Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 14:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
niña schreef op 18-04-2006 @ 15:05 :
Roderick is zo'n beetje de enige die ik niet verdenk. Verder weet ik het echt niet
Precies, het is echt fucking moeilijk... En ik hoop dat het Milouska niet is...
Oud 18-04-2006, 16:26
just_me16
just_me16 is offline
Ik denk ook dat het frederique is. Vooral omdat ze graag wou dat de afleveringen van wie is de mol doorgaan ondanks dat ze overleden is (echt super sneu ) terwijl dat andere programma van haar (zei mijn moeder) dat ze die niet meer uitzenden.

Mijn pa is zo gek om te denken dat de presentator de mol is.

Ik ben erg benieuwd naar de volgende afleveringen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 16:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
just_me15 schreef op 18-04-2006 @ 17:26 :
Tja...
Oud 18-04-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Chick Rock schreef op 18-04-2006 @ 13:02 :
Dat is waar, en opzich denk ik dat ze best een slimme vrouw is.. Maar blijkbaar wordt ze helemaal niet verdacht dood anderen of trek ik de verkeerde conclusie..
kijk je weet het niet, ze hebben het natuurlijk zo gemonteerd dat het niet te achterhalen is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 17:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 18-04-2006 @ 18:15 :
kijk je weet het niet, ze hebben het natuurlijk zo gemonteerd dat het niet te achterhalen is.
Precies, dat is altijd het moeilijke met WIDM, alles wat wij zien wordt geknipt en geplakt en de programmamakers kunnen ons heel veel laten denken! geweldig!
Oud 19-04-2006, 08:59
Verwijderd
ik denk gewoon dat het frederique is heb roderick nooit verdacht maar dit keer er maar voor de lol in mn lijstje gezet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 09:50
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
just_me15 schreef op 18-04-2006 @ 17:26 :
Hahahaha! Dat zou op zich ook wel iets voor mijn vader zijn
Oud 19-04-2006, 11:53
Verwijderd
Het zou op zich ook wel een goeie actie zijn als er dit keer helemaal geen Mol was.
Dat er nog drie over zijn, en dat Karel bij de ontknoping zegt dat de Mol zich bekend mag maken, en dat er dan gewoon niks gebeurd.
Best wel lullig als je dan bedenkt dat er veel meer geld verdiend had kunnen worden, want sommige mensen gaan zich expres verdacht gedragen, en opdrachten verkloten.

Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:17
peaceflower
peaceflower is offline
Karel de mol of helemaal geen mol... allemaal onzin natuurlijk

Vanavond aflevering 7 alweer.. de finale komt dichtbij, gaat snel
Ik ben benieuwd of er nog een aflevering komt waarin niemand eruit hoeft. Andere jaren was dat ook wel eens zo
Oud 21-04-2006, 20:27
Severus
Severus is offline
Aaah, Toine is er uit. Ik ben dus de afgelopen tijd veel puntjes aan hem kwijtgeraakt.
Oud 21-04-2006, 20:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Frédérique is het nietgeloof ik; het ligt er te dik bovenop. Ze doet juist zo verdacht denk ik dat ze op haar gaan stemmen, maar het lekker fout is en ze er dus uitgaan. Ofzo.. Ik vind Roderick nog het meest verdacht. Peggy het minste, maar Milouska vind ik ook nog niet helemaal zuiver..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 21:20
peaceflower
peaceflower is offline
Weer een geweldige aflevering met te gekke opdrachten!!

Erg jammer dat Toine eruit is, vond hem een leuke kandidaat
Oud 21-04-2006, 21:28
niña
niña is offline
Ooo ik vond die laatste opdracht zo gaaf! Wil ook
Oud 21-04-2006, 21:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 21-04-2006 @ 22:20 :
Weer een geweldige aflevering met te gekke opdrachten!!
Ja, vooral dat gedeelte waar ze naar dat kerkje moesten gaan en de Mol konden zien (zo mysterieus en een tikje creepy- ik houd erg van dat soort dingen). Mijn moeder zei dat de Mol er anders uitzag toen Peggy aan de beurt was; zelf was me dat niet opgevallen, maar daarvoor zal ik de aflevering nog eens op Internet moeten bekijken.
Oud 21-04-2006, 22:06
Briseïs
Briseïs is offline
damn, uit automatisme toch naar het topic gegaan terwijl ik de aflevering nog helemaal niet gezien heb
Oud 21-04-2006, 22:45
bbyn
bbyn is offline
dat met dat kerkje was egt mysterieus en spooky.. wel maf dat t niemand was gelukt om daadwerkelijk de mol te zien te krijgen..
maarja dat houd t ook wel weer spannend toch? dat niemand het weet...

k heb echt geen idee wie het is, wel raar dat tussen die 4 mensen de mol moet zitten..
Oud 22-04-2006, 12:26
zoemzoem
zoemzoem is offline
Wat me opviel:
Toine heeft waarschijnlijk deze aflevering op Frederique gestemd, vorige afl ook en hij is eruit. Dus dan zou Frederique de mol niet zijn.
Milouska heeft deze afl waarschijnlijk op Toine gestemd (niet Peggy/Frederique en ze zei dat ze bij haar keus bleef), afl 5 en 6 ook en daarvoor heeft ze ook alleen nog maar op mensen gestemd die er al uit zijn. Dus of ze heeft veel geluk, of ze is de mol en stemt op zichzelf en zegt dat ze op anderen stemt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 12:33
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 22-04-2006 @ 13:26 :
Wat me opviel:
Toine heeft waarschijnlijk deze aflevering op Frederique gestemd, vorige afl ook en hij is eruit. Dus dan zou Frederique de mol niet zijn.
Milouska heeft deze afl waarschijnlijk op Toine gestemd (niet Peggy/Frederique en ze zei dat ze bij haar keus bleef), afl 5 en 6 ook en daarvoor heeft ze ook alleen nog maar op mensen gestemd die er al uit zijn. Dus of ze heeft veel geluk, of ze is de mol en stemt op zichzelf en zegt dat ze op anderen stemt.
De mol gaat er nooit uit, maakt de test alleen maar voor de show, kan volgens mij net zo goed op de Paashaas stemmen, hij of zij blijft er toch wel in.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 12:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Van www.wieisdemol.net met de hints uit de Avrobode:
De zesde hint bestaat uit 21 vragen over het spel en de antwoorden op deze vragen. Klik hier voor een bestand met de vragen en antwoorden.
Het zijn 21 vragen. Misschien zijn dit (in een iets andere vorm) de vragen die de kandidaten voor het kloosters kregen. Elke kandidaat zou 5 vragen nodig hebben (als ze dan alles goed hebben kunnen ze de mol zien), de mol maar 1, die die fout kan beantwoorden, totaal dus 21 vragen. Peggy en Roderick hadden allebei de eerste vraag fout en zouden dan dus de mol kunnen zijn.
Ja, misschien is het inderdaad een beetje ver gezocht, maar je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 12:45
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 22-04-2006 @ 13:33 :
De mol gaat er nooit uit, maakt de test alleen maar voor de show, kan volgens mij net zo goed op de Paashaas stemmen, hij of zij blijft er toch wel in.
Daarom juist.
Als Milouska werkelijk steeds op de afvallers heeft gestemd, waarom ligt ze er dan nog niet uit? Omdat ze de mol is (misschien).
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 14:55
*Sbien
*Sbien is offline
geweldige aflevering weer! zoo grappig met die lasso mannetjes, ik zou ook echt heel hard gillen.. pcies wat zij zeggen; je rent voor je leven haha. prachtig.
Oud 22-04-2006, 15:17
Goede Fee
Goede Fee is offline
Okay, nu ben ik er dus uit!
Roderick moét de mol wel zijn. Hij speelt het spel enorm subtiel waardoor het niet opvalt dat hij eigenlijk heel weinig doet om geld te winnen. Vooral bij de opdracht met de auto's van vorige week en de opdracht met die lasso-meneren van deze week. Bovendien verdenkt Frédérique hem als enige (ik tip haar als winnares!) en blijft ze in het spel. Het zou veel te veel opvallen als Milouska de mol is, ze laat werkelijk álles mislukken. Peggy is wat mij betreft veel te fanatiek, met het stelen van de jokers enzo. Er van uitgaande dat Toine op Frédérique stemde en Toine ligt er nu uit, dan is Frédérique de mol niet. Plus: als je dan kijkt naar het voorfilmpje, daar zit Frédérique op een fiets (fiets = velo in het Frans)... hmm... Roderick Veelo toch echt mijn mol en Frédérique mijn winnares.

Laatst gewijzigd op 22-04-2006 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 16:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 22-04-2006 @ 13:33 :
Of de vragen zijn zo gesteld dat de mol altijd het goede antwoord weet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 17:48
Verwijderd
Ik heb gisteren het stukje gemist waarin Karel vertelde hoe ze de mol zouden kunnen zien. Wat was die opdracht, en wanneer konden ze de mol zien. En wat is er als de de mol kunnen zien? Dan weten ze dus al wie het is en is het niet meer spannend?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Goede Fee schreef op 22-04-2006 @ 16:17 :
Roderick moét de mol wel zijn. Hij speelt het spel enorm subtiel waardoor het niet opvalt dat hij eigenlijk heel weinig doet om geld te winnen. Vooral bij de opdracht met de auto's van vorige week en de opdracht met die lasso-meneren van deze week. Bovendien verdenkt Frédérique hem als enige (ik tip haar als winnares!) en blijft ze in het spel. Het zou veel te veel opvallen als Milouska de mol is, ze laat werkelijk álles mislukken. Peggy is wat mij betreft veel te fanatiek, met het stelen van de jokers enzo. Er van uitgaande dat Toine op Frédérique stemde en Toine ligt er nu uit, dan is Frédérique de mol niet. Plus: als je dan kijkt naar het voorfilmpje, daar zit Frédérique op een fiets (fiets = velo in het Frans)... hmm... Roderick Veelo toch echt mijn mol en Frédérique mijn winnares.
wie zegt dat toine op fre heeft gestemt, dat heb je helemaal niet kunnen zien.

je ziet nooit op wie degene stemt die eruit gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 17:50
niña
niña is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 22-04-2006 @ 16:17 :
Heel goed gevonden
Oud 22-04-2006, 17:57
Verwijderd
ja dus... zo kun je bij alles wel nadenken. wel heel ver gezocht van die fiets.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 21:31
Verwijderd
Oke, het kan zijn dat ik allemaal dingen ga horen die er niet zijn...

Maar! Hoe leg ik dit het beste uit...
Ik denk in ieder geval dat ik misschien een hint ondekt heb.
Bij de opdracht met de vragen, als Frédérique geweest is, zie je op het laatst nog een shot van dat kasteel. Tijdens dat shot hoor je allemaal onduidelijk gefluister, en als allerlaatste lijkt het net of je hoort "... is de Mol." (Als het beeld al zwart is, dus wel blijven luisteren)
Maar wie dan de Mol is dat kan ik niet horen, en wat ervoor gezegd wordt kan ik ook niet verstaan. Misschien dat het achterstevoren is, of versneld of vertraagd, of het is helemaal niks.
Als je de aflevering terugkijkt op internet, kijk dan vanaf 24:20, dan kom je het vanzelf tegen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 21:33
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 22-04-2006 @ 18:48 :
Ik heb gisteren het stukje gemist waarin Karel vertelde hoe ze de mol zouden kunnen zien. Wat was die opdracht, en wanneer konden ze de mol zien. En wat is er als de de mol kunnen zien? Dan weten ze dus al wie het is en is het niet meer spannend?
Ze moesten 5 vragen achter elkaar beantwoorden, de kans dat je ze all vijf wist was sowieso al heel klein
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 22:36
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 22-04-2006 @ 22:31 :
Oke, het kan zijn dat ik allemaal dingen ga horen die er niet zijn...

Maar! Hoe leg ik dit het beste uit...
Ik denk in ieder geval dat ik misschien een hint ondekt heb.
Bij de opdracht met de vragen, als Frédérique geweest is, zie je op het laatst nog een shot van dat kasteel. Tijdens dat shot hoor je allemaal onduidelijk gefluister, en als allerlaatste lijkt het net of je hoort "... is de Mol." (Als het beeld al zwart is, dus wel blijven luisteren)
Maar wie dan de Mol is dat kan ik niet horen, en wat ervoor gezegd wordt kan ik ook niet verstaan. Misschien dat het achterstevoren is, of versneld of vertraagd, of het is helemaal niks.
Als je de aflevering terugkijkt op internet, kijk dan vanaf 24:20, dan kom je het vanzelf tegen.
Ik heb het ook gehoord.
Je hoort duidelijk '... is de mol' gefluisterd worden. Maar wie het nou is is onverstaanbaar

Voor mij blijft Roderick gewoon de mol, het kan niet anders dan dat hij het is. Peggy zei na de test ook tegen Roderick: 'Je gaat het nog heel moeilijk krijgen' en Rodericks glimlach zei alles.
Oud 23-04-2006, 07:55
idontcare
idontcare is offline
ik heb dat ene geluidsfragment net een paar keer terug geluisterd en er wordt echt duidelijk gezegd 'milouska is de mol'. verder was er een soort van flashback waarin milouska zegt dat ze de foto's aan de bomen niet goed kon zien omdat ze haar bril niet op had. normaal gesproken zie je haar nooit met een bril op, wat mij gelijk aan het denken zette. een mol is immers blind en ziet niks --> milouska kon niks zien.

echt jammer, ik was er heilig van overtuigd dat frederique de mol was

edit: aan het eind van het lasso spel zei karel 'milouska goed gedaan, en de anderen natuurlijk ook'. waarom zou hij eerst haar naam noemen? ook een hint?
Oud 23-04-2006, 12:11
Verwijderd
Ik dacht inderdaad ook Milouska te horen....

Echt stom, want ik was er juist heilig van overtuigd dat Roderick de Mol was...

Nou ja, het is natuurlijk nog niet 100% zeker...
We wachten af.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 12:37
Verwijderd
Oke, op de site van de Mol stonden er een paar links naar dat geluidsfragment. Het zijn er een paar, maar wel allemaal van dat stukje van de kapel. ( Heb ik toch goed gehoord, als het ook anderen is opgevallen)

Hier hoor je vrij duidelijk (naar mijn mening dan) "Milouska Meulens is de Mol", of iets in die richting: (de eerste 2 seconden)
http://home.student.uva.nl/n.schouten/geluidkapel.wav

Maar hier lijkt het dan weer alsof gezegd wordt op het laatst "Het is een man"
http://www.oranje-web.nl/laatstestukkapel.mp3

Nou goed, ik hoop dat jullie er iets van kunnen maken.

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 12:53
jet
jet is offline
ik horo juist heel duidelijk milouska, maar niet iets erahter aan

en verder lijkt me dit een geval van ´horen wat je wil horen´

roderick is en blijft de mol!
Oud 23-04-2006, 13:16
bbyn
bbyn is offline
ook echt lekker vaag die fragmentjes k kan nog enigzins milouscha horen maar verder
Oud 23-04-2006, 14:23
*gaapt*
*gaapt* is offline
Zoals als sinds het begin zit ik nog steeds te twijfelen tussen Miloushka en Roderick.

Maar ik zat te denken aan wat Karel voordat de serie begon in verschillende interviews heeft gezegd: dat er iets unieks ofzo gebeuren, iets spectaculairs.

Nu was er niet zo heel veel spectaculairs te zien die aflevering vond ik. Tenzij hij bedoelde dat de mol meteen de eerste aflevering wordt gescheiden van de groep. Als je het zo bekijkt zou Roderick de mol zijn.

Maar ja, ook weer zo heerlijk vergezocht
Oud 23-04-2006, 14:40
Edithjuh
Edithjuh is offline
Karel weet ook niet wie de mol is, toch? Daarom lijkt mij zijn opmerking over Milouska, na het spel met de gaucho's, redelijk onschuldig
Oud 23-04-2006, 16:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 23-04-2006 @ 15:23 :
Maar ik zat te denken aan wat Karel voordat de serie begon in verschillende interviews heeft gezegd: dat er iets unieks ofzo gebeuren, iets spectaculairs.
Misschien zijn er wel twee Mollen: Roderick en Milouska.
Oud 23-04-2006, 17:07
peaceflower
peaceflower is offline
Op de Wie is de Mol-site zitten een aantal fanatiekelingen die alles tot op het bot napluizen en overal iets achter zoeken.. erg leuk om te lezen

Het geluidsfragment lijkt echt op Milouska te wijzen. Eigenlijk wordt het gewoon letterlijk gefluisterd, maar het is toch net te vaag om het voor 100% zeker te weten.
Oud 23-04-2006, 18:15
zoemzoem
zoemzoem is offline
ik hoor: Milouska Meulens is ....... (onverstaanbaar), Roderick Veelo is de mol.
Maar ja, het is maar net wat je wil horen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:14
Verwijderd
ik ben ook een zoemzoem
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:36
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 23-04-2006 @ 19:15 :
ik hoor: Milouska Meulens is ....... (onverstaanbaar), Roderick Veelo is de mol.
Maar ja, het is maar net wat je wil horen.
Ik hoorde: Milouska Meulens... (onverstaanbaar), frederique is de mol
Oud 26-04-2006, 19:29
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
net even een mini-marathon gehouden omdat ik op vakantie was.... ik vind frederique zo mol-achtig
jammer dat de mannen eruit zijn

tja en ik doe ook niet meer mee aan de pool want daar heb ik ook al 2 weken niet gepost... (ach ik was toch kansloos)
Oud 27-04-2006, 00:17
Verwijderd
Ik heb nét aflevering 2 nog eens bekeken via het internet. En er viel mij iets vreemds op. Als je terugdenkt aan de reeks van vorig jaar, lieten ze na de bekendmaking van de mol, beelden zien die gebruikt konden worden als bruikbare hints.

Ik weet niet of ik de eerste ben die het heeft gezien, maar ik vondt het wel goed van mezelf:

Bij de tweede opdracht van aflevering 2 verzorgt Frédérique de coördinatie. Zij stuurt de teams naar de verschillende plekken in Amsterdam, omdat zij als enige een plattegrond heeft van de stad. Dit doet ze in een gat in/onder de grond.

Nu is mijn vraag: Welk dier leeft in gaten in/onder de grond?

Frédérique is dus nog steeds mijn hoofdverdachte

Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 00:20.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 13:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jive. schreef op 27-04-2006 @ 01:17 :
Ik heb nét aflevering 2 nog eens bekeken via het internet. En er viel mij iets vreemds op. Als je terugdenkt aan de reeks van vorig jaar, lieten ze na de bekendmaking van de mol, beelden zien die gebruikt konden worden als bruikbare hints.

Ik weet niet of ik de eerste ben die het heeft gezien, maar ik vondt het wel goed van mezelf:

Bij de tweede opdracht van aflevering 2 verzorgt Frédérique de coördinatie. Zij stuurt de teams naar de verschillende plekken in Amsterdam, omdat zij als enige een plattegrond heeft van de stad. Dit doet ze in een gat in/onder de grond.

Nu is mijn vraag: Welk dier leeft in gaten in/onder de grond?

Frédérique is dus nog steeds mijn hoofdverdachte
Dat is toen ook al geopperd
Oud 27-04-2006, 22:11
jet
jet is offline
ja maar iemand anders had daar ook kunnen zitten! zij had namelijk geen invloed op wie die vragen reeks won.
Oud 27-04-2006, 22:21
niña
niña is offline
Citaat:
jet schreef op 27-04-2006 @ 23:11 :
ja maar iemand anders had daar ook kunnen zitten! zij had namelijk geen invloed op wie die vragen reeks won.
Ze kon de antwoorden van te voren weten?
Oud 27-04-2006, 22:22
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
jet schreef op 27-04-2006 @ 23:11 :
Inderdaad.

Ze viel voor mij af als mol, omdat ze in aflevering 3 bij het tangodansen meteen riep bij paar 2 dat dat Liz was. Dat zou de mol toch nooit lijkt me.
Oud 28-04-2006, 20:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Verdomme, het is Roderick!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 20:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Beetje gekke aanwijzing misschien, maar die bril van Roderick...echt een "mollenbril".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten