Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2006, 07:26
miGAnt
miGAnt is offline
Ik zoek naar n'juiste hoofdtelefoon voor mijn Iriver... kan iemand me helpen??...

Ik zal waarschijnlijk de Sennheiser HD 458 willen kopen maar heb mijn twijfels..

Sennheiser HD 485

Een nieuw product in het middensegment van hoofdtelefoons is de Sennheiser HD 485. Het gewaagde design verpakt super-aural drivers voor zeer helder en krachtig geluid. Het draagcomfort is toegespitst op lange luistersessies, u krijgt zo nooit last van zere oren. Een handige feature van de HD 485 is dat het snoer enkel aan de linkerkant is bevestigd. De hoofdtelefoon wordt geleverd met een handige houder, welke op praktisch iedere tafel of boekenplank bevestigd kan worden. Zo wordt de hoofdtelefoon optimaal beschermd en is hij altijd onder handbereik.

Specificaties
Jack plug: 3,5/6,3 mm stereo
Nominal impedance: 32 Ù
Weight w/o cable ca:. 220 g
Transducer principle: dynamic, open
Ear coupling: circum-aural
Cable length: 3 m
Frequency response (headphones): 16.....24000 Hz
Sound pressure level (SPL): 110 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion: <0,2 %

Laatst gewijzigd op 18-03-2006 om 07:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2006, 19:22
Verwijderd
Zelf heb ik de Sony MDR-EX71. Belachelijk duur, maar ze zitten wel ontzettend fijn en geven ontzettend goed geluid. Ze sluiten je gehele oorgang af, waardoor geluid van buitenaf gedempt wordt; ideaal voor op de fiets. Het enige nadeel is dat het, zeker in het begin, voelt alsof je proppen in je oren hebt zitten. Dat went. Bijkomend voordeel is dat ze door die proppen wel muurvast zitten waardoor ze nooit uit je oren vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 20:40
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Laurens schreef op 18-03-2006 @ 20:22 :
Zelf heb ik de Sony MDR-EX71. Belachelijk duur, maar ze zitten wel ontzettend fijn en geven ontzettend goed geluid. Ze sluiten je gehele oorgang af, waardoor geluid van buitenaf gedempt wordt; ideaal voor op de fiets. Het enige nadeel is dat het, zeker in het begin, voelt alsof je proppen in je oren hebt zitten. Dat went. Bijkomend voordeel is dat ze door die proppen wel muurvast zitten waardoor ze nooit uit je oren vallen.
Hugh, dat die oordoppen je gehele oorgang afsluiten lijkt mij niet ideaal tijdens het fietsen

Ik zoek naar enn hoofdtelefoon... geen oordopjes
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
miGAnt schreef op 18-03-2006 @ 21:40 :
Hugh, dat die oordoppen je gehele oorgang afsluiten lijkt mij niet ideaal tijdens het fietsen
Het is niet zo dat je totaal doof wordt voor geluiden van buitenaf, het wordt alleen wat gedempt. Ik hoor nog steeds prima een auto aankomen of iemand die belt dat hij/zij er langs wil.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:05
Asiamania
Asiamania is offline
Citaat:
Laurens schreef op 19-03-2006 @ 20:17 :
Het is niet zo dat je totaal doof wordt voor geluiden van buitenaf, het wordt alleen wat gedempt. Ik hoor nog steeds prima een auto aankomen of iemand die belt dat hij/zij er langs wil.
ik heb die EX71 ook maar die sluiten echt alle geluid af... ik hoor echt totaal geen geluiden van buiten af of ik moet het geluid erg laag zetten.
Mocht je een stapje verder willen dan kan je voor de Shure E2c gaan. Die klinken nog iets beter maar wel dubbel zo duur als die EX71. Anders kan je nog voor de Creative EP630 gaan. Kwalitatief vergelijkbaar als de EX71 maar een stuk goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:49
]{ing
]{ing is offline
Ik heb al een hele tijd een H320 en EX71, aardige combinatie en ook een goed betaalbare. EX71's zijn maar 30 euro in Duitsland, dat is minder dan de helft van Shure E2C's (die zijn 75 tot 90 euro).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:54
miGAnt
miGAnt is offline
Hu hehe.. heb eindelijk die Sennheiser HD 458 ..

Geweldig
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:20
]{ing
]{ing is offline
Joa voor zolang ie het blijft doen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:33
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-03-2006 @ 16:20 :
Joa voor zolang ie het blijft doen
Ik heb goede reacties van mensen......
Sennheiser is geweldig...

Maare ik krijg wel negative reacties over de Iriver h340

Ze zeggen dat hij/zij van Koreaanse/Chineze maakelij is en daardoor niet langer dan 2 jaartjes mee kan//..

Wat... snap jij hier iets van.. Is het echt zo dat mijn Iriver binnen twee jaar vastloopt of iets
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Asiamania schreef op 28-03-2006 @ 14:05 :
ik heb die EX71 ook maar die sluiten echt alle geluid af... ik hoor echt totaal geen geluiden van buiten af of ik moet het geluid erg laag zetten.
Ik kan zelfs nog prima met iemand een gesprek voeren als ik die dingen inheb, ik moet me alleen inspannen om goed te horen wat diegene zegt. Hoe diep stop jij ze dan wel niet in je oren?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 18:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Laurens schreef op 28-03-2006 @ 18:54 :
Ik kan zelfs nog prima met iemand een gesprek voeren als ik die dingen inheb, ik moet me alleen inspannen om goed te horen wat diegene zegt. Hoe diep stop jij ze dan wel niet in je oren?
Welke maat dopjes gebruik je? Met de juiste maat heb je een perfecte seal wat betekent dat inderdaad, zoals hij zegt, het meeste omgevingsgeluid verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 08:14
Asiamania
Asiamania is offline
Ik gebruik de medium sleeves en hoor alleen wat geluid als ik de volume heel laag zet. Als ik met iemand wil praten of andersom dan moet ik ze altijd afdoen.

Die medium sleeves zitten perfect bij mij en ik doe ze echt niet diep in.

Op tweakers.net lees je ook bij de topic oordoppen dat in-ears al het geluid afsluiten. Dus of jij hebt te kleine sleeves erin of je gebruikt ze als gewone oordoppen.... dus je duwt ze niet in je gehoorgang.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:20
]{ing
]{ing is offline
Ik had eerst medium maar toen ik large gebruikte was de seal en dus het geluid ook veel beter. Heb waarschijnlijk naar verhouding een grotere gehoorgang dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:43
Verwijderd
ff over die iRiver:
iRiver maakt over het algemeen érg goede mp3 spelerts die kwalitatief érg goed zijn en zeker wel langer mee kunnen gaan dan 2 jaar als je ze normaal gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 28-03-2006 @ 19:35 :
Welke maat dopjes gebruik je? Met de juiste maat heb je een perfecte seal wat betekent dat inderdaad, zoals hij zegt, het meeste omgevingsgeluid verdwijnt.
De kleinste van de drie. Standaard zaten die middelgrote er op, maar dat voelde alsof ik enorme proppen in m'n oren had zitten. Die kleine zitten veel fijner.

Maar ik zal inderdaad eens proberen of het qua geluid uitmaakt of ik de middelgrote gebruik. Meer info volgt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 14:15
Paniccore
Paniccore is offline
ik heb ook de HD485 in combinatie met een Iriver. En daar ben ik zeer over te spreken. Perfect geluid
Oud 05-04-2006, 21:48
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik weet wel dat de hpm-70 die meegeleverd wordt met de SE W800 behoorlijk veel dempt. Je hoort ook niets als je het geluid op zijn max zet. Maar ik denk dat het ook ligt aan de soort hulzen die je gebruikt. Het is maar wat past bij je gehoorgang. Als niets goed past dan kan het idd zo zijn dat je nog wat hoort van de omgeving.
Reageren

Regels voor berichten