Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2006, 10:57
Verwijderd
Hierover heb ik dus een vraagje. Ik zit er helaas helemaal onder. Behalve op mn buik, borsten, bovenbenen ook op mn schouders.

Nu mijn vraag: Kun je je huid op de een of andere manier verzorgen zodat ze minder duidelijk zichtbaar worden?

Dat ze nooit meer zullen verdwijnen is me duidelijk. Alleen ik schaam me er lichtelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:28
Verwijderd
Ze trekken hoe dan ook langzaam weg, worden steeds minder goed zichtbaar. Dat schijnt sneller te gaan als je ze elke dag inmasseert (niet alleen smeren, ook masseren) met bodylotion of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 10:51
Verwijderd
ok bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:38
Verwijderd
Palmer's cocoa butter. Op de verpakking beweren ze dat het hethelpt tegen zwangerschapsstriemen en striae. Verder zweert mijn moeder bij olivia olie omdat zij daardoor geen striae had na haar zwangerschap. Koude washandjes op je borsten leggen schijnt ook te helpen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar je zou het kunnen proberen. (maar of dat daaraan ligt weet ik niet, mijn moeder heeft gewoon ontzettend veel geluk met haar lichaam.)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 21:32
Verwijderd
Ja met iets vettigs inmasseren schijnt te helpen. Echt weg krijg je het er niet meer van, maar je zorg er wel voor dat je huid soepel blijft en dat het niet erger wordt.

Verder trekt het na verloop van tijd wel weer wat weg. Ik heb het ook erg op mijn benen; hoewel het een paar jaar terug paarsig eruit zag, zijn het nu witte streepjes die niet echt opvallend zijn (alleen als je het weet en goed kijkt).
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 06:30
Nebel
Nebel is offline
Regelmatig masseren ja, is ook goed voor de doorbloeding. Ik had er ook erg veel last van, maar bij mij zijn ze nu helemaal wit en aangezien ik zelf erg wit ben zie je het niet zo meer
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 17:19
Anetj
Anetj is offline
Insmeren met zwangerschapsolie.
Doe ik ook
Oud 18-04-2006, 19:52
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Anetj schreef op 18-04-2006 @ 18:19 :
Insmeren met zwangerschapsolie.
Doe ik ook
Hehe, zwangerschapsolie. Daar word je zwanger van. Net zoals je bruiden kunt kopen in bruidswinkels... Heh .

Nu even serieus, waarom is het zwangerschaps olie? En daarmee bedoel ik: wat zit erin, en waarom heeft dat met zwangerschap te maken?
Oud 18-04-2006, 20:01
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
bij een zwangerschap word je huid flink opgerekt en dan ontstaat striae heel erg vaak

zon olie zorgt ervoor dat je huid soepel blijft en dat de striae zich niet helemaal ontwikkelt denk ik
Oud 18-04-2006, 20:48
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 18-04-2006 @ 21:01 :
bij een zwangerschap word je huid flink opgerekt en dan ontstaat striae heel erg vaak

zon olie zorgt ervoor dat je huid soepel blijft en dat de striae zich niet helemaal ontwikkelt denk ik
Ja ik begrijp dat het met de striae van de zwangerschap te maken heeft. Maar wat zit er dan specifiek in zwangerschapsolie om het zwangerschapsolie te mogen noemen? Waarom geen bodylotion, of zonnebloem olie of wat dan ook?
Oud 19-04-2006, 13:31
Verwijderd
bedankt voor de reacties. Ik heb een vettige creme gehaald en komende vrijdag een afspraak bij de huisarts een afspraak gemaakt om even te vragen of hij nog speciale tips heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 09:19
DomoBig
DomoBig is offline
Ik heb er zelf ook last van,

Het schijnt dat je het wel kan voorkomen met een goede creme, maar niet kunt verhelpen. Het is waar dat het na een langere tijd minder zichtbaar wordt, maar creme's en dat soort spul heb je er niet voor.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 10:15
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Meadow schreef op 18-04-2006 @ 21:48 :
Ja ik begrijp dat het met de striae van de zwangerschap te maken heeft. Maar wat zit er dan specifiek in zwangerschapsolie om het zwangerschapsolie te mogen noemen? Waarom geen bodylotion, of zonnebloem olie of wat dan ook?
Omdat dan meer zwangere vrouwen dat product kopen.
Oud 20-04-2006, 12:16
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 20-04-2006 @ 11:15 :
Omdat dan meer zwangere vrouwen dat product kopen.
En waarom doen ze dat? Omdat er een labeltje met "zwangerschapsolie" op zit, dus dat is geen antwoord.

Welk ingrediënt van deze olie maakt het verkoopbaar als zwangerschaps olie? Of is het gewone olie met een ander etiket en een prijs die 5x zo hoog is?
Oud 20-04-2006, 13:15
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Meadow schreef op 20-04-2006 @ 13:16 :
En waarom doen ze dat? Omdat er een labeltje met "zwangerschapsolie" op zit, dus dat is geen antwoord.

Welk ingrediënt van deze olie maakt het verkoopbaar als zwangerschaps olie? Of is het gewone olie met een ander etiket en een prijs die 5x zo hoog is?
Geen antwoord? Damn!

Zoals iemand al zei: Het wordt veel gebruikt bij zwangerschappen omdat de huid daar opgerekt wordt en je striae kan krijgen.

Het lijkt me wel logisch, dat zwangere vrouwen eerder zwangerschapsolie kopen dan zonnebloemolie, ook al heeft het dezelfde werking. Ze zien in 1 oogopslag dat het blijkbaar werkt bij zwangerschappen zonder dat ze een onderzoek moeten verrichten of zonnebloemolie (oid) ook daarbij helpt.

De logica van de economie.
Oud 20-04-2006, 23:24
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 20-04-2006 @ 14:15 :
Geen antwoord? Damn!

Zoals iemand al zei: Het wordt veel gebruikt bij zwangerschappen omdat de huid daar opgerekt wordt en je striae kan krijgen.

Het lijkt me wel logisch, dat zwangere vrouwen eerder zwangerschapsolie kopen dan zonnebloemolie, ook al heeft het dezelfde werking. Ze zien in 1 oogopslag dat het blijkbaar werkt bij zwangerschappen zonder dat ze een onderzoek moeten verrichten of zonnebloemolie (oid) ook daarbij helpt.

De logica van de economie.
And read!

WAAROM staat het op die flesjes? Wat zit er extra in zwangerschaps olie boven andere olie? Want inderdaad, je kunt ook gewoon olijfolie tegen striae gebruiken.
Oud 21-04-2006, 07:58
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Meadow schreef op 21-04-2006 @ 00:24 :
And read!

WAAROM staat het op die flesjes? Wat zit er extra in zwangerschaps olie boven andere olie? Want inderdaad, je kunt ook gewoon olijfolie tegen striae gebruiken.
Dat zeg ik net.
Oud 21-04-2006, 08:33
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 21-04-2006 @ 08:58 :
Dat zeg ik net.
Nee, jij zegt: Het staat erop; dus vrouwen weten dat het werkt bij zwangerschapsstriae, dus kopen ze het. Ik vroeg echter WAAROM het op het flesje staat. Wat is het verschil tussen zwangerschapsolie en gewone olie? Werkt zwangerschaps olie daadwerkelijk beter? Zo ja, zitten er extra ingrediënten in? Is het op een andere manier bereid? Of is het gewoon een domme marketing truc?
Dat gaat niet over economie, eerder over chemie.
Oud 21-04-2006, 08:52
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Meadow schreef op 21-04-2006 @ 09:33 :
Nee, jij zegt: Het staat erop; dus vrouwen weten dat het werkt bij zwangerschapsstriae, dus kopen ze het. Ik vroeg echter WAAROM het op het flesje staat. Wat is het verschil tussen zwangerschapsolie en gewone olie? Werkt zwangerschaps olie daadwerkelijk beter? Zo ja, zitten er extra ingrediënten in? Is het op een andere manier bereid? Of is het gewoon een domme marketing truc?
Dat gaat niet over economie, eerder over chemie.

omg,

zo moeilijk is het toch niet.

Veel zwangere vrouwen krijgen last van striae,

er is een middeltje dat wel goed helpt ertegen---> voor zwangere vrouwen---> zwangerschapsolie.

Oftewel, heb je erg last van striae, koop zwangerschapsolie,want dat helpt. Of zou moeten helpen.

simpel toch?
Oud 21-04-2006, 09:40
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Meadow schreef op 21-04-2006 @ 09:33 :
*reacties*
Loop een drogist binnen en bekijk de ingredienten, als je het per se wil weten? Het is onderhand wel duidelijk dat mensen hier het niet weten..
Oud 21-04-2006, 12:52
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-04-2006 @ 10:40 :
Loop een drogist binnen en bekijk de ingredienten, als je het per se wil weten? Het is onderhand wel duidelijk dat mensen hier het niet weten..
Dat was ik inderdaad van plan te gaan doen, aangezien mensen mijn vraag niet eens snappen. Daar gingen deze reacties nu meer om dan om de eigenlijke vraag. Ik zoek het zelf wel uit als ik terug ben uit Rome volgende week...
Oud 21-04-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 21-04-2006 @ 13:52 :
Dat was ik inderdaad van plan te gaan doen, aangezien mensen mijn vraag niet eens snappen. Daar gingen deze reacties nu meer om dan om de eigenlijke vraag. Ik zoek het zelf wel uit als ik terug ben uit Rome volgende week...
In zwangerschapsolie zit niet per definitie iets extra's. Het staat gewoon op de verpakking omdat het dan beter verkocht wordt onder deze doelgroep. Andere oliën en cremes werken vaak net zo goed, alleen staat er dan iets anders op.

Is nu je vraag beantwoord?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 13:47
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 21-04-2006 @ 14:07 :
In zwangerschapsolie zit niet per definitie iets extra's. Het staat gewoon op de verpakking omdat het dan beter verkocht wordt onder deze doelgroep. Andere oliën en cremes werken vaak net zo goed, alleen staat er dan iets anders op.

Is nu je vraag beantwoord?
JA! Dankbaar . Inderdaad een marketingstruc dus .
Oud 21-04-2006, 19:16
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
omg ik zei precies hetzelfde

Regels voor berichten