|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van deze "roze" taakstraffen? | |||
Ja, goed plan van GL! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
45 | 56.96% |
Nee, ik zie er het nut niet van in. |
20 | 25.32% |
Nee, homohaat moet op een andere manier bestreden worden, namelijk.... |
9 | 11.39% |
Geen mening |
5 | 6.33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is mij te rozig. Net als dit.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar mischien heb je wel gelijk dat de haat tegen die groep is en dat het daarom goed zal zijn. Ik denk alleen dat ze nooit een reeel beeld krijgen dan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het met Wouter eens.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben dan ook geen Japanner. |
![]() |
|
Tsjah.. dan kunnen ze weer kennis maken met een homo die ze vervolgens door een neef kunnen laten aftuigen. Alsof je als homo met een homohater op stap wil
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind dit echt onzin. Overheids-ingrijpen heeft nog nooit een positieve uitwerking gehad op dergelijke situaties.
Daarnaast, als een homo een uiting van haat jegens hetero's uit, krijgen ze dan een 'blauwe taakstraf' of zo ? (weet ik veel, een avondje naar een bordeel of zo...). Tis net zo onzinnig als de naam van negerzoenen veranderen in 'zoenen'...
||
Citaat:
Maar hoe dit plan het beste uitgewerkt kan worden weet ik ook niet precies.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind straffen die zich specifiek op een bevolkingsgroep richten sowieso 'not done'. Of die groep nou bestaat uit Homo's, Lesbo's, Pedo's, Negro's of Latinos, of zoals in dit geval 'hetero's' maakt dat niet echt uit - het blijft discriminerend.
||
Citaat:
Ik vind het wel een goed idee, je ziet ook dat als rasicsten in aanraking komen met zwarte mensen (of heet dat tegenwoordig afro-europese mensen?) dat ze dan anders gaan denken over die mensen. Bij homo's zo je een soort gelijk effect kunnen verwachten. Ik ben wel benieuwd hoe snel talpa de tv rechten opkoopt als dit als een wets wordt aangenomen.
||
Citaat:
|
Ik denk dat haat vaak ontstaat vanuit onbegrip...
Dus als er door zo'n 'straf' bij de bestrafde minder onbegrip is, is dat alleen maar goed. Ik denk dat het vooral voor jonge mensen, die denken dat ze nog nooit een normale homo gezien hebben, goed is om te leren dat het allemaal niet zo eng is als ze denken. Goed idee dus, maar het moet ook goed uitgevoerd worden.
||
Citaat:
Een homo krijgt een heel andere straf (of helemaal geen) wanneer hij een andere homo uitscheld voor mietje, maar als ik - als hetero - dat tegen iemand zeg die toevallig homo is, dan is het discriminatie en wordt het anders bestraf (wat dan in zichzelf weer discriminatie is). @myuki : door mensen te straffen - en al helemaal op deze manier - kweek je echt niet meer begrip, alleen maar haat. immers, het is de schuld van 'de homo's' dat eventuele 'daders' een 'roze straf' krijgen. daarnaast : ik vind het niet normaal dat mensen homofiel zijn. In die zin heb ik daar dus geen begrip voor, en ik vind dat ik dat moet kunnen zeggen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet met een homo in 1 kamer kan zijn; het zijn meestal aardige mensen. Maar niemand kan mij verplichten begrip te hebben voor iets dergelijks. Dat is mijn vrijheid, en ik mag toch hopen dat daar niet aan geknabbeld gaat worden. even niet voor de tere zieltjes bestemd, maar dan is wel duidelijk wat ik bedoel : ik vind het ronduit ranzig als een kerel zn geslachtsdeel in de anus van een andere kerel inbrengt. Dat mag ik vinden, of je dat nou leuk vindt of niet. Een ander mag dat normaal vinden, ik dus niet. Maar daarmee heb ik nog geen haat jegens homo's. (Het probleem zit 'm er volgens mij vooral in dat mensen elkaar maar op 1 punt beoordelen; vind je een willekeurige homo niet aardig, dan moet dat wel homo-haat zijn. Helemaal als je dan ook nog je bek open durft te trekken en je mening durft te zeggen. Als diezelfde homo nou snapt dat beoordeling op iemands geaardheid geen beoordeling van die persoon hoeft te zijn, praat het al een stuk makkelijker. Wat dat betreft vind ik overigens de vergelijking met discriminatie van negers nergens op slaan; ik heb nog nooit gezien dat een homo op moest staan voor een hetero of zo.)
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het nogal aan de dader ligt of het werkt.
Je kunt er rebelletjes tussen hebben zitten die de mening hebben overgenomen van hun omgeving en eigenlijk niet zo goed weten waar ze precies mee bezig zijn, die zullen best beinvloedbaar zijn door het leren kennen van een leuke homo. Ik denk echter dat als je een extremistische imam laat meegaan naar een coming-out avond, deze dankzij de oogkleppen alleen de bevestiging van de vooroordelen zal vinden. Er zijn mensen die discrimineren uit onwetendheid en mensen die discrimineren uit overtuiging, het tweede is een stuk lastiger uit te roeien denk ik. Al geloof ik dat het best mogelijk is, maar in bijzondere gevallen waarbij ze bijna niet anders kunnen dan met andere ogen naar homo's kijken. Maar goed, om er even een cliche in te gooien.. Wie niet waagt wie niet wint! |
![]() |
||
Citaat:
Misschien kunnen ze een test uitvoeren en een paar delictplegers met een homo op stage sturen in Iran ![]() ![]() |
![]() |
|
|