Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 20:27
Verwijderd
Ik denk dat mijn topictitel eigenlijk voor zich spreekt. Ik ben op zoek naar een simpel TV-kaartje waar ik gewoon het journaal op kan kijken, omdat ik geen zin heb een tv te kopen. Nu zag ik een aantal types:

- Asus MyCinema P7131 Dual
- A-Open VA2000-P179
- Pinnacle PCTV-40i

allemaal tussen de 30 en 60 euro. En ik vraag me gewoon af of jullie met één van deze kaarten of merken ervaring hebben. Zoja, dan wil ik graag dat je die met mij deelt. Dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 20:37
Verwijderd
Meerdere (=4) Pinnacle TV Tuners geďnstalleerd, nog geen problemen mee gehad tot dusverre. Met de andere tuners ben ik niet bekend.
Pinnacle onder WinXP is simpel, prik, boot, driver, progje, reboot, werkt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:36
Verwijderd
OK

En is de kwaliteit van zo'n ding een beetje redelijk? Ik ga 'm gebruiken op een doorsnee 17" CRT, ga ik geen extreme pixelblokken, artifacts, etc. etc. zien?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:41
Verwijderd
Hangt heel erg van je kabellengte af, maar goed, daar zijn signaalversterkers voor uitgevonden he.
Over het algemeen wel goed ja, bij 2 van de 4 had alleen Nederland 2 last van brakke ontvangst, rest van de zenders was prima in orde.
Bij mijn eigen TV Tuner (geen idee meer welk merk enzo, geen pinnacle iig) hebben Net5, SBS6 en Nederland 2 er last van. Komt enkel door de kabellengte denk ik, maar ik kijk toch nooit naar die zenders dus heb geen zin om het te fixen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:15
Shock
Shock is offline
Ik heb de Asus hier, geeft prima beeld. Klein nadeeltje is dat de software een beetje achterhaald is (beetje mediacenter-aftreksel van Cyberlink), maar om simpel het journaal te kijken en af en toe wat op te nemen is het een heel prima kaartje.
Oud 11-04-2006, 23:41
Verwijderd
Zelf hier een medionkaartje inhangen met een philips chip d'r op. Geeft erg goed beeld. Prettig kaartje verder wel. Geen artifacts en andere onzin, wel een redelijk hoge cpu load.

Software schmoftware. Gewoon heel simpel D-Scaler downloaden. Handige en goedwerkende tuner zonder overbodige poespas.

Krijg binnenkort overigens een normale tv. TV kijken op een 17" bak is toch wel érg vervelend. Van een afstandje ondertiteling lezen is echt een boel ogen knijpen.

Offtopic: ik moet nog steeds ff gaan nakijken wat ik in m'n kast kan prikken aan gehugen, PM volgt nog

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 23:43.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:57
Verwijderd
Een Hauppauge WinTV-PCI FM in combinatie met DScaler (versie 4 volgens mij).

DSaler geeft zowieso beter beeld.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:11
DeuS
DeuS is offline
Ik zit hier met een Asus kaart en ChrisTV. Dat werkt best prima.
Oud 12-04-2006, 22:06
Verwijderd
Zo te zien kan ik niet echt een foute keus maken dus

Ach, ondertiteling schmondertiteling. Ik ben overdag toch niet thuis dus het is alleen het journaal en Netwerk, dat is toch Nederlands gesproken.

G-Lo: dank voor je voortgezette interesse, maar ik hoorde niet echt meer iets in dat topic, dus ik heb ze inmiddels verkocht, hope you don't mind
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 08:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2006 @ 23:06 :

Ach, ondertiteling schmondertiteling. Ik ben overdag toch niet thuis dus het is alleen het journaal en Netwerk, dat is toch Nederlands gesproken.

G-Lo: dank voor je voortgezette interesse, maar ik hoorde niet echt meer iets in dat topic, dus ik heb ze inmiddels verkocht, hope you don't mind
np was ff beetje druk met veel andere dingen dus was d'r ff beetje ingeschoten. My bad
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 10:13
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2006 @ 23:06 :
In principe niet, het enige belangrijke verschil zit 'm in de tuner-chipset. Ik heb zelf ook een ASUS tv kaart met Philips tuner. Destijds wel uitgezocht wat een goeie was, en toen bleek eigenlijk dat alle kaarten met Philips tuner (71xx) prima beeld vertonen. Het enige verschil zit 'm dan vaak in bijgeleverde software, afstandsbediening, evt externe aansluitingen voor composiet etc.

Mocht je een andere keuze maken, zorg dan dat je in ieder geval een kaart hebt die door Dscaler ondersteund wordt. Er is geen betere software te krijgen voor TV kaarten, en de native software die je meegeleverd krijgt is áltijd slechter dan Dscaler.

Overigens geldt voor alle TV kaarten dat ze veel kieskeuriger zijn qua signaal dan een normale TV. Een sterk signaal met weinig ruis is dus wel een vereiste om fatsoenlijk TV te kunnen kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 13-04-2006 @ 09:42 :
np was ff beetje druk met veel andere dingen dus was d'r ff beetje ingeschoten. My bad
Ja nouja dat was het bij mij dus ook, ik had het nogal druk en een kerel die belde me dat hij er meer voor wilde betalen dan de vraagprijs (had 'm ook op een aantal advertentiesites staan) en die was toevallig in de buurt, dus vandaar

Koen: OK, dan ga ik even checken wat die Pinnacle voor chipset heeft. Ik hoef geen fancy dingen als teletekst of dual in/out ofzo, maar ik wil wel een beetje redelijke beeld- en geluidskwaliteit hebben.
Maar mocht ik nu op een zware kutkabel zitten, hoe duur is dan een kabelversterkertje?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2006 @ 21:34 :
Koen: OK, dan ga ik even checken wat die Pinnacle voor chipset heeft. Ik hoef geen fancy dingen als teletekst of dual in/out ofzo, maar ik wil wel een beetje redelijke beeld- en geluidskwaliteit hebben.
Maar mocht ik nu op een zware kutkabel zitten, hoe duur is dan een kabelversterkertje?
Paar tientjes, maar hou er rekening mee dat je die op een goede plek in huis moet plaatsen (vaak dichtbij de plek waar de kabel het huis binnenkomt) en dat kwalitatief-goede kabels+splitters ook belangrijk zijn. Maar ach, al dat soort dingen zijn natuurlijk vooral afhankelijk van de eisen die je stelt. Koop eerst een goeie TV kaart, dan kan je altijd nog zien of je daar iets aan doen moet, of dat 't zo wel oke is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:38
Verwijderd
Juist, daarom ga ik ook even naar Mycom, daar heb je iig een onvoorwaardelijke acht dagen niet goed-geld terug garantie en hij zit dichtbij hier
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 14:21
Verwijderd
Even iets anders. Naar aanleiding van allerlei reviews op internet was mijn oog gevallen op de Hauppauge PVR-150 MCE, media center edition dus. Nu kreeg ik bij Mycom te horen dat die dus niet draait onder welke andere versie van Windows dan ook, omdat er dan gewoon geen stand-alone applicaties voor te krijgen zijn. Ik zou dan de duurdere, gewone niet-MCE PVR-150 moeten kopen. Daar had ik geen zin in, dus nu heb ik maar een Pinnacle PCTV50i gekocht.

Kan zo'n MCE-kaart in het geheel niet werken onder gewoon XP SP2? Is er een manier om dat wel werkend te krijgen? Ervaringen? Ik ben jullie zeer erkentelijk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 17:55
Verwijderd
Ik zou dan toch ff op GoT gaan zoeken voor dat soort dingen. Kan me moeilijk voorstellen dat daar geen customized drivers/software voor bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten