Advertentie | |
|
![]() |
|
De oude egyptenaren waren inderdaad ontzettend snel en gevorderd op die gebieden.
Nu nog steeds, kunnen ze niet een piramide namaken zoals het vroeger gegaan is. Wel met allemaal modern apperatuur, maar niet op die manier. Voor de gene die er aan denken een keer de piramides te bezoeken, ze zijn prachtig maar verwacht niet te veel. Van buiten zijn ze heel mooi en maken 'n grote indruk op je, maar van binnen valt 't tegen. Je ziet in films wel eens over vallen in de piramides en verdwalen enzo. Je mag daar overal de piramides in, en zonder gids, want alle gevaarlijke wegen zijn helemaal afgesloten. en de schatkamer is uiteraard leeggehaald. (staat allemaal in museum in Cairo) De loopt dus 'n paar donker gangetjes af om vervolgens in 'n grote kale kamer te komen. Dat valt tegen. Maar van buiten blijven ze prachtig. 'k heb 4 jaar vlak naast de piramides gewoont en 's ochtends je gordijn openen en er tegenaan kijken is gewoon super mooi. In Gizah staan de grootste, daar heb wij ooit met 64 man family op 1 steen (1 van de honderduizende stenen!) gestaan. en er pasten nog wel meer mensen op.
||
Egyptian schreef:
Citaat:
De piramides zijn vierkant gebouwd. Het is zo dat de grootste afwijking qua lengte (ze zijn niet exáct vierkant) kleiner is dan 0.3% (pak me niet op deze getallen, dit is iets wat van heel diep komt ![]() Daarnaast is er natuurlijk de questie van de stenen. Aangezien dingen als hijskranen nog uitgevonden moesten worden, zijn de Piramides handwerk. Er moest dus een bepaald systeem zijn om die stenen omhoog te krijgen. Hóe ze dat gelukt is is nog steeds onduidelijk. Men heeft een paar jaar geleden geprobeerd het na te doen. Grote groep vrijwilligers (paar duizend man, flink wat mensen/paardenkracht dus ![]() Daarnaast zijn er natuurlijk nog een boel andere vragen, de precisie met de sterren natuurlijk, het gangenstelsel etc... ![]() Ik heb geprobeerd deze post zo 'echt' mogelijk te maken, maar dit komt allemaal uit me blote hoofd (ooit ergens gelezen). Schiet me dus niet neer als iemand met iets komt wat het tegendeel van mij bewijst ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beetje jammer alleen dat al die wetenschap verloren is gegaan....
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb volgens mij eens ergens gelezen dat de pyramides oorspronkelijk glad aan de zijkanten waren.. dus geen uitstekende steenblokken. Dit is later eraf gehaald door schatzoekers. Ook zou de top van de pyramides (in ieder geval de grootste) van goud o.i.d. geweest zijn.. weet iemand of dit klopt?
|
![]() |
||
Citaat:
*gaat zoeken*
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|