| Inloggen |
![]() |
||
Hoe snel aan nicotine verslaafd?
|
||
![]() |
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Auteur |
Hoe snel aan nicotine verslaafd? |
|
|
Tsja, het verschild per persoon ja ik weet nog dat ik naar
n concert ging in Tivoli, had nog nooit zovaak gerookt en 1 avond een half pakje had opgerookt. ik had de dagen daarna nog erg de behoefte aan sigaretten, om te checken of ik me beter zou voelen na weer een sigaret (en dus er achter komen of ik 'verslaafd' was) merkte ik dat ik (n beetje) verslaafd was en ben toen meteen gestopt. mijn verhaal =) |
||||
|
|
|
||||
|
|
Citaat:
Lima schreef op 10-04-2006 @ 23:26 :
Ik rook nu al 1 jaar vast (daarvoor alleen in het weekend enzo) maar ik kan gemakkelijk een weekje er mee stoppen (met ouders op vakantie, dat soort toestanden..). Dus tja.. ik denk dat ik er wel makkelijk van af zou kunnen komen , maar daar heb k gewoon geen zin in . |
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
Lima schreef op 10-04-2006 @ 23:26 :
Ik rook nu al 1 jaar vast (daarvoor alleen in het weekend enzo) maar ik kan gemakkelijk een weekje er mee stoppen (met ouders op vakantie, dat soort toestanden..). Dus tja.. ik denk dat ik er wel makkelijk van af zou kunnen komen , maar daar heb k gewoon geen zin in . |
||||
|
|
|||||
|
|
valt niet te vertellen
ik rook alleen op gelegenheden ![]() ik kan makkelijk stoppen als ik zou willen hoor! maar dat wil ik niet ![]() ik heb dan ook als er geen feest is helemaal NIET het gevoel van IK WIL SIGARetjj!! is niet nodig.,ja toch |
||||
|
|
|
Citaat:
;Fashion_babe_* schreef op 11-04-2006 @ 16:36 :
ik kan makkelijk stoppen als ik zou willen hoor! maar dat wil ik niet ![]() Zei ik ook altijd, tot ik een keer wel wou stoppen
|
||||
|
|
Verwijderd
|
Ik ben niet verslaafd. Kun je lachen, maar het is zo ^^.
Ligt er dus aan, mijn ouders zijn al jaren gestopt, maar zouden zo weer kunnen beginnen. Ik kan weken zonder aan sigaretten te denken. Ik heb zelfs shag van ergens in oktober en die is niet eens halfweg op... Ik weet niet waarom het zo is, maar ik vind sigaretten vaak niet eens lekker. Ik rook dus ook alleen als ik echt zin heb en dat is een enkele keer door de week (pauze op school) en als ik wegga en alcohol drink. |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
Sepul schreef op 14-04-2006 @ 13:34 :
a smoker is always a smoker in hard times het niet willen stoppen=verslaafd zijn.. Al zijn er dan ook wel weer opmerkingen over of je dan een roker bent... Ik hoor vaak de verbaasde vraag: rook jij? Ja blijkbaar wel af en toe. |
||||
|
|
|||||
|
|
gaat heel geleidelijk.. je hebt helemaal niet door dat je verslaafd raakt. eerst rook je voor de grap wat sigaretten tijdens het uitgaan en op een gegeven moment merk je toch wel dat je erg veel zin hebt in een sigaret als je weer aan in een café bent. na een tijdje ga je ook doordeweeks 's avonds een sigaret roken en dat worden er steeds meer en dan merk je eigenlijk pas dat je verslaafd bent.. zo ging dat bij mij in ieder geval, duurde ongeveer een half jaar denk ik en ik bleef steken op 8 sigaretten per dag.
|
||||
|
|
|
Lol, dit lijkt me nogal persoonsafhankelijk...
k ken mensen en die rookten zich binnen een maand verslaafd en zelf rook ik al 8 jaar en ben nog niet verslaafd.. ![]() Tenminste, ik kan rustig 3 maanden een peuk laten liggen, dus ik reken mezelf niet onder de verslaafden
|
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
LaDameBlanche schreef op 16-04-2006 @ 22:15 :
Lol, dit lijkt me nogal persoonsafhankelijk... k ken mensen en die rookten zich binnen een maand verslaafd en zelf rook ik al 8 jaar en ben nog niet verslaafd.. ![]() Tenminste, ik kan rustig 3 maanden een peuk laten liggen, dus ik reken mezelf niet onder de verslaafden
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Lol, dit lijkt me nogal persoonsafhankelijk... k ken mensen en die rookten zich binnen een maand verslaafd en zelf rook ik al 8 jaar en ben nog niet verslaafd.. ![]() Tenminste, ik kan rustig 3 maanden een peuk laten liggen, dus ik reken mezelf niet onder de verslaafden maar als je niet al te veel rookt zul je niet al te snel verslaafd raken (en reken ik je dus niet tot de rókers ).. hoeveel rook jij ongeveer?
|
||||
|
|
|
Citaat:
Hulk schreef op 17-04-2006 @ 16:09 :
vaak heeft het er ook mee te maken dat je 'alleen verslaafd bent aan roken tijdens het uitgaan' bijvoorbeeld of 'alleen roken op vakantie'.. maar als je niet al te veel rookt zul je niet al te snel verslaafd raken (en reken ik je dus niet tot de rókers ).. hoeveel rook jij ongeveer? ![]() Der valt egt geen touw aan vast te knopen, het enige wat ik kan zeggen is dat ik tijdens het uitgaan rook, maar zelfs dat hoeft niet. Ik raak gewoon maar niet verlsaafd
|
||||
|
|
|
je raakt in eerste instantie verslaafd aan roken omdat je denkt dat een bepaalde situatie zonder roken niet leuk meer is. als je bijvoorbeeld al drie jaar tijdens het uitgaan rookt ben je misschien doordeweeks niet verslaafd maar kun je tijdens het uitgaan opeens wel ontzettend veel zin in een sigaret krijgen.
veel rokers willen niet stoppen omdat ze dan gelijk denken aan die sigaret tijdens het uitgaan of vlak na het eten.. wat ze niet beseffen is dat zo'n sigaret de situatie juist verslechterd , en daarom is het moeilijk om te stoppen.
|
||||
|
|
|
Citaat:
Hulk schreef op 17-04-2006 @ 20:42 :
je raakt in eerste instantie verslaafd aan roken omdat je denkt dat een bepaalde situatie zonder roken niet leuk meer is. als je bijvoorbeeld al drie jaar tijdens het uitgaan rookt ben je misschien doordeweeks niet verslaafd maar kun je tijdens het uitgaan opeens wel ontzettend veel zin in een sigaret krijgen. veel rokers willen niet stoppen omdat ze dan gelijk denken aan die sigaret tijdens het uitgaan of vlak na het eten.. wat ze niet beseffen is dat zo'n sigaret de situatie juist verslechterd , en daarom is het moeilijk om te stoppen. Ik denk dat je verslaafd bent als je het nódig hebt. Een verslaving houd in dat je, als je niet voorziet in je verslaving, je niet meer goed kunt functioneren. Ik vind dus dat er nogal verschil zit in het hebben van een gewoonte of het hebben van een verslaving. |
||||
|
|
|
als je het eens in de twee weken doet is er natuurlijk geen sprake van gewoonte noch verslaving..
de ontwenningsverschijnselen van nicotine zijn zo mild dat je eigenlijk nog uitstekend kunt functioneren als je niet rookt. twee weken niet roken en je bent niet meer verslaafd. en als je een gewoonte niet kunt stoppen ben je verslaafd aan de gewoonte. |
||||
|
|
|
Citaat:
Tenminste, ik kan rustig 3 maanden een peuk laten liggen, dus ik reken mezelf niet onder de verslaafden
|
||||
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Is waterpijp even slecht als roken? | borstenvooruit | Drugs & Alcohol | 33 | 18-11-2010 13:12 |
| Stel-een-vraag | Verwijderd | De Kantine | 500 | 20-02-2010 13:05 |
| Keel - roken? | Shitonya | Lichaam & Gezondheid | 80 | 14-11-2006 16:39 |
| Vragen over durgsgebruik/ verslaving | Verwijderd | Drugs & Alcohol | 33 | 24-04-2006 20:04 |
| Inenting Tegen Roken | MikeyMo | Nieuws, Achtergronden & Wetenschap | 126 | 05-12-2004 23:40 |
| klassieker - analyse my baby | Ninnoc | Lifestyle | 211 | 17-09-2003 16:02 |