Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 16:07
EvilConduct
EvilConduct is offline
We hebben op zich een prima netwerk liggen hier thuis, maar ik zit te denken om een draadloos netwerk in combinatie met een vast netwerk aan te leggen.

Ons ADSL modem hangt op de 1e verdieping en ik zou het draadloos netwerk onder andere willen gebruiken in de kelder.

Het enige probleem is dat wij op de begane grond vloerverwarming hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 16:17
Koen
Koen is offline
Ik denk niet dat vloerverwarming je signaalsterkte beïnvloed. Zowel, dan zal 't om lullige procenten gaan. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er van 't signaal vrij weinig over zou kunnen blijven nadat ie door 2 plafonds+vloeren heenmoet. Maar je vloerverwarming zal niet 't probleem zijn, verwacht ik.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:53
Viporizer
Viporizer is offline
Mischien ietswat raar idee:

Je kan door de onderkant van een pringles bus eruit te slopen en dan de lege koker over je zender/ontvanger heen te zetten, het bereik vergroten.
Mischien dat je het zo wel kan verwezelijken.
Oud 21-04-2006, 17:34
Koning
Koning is offline
Wlan is in mijn ogen nog nooit een optie geweest, heb het hier wel liggen voor de laptop's op ff op google te kijken of te mailen maar echt gamen kun je er al niet mee, de verbinding dondert altijd weg..

En ik heb het nog nooit anders dan dat mee gemaakt, ik vind het een techniek die je gerust een jaar of 4 nog kunt laten liggen.

Ik zit niet te wachten op 108Mb, liever een 54Mb lan dat stabiel is en goed bereik heeft. Het mag dan wel steeds sneller worden, het werkt nog steeds voor geen meter.

Gewoon bedraad blijven, dat is ideaal.
Oud 21-04-2006, 17:35
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Koen schreef op 21-04-2006 @ 17:17 :
Ik denk niet dat vloerverwarming je signaalsterkte beïnvloed. Zowel, dan zal 't om lullige procenten gaan. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er van 't signaal vrij weinig over zou kunnen blijven nadat ie door 2 plafonds+vloeren heenmoet. Maar je vloerverwarming zal niet 't probleem zijn, verwacht ik.
Het probleem vd vloerverwarming is dat het natuurlijk allemaal metaal is. Dat vind die zooi niet altijd even leuk. We hebben een open overloop en daaronder zit zeg maar de trap naar de begane grond en onder die trap de trap naar de kelder. Misschien dat daarlangs het signaal wel goed zijn weg kan vinden.

Misschien dat ik maar eens moet kijken of ik van iemand zo'n ding kan lenen of zo.

Citaat:
Viporizer schreef op 21-04-2006 @ 17:53 :
Mischien ietswat raar idee:

Je kan door de onderkant van een pringles bus eruit te slopen en dan de lege koker over je zender/ontvanger heen te zetten, het bereik vergroten.
Mischien dat je het zo wel kan verwezelijken.
Hehehe, dat ken ik wel. Net als die kanon-dingen ide je kan kopen. Mooi spul.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:34
Verwijderd
Thuis ervaring mee. Zowel op de boven als de beneden verdieping vloerverwarming, ik kan met de laptop wlan online, op de bovenverdieping. Er zit een flinke stalen buis tussen, de vloerverwarming en tegels.
Router staat op bg.

't Is een linksys-wag-345g, met een normale antenne erop geprikt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 21:15
Verwijderd
De meest stabiele draadloze oplossing over grotere afstanden blijft tot nu toe de oudere 11mbit varianten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 00:39
Verwijderd
Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt, neem je gewoon bedraad netwerk en vermijd je een hoop gekut.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 02:17
EvilConduct
EvilConduct is offline
Bedankt voor de reacties.

Citaat:
nare man schreef op 22-04-2006 @ 01:39 :
Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt, neem je gewoon bedraad netwerk en vermijd je een hoop gekut.
Op zich een betere oplossing, maar mijn pa heeft weinig zin in nog meer bedrading door ons huis heen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 08:33
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 21-04-2006 @ 17:07 :
We hebben op zich een prima netwerk liggen hier thuis, maar ik zit te denken om een draadloos netwerk in combinatie met een vast netwerk aan te leggen.

Ons ADSL modem hangt op de 1e verdieping en ik zou het draadloos netwerk onder andere willen gebruiken in de kelder.

Het enige probleem is dat wij op de begane grond vloerverwarming hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
vloerverwarming zijn van kunststofachtig materiaal gemaakt gevuld met leidingwater
of je moet het hebben over die electrieke klote zooi
het grootste probleem waarmee routers zitten blijft toch echt de wapeningsnetten in beton
Die netten zijn niet in elke vloer nodig en dus heeft niet iedereen er last van een nog groter probleem hebben routers met de netten ( kleinere maasgrote) die worden gebruikt in bv badkamervloeren en soms onder marmervloeren we hebben het dan natuurlijk wel over een tussenliggende vloer de Beganegrondvloer zal eigelijk nooit problemen geven.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 09:30
Koning
Koning is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 22-04-2006 @ 03:17 :
Bedankt voor de reacties.

Op zich een betere oplossing, maar mijn pa heeft weinig zin in nog meer bedrading door ons huis heen.
Populaire uitspraak, maar WLAN is echt kut, als je ook maar een beetje eisen aan je verbinding stelt, (dus je doet meer dan mailen en msn'en) dan is het al onwerkbaar.
Oud 22-04-2006, 10:45
Verwijderd
Precies. Je trekt gewoon even een vrije zondag ervoor uit, haalt een krimptang, een trekveer en wat dies meer zij in huis, je schopt de andere huisgenoten de deur uit en gaat gewoon even lekker aan de gang met die bekabeling. Vaak is er naast dingen als verwarmingsbuizen, TV/radio-coaxkabels e.d. die door de plafonds lopen nog wel wat ruimte, en een UTP-kabel is stevig en dun.

Dan ben je één, misschien anderhalve dag kwijt inclusief afwerken, terwijl je met een WLAN gewoon maandenlang gedonder hebt, want dat werkt nooit écht naar tevredenheid.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 12:12
Koning
Koning is offline
En anders koop je een UTP tang, kost je wel 30 euro maar de schimmel komt er niet op. Hoef je niet van die grote gaten te maken als je er 1 of meer connectors door de muur moet steken.

Geloof alsjeblieft niet mensen die "nooit problemen" hebben met WLAN, ik heb 4 routers gehad/geïnstalleerd met 4 verschillende merken kaartjes waaronder Intel Proset kaartjes, Sparklan kaartjes, Linksys routers, Sitecom routers, Belkin routers, allemaal kut met peren, de verbinding is slecht en knikkert er bij de minste stress uit.

Alle opties al eens door gelopen, Firmware, Mixed mode, 11Mb only, 54Mb only, Packet Burst, verschillende beveiliging, zonder beveiliging, en zelfs pal naast de router dondert de verbinding er nog uit.

Dan lijkt het me meer dat een verbinding van toeval af hangt en er niet echt een duidelijk kwaliteits niveau op de routers en kaartjes (of de combi) zit..

Ik stel geen onredelijke eisen aan mijn WLAN maar ik pak lekker het kabeltje als hij er ligt.
Oud 22-04-2006, 12:40
Verwijderd
Heheh.

Je ziet met WLAN hetzelfde als met TFT-schermen: de industrie drukt het er gewoon met grof geweld door in de distributiekanalen, blije klotekiddo's die denken dat het allemaal geweldig is 'want het is nieuwe techniek' kopen het en masse, en voor je het weet kun je vrijwel geen fatsoenlijke wired router of normaal scherm meer krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 12:42
Koning
Koning is offline
De nominatie "meest gehypede flop" zou het niet misstaan..
Oud 22-04-2006, 12:51
EvilConduct
EvilConduct is offline
Aangezien ik toch nauwelijks game (en anders wel een PC met kabel pak) en nooit download (op South Park na, maar zoveel MB is dat niet) zitten er voor mij toch enkele voordelen aan. Mijn zusje krijgt eerdaags ook een laptop en zij zit meestal in de woonkamer en niet op haar eigen kamer. Dus...

Maar ja, misschien dat ik toch maar moet proberen mij pa te overtuigen van het nut van internet in de kelder, hahahaha.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten