Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 19:20
Marcade
Marcade is offline

Prologue

Long, long ago, a sceptre with extraordinary magical powers was created. For many a year it slumbered, safely confined within a castle. But then came the twisted jester known as Dhoulmagus. He broke the seal protecting the sceptre, awakening its terrifying powers and unleashing a foul curse upon the kingdom. Time froze as enchanted vines enveloped the castle and everyone within. The king and the princess found themselves changed by vile magic intro strange new forms. Only one person escaped the curse unscathed: you!

Dragon Quest is een van de populaire RPG's in Japan voor de PS2. Eindelijk is het nu ook overgewaaid naar Europa. Alhoewel het in Japan al het achtste deel is, is het in europa pas het eerste deel. (vandaar dat je op de verpakking ed. ook geen 8 tegen zal komen. Hij is dus uit, en er is eventueel ook al een strategy guide beschikbaar.

Voor de mensen die niet bekend zijn met deze RPG-reeks: het is een beetje te vergelijken met iedere andere Japanse RPG; grote werelden, vele personages, vreemde monsters, gevaarlijke eindbazen, pittoreske dorpjes, donkere grotten, vele gevechten, magie, wapens en accessoires etc. etc. Natuurlijk kennen deze spellen een eigen stijl, maar in grote lijnen lijkt het veel op Final Fantasy. Dit achtste deel volgt in ieder geval een eigen weg en stijl. Het eerste wat opvalt zijn de beelden. De figuren in Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King zijn namelijk cell-shaded en lijken zo uit een manga te zijn gestapt. Dit is ook niet zo vreemd, want de hoofdrolspelers zijn ontworpen door niemand minder dan Akira Toriyama. Hij is voornamelijk bekend om zijn eigen manga, genaamd Dragon Ball Z. Deze manga behoeft natuurlijk geen verdere uitleg.

Website: http://www.dragonquest.eu.com/

(ajb. als je dingen vertelt omtrend de verhaalloop oid. ajb. in een spoiler plaatsen)

deel gekopieerd van insidegamer

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 13:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 19:41
Mindfields
Mindfields is offline
Hoort daar ook Dragon Warrior Monsters bij? Want dat spel heb ik echt kapot gespeeld.
Oud 11-04-2006, 19:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 11-04-2006 @ 20:41 :
Hoort daar ook Dragon Warrior Monsters bij? Want dat spel heb ik echt kapot gespeeld.
Ik heb gelezen dat Dragon Quest in de VS Dragon Warrior heet ja. (geloof dat jij in de VS woont? ) .. weet verder vrij weinig van Dragon Warrior Monsters.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:38
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Maar, wat wil je nou met dit topic?
Oud 11-04-2006, 23:04
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 11-04-2006 @ 23:38 :
Maar, wat wil je nou met dit topic?
Als je nou zelf een heel klein beetje nadenkt, wat denk je dan zelf?
Oud 11-04-2006, 23:19
Rareware
Rareware is offline
Heb DQ 8 vandaag gekocht bij de FRS met gratis Piggy Back strategy guide.

Ik ben net 3 uurtjes in de game. Echt zo'n old skool rpg gevoel.
Lekker kratjes/vazen kapot gooien. In alle kastjes kijken. Towns van boven tot onder uitkammen op items.

Battles gaan lekker vlot ook al is het een turnbased rpg. Nagenoeg geen laadtijden als je een random encounter hebt.

Cell shaded stijl is geweldig, alles ziet er heel helder en goed gedetaileerd uit. En geen zwarte balken aan de boven en onderkant van het scherm. Niet dat ik me daar ooit aan gestoord heb, maar het valt wel op.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 01:04
D@mien
D@mien is offline
Ik vind het een zeer goed spel tot nu toe.. zelfs de stemmen zijn goed gedaan..
Battles zijn stoer, bosses pittig. Al moet het verhaal nog ff opkomen..het is nu meer iets van: "Ik volg de evil dude."
Spoiler
Oud 12-04-2006, 06:54
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Marcade schreef op 11-04-2006 @ 20:20 :

Dragon Quest is de populairste RPG in Japan.
effe eerlijk blijven he?

Ik dacht dat ie pas de 14e uit zou komen, maja, dan ga ik em zo maar effe halen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 13:33
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Marcade schreef op 11-04-2006 @ 20:50 :
Ik heb gelezen dat Dragon Quest in de VS Dragon Warrior heet ja. (geloof dat jij in de VS woont? ) .. weet verder vrij weinig van Dragon Warrior Monsters.
Woon niet de VS, maar ben er nu al zo'n 50x keer geweest (wel steeds Orlando), dus hou de spellen daar goed bij ja.
Maar het is een geniaal spel, een soort Pokemon, alleen dan veel leuker, omdat je monstens kan 'breeden'. Tis voor de oude gameboy geloof ik. Je hebt ook nog in die serie Tara's Quest enzo. Ben zelf heel erg van de rpgs, maar dan meer op de gameboy/psp/ds.
Oud 12-04-2006, 13:39
Jolt
Jolt is offline
Is hij eigenlijk voor de PS 2?
Oud 12-04-2006, 13:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2006 @ 14:39 :
Is hij eigenlijk voor de PS 2?
Ja, sorry; mss. had ik dat er nog bij moeten zetten. Hij is idd voor de PS2.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:56
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ik heb die demo van dit spel waar je 1 uur lang mee kunt spelen. Wat een leuk en gezellig spel.
Oud 12-04-2006, 16:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 12-04-2006 @ 14:33 :
Woon niet de VS, maar ben er nu al zo'n 50x keer geweest (wel steeds Orlando), dus hou de spellen daar goed bij ja.
Maar het is een geniaal spel, een soort Pokemon, alleen dan veel leuker, omdat je monstens kan 'breeden'. Tis voor de oude gameboy geloof ik. Je hebt ook nog in die serie Tara's Quest enzo. Ben zelf heel erg van de rpgs, maar dan meer op de gameboy/psp/ds.
In pokemon kan je anders ook monsters breeden . Dat moet zelfs als je goed multiplayer wil doen.
Oud 12-04-2006, 17:19
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 12-04-2006 @ 17:26 :
In pokemon kan je anders ook monsters breeden . Dat moet zelfs als je goed multiplayer wil doen.
Bij Emerald bedoel je? Maak nooit echt gebruik van de mp functie bij Pokémon.
Oud 12-04-2006, 17:22
owlbeer
owlbeer is offline
Het ziet er een beetje uit en het klinkt als golden sun voor de GBA
Oud 12-04-2006, 18:54
Mindfields
Mindfields is offline
Haha, nu weet ik zeker dat het hetzelfde is als Dragon Warrior Monsters, want als je op die pagina komt, zie je een 'Slime'.. Ook een van de monsters in dat spel. Marcade, je moet 't echt spelen, tis zo cool en oldskool.
Oud 12-04-2006, 19:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 12-04-2006 @ 19:54 :
Haha, nu weet ik zeker dat het hetzelfde is als Dragon Warrior Monsters, want als je op die pagina komt, zie je een 'Slime'.. Ook een van de monsters in dat spel. Marcade, je moet 't echt spelen, tis zo cool en oldskool.
Waarom moet ik 't alleen nou weer spelen Ik heb nauwelijks tijd voor deze dragon quest. -_-;

De blue slime schijnt idd. de trademark te zijn van alle dragon quest's .. net als de chocobo van de final fantasy's.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:33
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 12-04-2006 @ 18:19 :
Bij Emerald bedoel je? Maak nooit echt gebruik van de mp functie bij Pokémon.
Bij alle pokemon spellen vanaf silver geloof ik .
Oud 12-04-2006, 19:52
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-04-2006 @ 20:12 :
Waarom moet ik 't alleen nou weer spelen Ik heb nauwelijks tijd voor deze dragon quest. -_-;
Hey, ik deed alleen maar een vriendelijke suggestie.
Oud 12-04-2006, 20:07
Jolt
Jolt is offline
Ik dacht eerst dat het zoiets was als Breath of fire, maar ik heb mij vergist. Ga hem wel keer uitchecken denk ik zo even downloaden.
Oud 12-04-2006, 23:24
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
De monsters in het spel zijn wel echt te belachelijk. Af en toe schaam je er een beetje voor.
Oud 14-04-2006, 12:59
Otnemem
Otnemem is offline
Dit vind ik nou eens echt zo stom...nee, KUT!

Dit samen met Shadow of the colossus en Zelda TP ( ) was het enige spel dat ik dit jaar wilde spelen. En dan steelt een of andere fuck m'n playstation 2.

Veel plezier met Dragon quest jongens, en meisjes ( )
Oud 14-04-2006, 17:22
Marcade
Marcade is offline
Kreeg vandaag met de post een Demo disk binnen voor DQ 3 dagen nadat ik 't spel zelf binnen kreeg.

Ik heb dus een demo disk over voor de geinteresseerden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:45
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Ik heb dus een demo disk over voor de geinteresseerden
Naar 'Vraag & Aanbod' ermee! Go for the fuckin' jackpot.

Citaat:

Heeft die chick je overhaalt?
Oud 14-04-2006, 20:01
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 14-04-2006 @ 13:59 :

Veel plezier met Dragon quest jongens, en meisjes ( )
de game is het waard

kun je niet van iemand een ps2 lenen ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2006, 17:38
Marcade
Marcade is offline
Ik heb het eindelijk ook kunnen spelen .. (wat nu pas? Ja nu pas; heb nu pas de tijd gehad ) .. het is idd. heel leuk.

De muziek vind ik geweldig; vrolijk en het doet me enorm aan de efteling en euro disney denken. Dat grootse fantasie gevoel dat je erbij krijgt .

De vijanden, zoals Kid Morbid al aangaf, zijn echt maf Maar dat hoort er gewoon bij. Mijn 'din is helemaal verliefd op die imps, als ze dan geen mp hebben en op hun zij vallen.

Wat ik minder vind; dat de hoofdpersoon zelf geen stem heeft. Dat hebben ze mss. gedaan zodat je je meer inleeft in dat karakter; maar persoonlijk vind ik 't jammer. Net als bij GTA 3 lijk je nou een beetje een dom persoon.

Wat ik wel heel positief vind is dat ze 16:9 goed gedaan hebben. Full screen breedbeeld zonder me zorgen te maken dat iets van 't beeldscherm afvalt.

Wat minder positief zijn de continue laadmomenten. Ze zijn gelukkig kort en niet storend, dus zo erg is 't niet.

De Voice overs en de animatie zijn wel goed gedaan vind ik.

En Munchie is stoer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 18:26
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Wat ik minder vind; dat de hoofdpersoon zelf geen stem heeft. Dat hebben ze mss. gedaan zodat je je meer inleeft in dat karakter; maar persoonlijk vind ik 't jammer. Net als bij GTA 3 lijk je nou een beetje een dom persoon.

Zelda is op dit gebied de absolute meester.
Oud 16-04-2006, 18:38
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 16-04-2006 @ 19:26 :
Zelda is op dit gebied de absolute meester.
Nope, Chrono Trigger .
Oud 16-04-2006, 23:49
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 12-04-2006 @ 07:54 :
effe eerlijk blijven he?

Ik dacht dat ie pas de 14e uit zou komen, maja, dan ga ik em zo maar effe halen
'T is toch echt zo Dit spel mag zelfs niet op een maandag uit komen dacht ik, van de wet.

[Edit]

..

Citaat:
The series is extremely popular in Japan. Following the release of Dragon Quest III in 1988, the Japanese Diet requested that Enix only release new installments of the Dragon Quest series on Sundays or holidays, to prevent children from skipping school to wait in line for the latest Dragon Quest title.

The official mascot of the Dragon Quest series is the Slime. A Slime is a small blob with a face, shaped like an onion or Hershey's Kiss. It has appeared in every Dragon Quest game and it is usually one of the first monsters you encounter (usually the Blue Slime). There are several varieties of Slimes in the Slime family, including the King Slime which is formed by a group of Slimes merging into one. The Slime's popularity has netted it a spinoff, Slime MoriMori Dragon Quest.

....

Dragon Quest is such a cultural phenomenon in Japan that there are live-action ballets, musical concerts, and audio CDs based on the Dragon Quest universe.[3] The London Philharmonic Orchestra has performed for several Dragon Quest music albums.[4]

Laatst gewijzigd op 16-04-2006 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:14
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
Marcade schreef op 16-04-2006 @ 18:38 :

Mijn 'din is helemaal verliefd op die imps, als ze dan geen mp hebben en op hun zij vallen.

En Munchie is stoer.

Geweldig spel. Deels omdat 't niet te moeilijk is voor mij. Wel jammer dat ik 2 weken moet wachten om 't weer te kunnen spelen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 14:03
Marcade
Marcade is offline
Weet iemand hoe/wat precies het systeem in leveling is? Ik merk dat de hero momenteel het snelst levelt, vergeleken met de anderen. Jessica moet telkens het meeste xp verzamelen. :/ en dat is echt een verschil van 50% ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 23:37
Rareware
Rareware is offline
Klopt, Hero en Yangus zullen over het algemeen het snelst lvlen.
Hieronder een voorbeeld.

Required exp for lvl 50
Hero: 1526665
Yangus: 1436575
Jessica: 1709938
Angelo: 1560783

Dit is voor lvl 99
Hero: 6931659
Yangus: 6457899
Jessica: 7686517
Angelo:7044450

Zoals je ziet lvled Yangus eigenlijk het snelst. Het is niet zo dat straks je Hero en Yangus de rest van de party outlvlen. Volgens mij blijven Hero/Yangus gewoon altijd een lvl of 1/2 hoger dan de rest van de party, tot maximaal 5 lvls als je echt richting de lvl 99 gaat lopen.
Dus tegen de tijd dat Hero/Yangus lvl 99 zijn, zullen Jessica/Angelo wel rond de lvl 95/96 zitten.

Strategy guides zijn af en toe best wel eens handig voor dit soort informatie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 01:14
Marcade
Marcade is offline
Hmm vreemd. Of misschien ook niet; dunno. Momenteel zit ik rond de lvl 19/20 en mijn hero lvlt het snelst. Daarna Yangus, Angelo en dan pas Jessica. En 't verschilt echt duizenden XP

Ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben en of er een logica inzit.

Frusterende is dat ik eerst geprobeerd heb ze allemaal op gelijke lvl te houden maar dat dus totaal niet lukte.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 08:18
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 16-04-2006 @ 19:38 :
Nope, Chrono Trigger .
FFX , met zijn kut stem die Tidus
Oud 20-04-2006, 08:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-04-2006 @ 09:18 :
FFX , met zijn kut stem die Tidus
In FF-X hebben alle karakters tenminste een stem. (hoe kut die mss. ook is)

Nu in DQ heb ik soms echt zoiets van "zeg is wat" als de hero een ander karakter aanstaart en rare bewegingen maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 08:55
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 17-04-2006 @ 00:49 :
'T is toch echt zo Dit spel mag zelfs niet op een maandag uit komen dacht ik, van de wet.
Ik bedoelde ook zo van: Niet één van de, maar de populairste

maar daar kom ik op terug, qua verkoop doet pokemon het in de loop van de jaren het toch beter daar in japan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 09:13
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Marcade schreef op 20-04-2006 @ 09:20 :
In FF-X hebben alle karakters tenminste een stem. (hoe kut die mss. ook is)

Nu in DQ heb ik soms echt zoiets van "zeg is wat" als de hero een ander karakter aanstaart en rare bewegingen maakt.
Hehe, oke daar zit wat in, wat wel opvalt bij FFX dat ze nooit de naam uitspreken van de Tidus of hoe je hem ook wilt noemen.
Oud 20-04-2006, 11:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-04-2006 @ 10:13 :
Hehe, oke daar zit wat in, wat wel opvalt bij FFX dat ze nooit de naam uitspreken van de Tidus of hoe je hem ook wilt noemen.
Dat is omdat je de naam Tidus volgens mij in 't begin kan veranderen? (als een jongetje vraagt of tidus zijn bal wil signeren kan je tidus' naam veranderen. De anderen, behalve de aeons, hebben een vaste naam)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:24
Jolt
Jolt is offline
Jah logisch, omdat je hun naam niet kan veranderen.

Wie heet nu Wakka?

Oud 22-04-2006, 16:04
Marcade
Marcade is offline
Geweldig; ze hebben me het spel nog een keer toegestuurd; nou heb ik tweemaal DQ en een DQ demo cd -_-;
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:22
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Geweldig; ze hebben me het spel nog een keer toegestuurd; nou heb ik tweemaal DQ en een DQ demo cd -_-;
Heb je er tweemaal voor moeten betalen? Zoniet, dan koop ik voor een redelijk prijsje over, ook al heb ik nu geen ps2 meer!
Oud 22-04-2006, 19:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 22-04-2006 @ 20:22 :
Heb je er tweemaal voor moeten betalen? Zoniet, dan koop ik voor een redelijk prijsje over, ook al heb ik nu geen ps2 meer!
Denk 't wel; ik ga 'm gewoon terug sturen en geld terug vragen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:29
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Denk 't wel; ik ga 'm gewoon terug sturen en geld terug vragen.
Bitch, ik geef er 10 euro voor.

Misschien ZELFS 15!
Oud 24-04-2006, 11:00
Marcade
Marcade is offline
Ik ben nou rond de lvl 28; heb er meer dan 30 uur op zitten, ..
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:29
Marcade
Marcade is offline
Speelt niemand 't meer?

Ik zit nu rond de 50 uur speeltijd; vrij zeldzaam (zelfs voor een RPG) dat ik een spel meer dan 50 uur speel. DQ8 is gewoon geweldig.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:04
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik speel t sinds een paar maanden weer af en toe de laatste dagen. T blijft wel leuk, maar ik blijf dingen als disgaea vetter vinden .
Oud 10-05-2006, 09:45
Marcade
Marcade is offline
Ik heb die tweede DQ8 trouwens nog; bol.com heeft me maar voor 1 afgerekend dus ik heb er niks voor betaald; en ik ben 'm door de drukte vergeten terug te sturen. En mijn vriendin die van DQ8 houd, hoeft hem niet te hebben.

Dus ik heb nog een DQ8 voor iemand die 'm wil.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 10:00
Jolt
Jolt is offline
Voor hoeveel?
Oud 10-05-2006, 10:51
Marcade
Marcade is offline
Doodle! schreef op 10-05-2006 @ 10:47

Doodle was net iets eerder helaas (via PM) Dus hij is alweer weg
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 10:55
Jolt
Jolt is offline
fuck , denk ik ben ik er eerder bij.

Dan toch maar downloaden, en waarom doet GVD Kingdom Hearts 2 het nog altijd niet, ze hebben het nog altijd niet gefixed, dat die hackers eens wat gaan doen en een fix maken!
Reageren

Regels voor berichten