Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 10:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-03-2006 @ 09:52 :
Jawel, je moet dan wel alsnog de pil van de dag ervoor innemen, ook al zou dat betekenen dat je er 2 tegelijk zou moeten slikken..
Ok, maar dit helpt niet zoals in de tweede week om weer 'veilig' te zijn.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-03-2006, 10:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-03-2006 @ 11:40 :
Ok, maar dit helpt niet zoals in de tweede week om weer 'veilig' te zijn.
Inderdaad^^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-03-2006, 13:53
nienke0202
nienke0202 is offline
hey.. ik kom waarschijnlijk met n cliché verhaaltje.. maar wil dus aan de pil zonder dat mn ouders het weten.. maar nu met het nieuwe zorgstelsel.. weet iemand of mn ouders het kunnen zien op de rekening / afschrift ofzoiets van de verzekeraar.. (avero-achmea)
Oud 27-03-2006, 15:22
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben zo'n 2 jaar aan de Mycrogynon geweest en nu sinds 1,5 jaar ongeveer aan de Diane vanwege puistjes.
Was altijd erg tevreden over de Mycrogynon, had geen last van bijwerkingen, alleen iets zwaardere borsten gekregen maar daar was ik alleen maar blij mee.

Sinds augustus vorig jaar ben ik aan het aankomen, ik heb niets qua eten en beweging veranderd dus ik verdenk de Diane.
Heb het er met de huisarts over gehad maar die vond het zeer onwaarschijnlijk na zo'n lange tijd.
Het vreemde is dus dat ik geen aanleg heb om dik te worden en altijd kon eten wat ik wilde.
Met leeftijd heeft het volgens hem niets te maken.

OK, volgenms de huisarts kan het dus niet aan de pil liggen maar je hebt altijd uitzonderingen, heeft iemand zoiets ooit meegemaakt met een pil?
Als dat zo is stop ik er per direkt mee want ik word er diep ongelukkig van...
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 27-03-2006, 22:12
Mysterons
Mysterons is offline
Ik heb afgelopen maand(en) 2 strips genomen, tijdens mn stopweek ben ik alweer op de 5e dag met mn nieuwe strip begonnen. Nu ben ik al weer een paar dagen met de pil bezig maar nog steeds ongesteld (al mn achtste dag), terwijl ik normaal altijd maar 3 dagen ongesteld ben (ook als ik de pil doorslik zoals nu..)
Is dit omdat ik te vroeg met de pil begonnen ben/hem doorgeslikt heb/mn lichaam in de war is??
Ik vind het heel vervelend omdat ik veel bloed verlies en er heel slap en lusteloos van word..
__________________
_love is gonna save us
Oud 28-03-2006, 06:20
Verwijderd
Citaat:
Mysterons schreef op 27-03-2006 @ 23:12 :
terwijl ik normaal altijd maar 3 dagen ongesteld ben (ook als ik de pil doorslik zoals nu..)
Je hebt hem nu toch niet doorgeslikt? Je bent tussendoor 5 dagen gestopt, dat is nog al een verschil...? Als je echt doorslikt hoor je helemaal niet ongesteld te worden?

Citaat:
Is dit omdat ik te vroeg met de pil begonnen ben/hem doorgeslikt heb/mn lichaam in de war is??
Kan.
Citaat:

Ik vind het heel vervelend omdat ik veel bloed verlies en er heel slap en lusteloos van word..
Zo heel veel bloed verlies je volgens mij niet als je ongesteld bent...? Het lijkt iid veel meer dan het in werkelijkheid is (maar een half theekopje oid, dacht ik).

Je zou kunnen kijken of het met een extra stopweek over gaat (alleen is de pil dan dus niet veilig) en anders even met je huisarts overleggen.

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 06:25.
Oud 28-03-2006, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-03-2006 @ 16:22 :
OK, volgenms de huisarts kan het dus niet aan de pil liggen maar je hebt altijd uitzonderingen, heeft iemand zoiets ooit meegemaakt met een pil?
Als dat zo is stop ik er per direkt mee want ik word er diep ongelukkig van...
Ik heb ook een tijd Diane geslikt (en daarvoor ook Microgynon ) en kwam op een gegeven moment ook aan (na dat ik na twee maanden stoppen er weer mee begonnen was). Ben toen overgestapt naar een andere pil (eerst Trigynon, daarna Yasmin), viel toen in eerste instantie wat kilo's af, maar die zitten er nu weer aan. Toch heb ik het idee dat ik van Diane aankwam of ik nu weer van de pil aangekomen ben of van de stress ofzo zou ik niet weten, maar deze pil voelt verder wel aardig en als ik geen pil slik voel ik me rot, dus blijf ik hem slikken.

Als jij toch denkt dat het door de pil komt kun je natuurlijk altijd een andere pil proberen, dan merk je vanzelf of dat helpt of niet.
Oud 28-03-2006, 08:34
Mysterons
Mysterons is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 07:20 :
[B]Je hebt hem nu toch niet doorgeslikt? Je bent tussendoor 5 dagen gestopt, dat is nog al een verschil...? Als je echt doorslikt hoor je helemaal niet ongesteld te worden?

[B]


Nee zoals ik nu voor mijn stopweek gedaan heb, bedoel ik. Meestal slik ik twee strips en neemik dan pas een stopweek en ben ik maar 3 dagen ongesteld, nu 8.
__________________
_love is gonna save us
Oud 28-03-2006, 12:14
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-03-2006 @ 16:22 :


OK, volgenms de huisarts kan het dus niet aan de pil liggen maar je hebt altijd uitzonderingen, heeft iemand zoiets ooit meegemaakt met een pil?
Als dat zo is stop ik er per direkt mee want ik word er diep ongelukkig van...
Ik ben ooit begonnen met de Diane pil, daar ben ik toen heel veel van aangekomen in korte tijd. Na drie maanden ben ik er weer mee gestopt omdat ik het vreselijk vond. Daarna overgestapt op de Microgynon en nooit meer ergens last van gehad
Oud 28-03-2006, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Mysterons schreef op 28-03-2006 @ 09:34 :
Nee zoals ik nu voor mijn stopweek gedaan heb, bedoel ik. Meestal slik ik twee strips en neemik dan pas een stopweek en ben ik maar 3 dagen ongesteld, nu 8.
Maar als je nu op dag 5 weer begon met de pil, dan was je dus voor je weer met de pil begon al langer dan 3 dagen ongesteld? Dan lijkt het me stug dat het komt door de kortere stopweek (je lijf kan vooraf niet weten dat die korter gaat zijn), maar misschien wel omdat je hem daarvoor doorgeslikt had en nu niet oid?
Oud 28-03-2006, 14:31
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 15:23 :
Maar als je nu op dag 5 weer begon met de pil, dan was je dus voor je weer met de pil begon al langer dan 3 dagen ongesteld? Dan lijkt het me stug dat het komt door de kortere stopweek (je lijf kan vooraf niet weten dat die korter gaat zijn), maar misschien wel omdat je hem daarvoor doorgeslikt had en nu niet oid?
Nee ik begon weer op de 5e dag van mn stopweek maar ik was pas 2 a 3 dagen ongesteld (ik word nooit meteen ongesteld)
__________________
_love is gonna save us
Oud 28-03-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Mysterons schreef op 28-03-2006 @ 15:31 :
Nee ik begon weer op de 5e dag van mn stopweek maar ik was pas 2 a 3 dagen ongesteld (ik word nooit meteen ongesteld)
Dat is idd wel zo logisch, ja.

Als het niet erg is dat de pil niet veilig is, dan zou ik stoppen tot de ongesteldheid over is (of een stopweek houden).
Oud 28-03-2006, 15:29
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ik heb per ongeluk 2x een pil genomen vandaag :/ is dat erg?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 28-03-2006, 15:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Envy schreef op 28-03-2006 @ 16:29 :
Ik heb per ongeluk 2x een pil genomen vandaag :/ is dat erg?
Nee, zolang je uiteindelijk maar wel minstens 21 dagen (aaneengesloten) de pil genomen hebt. Als deze dus van je normale strip afkomt zal je er nog een van een andere strip moeten nemen om die laatste dag op te vangen.
Oud 28-03-2006, 15:33
Verwijderd
Dat is niet erg, zolang je morgen gewoon weer een pil neemt (ook al heb je die eigenlijk vandaag al gehad). Dan neem je dus aan het einde van deze strip nog 1 pil uit een reservestrip (anders kom je er een tekort), of je slaat je stopweek over en gaat gelijk over op een nieuwe strip.

edit: MeelFriek was me voor
Oud 28-03-2006, 18:46
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 15:34 :
Dat is idd wel zo logisch, ja.

Als het niet erg is dat de pil niet veilig is, dan zou ik stoppen tot de ongesteldheid over is (of een stopweek houden).
Is wel erg... maar ik geloof dat ik er nu vanaf ben, na 9 dagen
Bedankt voor je adviezen
__________________
_love is gonna save us
Oud 28-03-2006, 21:48
druiveke
druiveke is offline
probleem: pil vergeten

stel:
je neemt al jaren de pil
je neemt 1 pil van voor laatste week pas 15u later

ben je dan weer veilig wanneer je gewoon je strip verder uit neemt
je stopweek hebt
maandstonden krijgt
en weer start met neiuwe strip???
Oud 28-03-2006, 22:49
Hayden
Hayden is offline
Oke stom vraagje..

Ik slik al een tijdje de pil. Mmijn eerste recept kreeg ik van de dokter, dat was voor 3 maanden op proef.
Toen ik dat ophaalde kreeg ik een nieuw recept voor na die 3 maanden, van gelijk 3 doosjes.
Deze zijn nu ook weer bijna op, hoe kom ik nu aan een nieuw recept?
Moet ik weer naar mijn huisarts, of moet ik de apotheek bellen?
Kan ik eventueel gelijk voor een jaar krijgen?

xx Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 29-03-2006, 06:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
Hayden schreef op 28-03-2006 @ 23:49 :
Oke stom vraagje..

Ik slik al een tijdje de pil. Mmijn eerste recept kreeg ik van de dokter, dat was voor 3 maanden op proef.
Toen ik dat ophaalde kreeg ik een nieuw recept voor na die 3 maanden, van gelijk 3 doosjes.
Deze zijn nu ook weer bijna op, hoe kom ik nu aan een nieuw recept?
Moet ik weer naar mijn huisarts, of moet ik de apotheek bellen?
Kan ik eventueel gelijk voor een jaar krijgen?

xx Hayden
Gewoon naar de apotheker gaan, en dan kijken ze bij je naam welke je had, en dan vraag je voor een langere periode, et voila.
Oud 29-03-2006, 09:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
druiveke schreef op 28-03-2006 @ 22:48 :
probleem: pil vergeten

stel:
je neemt al jaren de pil
je neemt 1 pil van voor laatste week pas 15u later

ben je dan weer veilig wanneer je gewoon je strip verder uit neemt
je stopweek hebt
maandstonden krijgt
en weer start met neiuwe strip???
Voorlaatste week? Je bedoelt gewoon de tweede week

Dan ben je gewoon veilig ja.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-03-2006, 17:47
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoi! Ik zit erover te denken om aan de nuvaring te gaan. Nou heb ik al een boel info opgezocht en het lijkt me wel wat.
Ik heb nog niet eerder een anticonceptiemiddel gehad maar gebruik wel tampons dus dat is ook niet het probleem.

Wat ik eigenlijk vragen wilde:
Wat zijn doorbraakbloedingen precies? Zijn dat tusentijdse bloedingen of een soort van ongesteldheid in je ringloze week? En zijn die heftig?
Oud 29-03-2006, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 07:48 :
Gewoon naar de apotheker gaan, en dan kijken ze bij je naam welke je had, en dan vraag je voor een langere periode, et voila.
Dat verschilt per huisarts en per medicijn. Bij de ene huisarts/medicijn moet je de huisarts bellen voor een herhalingsrecept of de receptenlijn bellen, bij de ander moet je het doosje inleveren bij de apotheek en bij een derde hoef je alleen maar langs te gaan in de apotheek. Het komt ook voor dat je een herhalingsrecept meekrijgt voor de volgende keer.

Bij mij verschilt het zelfs per medicijn, bij dezelfde huisarts en dezelfde apotheek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2006, 18:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 29-03-2006 @ 18:47 :
Wat ik eigenlijk vragen wilde:
Wat zijn doorbraakbloedingen precies? Zijn dat tusentijdse bloedingen of een soort van ongesteldheid in je ringloze week? En zijn die heftig?
Doorbraakbloedingen zijn bloedingen tussen twee ringloze (menstruatie) weken in. Een soort ongesteld zijn op momenten dat je het eigenlijk niet zou moeten zijn (omdat je dus die ring draagt).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2006, 19:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2006 @ 19:24 :
Dat verschilt per huisarts en per medicijn. Bij de ene huisarts/medicijn moet je de huisarts bellen voor een herhalingsrecept of de receptenlijn bellen, bij de ander moet je het doosje inleveren bij de apotheek en bij een derde hoef je alleen maar langs te gaan in de apotheek. Het komt ook voor dat je een herhalingsrecept meekrijgt voor de volgende keer.

Bij mij verschilt het zelfs per medicijn, bij dezelfde huisarts en dezelfde apotheek.
Ja, het verschilt inderdaad per medicijn. De meeste medicijnen kun je niet zomaar zonder herhaalrecept weer halen bij de apotheek. Dan zou er te weinig controle op zijn.

Maar voor de anticonceptiepil is laatst besloten dat je géén herhalingsrecept meer nodig hebt, als je het altijd bij dezelfde apotheek haalt
Dan kun je dus gewoon binnenstappen en om een nieuwe dosis vragen (soms geven ze je dan een herhalingsrecept bij de apotheek i.v.m. privacy, dan hoeft niet iedereen te horen dat je de pil komt ophalen ).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-03-2006, 20:22
Mara
Mara is offline
Ik snap uberhaupt niet waarom dat zo geheimzinnig moet, dat je aan de pil bent.
Oud 29-03-2006, 21:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2006 @ 21:22 :
Ik snap uberhaupt niet waarom dat zo geheimzinnig moet, dat je aan de pil bent.
Heb je het over wat ik vertelde over dat herhalingsrecept?
Vind ik ook een beetje onzin, boeiend als mensen weten dat je aan de pil bent Maar het is ook wel handig voor vrouwen die niet precies weten hoe hun pil heet, geven ze gewoon dat papiertje en klaar
Vind t overigens wel fijn dat er discreet gehandeld wordt bij de apotheek (althans bij de mijne)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-03-2006, 21:32
Mara
Mara is offline
Dat bedoelde ik ja. Ik snap niet waarom mensen dat niet zouden mogen weten. Ik bedoel het dan ook in 't algemeen; niet alleen bij de apotheek maar ook in 't dagelijks leven. Ik durf er openlijk over te praten, andere meiden zie ik dan nog wel verschrikt kijken.

Ik vind dat er verder in een apotheek wel discreet gehandeld moet worden, men hoeft niet álles te weten.
Oud 29-03-2006, 21:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2006 @ 19:24 :
Dat verschilt per huisarts en per medicijn. Bij de ene huisarts/medicijn moet je de huisarts bellen voor een herhalingsrecept of de receptenlijn bellen, bij de ander moet je het doosje inleveren bij de apotheek en bij een derde hoef je alleen maar langs te gaan in de apotheek. Het komt ook voor dat je een herhalingsrecept meekrijgt voor de volgende keer.

Bij mij verschilt het zelfs per medicijn, bij dezelfde huisarts en dezelfde apotheek.
Nou ja, ik had dat dus met de pil, die ik voor de 3e keer haalde en de vorige keer had ik geen herhalingsrecept meegekregen van de apotheek.
Tegen mij is verteld dat ik niet steeds naar de dokter hoefde voor een recept en dat het gewoon via de apotheker kon, en dat is ook gewoon logisch, de dokter schrijft het 1 keer voor dus geeft groen licht. Het is geen verslavende medicijn of een gevaarlijke dus waarom zouden ze moeilijk doen?
Oud 30-03-2006, 07:21
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2006 @ 21:22 :
Ik snap uberhaupt niet waarom dat zo geheimzinnig moet, dat je aan de pil bent.
omdat nare mensen af en toe je aankijken van "ieh sex" net als met condooms
Oud 30-03-2006, 12:20
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Misschien een idee om er een algemeen anticonceptietopic van te maken? En dan boven de post in dikgedrukt typen of het om de pil gaat of iets anders?Al vind ik het nu ook al wel een beetje onoverzichtelijk.
Oud 30-03-2006, 15:18
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2006 @ 19:27 :
Doorbraakbloedingen zijn bloedingen tussen twee ringloze (menstruatie) weken in. Een soort ongesteld zijn op momenten dat je het eigenlijk niet zou moeten zijn (omdat je dus die ring draagt).
Dankje

Mag ik nog en ding vragen?

Voor de mensen die de Nuvaring al hebben, raakt je vagina er niet geirriteerd door? Er zit wel 3 weken iets in je...

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 15:29.
Oud 30-03-2006, 17:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 30-03-2006 @ 16:18 :
Dankje

Mag ik nog en ding vragen?

Voor de mensen die de Nuvaring al hebben, raakt je vagina er niet geirriteerd door? Er zit wel 3 weken iets in je...
Nee, merk je niks van, de ring zelf is super glad en flexibel. En het zit op dezelfde plek.
Oud 30-03-2006, 22:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2006 @ 08:21 :
omdat nare mensen af en toe je aankijken van "ieh sex" net als met condooms
Het boeit me weinig wat die nare mensen van mij denken, dan wil ik sowieso niks met ze te maken hebben
Oud 30-03-2006, 23:08
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2006 @ 08:21 :
omdat nare mensen af en toe je aankijken van "ieh sex" net als met condooms
Ach nee, stel je voor dat nare mensen je aankijken van "ieh sex"!
Dan ga je dood!
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 31-03-2006, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 31-03-2006 @ 00:08 :
Ach nee, stel je voor dat nare mensen je aankijken van "ieh sex"!
Dan ga je dood!
dr zijn blijkbaar wel mensen die zich ervoor schamen/ semi dood gaan
Oud 31-03-2006, 00:14
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
koekjes schreef op 31-03-2006 @ 01:06 :
dr zijn blijkbaar wel mensen die zich ervoor schamen/ semi dood gaan
Dan moet je je daar of overheen zetten, of het niet kopen, of in een hutje op de hei gaan wonen in je eentje waar niemand je op wat voor manier dan ook kan aankijken.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 31-03-2006, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 31-03-2006 @ 01:14 :
Dan moet je je daar of overheen zetten, of het niet kopen, of in een hutje op de hei gaan wonen in je eentje waar niemand je op wat voor manier dan ook kan aankijken.
of als een ninja over straat

ot: ik had vorige x dat ik mn pil n paar weken doorslikte erg last van krampen, kan dit deze keer weer voorkomen want ik heb niet echt zin om volgende week ongesteld te zijn ><
Oud 02-04-2006, 00:00
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ehm even vraagje
slik al 2 jaar ofzo de pil gewoon zonder problemen
ben alleen vandaag mn pil vergeten en heb deze meer dan 12 uur te laat ingenomen
Ik ben afgelopen zondag begonnen met een nieuwe strip en dus de pil van vandaag (zaterdag) vergeten. Deze is er dus een van mn eerste week. Ik heb donderdag nog gevreeen zonder condoom.
Volgens pilvergeten.nl heb ik nu kans dat ik toch nog zwanger ben?
Klopt dat ook? Of zit ik me nu voor nx para te maken.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 02-04-2006, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Mema schreef op 02-04-2006 @ 01:00 :
Volgens pilvergeten.nl heb ik nu kans dat ik toch nog zwanger ben?
Klopt dat ook? Of zit ik me nu voor nx para te maken.
Ze zullen het er niet voor niets opzetten, denk ik? Ik denk dat de kans dus idd bestaat. Je zou de dienstdoende weekendarts kunnen bellen om het na te vragen, dan kan je eventuele nog de morning-after pil halen (of die voor de zekerheid gewoon halen bij de dienstdoende apotheek of bij een drogist, dat kan natuurlijk ook - de morning-after pil moet je wel binnen 72 na het (onveilige) vrijen innemen, dus daar moet je wel snel mee zijn als je dat wilt doen (ervanuitgaande dat je het over donderdagavond hebt))?
Oud 02-04-2006, 07:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2006 @ 01:51 :
Ze zullen het er niet voor niets opzetten, denk ik? Ik denk dat de kans dus idd bestaat. Je zou de dienstdoende weekendarts kunnen bellen om het na te vragen, dan kan je eventuele nog de morning-after pil halen (of die voor de zekerheid gewoon halen bij de dienstdoende apotheek of bij een drogist, dat kan natuurlijk ook - de morning-after pil moet je wel binnen 72 na het (onveilige) vrijen innemen, dus daar moet je wel snel mee zijn als je dat wilt doen (ervanuitgaande dat je het over donderdagavond hebt))?
nee smiddags ik denk dat ik al te laat ben voor de m.a.

edit: ik herinner me net dat ie niet n me is klaar gekomen
dus de kans is sowieso nihil lijkt me dan
__________________
Wie/Wat is ertur?

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 07:54.
Oud 02-04-2006, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Mema schreef op 02-04-2006 @ 08:49 :
nee smiddags ik denk dat ik al te laat ben voor de m.a.
Dat kun je zelf wel ongeveer uitrekenen? Als het donderdag bv. om 15.00u was, dan heb je nog tot vandaag 15.00u (vrijdag 15.00u is dan 24 uur, zaterdag 15.00u 48 uur en vandaag 15.00u 72 uur).

Citaat:
edit: ik herinner me net dat ie niet n me is klaar gekomen
dus de kans is sowieso nihil lijkt me dan
De kans bestaat altijd.
Oud 02-04-2006, 21:08
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 30-03-2006 @ 16:18 :
Dankje

Mag ik nog en ding vragen?

Voor de mensen die de Nuvaring al hebben, raakt je vagina er niet geirriteerd door? Er zit wel 3 weken iets in je...

ik heb er geen last van ...en mocht je ff willen dat het eruit is kan je het er voor max 3 uur eruit halen...maar geloof me je merkt niet dat het daar zit

het is echt toppie
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 03-04-2006, 09:36
loeserr
Avatar van loeserr
loeserr is offline
waarschijnlijk een stomme vraag maar ik heb dus sinds vanochtend de pil, microgynon 30, en ik heb de bijsluiter gelezen en het papiertje dat ik er van de apotheek bij kreeg ook maar ik kan niet vinden waar ik moet beginnen. Het zijn 3 strips met dagen erop, kan ik gewoon bij een van de strippen beginnen op een maandag? want er staat nergens een begin ofzo en de 3 strippen zijn wel gewoon hetzelfde neem ik aan? want het is voor 3 maanden. alvast bedankt
__________________
diamonds are forever
Oud 03-04-2006, 09:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
tab schreef op 03-04-2006 @ 10:36 :
waarschijnlijk een stomme vraag maar ik heb dus sinds vanochtend de pil, microgynon 30, en ik heb de bijsluiter gelezen en het papiertje dat ik er van de apotheek bij kreeg ook maar ik kan niet vinden waar ik moet beginnen. Het zijn 3 strips met dagen erop, kan ik gewoon bij een van de strippen beginnen op een maandag? want er staat nergens een begin ofzo en de 3 strippen zijn wel gewoon hetzelfde neem ik aan? want het is voor 3 maanden. alvast bedankt
Ja, de strips zijn hetzelfde en je kunt op elke dag beginnen die je wilt. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken ben je meteen beschermd tegen zwangerschap, anders moet je de pil een week slikken voordat het veilig is.
Oud 03-04-2006, 21:05
Verwijderd
Als je in een stopweek gaat, hoelang duurt het dan ongeveer voordat je ongesteld wordt?
+er staat in de bijsluiter dat de menstruatie vaak korter duurt, hoeveel korter is dit ongeveer? (ik heb ook de microgynon 30 btw)
Oud 04-04-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef op 03-04-2006 @ 22:05 :
Als je in een stopweek gaat, hoelang duurt het dan ongeveer voordat je ongesteld wordt?
+er staat in de bijsluiter dat de menstruatie vaak korter duurt, hoeveel korter is dit ongeveer? (ik heb ook de microgynon 30 btw)
Dat verschilt per persoon. Ik slik de laatste pil altijd op vrijdag en wordt dan in de nacht van maandag op dinsdag ongesteld, en mijn menstruatie is van ongeveer 8 naar ongeveer 3 dagen gegaan. Maar het kan voor jou heel anders zijn. Misschien kunnen hier ook nog wat andere mensen op regageren hoe dat voor hen gaat? Dan kun je daaruit kijken wat ongeveer normaal is

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 15:17.
Oud 04-04-2006, 15:10
nolita1
nolita1 is offline
Ik slik altijd de laatste pil op vrijdag en wordt op dinsdag ochtend ongesteld.

Nu heb ik afgelopen strip 2x een extra pil genomen omdat ik er 1x niet zeker van was of ik het heb genomen (week 1) en 1x omdat ik moest overgeven 6 uur later (week 3).

Dit kan toch geen kwaad dat ik 2x een extra pil heb genomen?

Kan het zijn dat ik hierdoor wat later ongesteld wordt?
Oud 04-04-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
nolita1 schreef op 04-04-2006 @ 16:10 :
Ik slik altijd de laatste pil op vrijdag en wordt op dinsdag ochtend ongesteld.

Nu heb ik afgelopen strip 2x een extra pil genomen omdat ik er 1x niet zeker van was of ik het heb genomen (week 1) en 1x omdat ik moest overgeven 6 uur later (week 3).

Dit kan toch geen kwaad dat ik 2x een extra pil heb genomen?

Kan het zijn dat ik hierdoor wat later ongesteld wordt?
Nee, kan geen kwaad. Je had er misselijk van kunnen worden, maar dat is kennelijk niet het geval geweest dus het is niet erg .
Het kan wel zijn dat je hierdoor iets later ongesteld wordt, maar het hoeft niet.
Oud 04-04-2006, 16:01
mleentjuh
mleentjuh is offline
Ik heb misschien wel n hele domme vraag..

maar als ik as donderdagavond de pil weer neem, wanneer stopt mijn ongesteldheid dan? Ben ik dan vrijdag zeg maar niet meer ongesteld, of maak je dan zeg maar wel je 5/6 dagen af? (want ik heb zondagavond de laatste genomen en wil graag donderdagavond weer beginnen (dag verplaatsen.. )
__________________
lijp hé?
Oud 04-04-2006, 16:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2006 @ 11:12 :
Dat verschilt per persoon. Ik slik de laatste pil altijd op vrijdag en wordt dan in de nacht van maandag op dinsdag ongesteld, en mijn menstruatie is van ongeveer 8 naar ongeveer 3 dagen gegaan. Maar het kan voor jou heel anders zijn. Misschien kunnen hier ook nog wat andere mensen op regageren hoe dat voor hen gaat? Dan kun je daaruit kijken wat ongeveer normaal is
Ik slik mijn laatste pil op zondag en wordt dan donderdag ongesteld, was vroeger vrijdag. Dat duurt dan meestal van donderdag tot maandag. Met mijn vorige pil (microgynon) duurde het langer voor ik ongesteld werd en wasi k ook langer ongesteld dan nu met Yasmin.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn?
VIC.
2 28-03-2006 14:16
Lichaam & Gezondheid ongesteld maar toch niet?
Nyai
9 22-08-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.