtig prachtig! Als hij uit komt op dvd zal ik hem ook zeker halen. Als het een sneak was geweest had hij zeker een 9 gekregen van me.

Maar ja, je moet er van houden denk ik. (zoals geldt voor alle films)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:07
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-04-2006 @ 15:25 :
Te veel herhaling van plaatjes, geen karakterontwikkeling, onlogische verhaalstructuur. Voor de rest niet bijster inspirerend. Toch nog een zesje, ben in een goede bui.
zeikerd.

Ik vond het een goede film,4 sterren. Was blij dat ze trouwens het gezicht van hem niet lieten zien, dat had zón cliche geweest
Oud 03-04-2006, 19:33
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-03-2006 @ 21:45 :
Hetzelfde geldt voor John Hurt's personage Adam Sutler (hmm, die naam lijkt heel erg op de naam van een berucht historisch persoon - rara, wie zou dat zijn? ); ik vond hem veelal irritant. Hij kwam helemaal niet angstaanjagend over ofzo; gewoon een irritant klein ventje met issues, eigenlijk.
Vrij realistisch, lijkt me.
Oud 03-04-2006, 19:35
Severus
Severus is offline
Citaat:
A Narrator schreef op 03-04-2006 @ 20:33 :
Vrij realistisch, lijkt me.
Ik zeg toch ook niet dat het niet realistisch is? Mag ik dan soms niet zeggen dat ik hem niet irritant vind ofzo?
Oud 03-04-2006, 20:15
Aurora
Aurora is offline
Ik heb deze film net gezien en ik vond hem echt steengoed

En oh mijn god, die stem van V kwam me al ontzettend bekend voor, vandaar dus! Hugo <3
Oud 03-04-2006, 23:35
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
kom net de bios uitrollen, was niet echt wat ik ervan verwacht had (wat ik dan verwacht had kan ik ook niet onder woorden brengen maar goed...) Ik krijg een beetje de kriebels van deze film, hij is absoluut niet realistisch te noemen, maar soms ook weer wel... ik weet t niet

ik ben oprecht confused

7
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 07:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 04-04-2006 @ 00:35 :
hij is absoluut niet realistisch te noemen, maar soms ook weer wel...
Het is dan ook science fiction.

Ik vond het trouwens wel jammer dat ze niet wat meer lieten zien hoe verschikkelijk die samenleving was. Van echte onderdrukking bleek vrij weinig, afgezien van wat gedoe met Gordon en dat meisje dat doodgeschoten wordt.
Oud 04-04-2006, 09:30
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 03-04-2006 @ 18:07 :
zeikerd.

Ik vond het een goede film,4 sterren. Was blij dat ze trouwens het gezicht van hem niet lieten zien, dat had zón cliche geweest
Hmm, maar goed ook. Anders zou iedereen ook de bios verlaten met de vraag: wat doet agent smith / elrond daar?
Oud 04-04-2006, 09:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-04-2006 @ 10:30 :
Hmm, maar goed ook. Anders zou iedereen ook de bios verlaten met de vraag: wat doet agent smith / elrond daar?
Ja, behalve mensen die geen complete nerds zijn.
Oud 04-04-2006, 16:09
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Severus schreef op 03-04-2006 @ 20:35 :
Ik zeg toch ook niet dat het niet realistisch is? Mag ik dan soms niet zeggen dat ik hem niet irritant vind ofzo?
Nee, zo was de niet bedoelt. Het was meer een 'als je kijkt naar degene op wie het karakter gebasseerd is' opmerking.
Jammer dat de zo'n slechte naam heeft op dit forum.

Oud 04-04-2006, 16:25
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-04-2006 @ 10:44 :
Ja, behalve mensen die geen complete nerds zijn.
Reageren

Regels voor berichten