![]() |
|
Verwijderd
|
Wijze vrouw schreef:
(ik heb geen idee waar ik t neer moet zetten, dus dan maar hier) Voor Anw moet ik n enquête houden over hoe Nederland denkt over griep, zouden jullie daarom deze vraagjes ff willen beantwoorden? Alvast bedankt 1. Welke ziekteverschijnselen doen zich voor als je griep hebt? hoesten, kotsen, soms neusverkouden, buikpijn. 2. Gaat griep altijd gepaard met koorts, zoja hoe hoog? griep gaat niet altijd gepaard met koorts 3. Hoe krijg je griep door anderen 4. Wat moet je doen om zo snel mogelijk weer beter te worden? warm kleden, veel paracetamol slikken, slapen. 5. Zijn er medicijnen tegen griep, zo ja welke? er zijn enkel verlichtende medicijnen maar nog geen genezing. 6. Hoe kan griep voorkomen worden? immuunsysteem goed op pijl houden, niet op lowlands in de regen gaan lopen ![]() 7. Noem 2 bevolkingsgroepen, die geadviseerd worden een griepprik te halen. Ouderen en mensen met astma 8. In welke maand(en) wordt de griepprik gegeven? october/ november 9. Hoeveel mesen in Nederland krijgen jaarlijks de griep? weet niet 10. Hoeveel mensen in Nederland overlijden jaarlijks aan griep? geen idee. een paar duizend? 11. Hoe komt t dat griep zo veel dodelijke slachtoffers veroorzaakt? mensen zijn te eigenwijs om de griepprik te gaan halen, de griep wordt iets ernstigers (longontsteking) 12. Waarom moet je elk jaar opnieuw n groepprik ahlen? omdat het vaccin snel uitwerkt en er duizenden verschillende soorten griep zijn 13. Komt griep ook buiten Nederland voor? wat denk je? natuurlijk! 14. Leeftijd en geslacht? 17, meisje |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoop dat ik er iets van heb gebakken, ik ben niet zo thuis in de medische wereld.
1. Echte griep is een aandoening aan je luchtwegen, dus benauwdheid, hoesten, verkoudheidssymptomen, koorts, soms ook misselijkheid/diarree, maar vaak noemen mensen een hevige verkoudheid met hoofdpijn ook griep. Griep is voor veel mensen gewoon een verzamelnaam voor ziek en niet zo lekker zijn. Echte griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus. 2. Meestal wel, maar de ene persoon krijgt eerder koorts dan de ander. 3. Het is een virus. 4. Ik denk gewoon uitrusten en misschien kun je medicijnen krijgen van de dokter. 5. Ik weet niet wat voor medicijnen er zijn, ik denk gewoon penicilline. 6. Een goede weerstand opbouwen door voldoende rust en gezond eten, eventueel vitaminesupplementen of echinaforce en door een griepprik indien nodig. 7. Bejaarden en CARA-patiënten. 8. Ik (astma-patiënt) heb 'm in oktober gehad, ik denk in september, oktober en november. 9. Dat weet ik niet. 10. Dat weet ik ook niet. 11. Omdat het benauwdheid kan veroorzaken en benauwdheid is gevaarlijk. 12. Omdat de prik van het jaar ervoor niet meer werkt. 13. Ik denk het wel. 14. Vrouw, 23 |
![]() |
|
1. Welke ziekteverschijnselen doen zich voor als je griep hebt?
Misselijk, hoofdpijn, koorts, spierpijn, hoesten, moe 2. Gaat griep altijd gepaard met koorts, zoja hoe hoog? nee, vaak wel plm 38-39 3. Hoe krijg je griep door bacillen in de lucht (een overvolle bus werkt zeer goed als je griep wilt krijgen) 4. Wat moet je doen om zo snel mogelijk weer beter te worden? rust nemen, veel fruit eten 5. Zijn er medicijnen tegen griep, zo ja welke? griepprik (preventief) 6. Hoe kan griep voorkomen worden? zie 5 7. Noem 2 bevolkingsgroepen, die geadviseerd worden een griepprik te halen. ouderen, mensen met astma 8. In welke maand(en) wordt de griepprik gegeven? maart - april - oktober - november 9. Hoeveel mesen in Nederland krijgen jaarlijks de griep? echt griep? ik denk zon 300 tot 600 duizend verschillende personen 10. Hoeveel mensen in Nederland overlijden jaarlijks aan griep? 25-50 ?? 11. Hoe komt t dat griep zo veel dodelijke slachtoffers veroorzaakt? mensen weten niet hoe ze er mee om moeten gaan en gaan vak te lang door als ze griep hebben 12. Waarom moet je elk jaar opnieuw n groepprik ahlen? omdat de griep nooit hetzelfde is, hij past zcih constant aan aan zodat hij kan 'overleven' (voor sommige griepprikken is de griep dus resistent) 13. Komt griep ook buiten Nederland voor? ja, tuurlijk 14. Leeftijd en geslacht? 18, man
|
1. Welke ziekteverschijnselen doen zich voor als je griep hebt?
- Uhm, buikpijn, misselijk, hoofdpijn, spierpijn (ongeveer alle pijnen wel een beetje denk ik) en overmatige moeheid... 2. Gaat griep altijd gepaard met koorts, zoja hoe hoog? - Kan, hoeft niet. Ik denk als je koorts hebt, ongeveer 40 graden of is dat erg hoog..? 3. Hoe krijg je griep? - Van anderen 4. Wat moet je doen om zo snel mogelijk weer beter te worden? - Rusten, rusten, rusten en vitamientjes eten ![]() 5. Zijn er medicijnen tegen griep, zo ja welke? - Ehm ja zie hierboven, maar geen pillen ofzo, tenminste bij mij helpen ze nooit... 6. Hoe kan griep voorkomen worden? - Kan niet... 7. Noem 2 bevolkingsgroepen, die geadviseerd worden een griepprik te halen. - ?? 8. In welke maand(en) wordt de griepprik gegeven? - Keine ahnung... ik denk in de winter, geen id waarom eigenlijk 9. Hoeveel mesen in Nederland krijgen jaarlijks de griep? - Ik denk dat ieder mens wel minstens 1 keer per jaar de griep heeft. 10. Hoeveel mensen in Nederland overlijden jaarlijks aan griep? - Weinig... ik denk dat je er alleen aan sterft als je et in combinatie met iets anders hebt, waardoor je afweersysteem is aangetast ofzo... dus ik gok zeer weinig mensen. 11. Hoe komt t dat griep zo veel dodelijke slachtoffers veroorzaakt? - Hehe, ok die theorie van mij klopt dus niet ![]() 12. Waarom moet je elk jaar opnieuw n groepprik ahlen? - Omdat griep een virus is en het verandert steeds van vorm, waardoor een eerdere vaccinatie niet kan helpen tegen een andere griepvorm. Je kan niet immuun worden voor de griep. 13. Komt griep ook buiten Nederland voor? - Ja, komt overal voor waar mensen zijn. 14. Leeftijd en geslacht? - 17, meisje [/B][/QUOTE]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
1. Welke ziekteverschijnselen doen zich voor als je griep hebt? koorts, koud/warm-effect, verkoudheid
2. Gaat griep altijd gepaard met koorts, zoja hoe hoog? geloof het wel, ehm., 40 wordt gevaarlijk toch? 3. Hoe krijg je griep in de regen staan, op de tocht staan. Gewoon, door omslag van temperatuur lichaam/omgeving 4. Wat moet je doen om zo snel mogelijk weer beter te worden? In bed gaan liggen, stomen 5. Zijn er medicijnen tegen griep, zo ja welke? ehm, nee, ja sommige antibiotica helpen wel maar je moet, wanneer je zo nodig iets wel gebruiken, gewoon asprine of ibuprofen nemen 6. Hoe kan griep voorkomen worden? niet in de regen gaan staan, goede lichaamsconditie, niet onder het gemiddelde vetpercentage gaan zitten (10-20 voor M 20-30 voor V) 7. Noem 2 bevolkingsgroepen, die geadviseerd worden een griepprik te halen. ehm, oudere mensen en mensen uit een andere cultuur met niet zo extreme omslag 8. In welke maand(en) wordt de griepprik gegeven? voorjaar 9. Hoeveel mesen in Nederland krijgen jaarlijks de griep? 10000 10. Hoeveel mensen in Nederland overlijden jaarlijks aan griep? 1000? 11. Hoe komt t dat griep zo veel dodelijke slachtoffers veroorzaakt? geen dokter inschakelen 12. Waarom moet je elk jaar opnieuw n groepprik ahlen? omdat ie maar een jaartje werkt! 13. Komt griep ook buiten Nederland voor? ja, in belgie enzo hebben de mensen ook heus wel griep hoor1 14. Leeftijd en geslacht? 16, not a woman, not a girl maar wel van dat geslacht,
|
1. Welke ziekteverschijnselen doen zich voor als je griep hebt? Koud, koorts, snotteren, geen eetlust, geen energie. hoofdpijn, keelpijn
2. Gaat griep altijd gepaard met koorts, zoja hoe hoog? Jah, geen id 3. Hoe krijg je griep? Je krijgt het van iemand over of je hebt last van het dan weer koud, dan weer warm-weer van NL 4. Wat moet je doen om zo snel mogelijk weer beter te worden? Veel slapen, drinken en rust houden 5. Zijn er medicijnen tegen griep, zo ja welke? ![]() 6. Hoe kan griep voorkomen worden? Zo'n prikje dat ouderen krijgen ![]() ![]() 7. Noem 2 bevolkingsgroepen, die geadviseerd worden een griepprik te halen. Ouderen en baby's 8. In welke maand(en) wordt de griepprik gegeven? ![]() 9. Hoeveel mesen in Nederland krijgen jaarlijks de griep? ![]() 10. Hoeveel mensen in Nederland overlijden jaarlijks aan griep? ![]() 11. Hoe komt t dat griep zo veel dodelijke slachtoffers veroorzaakt? ![]() 12. Waarom moet je elk jaar opnieuw n groepprik ahlen? ![]() 13. Komt griep ook buiten Nederland voor? Tuurlijk 14. Leeftijd en geslacht? V, 18
|
|