Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik mis de gulden absoluut niet. Dit is veel handiger in het buitenland.
Ik denk dat mensen de euro missen omdat de meeste dingen duurder zijn geworden. Men moet echter niet vergeten: al zou men weer terugdraaien naar de euro, dan is dat voor de winkeliers/leveranciers weer een mooie kans om de prijzen naar boven af te ronden.
||
Citaat:
![]() ach ja, ik moest een weekje kassa draaien ![]() ![]()
|
![]() |
Verrek, nu je het zegt!
![]() IK mis 'm op de volgende manier: je wordt nu belazerd waar je bij staat. Alles lijkt goedkoper. Op Lowlands kostte 1 muntje 1,75 EUR. Dat is ongeveer 4 gulden. Dus een slice pizza kost 8 gulden, een biertje kost 4 gulden, een frietje kost 4 gulden, een spaghetti kost 16 gulden. En die muntjes zorgen voor nog minder overzicht. Of je hoort van het kost 100EUR. Dan ga je terugdenken wat het vroeger kost (bij een product waarbij gebruik wordt gemaakt van afroompolitiek) en dan blijkt het zo weinig te schelen! Alles lijkt zoveel goedkoper als je even niet oplet..
|
Het geld vliegt er nou uit en ik weet niet hoe het komt
![]() Want meestal reken ik de prijzen gewoon om in guldens en dan blijkt dat het meeste hooguit 30 Hollandse centen of minder..duurder is geworden. Dus het valt opzich wel meej. Maar ik vind het wel moeilijker om nu mijn geld verantwoordelijk uit te kunnen geven..
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
![]() Ik reken een prijs in Euro ook steeds om naar guldens, o.a. ook omdat ik dan beter kan zien hoe duur het dan wel niet is. Ripper
|
![]() |
Ik HAAT de Euro!
Bovendien neemt het het vakantiegevoel weg. Voor mij is het juist een vast onderdeel van het vakantiegevoel dat je op vakantie met een andere muntsoort betaalt. ![]() Voortaan ga ik alleen nog, of in ieder geval zoveel mogelijk, naar landen zónder Euro, zoals Zwitserland. Die kutEuro zuigt, ik HAAT ze. Heb ook, als aandenken, voor zeker f75 aan guldens bewaard... Ik HAAT de Euro! Zodra het kan verhuis ik naar Zwitserland, die houden tenminste hun éigen munt! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat de ondernemers er volledig vrij in moeten zijn hun prijzen te bepalen. Euro of niet. Dan drink je toch een pilsje minder, of eet je minder friet? De euro is een zegen! Voor zowel de internationale handel, als het financieel bewustzijn van jongeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Nederlands] Betoog over monarchie/republiek. OceanEye | 3 | 02-12-2004 20:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Theo van Gogh doodgeschoten deel II Chimera | 500 | 02-11-2004 15:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Psychologie |
stukje over dyscalculie, 'k snap 't niet... Verwijderd | 22 | 03-04-2002 12:17 |