Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 16:26
]{ing
]{ing is offline
Wél eerst checken of ie goed om zit
Advertentie
Oud 03-03-2006, 16:54
Tom Violence
Tom Violence is offline
Geloof me, ik heb hem goed om gedaan en ik heb een half uur lopen kloten maar het past echt niet. Hij past er wel in, maar ik krijg 1 van die witte dingetjes niet vastgeklikt, wat geen kwestie van kracht is want ik kan heel hard duwen fyi.

Maar goed, nog geen concreet antwoord op mijn vraag. Is Kingston wel of niet geschikt voor elke PC, misschien zijn er enkele uitzonderingen?
Oud 03-03-2006, 16:56
Jolt
Jolt is offline
Kingston is zeker geschikt is een van de betere merken, maar dan moet je wel hetzelde type hebben maar dat heb je dus, maak anders eens een foto.
Oud 03-03-2006, 17:04
Tom Violence
Tom Violence is offline
Tja op een foto kan je niet veel zien, behalve dat hij wel degelijk goed om zit en dat de onderkant 0,00001 mm hoger staat dan de bovenkant omdat ik de onderkant niet vast kan klikken. Als ik nog harder ga rammen gaat de boel stuk ben ik bang.
Oud 03-03-2006, 17:39
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 03-03-2006 @ 17:54 :
Maar goed, nog geen concreet antwoord op mijn vraag. Is Kingston wel of niet geschikt voor elke PC, misschien zijn er enkele uitzonderingen?
RAM-geheugen van een bepaald type, bij jou dus DDR, heeft allemaal precies dezelfde afmetingen. Maakt niet uit welk merk je neemt, het moet gewoon passen. Probeer anders eens het geheugen wat er nu al in zit eruit te halen en in dat andere slot te stoppen, kijken of dat wel lukt.
Oud 08-03-2006, 12:45
Jolt
Jolt is offline
Dag AMD:

http://www.anandtech.com/tradeshows/...spx?i=2713&p=2

Citaat:
While we're still comparing to Socket-939 and only using RD480, it does seem very unlikely that AMD would be able to make up this much of a deficit with Socket-AM2 and RD580. Especially looking at titles like F.E.A.R. where Conroe's performance advantage averages over 40%, it looks like Intel's confidence has been well placed.

Also keep in mind that we are over six months away from the actual launch of Conroe, performance can go up from where it is today. We also only looked at the 2.66GHz part, the Extreme Edition version of Conroe will most likely be clocked around 3.0GHz which will extend the performance advantage even further.

AMD still does have some time to surprise us with AM2, but from what we've seen today, they are going to have to do a lot of work to close this gap. We saw performance today in the two areas that we were most concerned about with Conroe: gaming and media encoding, and in both Intel greatly exceeded our expectations. Also remember that Conroe should be lower power than the AMD offering we compared it to, although we weren't able to measure power consumption at the wall in our brief time with the systems.

Going into IDF we expected to see a good showing from Conroe, but leaving IDF, well, now we just can't wait to have it.

More from the show as we get it...
AMD moet weer wat actie gaan ondernemen.
Oud 08-03-2006, 14:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-03-2006 @ 13:45 :
Dag AMD:
Ben ik net te laat mijn aandelenpakket AMD te verkopen zeg!

Serieus: dit is een benchmarksetup door Intel zelf, waar Anandtech vanaf een afstandje "kwijlend" mocht toekijken. Dus aan dit soort partijdige setups hecht ik niet al teveel waarde. Maar wel waarschijnlijk is dat Intel eindelijk hun IPC omhoog heeft weten te krikken en 65nm procede al aardig op orde heeft (hooguit de yields nog niet). We zullen zien wat Intel concreet op de markt gaat zetten, en tegen welke prijs. En natuurlijk wat AMD hier tegenover gaat zetten. AMD heeft sinds de introductie van de dualcore processor natuurlijk niet stilgezeten.
Oud 08-03-2006, 15:02
Jolt
Jolt is offline
wheh!

Socket M2 vs 939, niet bijzonder schokkend, Socket F daarintegen wel weer
Oud 08-03-2006, 15:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een socket is wel het minst interessante natuurlijk. Veel interessanter zijn de redenen waarom AMD een nieuw socket nodig gaat hebben.
Oud 09-03-2006, 11:54
Jolt
Jolt is offline
Hogere TDP

Anyway, die Conroe blijkt toch goed te zijn, AMD moet dus zeker wat achter de hand hebben, maar waarschijnlijk komt Intel weer een beetje terug op gaming gebied, eindelijk weer concurrentie!

Wat wel grappig is ze gebruiken dus 2x X1900XTX in Crossfire .

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 11:58.
Oud 22-03-2006, 17:50
Jolt
Jolt is offline
Presler 3.73 GHz
B1 core stepping
82.5 W idle
162.0 W load

Presler 3.73 GHz
C1 core stepping
59.0 W
132.0 W

Intel heet?

Valt wel mee
Oud 22-03-2006, 18:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vooralsnog een stuk heter dan AMD. Zeker idle is gewoon zonde zoveel verbruik. Een PC zou idle in totaal iets van 40W moeten verbruiken IMO.
Oud 27-03-2006, 22:22
Jolt
Jolt is offline
Allebei topmodel:

Zowel met Cool en Quiet en Intel Speedstep shizzle.

Oud 13-04-2006, 14:53
Verwijderd
Even iets heel anders.

Ik heb hier een a64 3200+ waar (volgens mij) nog gewoon een boxed coolertje op hangt. Dat ding is ondertussen alleen vreselijk gehorig geworden. Dus tijd voor een nieuwe cpu cooler. Overclocken en andere ongein hoeft van mij allemaal niet, ik wil gewoon een lekker stille en betaalbaare cooler. Iemand tips?
Oud 13-04-2006, 23:44
Jolt
Jolt is offline
Big Thypoon!

Nee Arctic Freezer 64 is cheap, maar je mag ook mijn Zalman 7000 overnemen.
Oud 14-04-2006, 17:52
Verwijderd
Maar stil? Want dat is echt het voornaamste. En die Zalman, hoe oud is die?
Oud 14-04-2006, 23:07
Jolt
Jolt is offline
2 jaar oud of zo. Arctic Freezer Pro is wel stil, maar niet echt je van het.
Oud 20-04-2006, 00:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-04-2006 @ 00:07 :
2 jaar oud of zo. Arctic Freezer Pro is wel stil, maar niet echt je van het.
Als je aan phase change extreme overclocking doet misschien niet; maar voor een overclockte AMD DualCore kan hij hem EN prima koel houden EN superstil blazen (19dBA *is* stil). En dat voor 17 euro ofzo; echt een prachtkoeler voor weinig geld. Dus G-lo, voor jouw situatie lijkt mij hem zeer geschikt.
Oud 20-04-2006, 00:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-02-2006 @ 01:02 :
Release M2 pas op 6 Juni
Komt vervroegd uit op 23 mei:
http://tweakers.net/nieuws/42121/AMD...-platform.html

Kennelijk voelt AMD toch wat hitte onder zijn voeten.
Gaat een interessant jaar worden qua processors vermoed ik.
Oud 20-04-2006, 08:11
Jolt
Jolt is offline
Jahn AMD gaat verliezen met de Conroe <3!Als hij maar 230 dollar gaat kosten en beter presteert dan het topmodel bij AMD en ook in games zou ik als AMD ook beginnen te zweten
Oud 20-04-2006, 12:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Conroe is nog niet uit; de eerste benchmarks komen van Intel zelf en zijn getest met de huidige modellen en niet de modellen die uit zijn als Conroe zelf te koop is. Dus het is nog lang niet duidelijk of Intel voor een periode de kroon zal overnemen van AMD.

Duidelijk wel is dat Intel de zaakjes op orde heeft en weer serieus meedoet. Maar AMD heeft ook niet stilgezeten al die tijd; ik ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn. Voor consumenten zeker een interessante tijd wat processors betreft. Maar oordeel niet te snel: het is afwachten hoe AMD zal reageren op deze bedreiging. Financieel staan ze er in elk geval een stuk sterker voor dan in het Athlon XP-tijdperk.

De eerste geruchten dat AMD met een omgekeerde HyperThreading zal komen, waarbij bijvoorbeeld 4 cores tezamen 1 thread kunnen uitvoeren, zal zeer veel invloed kunnen hebben op benchmarks; als AMD in 2007 ook niet al te laat quad core processors voor consumenten zal ontwikkelen. Als deze techniek goed geimplementeerd is, betekent dat dus al een bijna verviervoudiging van de prestaties t.o.v. singlecore. En AMD gaat nog naar 65nm, alhoewel de eerste uitvoering weinig spectaculair zal zijn; de leuke verbeteringen komen bij volgende revisies.

Ik ben zeker benieuwd.

Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 12:29.
Oud 20-04-2006, 22:23
Jolt
Jolt is offline
Niet alleen van intel hoor
Oud 26-04-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-04-2006 @ 01:45 :
Als je aan phase change extreme overclocking doet misschien niet; maar voor een overclockte AMD DualCore kan hij hem EN prima koel houden EN superstil blazen (19dBA *is* stil). En dat voor 17 euro ofzo; echt een prachtkoeler voor weinig geld. Dus G-lo, voor jouw situatie lijkt mij hem zeer geschikt.
Dank voor je advies maar heb net een paar dagen geleden een zalman alu gescoord. Doet z'n werk ook goed; helaas een tientje duurder. Nu hoor ik opeens m'n harde schijf + gpu cooler. Ook maar eens stil zien te krijgen.
Oud 26-04-2006, 21:34
Jolt
Jolt is offline
Had dan een Big Thypoon gekocht, presteert net stukken beter.
Oud 27-04-2006, 09:13
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-04-2006 @ 13:25 :
Conroe is nog niet uit; de eerste benchmarks komen van Intel zelf en zijn getest met de huidige modellen en niet de modellen die uit zijn als Conroe zelf te koop is. Dus het is nog lang niet duidelijk of Intel voor een periode de kroon zal overnemen van AMD.

http://www.xtremesystems.org/forums/...ad.php?t=97395

2,7 gig conroe vs eem 3,6 FX-60 waarbij de conroe op lucht.

Haha, dag AMD
Oud 27-04-2006, 15:57
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-04-2006 @ 10:13 :
http://www.xtremesystems.org/forums/...ad.php?t=97395

2,7 gig conroe vs eem 3,6 FX-60 waarbij de conroe op lucht.

Haha, dag AMD
hou er wel rekening mee dat AMD nog geen 65nm processors heeft en dat ze nog druk bezig zijn met AM2.(hoewel ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben)
Oud 27-04-2006, 21:33
Jolt
Jolt is offline
AM2 valt zwaar tegen, 65nm duurt te lang, dan is de Conroe toch te goedkoop.

Lang leve concurrentie!
Oud 28-04-2006, 08:14
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-04-2006 @ 22:33 :

Lang leve concurrentie!
inderdaad
Oud 28-04-2006, 12:21
J-roenn
J-roenn is offline
ok, ik heb nu dus een reepje ddr-sdram nodig, maar om even zeker te weten of het gaat passen dus toch maar effe n vraag.

als er bij een moederboard ddr-sdram staat, wat voor geheugen gaat er dan in, ddr of sd-ram ? en in het geval ddr-sdram een opzichzelf staande standaard is, waar kan ik die dan kopen want ik zie bij webwinkels alleen de keus tussen ddr en sdram..

alvast bedankt.
Oud 28-04-2006, 12:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-04-2006 @ 13:21 :
ok, ik heb nu dus een reepje ddr-sdram nodig, maar om even zeker te weten of het gaat passen dus toch maar effe n vraag.

als er bij een moederboard ddr-sdram staat, wat voor geheugen gaat er dan in, ddr of sd-ram ? en in het geval ddr-sdram een opzichzelf staande standaard is, waar kan ik die dan kopen want ik zie bij webwinkels alleen de keus tussen ddr en sdram..

alvast bedankt.
SD-ram geheugen is pc100/pc133 geheugen. Dit is dus de voorganger van DDR. Heb je een nieuwe pc of een 5/6 jaar oude bak? Wat zijn de specs van je pc?

Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 12:34.
Oud 28-04-2006, 14:13
J-roenn
J-roenn is offline
is mijn eigen pc niet, maar is pentium 4 2,0 ghz van een jaar of 2-3 oud, en geeft dus aan dat het ddr-sdram geheugen is.

dat sdram de voorloper is van ddr snapte ik, maar ik wilde juist weten wat ze bedoelen met ddr-sdram, ddr of sdram of een hele apparte strandaard.

moederboard is een ECS p4s5a.

alvast bedankt

ook zou ik het van de Asus P4S800D-X graag weten omdat dit waarschijnlijk het nieuwe moederboard gaat worden.

Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 15:08.
Oud 28-04-2006, 18:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-04-2006 @ 15:13 :
is mijn eigen pc niet, maar is pentium 4 2,0 ghz van een jaar of 2-3 oud, en geeft dus aan dat het ddr-sdram geheugen is.

dat sdram de voorloper is van ddr snapte ik, maar ik wilde juist weten wat ze bedoelen met ddr-sdram, ddr of sdram of een hele apparte strandaard.

moederboard is een ECS p4s5a.

alvast bedankt

ook zou ik het van de Asus P4S800D-X graag weten omdat dit waarschijnlijk het nieuwe moederboard gaat worden.
In een webshop moet je sdram gewoon links laten liggen. Je hebt DDR geheugen nodig. Alleen moet je uitzoeken welke geheugensnelheden je moederbord ondersteunt.

Programma's als everest, sandra, system info heb je dan nodig.
Oud 30-04-2006, 11:07
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
4x512mb cas2.5 of 2x1gb cas3?

ik vraag me af wat beter/sneller is bij een amd mobo.

ik weet wel dat als je 2x1 neemt dat je later nog een keer kan uitbreiden maar dat moet je ff er buiten laten.. wat is sneller/beter bij deze twee opties?
Oud 01-05-2006, 07:36
Jolt
Jolt is offline
2x 1024 kan je tenmiste op 1T runnen. 4x 512 geeft ook vaak stabilteits problemen!
Oud 06-05-2006, 21:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Korte vraagje; kan je PC3200 geheugen(ddr) ook gebruiken voor PC2700 moederbord? Of moet het echt pc2700 zijn?
Oud 07-05-2006, 17:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 06-05-2006 @ 22:48 :
Korte vraagje; kan je PC3200 geheugen(ddr) ook gebruiken voor PC2700 moederbord? Of moet het echt pc2700 zijn?
Dat kan zonder problemen ja.
Oud 19-05-2006, 22:01
Wammus
Wammus is offline
Ik heb ook een vraag.

Kan je een AMD dualcore procesor zonder problemen op elk socket 939 moederbord zetten?
Oud 20-05-2006, 12:20
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-05-2006 @ 23:01 :
Ik heb ook een vraag.

Kan je een AMD dualcore procesor zonder problemen op elk socket 939 moederbord zetten?
als de socket pas lijkt het me raar als dat niet kan. 64 bit AMD's werkt iig pefect (alhoewel dat natuurlijk heel anders is)
Oud 21-05-2006, 04:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-05-2006 @ 23:01 :
Ik heb ook een vraag.

Jawel maar je zou een BIOS upgrade nodig kunnen hebben. Maar bij moderne borden werkt het in principe zonder problemen. Hooguit de CPU string "unknown CPU".
Oud 21-05-2006, 15:08
Verwijderd
wanneer komt de conroe uit?
Oud 21-05-2006, 17:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
catweazle schreef op 21-05-2006 @ 16:08 :
wanneer komt de conroe uit?
Nog wel een tijdje; en je weet niet (zeker) wat AMD tegen die tijd voor tegenaanbod heeft. Het is veels te vroeg voor eindgebruikers om te gaan speculeren; hooguit dat er interessante tijden tegemoed gaan. Maar om daar je PC koopplannen nu een half jaar voor uit te stellen?
Oud 21-05-2006, 18:45
namnatulco
namnatulco is offline
weet iemand of dit
http://tweakers.net/nieuws/42609/Chi...r-SuperPi.html
artiekel nou over een prototype gaat, of dat het de final version is?
Als het de final version is, neem ik aan dat je hem binnen een paar weken/maand kan kopen. Maar dan zal ie nog wel te duur zijn voor de gemiddelde pc (ik neem teminste aan dat het gemiddelde bedrag onder de 1000 euro ligt )
edit: ok het lijkt me duidelijk dat het dus nog wel even gaat duren

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 18:56.
Oud 21-05-2006, 18:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is een Engineering Sample, dus een in-ontwikkeling zijnd prototype. En sterk overgeclockt door middel van een Asetek VapoChill (Phase Change). Alleen die kost al 750 euro.
Daarmee kun je de processor tot onder het vriespunt krijgen; ook al is de omgevingstemperatuur 25 graden.

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 18:55.
Oud 11-06-2006, 11:06
Verwijderd
Voor mijn verjaardag vraag ik wat geheugen voor in een pc van mij, maar daar zit nu ECC geheugen in. Volgens mij is er toch wel een redelijk prijsverschil tussen ECC en niet-ECC, dus mijn vraag is of ECC geheugen gewoon samen kan werken met niet-ECC.

Maakt het trouwens nog uit of het 2x512 of 1x1024 is?
Oud 14-06-2006, 21:20
Verwijderd
Ik heb de volgende vraag:
In de bios staat m'n CPU ingesteld op 2100 MHz. Nu zie ik opeens bij everest staan AMD athlon 64, 1005 MHz (5*201)
klopt dit of staat er iets niet goed ingesteld?
Pro is een 3000+
Oud 14-06-2006, 21:54
Jolt
Jolt is offline
Cool en Quiet misschien aanstaan?

Start eens iets op wat cpu intensief is, dan loopt hij gewoon op 1800mhz. (9x 200)
Oud 21-06-2006, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 14-06-2006 @ 22:54 :
Cool en Quiet misschien aanstaan?

Start eens iets op wat cpu intensief is, dan loopt hij gewoon op 1800mhz. (9x 200)
nee C&Q staat uit en wat ik ook opstart hij blijft gewoon op 1005 staan
Oud 21-06-2006, 11:17
Jolt
Jolt is offline
En je multiplier is gewoon 9x?
Oud 21-06-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-06-2006 @ 12:17 :
En je multiplier is gewoon 9x?
Hij staat dus kennelijk op 5, en hij heeft als maximum 10.
Oud 24-06-2006, 09:49
Jolt
Jolt is offline
Zet hem op 9x 200 dan heb je weer 1800 mhz, dus je 3000+ stock snelheden

Regels voor berichten