Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 10:30
baz123
baz123 is offline
iemand bekend met borderline en sterker nog iemand bekend hoe je dr vanaf komt, want wordt momenteel helemaal gek van mezelf, trek t niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 10:37
Verwijderd
Volgens mij kom je er niet vanaf maar kan je wel leren er mee om te gaan.

Heb je hulp?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:49
coopergirl
coopergirl is offline
Vaak zie je dat mensen vanaf hun +/- 35ste levensjaar een stuk rustiger worden. De scherpe kantjes gaan er dan wat af, daarbij leer je om te gaan met je bps.

Er zijn wel mensen waarbij op latere leeftijd geen bps meer kon worden vastgesteld..
Oud 21-04-2006, 10:49
Steleto
Steleto is offline
Wil je wat meer vertellen over waar je dan gek van wordt?

(ikzelf heb gen borderline, maar ik denk dat je met meer info ook meer reacties kunt verwachten, en je bent het dan zelf even kwijt misschien)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:56
baz123
baz123 is offline
ik wil best wat meer vertellen:

over alles denk ik na, meestal heel negatief, steeds donkere beelden die door mn hoofd spoken, ik reageer vaak heel heftig op dinge , bv verliefd zijn, dan is t alles of niets geen middenweg, dus ik stoot mensen af, waardoor ik dieper in de put raak, en zo raak je steeds verder in je eigen gevoelens verdiept waardoor mijn gedachtes, mijn denken steeds meer terein verliest en ik steeds minder vat op mezelf krijg, ik slaap bijna niet meer snachts, door continu gepieker, wordt steeds aggresiever in mn reactie naar iedereen toe, voel me momenteel zo alleen en ben helemaal de weg kwijt, mn psych houd momenteel dagelijks contact met me, medicijnen om mn hoofd leeg te maken en om rustiger te worden slik ik als zoete koek, wordt er helemaal gek van. Ik wil gewoon normaal zijn, net als ieder ander
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 11:43
Verwijderd
Je komt er niet meer vanaf maar het kan wel afzwakken zoals Coopergirl zegt. Maar je zal er zeker aan moeten werken als je wil dat het beter gaat, en ik neem aan van wel want ik weet wel zo'n beetje hoe t gaat zoiets.
Wat je misschien heel goed kan helpen is een VERS training. Dat is een training speciaal voor mensen met ERS, Emotie Regulatie Stoornis, dus borderline. Als je een psych hebt, dan zou ik t daar ff over hebben en als je geen psych hebt, zou ik die zeker een opzoeken.
Sterkte dr mee.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:13
pearlette
pearlette is offline
www.csponline.nl

Heb ik ook gezeten.
Oud 21-04-2006, 14:47
Verwijderd
Probeer toch een beetje tot rust te komenin je hoofd, hoe moeilijk dat ook is. schrijf anders dingen op als je het niet zo goed meer weet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 00:02
droppiej
droppiej is offline
Hey, ik ben ook zeer bekend met borderline, en kan me goed voorstellen dat je het helemaal spuugzat bent. Toevallig zit het in mijn fam. Ik kan je niet echt veel tips geven, maar probeer in elk geval je omgeving in te lichten, niet al te veel natuurlijk, *als je het nog niet had gedaan** dan kunnen ze op 1 of ander manier je begrijpen en stoot je wie weet minder mensen af (zie je ook meteen wie je echte vrienden zijn) en probeer zoveel mogelijk afleiding op te zoeken, en zo min mogelijk negativiteit
sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 12:48
Princessb
Princessb is offline
ik heb veel symtonen van borderline maar toch heb ik het niet, misschien kan je hulp inschakelen, heb ik ook gedaan, net vandaag intake gehad bij de ggz en ze kon gelijk zeggen (ook als wast intake) dat ikgeen borderline heb
symptonen van borderline zijn heel uitgebreid
misschien heb je iets niet goed verwerkt in je verleden waardoor de gevolgen op borderline lijken

ik geloof ook als je t wel hebt hoor daar niet van!!!
maar borderline heeft zo ontzettend veel kenmerken, vandaar
maar wel veel sterkte enzo hoop dat je eruit komt
Oud 26-04-2006, 14:27
droppiej
droppiej is offline
@de vorige iemand die wat gepost had

Wat zo kut is is idd dat het zo f*cking breed is,
mensen krijgen te snel zo'n stempeltje,
borderline word meestal bepaald na een groot onderzoek van meer dan 600 vragen. Als jij mijn moeder zou zien, als mijn ma een intake gesprek ergens heeft, dan zou je ook niet zeggen dat ze borderline heeft, want ze fake het allemaal, en je kan het niet ff snel beoordelen, en mijn ma heeft zefls 1 van de zwaarste
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:04
baz123
baz123 is offline
heb ondertussen weer veel bij mn psycholoog gezeten, volgens haar zijn de symptomen er wel, maar ik wil pas zeggen dak t echt heb als t bevestigt is en niet eerder, mag niet meer werken, zit hele dagen thuis, verveel me helemaal kapot, wilde halve dagen gaan werken, maar mocht niet van mn baas ?!?!?! ik moet eerst helemaal tot de bodem gaan om alles weer langzaam aan op te pakken. mensen zeggen vaak: het is ook een ziekte, nou dan breek ik liever een been of heb een longontsteking, ben het gedoe echt zat, probeer steeds positief te blijven, maar is ontzettend moeilijk, nou, bedankt iig voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
baz123 schreef op 26-04-2006 @ 17:04 :
heb ondertussen weer veel bij mn psycholoog gezeten, volgens haar zijn de symptomen er wel, maar ik wil pas zeggen dak t echt heb als t bevestigt is en niet eerder, mag niet meer werken, zit hele dagen thuis, verveel me helemaal kapot, wilde halve dagen gaan werken, maar mocht niet van mn baas ?!?!?! ik moet eerst helemaal tot de bodem gaan om alles weer langzaam aan op te pakken. mensen zeggen vaak: het is ook een ziekte, nou dan breek ik liever een been of heb een longontsteking, ben het gedoe echt zat, probeer steeds positief te blijven, maar is ontzettend moeilijk, nou, bedankt iig voor de reacties
Nog geen psychologisch onderzoek gehad dan?
Zou ik es aan je psych vragen of je die een kan krijgen als ik jou was.
En ik snap niet echt waarom je niet mag komen werken van je baas. Wat voor werk doe je ?
Weet hij van je problemen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:41
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
baz123 schreef op 21-04-2006 @ 11:56 :
ik wil best wat meer vertellen:

over alles denk ik na, meestal heel negatief, steeds donkere beelden die door mn hoofd spoken, ik reageer vaak heel heftig op dinge , bv verliefd zijn, dan is t alles of niets geen middenweg, dus ik stoot mensen af, waardoor ik dieper in de put raak, en zo raak je steeds verder in je eigen gevoelens verdiept waardoor mijn gedachtes, mijn denken steeds meer terein verliest en ik steeds minder vat op mezelf krijg, ik slaap bijna niet meer snachts, door continu gepieker, wordt steeds aggresiever in mn reactie naar iedereen toe, voel me momenteel zo alleen en ben helemaal de weg kwijt, mn psych houd momenteel dagelijks contact met me, medicijnen om mn hoofd leeg te maken en om rustiger te worden slik ik als zoete koek, wordt er helemaal gek van. Ik wil gewoon normaal zijn, net als ieder ander
Wellicht help het om met iets positiefs bezig te gaan. Het maakt niet uit wat.

Veel mensen gaan andere mensen helpen. Dat geeft ze de energie om positief over zichzelf en andere zaken te denken!

Als je graag leerd is het leren van NLP wellicht een goede bezigheid!

Success!

Mitch Plat
http://www.studentenchat.com/
Oud 26-04-2006, 20:11
light fighter
light fighter is offline
denkbeelden zijn niet met een vingerknip te veranderen, dat zijn vaste patronen en ookal weet je heel erg goed dat het niet klopt wat je denkt is er niks moeilijker dan dat omzetten in een ander gedachten spoor en NLP is geen wonder middel hoor. Met positieve dingen bezig gaan helpt dan niet voldoende.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:15
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
light fighter schreef op 26-04-2006 @ 21:11 :
denkbeelden zijn niet met een vingerknip te veranderen, dat zijn vaste patronen en ookal weet je heel erg goed dat het niet klopt wat je denkt is er niks moeilijker dan dat omzetten in een ander gedachten spoor en NLP is geen wonder middel hoor. Met positieve dingen bezig gaan helpt dan niet voldoende.
Het kost idd wat moeite en inzet maar het is mogelijk. En als het je lukt, dan was het makkelijk

Geef niet op en start vandaag!

Mitch

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:20
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Overigens: je moet je ook niet richten op het onderdrukken van negatieve denkpatronen maar richten op positieve denkpatronen.

De negatieve denkpatronen hebben een oorzaak. Indien dit niet bekend is doet het er ook niet toe. Het hoort er niet te zijn.

Als je de negatieve denkpatronen niet wenst, zoek dan een positief denkpatroon. Hoe meer positieve denkpatronen je vind. Hoe minder tijd je over zal hebben om je met de negatieve denkpatronen bezig te houden.

De key is: accepteer en verbeter.
Oud 26-04-2006, 21:18
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 26-04-2006 @ 21:20 :
Overigens: je moet je ook niet richten op het onderdrukken van negatieve denkpatronen maar richten op positieve denkpatronen.

De negatieve denkpatronen hebben een oorzaak. Indien dit niet bekend is doet het er ook niet toe. Het hoort er niet te zijn.

Als je de negatieve denkpatronen niet wenst, zoek dan een positief denkpatroon. Hoe meer positieve denkpatronen je vind. Hoe minder tijd je over zal hebben om je met de negatieve denkpatronen bezig te houden.

De key is: accepteer en verbeter.
dus onderdruk je ze als nog, door constant maar positief bezig te zijn heb je geen tijd voor het negatieve wat een oorzaak heeft, je moet achter de oorzaak van negatieve patronen zien te komen en vanuit de oorzaak kun je gaan handelen om de oorzaak weg te nemen of om te zetten in een postiever iets. Maar niet door de emiel ratelband manier... dat is onderdrukking van dan krijg je het uiteindelijk tien keer zo hard op je bord
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:29
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
light fighter schreef op 26-04-2006 @ 22:18 :
dus onderdruk je ze als nog, door constant maar positief bezig te zijn heb je geen tijd voor het negatieve wat een oorzaak heeft, je moet achter de oorzaak van negatieve patronen zien te komen en vanuit de oorzaak kun je gaan handelen om de oorzaak weg te nemen of om te zetten in een postiever iets. Maar niet door de emiel ratelband manier... dat is onderdrukking van dan krijg je het uiteindelijk tien keer zo hard op je bord
Dat is echt niet waar. Je angst kan daar mischien voor zorgen maar als je druk bent met positieve ontwikkelingen dan zijn de negatieve ervaren ontwikkelingen niet meer van belang.

Waar draait het nou om? Het positieve of het negatieve (vinden van oorzaak negatieve)?

Echt waar, het beste is om je bezig te houden met wat je graag wil: het positieve.

Mitch
Oud 26-04-2006, 23:02
baz123
baz123 is offline
mitch, ben het zover met je eens, dat je idd positiviteit moet gaan zoeken, maar doordat je zo in gedachten verzonken bent zie je vaak het positieve van iets niet, klein vb. mijn huis is een puinhoop, wil het wel opruimen, doe ik ook wel, maar waarom? wordt toch weer een puinhoop, ik ontvlucht het toch dus maakt t niet uit, ik ga naar de kroeg terwijl ik daar momenteel als de dood voor ben, positief erin, maar sta ik in de kroeg dan ga ik denken, voel ik me niet makkelijk en zie alleen het slechte, ik zoek dus zeker wel positiviteit op, maar je moet t een beetje zien als een paracetamol, het neemt tijdelijk je pijn weg, maar het komt hoe dan ook weer terug, die gedachtes door mn hoofd vreten me op, ben momenteel net een baby, hele dagen zitten janken, veel contact met mn psych, ong. dagelijks, dat vreet aan je, het is niet iets wat je kunt onderdrukken, als dat kon dan deed ik het, ik ontken het momenteel zoveel mogelijk, maar die klap blijft toch alsmaar komen, btw, heb net medicijnen op dus verhaal kan beetje onsamenhangend zijn, maar ja. bedanktt voor al de reacties iig, heb helaas nog lange weg te gaan en wordt met de dag moeilijker en vermoeiender, fijne nacht igg
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 00:29
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
baz123 schreef op 27-04-2006 @ 00:02 :
mitch, ben het zover met je eens, dat je idd positiviteit moet gaan zoeken, maar doordat je zo in gedachten verzonken bent zie je vaak het positieve van iets niet, klein vb. mijn huis is een puinhoop, wil het wel opruimen, doe ik ook wel, maar waarom? wordt toch weer een puinhoop, ik ontvlucht het toch dus maakt t niet uit, ik ga naar de kroeg terwijl ik daar momenteel als de dood voor ben, positief erin, maar sta ik in de kroeg dan ga ik denken, voel ik me niet makkelijk en zie alleen het slechte, ik zoek dus zeker wel positiviteit op, maar je moet t een beetje zien als een paracetamol, het neemt tijdelijk je pijn weg, maar het komt hoe dan ook weer terug, die gedachtes door mn hoofd vreten me op, ben momenteel net een baby, hele dagen zitten janken, veel contact met mn psych, ong. dagelijks, dat vreet aan je, het is niet iets wat je kunt onderdrukken, als dat kon dan deed ik het, ik ontken het momenteel zoveel mogelijk, maar die klap blijft toch alsmaar komen, btw, heb net medicijnen op dus verhaal kan beetje onsamenhangend zijn, maar ja. bedanktt voor al de reacties iig, heb helaas nog lange weg te gaan en wordt met de dag moeilijker en vermoeiender, fijne nacht igg
Ik denk nog steeds dat je het zonder medicatie beter kunt redden. Als je echt een ware oplossing vind, zonder medicatie dan ben je er echt vanaf. Maar belangrijk is dat je niet naar een "oplossing voor" zoekt. Ga bezig met postieve dingen en verzamel er steeds meer. Uiteindelijk heb je geen tijd meer om negatief te denken en heb je voldoende houvast om negatieve gedachtengangen niet in te gaan.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Oud 27-04-2006, 00:33
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
BTW, weet je wat ook helpt: vitamine totaal pillen.

Slik er 1 per dag. Je zult zien dat je meer energie hebt en positiever denkt.

Vitamine C bruistabletten in water zijn ook zeer bruikbaar om een optimale positieve gedachtengang te behouden (uitvoerig en extreem getest )

Mitch
Oud 27-04-2006, 09:08
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 27-04-2006 @ 01:33 :
BTW, weet je wat ook helpt: vitamine totaal pillen.

Slik er 1 per dag. Je zult zien dat je meer energie hebt en positiever denkt.

Vitamine C bruistabletten in water zijn ook zeer bruikbaar om een optimale positieve gedachtengang te behouden (uitvoerig en extreem getest )

Mitch
Vitamine pillen werken niet, dat is ook uitvoerig getest. Het is geen aanvullig op dagelijkse voeding, gewoon normaal en gevariëerd eten, daar kan niks tegen op.
Oud 27-04-2006, 09:21
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Het is geen oplossing maar het helpt.
Oud 27-04-2006, 11:33
oudewijzeman
oudewijzeman is offline
Borderliners hebben een serieuze persoonlijkheidsstoornis. Daardoor ontbreekt een goede basis om jouw pad te volgen, Mitch. Nlp kan ongetwijfeld aardige resultaten hebben (en vergeet a.u.b. Ratelband, die heeft nlp geen goed gedaan), maar niet als je een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dan heb je therapie nodig, en vaak medicatie, en veel ( goede )afleiding. Er zijn een aantal klinieken maar die wisselen nogal in resultaten. DGT (dialectische gedragstherapie) is de laatste tijd goed in het nieuws. Brinkveld in Zeist (Altrecht) biedt dit aan en Curium in Leiden gaat er ook mee starten. Symphora in Amersfoort heeft ook een kliniek (zwaluw). Kijk eens bij de site van vinger aan de pols, hebben vorig jaar een docu gedraaid in Amersfoort.

Borderline gaat niet over, maar dat is een dode constatering. Je kan er mee leren omgaan en dat verzacht aanzienlijk. Structuur aanbrengen in je leven, veel in jezelf investeren ( en dat is zwaar, want je vindt jezelf dat niet waard) en geloven dat als je omgeving zegt dat je op de goede weg bent, je ook echt op de goede weg bent. Uiteindelijk komt het goed, of wordt het op zijn minst draaglijk.

Succes.

Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 11:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2006, 11:58
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Ik heb een vraagje over borderline. Als je dat heb, heb je dan ook last van spanning enzo? En dat je erg gestresd bent rond een bepaalde periode waar jeje druk om kan maken. Dat als het even iets te veel wordt dat je het dan niet kan verwerken? Weet iemand dat?
alsvast bedankt tessa
Oud 27-04-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
tessa(L)sven schreef op 27-04-2006 @ 12:58 :
Ik heb een vraagje over borderline. Als je dat heb, heb je dan ook last van spanning enzo? En dat je erg gestresd bent rond een bepaalde periode waar jeje druk om kan maken. Dat als het even iets te veel wordt dat je het dan niet kan verwerken? Weet iemand dat?
alsvast bedankt tessa
Dat heeft met borderline te maken ja, maar dat heeft met wel meer dingen te maken.
Het moeilijke van borderline is, dat het verschillende symptomen heeft die andere 'aandoeningen' ook hebben.
Dus wil je het zeker weten, ga ff praten met een psycholoog ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:12
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar zelf heb ik het niet. Maar of dat er gewoon in voor kwam. Want ik ken iemand die die symptomen heeft. Dus vandaar. En je kan het echt alleen te weten komen als het zo is door met een psycholoog te gaan praten?
groetjes tessa
Oud 27-04-2006, 21:02
levertraan
levertraan is offline
misschien dat je hier wat aan hebt:

http://zoeken.fok.nl/index.php?q=bor...alle&van=&tot=
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:33
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Je kan er niet vanaf komen, je kan er wel voor een stuk mee leren leven maar het ís een stoornis. Er zijn vrij veel kenmerken bij mij vastgesteld maar ik ben nog geen officiële patiënt.

In vrijwel alle stoornissen heb je verscheidene 'niveaus' het is dus niet zo dat je dringend moet opgenomen worden in een instelling als je borderline hebt. It depends.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 20:54
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 01-05-2006 @ 16:33 :
Je kan er niet vanaf komen, je kan er wel voor een stuk mee leren leven maar het ís een stoornis. Er zijn vrij veel kenmerken bij mij vastgesteld maar ik ben nog geen officiële patiënt.

In vrijwel alle stoornissen heb je verscheidene 'niveaus' het is dus niet zo dat je dringend moet opgenomen worden in een instelling als je borderline hebt. It depends.
no offence maar je kan met je 14 ook nog geen bps hebben kan pas worden vastgesteld vanaf je achtiende. Borderline en opname is ook niet altijd even goed
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:56
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 14:33
escobar69
escobar69 is offline
Hoi allemaal graag wil ik jullie even wijzen op de volgende website. Er is veel te vinden over borderline zowel persoonlijk als informatief.
Dus als je meer wilt weten

http://borderline.hebik.nl
Oud 12-05-2006, 18:34
Bequiristain
Bequiristain is offline
Ik heb ook Borderline in een lichte mate,mijn psych heeft me uitgelegd dat er 3 clustersoorten borderliners zijn die allemaal hun eigen kenmerken hebben.
Een ex vriendin van me had borderline en heeft zelfmoord gepleegd,in die zeer zware categorie zit ik niet,waar ik zelf het meeste last van heb is een identiteitscrisis.
Borderline gaat niet over,maar je kunt er wel mee leren omgaan,het lukt mij steeds handiger om mijn emotie te controleren,het is lang zoeken,je moet je grens zien te vinden en de punten zien waar je op onderuit gaat,als je dat goed door hebt kun je die punten proberen te omzeilen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten