Oud 12-04-2006, 11:04
LighTSighT
LighTSighT is offline
Yo iedereen! Ik heb een vraagje, ik weet niet precies waar deze thuishoort, maar ik denk dat die wel goed zit bij psychologie.
Ik heb niet een ontzettend uitgebreide vriendenkring (vrij klein zelfs) maar ik zou wel graag nieuwe mensen willen leren kennen met een beetje dezelfde interesses enzo. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik zit op sport, school etc... maar hier lukt 't niet echt geweldig. Uitgaan lijkt me wel een goede optie, maar mijn vrienden zijn niet echt van die types, dus da's een beetje lastig (en uitgaan in m'n 1tje, lijkt me ook niet echt geweldig ).
Werken doe ik niet, heeft iemand tips voor werk (hier in de supermarkt in de buurt ga ik niet werken, daar zijn wat mensen met wie ik het niet zo goed kan vinden, beetje aso's).
Iedereen bedankt he!!
__________________
Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 14:53
Verwijderd
Kan je op je sport en school niet 's een gesprek aanknopen met anderen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:18
Verwijderd
Hm, tijdens het uitgaan kom ik zelden mensen tegen met wie ik echte vriendschappen opbouw, maar dat kan aan mij liggen. Ik kom echte vrienden meestal toch tegen bij mijn opleiding of bij clubs en sporten. Ook via vrienden van mij, trouwens. Ik weet niet goed hoe je dat kunt 'doen', eigenlijk, mij overkomt het meestal gewoon. Er zitten altijd wel een paar mensen bij met wie ik goed overweg kan...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:13
flanke
flanke is offline
Wat zijn je interesses juist? En welke activiteiten en zo horen erbij?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:06
LighTSighT
LighTSighT is offline
Eey. Ja, nou bij sport zitten alleen maar oudere luitjes, waar ik verder niks mee heb (echt +20 jaar enzo )...
Met mijn vrienden heb ik een beetje een oppervlakkige relatie. Sommige ook niet hoor, maar ik heb niet echt idee dat ik echt ergens bij hoor. Het zijn meer van die types die in het weekend lekker de krant lezen, tv kijken, computeren en huiswerk maken. Ik heb ook niet het idee dat ik alles met ze kan delen. Ze zijn wel heel vriendelijk en aardig, maar het zijn niet echt van die uitgaan types, terwijl het mij wel leuk lijkt om dat wat vaker te doen, en ook nieuwe mensen leren kennen. Maar alleen uitgaan lijkt me ook niet wat... hebben jullie tips? Waar leer je allemaal leuke mensen kennen? (ik heb ook wel plannen om te gaan werken, maar wat is allemaal leuk werk ik ben benieuwd naar jullie ideeen). Bedankt voor alle suggesties enzo hè!
__________________
Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:26
flanke
flanke is offline
Sluit je aan bij een jeugdbeweging of vereniging die je interesseert. Of doe vrijwilligerswerk. In het begin ben je daar misschien alleen, maar daar leer je rap wel mensen kennen. Er zijn ook dingen waar je alleen naar toe kan. Een folkbal bijvoorbeeld, daar ontmoet je iedereen op de dansvloer, want iedereen danst daar met iedereen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:26
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-04-2006 @ 15:18 :
Hm, tijdens het uitgaan kom ik zelden mensen tegen met wie ik echte vriendschappen opbouw, maar dat kan aan mij liggen. Ik kom echte vrienden meestal toch tegen bij mijn opleiding of bij clubs en sporten. Ook via vrienden van mij, trouwens. Ik weet niet goed hoe je dat kunt 'doen', eigenlijk, mij overkomt het meestal gewoon. Er zitten altijd wel een paar mensen bij met wie ik goed overweg kan...
dat klopt voor mij ook jah, met uitgaan kom je soms wa mensen tegen die je soms eens tegenkomt, maar verder niet echte vrienden enzo zijn. de ECHTE vrienden denk ik wel dat je die toch het beste bij sportclubs/school etc. kan zoeken omdat je daar dagelijks mee rondhangt?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:09
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
moet dit niet naar contact gezocht?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 13-04-2006 @ 18:09 :
moet dit niet naar contact gezocht?
Denk het niet. Dit is meer een 'hoe kan ik het beste contact zoeken?'-topic...

De meeste mensen ken ik inderdaad via mijn opleiding. Als er op jouw opleiding geen 'leuke' mensen zitten kan je eens kijken of er in jouw buurt geen cursussen of sporten worden gegeven die jou zouden kunnen intresseren. Daar kan je dan ook mensen leren kennen.
Ook op school kan je nieuwe mensen leren kennen als je bijvoorbeeld meehelpt met vieringen of in een comissie gaat meehelpen. Zo heb ik op school toen veel mensen leren kennen doordat ik altijd meedeed met musicals, vieringen enzovoorts.
In een discotheek is het inderdaad moeilijker om mensen te leren kennen, maar als je een avondje aan de bar ofzo gaat hangen is de kans groter dat er een gesprek ontstaat.
Je zou ook eens kunnen afspreken met vrienden dat je iets gaat doen waarbij je andere mensen meeneemt. Wanneer ik iets ga doen met vrienden worden er regelmatig 'nieuwe' mensen meegenomen, waardoor je die dan ook weer meer gaat leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:51
bloemetje1818
bloemetje1818 is offline
Ik zou eerst je bestaande vriendschappen wat verdiepen...gewoon wat vaker leuke dingen gaan doen! Zelf voorstellen om naar de stad te gaan, sporten weet ik wat.. Hoe meer je met elkaar doet, hoe hechter je vriendschap word. Dan voel je je misschien al minder alleen! Daarnaast zou ik ook op een groepssport gaan en anders vrijwilligerswerk, scouting....Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 10:20
LighTSighT
LighTSighT is offline
Iemand nog ideeën? Tips?
__________________
Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:53
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
LighTSighT schreef op 12-04-2006 @ 11:04 :
Yo iedereen! Ik heb een vraagje, ik weet niet precies waar deze thuishoort, maar ik denk dat die wel goed zit bij psychologie.
Ik heb niet een ontzettend uitgebreide vriendenkring (vrij klein zelfs) maar ik zou wel graag nieuwe mensen willen leren kennen met een beetje dezelfde interesses enzo. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik zit op sport, school etc... maar hier lukt 't niet echt geweldig. Uitgaan lijkt me wel een goede optie, maar mijn vrienden zijn niet echt van die types, dus da's een beetje lastig (en uitgaan in m'n 1tje, lijkt me ook niet echt geweldig ).
Werken doe ik niet, heeft iemand tips voor werk (hier in de supermarkt in de buurt ga ik niet werken, daar zijn wat mensen met wie ik het niet zo goed kan vinden, beetje aso's).
Iedereen bedankt he!!
hmm hier heb ik ook last van
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:31
LighTSighT
LighTSighT is offline
Tsja... ik zou graag tips van mensen krijgen die weten hoe je hier het beste mee om kan gaan...
__________________
Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:56
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Het enige wat ik je kan aanraden is proberen je open op te stellen; als jij je in anderen interesseert interesseren ze zich sneller in jou. En of het 'klikt' met iemand blijkt meestal pas na een paar weken. Als dat een keer niet gebeurt is dit niet direct erg; er zijn genoeg anderen.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 22:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-04-2006 @ 15:18 :
Hm, tijdens het uitgaan kom ik zelden mensen tegen met wie ik echte vriendschappen opbouw,
Ik ken een paar van mijn vriendinnen (niet hele goede, maar ik doe er wel leuke dingen mee af en toe) via het uitgaan, ik ken zelfs m'n ex van het uitgaan.. Dus het kan wel, hangt van het soort kroeg af enzo.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 00:13
Verwijderd
De wijde wereld ingaan, dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 16:57
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
je hebt denk ik niet veel aan mijn post, want ik heb namelijk geen tips of iets dergelijks, ik zit zelf namelijk ook met hetzelfde. Ik ken trouwens wel heel veel mensen, maar er zijn twee mensen waarvan ik denk dat het meer is dan alleen een kennis, dat dus wel vrienden zijn zo'n beetje. Ik wil ook graag nieuwe mensen leren kennen en dan ook echt vrienden zijn. Ik ken heel veel mensen via internet, veel daarvan ken ik in het echt ook wel, maar het blijft oppervlakkig naar mijn idee.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 19:51
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Ik heb zo'n hekel aan mensen-leren-kennen
Mensen-leren-kennen, is het ergste wat ik ken
Maar ik heb me laatst een keertje vreselijk laten kennen
Door een man, die op me afkwam en zei: 'k geloof niet dat ik u ken

Ik had meteen de deur uit motten rennen
Maar de mensen-leren-kenner had mijn hand al vast en zei
Goh, wat leuk om u te leren kennen, hehe
Zeg maar jij en zeg maar jou, dit hiernaast me is mijn vrouw
Ik had meteen z'n kop dicht motten tremmen
Wist ik veel wat die klootzak zeggen zou

Hij zei: Ik volg een cursus 'Mensen-leren-kennen'
Want mensen-leren-kennen is voor veel mensen een probleem
Je kunt ze overal uit duizenden herkennen
Ze stellen zich aan niemand voor en staan daarom aldoor
In gezelschap niet in groepjes, maar alleen
Maar mensen-leren-kennen valt te leren
Mensen-leren-kennen hoeft geen probleem te zijn
Maar eerst wil ik nog even helder formuleren
Dat u in feite niemand bent, wanneer u niemand kent
Maar niemand-kennen valt af te leren
Iedereen kan een mensen-kenner zijn

Stap 1 van de cursus: Leren-mensen-leren-kennen
Is durven te bekennen dat je niemand kent
En als gevolg daarvan ook durven onderkennen
Dat je in feite ook door niemand wordt gekend

Stap 2 is roepen: Ik wil mensen leren kennen
Mensen leren kennen, maar ik weet niet hoe dat moet
Allemaal: Ik wil mensen leren kennen
Ik wil mensen leren kennen, maar ik weet niet hoe dat moet
Allemaal: Ik wil mensen leren kennen
Prima, geweldig, dat ging goed! Sjonge

Stap 3 van de cursus: Leren-mensen-leren-kennen
Is hoe je het mot doen in de praktijk
Begin nooit zomaar iedereen te leren-kennen
En ook geen vijfentachtig mensen tegelijk
Je mot beginnen met een-iemand-leren-kennen
Niet zomaar iemand, maar een-iemand, die zelf veel mensen kent
Zo iemand kan je vrij makkelijk herkennen
Aan het feit dat-ie herkend wordt en bekend staat als bekend

Is het gelukt, heb je zo iemand-leren-kennen
Laat je dan voorstellen door hem of haar, aan die en dan aan die
Zeg dan: Hallo wat leuk om u te leren kennen
Dan gaat het goed, want dan ken je er al drie

Via die drie kom je dan steeds meer mensen tegen
Dan neemt het mensen-leren-kennen opeens kwadratisch toe
Voor je het weet ken je er negen, daarna eenentachtig
't Aantal mensen dat je kan leren-kennen kan groeien tot reusachtig
Een echte mensen-leren-kenner gaat juist dan met mensen-kennen door
Er is geen mens, die maar wat voorstelt, of hij stelt zich d'raan voor

Doe dit ook! Ga d'rmee door! Consequent en structureel
Steek uit die klauw en stel je voor, je kent nooit een mens te veel
Denk niet te snel dat je er bent, dat je iedereen wel kent
Wou je ermee stoppen?!? Is fataal! Je kent ze nooit echt allemaal
En dan opeens komt dat moment, dat schitterende happy end
Dat u zelf wordt herkend en bekendstaat als bekend

Hoeft u zich nooit meer voor te stellen, stel u voor dat u dat bent
Dat u eindelijk zoveel voorstelt, dat u zich voorstelt
Dat u iemand bent

Van Harry Jekkers
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 18-04-2006 @ 19:51 :
mensen-leren-kennen
Van Harry Jekkers
Dat heerscht zo hard!
Maar ja, ik ben dan ook weg van die show
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:09
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik hou van mij is ook tof

Maar wat er in die tekst staat klopt wel een beetje, als je iemand kent die veel mensen kent, dan ken je uiteindelijk heeel veel mensen
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:38
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
zelfde probleem als TS
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 16:58
fractuur
fractuur is offline
Bij verenigingen (misschien wat actiever worden bij je club?) gaan, al dan niet sporten, of gaan werken. Ik werk nu ook alweer ruim een jaar bij de blauwe grootgrutter, en vooral 's avonds en op zaterdag zijn er veel studenten of havo/vwo-ers, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Het zullen niet direct goede vrienden van je worden, het is geen vereniging waar je interesse deelt, maar ik heb er toch wel leuke contacten aan over gehouden. Waarmee ik af en toe nog wat ga drinken ofzo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 17:16
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
steefos schreef op 19-04-2006 @ 20:38 :
zelfde probleem als TS
Hier nog 1
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 19:30
RedQueen
Avatar van RedQueen
RedQueen is offline
Citaat:
LighTSighT schreef op 12-04-2006 @ 11:04 :

Werken doe ik niet, heeft iemand tips voor werk (hier in de supermarkt in de buurt ga ik niet werken, daar zijn wat mensen met wie ik het niet zo goed kan vinden, beetje aso's).
Iedereen bedankt he!! [/B]
Herkenbaar hele goede reden voor mij om niet in de supermarkt te gaan werken... voeg me maar keer toe ofzo, dan kunnen we iig op msn eens wat babbelen... en ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je in de buurt van spijkenisse woont kunnen we wel keer wat gaan doen...
__________________
Scars remind me that the past is real
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 20:04
niña
Avatar van niña
niña is offline
Mijn vriendengroep is drastisch vergroot door larp en forummeetings. Ik zie niet al die mensen die ik heb gemeet wekelijks, maar je kan wel vaak bij iemand terecht. Ook handig als je in een andere stad moet overnachten
Verder.. wat eigenlijk al genoemd is.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2006, 20:44
anterx
anterx is offline
Heb je geen oudklasgenoten met wie je kan gaan stappen? Dan leer je via hen weer nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:41
LighTSighT
LighTSighT is offline
Eeey. Bedankt voor alle reacties. Nou, ik ga soms wel uit met wat bekenden/vrienden, maar ik heb niet echt "iemand" bij wie ik het idee heb dat ik echt helemaal op dezelfde golflengte lig, en iemand die me echt door dik en dun zou steunen zeg maar... 't is veel oppervlakkiger.

Maar laatst had ik iemand ontmoet, met wie het wel goed klikte, en ik ben daar ook mee uit gegaan, en meteen konden we echt alles aan elkaar vertellen, best bijzonder op zich. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat... hopelijk ga ik die persoon nu wat vaker zien (nu 1x mee uitgegaan).

En soms denk ik weleens (bijv. bij het uitgaan, als je wat mensen spreekt), ow die is wel aardig, laat ik maar z'n msn vragen. En dan op msn gaat het misschien wel klikken en kunnen we een keer wat afspreken... wat vinden jullie hiervan (ik vind het in ieder geval leuk wat meer mensen te leren kennen). Hebben jullie dit ook??

Wat ik ook wel beetje heb, als ik dan met iemand goed kan vinden, dan denk ik wel in mezelf: "lijkt me jammer als het bij 1 keertje blijft, ik wil deze persoon wel vaker zien". Want ik heb wel meegemaakt, dat het dan goed klikt en bijv. een paar keer samen wat gezelligs gedaan hebben, dat ik dan geen e-mailtjes terug krijg (en dat ze "druk" zijn enzo). Ik merk daardoor dat ik graag een soort van "zekerheid" wil hebben, dat ik iemand "heb" zeg maar (klinkt wazig, hopelijk is het nog een beetje te begrijpen )
__________________
Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 20:21
anterx
anterx is offline
Ik heb ook wel dat ik mensen bij wie ik me goed voel graag vaker wil zien. En dan daar graag zekerheid over wil hebben. Is niet vaag lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 01:55
Verwijderd
Citaat:
LighTSighT schreef op 22-04-2006 @ 19:41 :
Eeey. Bedankt voor alle reacties. Nou, ik ga soms wel uit met wat bekenden/vrienden, maar ik heb niet echt "iemand" bij wie ik het idee heb dat ik echt helemaal op dezelfde golflengte lig, en iemand die me echt door dik en dun zou steunen zeg maar... 't is veel oppervlakkiger.

Maar laatst had ik iemand ontmoet, met wie het wel goed klikte, en ik ben daar ook mee uit gegaan, en meteen konden we echt alles aan elkaar vertellen, best bijzonder op zich. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat... hopelijk ga ik die persoon nu wat vaker zien (nu 1x mee uitgegaan).

En soms denk ik weleens (bijv. bij het uitgaan, als je wat mensen spreekt), ow die is wel aardig, laat ik maar z'n msn vragen. En dan op msn gaat het misschien wel klikken en kunnen we een keer wat afspreken... wat vinden jullie hiervan (ik vind het in ieder geval leuk wat meer mensen te leren kennen). Hebben jullie dit ook??

Wat ik ook wel beetje heb, als ik dan met iemand goed kan vinden, dan denk ik wel in mezelf: "lijkt me jammer als het bij 1 keertje blijft, ik wil deze persoon wel vaker zien". Want ik heb wel meegemaakt, dat het dan goed klikt en bijv. een paar keer samen wat gezelligs gedaan hebben, dat ik dan geen e-mailtjes terug krijg (en dat ze "druk" zijn enzo). Ik merk daardoor dat ik graag een soort van "zekerheid" wil hebben, dat ik iemand "heb" zeg maar (klinkt wazig, hopelijk is het nog een beetje te begrijpen )
Nja kijk, soms vinden mensen je leuk genoeg, maar zitten ze gewoon 'vol', hebben ze al genoeg vrienden. Dat klinkt heel stom, maar ik kan bijvoorbeeld ook niet echt nieuwe mensen erbij gebruiken om echt diepe vriendschappen mee op te bouwen - ik kan er zo ongeveer vier aan, échte vrienden, en daarna blijft het toch oppervlakkiger.

En ik denk eigenlijk dat het uiteindelijk wel vanzelf dieper wordt, het contact. Niet met iedereen natuurlijk, maar als er iemand is met wie het echt klikt, dan komt dat vanzelf wel. En dan kun je ook wel zeker zijn van die mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Een nieuwe start maken :D
Ashjuhhhh
6 03-10-2016 22:38
Liefde & Relatie Waar kan ik nieuwe mensen ontmoeten?
Verwijderd
3 22-03-2010 12:51
Liefde & Relatie Hoe nieuwe mensen leren kennen?
dennis018
21 10-06-2007 07:57
Lifestyle wat deed je vandaag dan ?
Back Door Man
500 27-05-2005 16:23
De Kantine Nog leuke mensen ontmoet?
droomkoningin
40 05-03-2003 21:33
Lifestyle houding tegen over andere mensen
Mysterons
35 03-09-2002 21:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.