Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2006, 20:08
bassgirl
bassgirl is offline
Hey,

Vorige week pakte ik mn spullen uit mn kluisje, voelde me de hele dag al niet lekker dus was er nietzo bij met mn hoofd en was blij dat ik naar huis kon. Ik had mn spullen op een rekje gelegd en vervolgens alles gepakt en naar mn fiets gegaan... maar toen ik daar was bedacht ik me dat ik mn mp3 speler boven had laten liggen op dat rekje. Eerst natuurlijk heel mn tas enz doorzocht, dus maar teruggerent naar mn werk waar ik vol hoop de kleedruimte inliep, maar de mp3 speler was weg. Nu is het zo dat er op t moment dat ik m vergat 4 weekend hulpen aanwezig waren en verder niemand daar eer is geweest, dus 1 van hen moet m hebben, maar ik heb dus geen bewijs en dat was de 1e dag dat ik samenwerkte met weekend hulpen omdat ik er pas net begonnen ben dus ik weet ook niet of ze te vertrouwen zijn zeg maar.

mn baas heeft vervolgens op het bord geschreven 'heeft er iemand een mp3 speler gevonden, iemand is hem kwijt' , de dinsdag erop was dat uitgeveegd, maar niet goed, net alsof iemand ff snel z'n hand erlangs gehaald had zegmaar heel vaag.

Maar heeft iemand een idee hoe ik erachter kan komen wie vd 4 hem heeft of hoe ik iets kan bewijzen ofzo? (en kan ik ook aangifte doen bij de politie en hun namen gewoon doorgeven?)
Oud 28-04-2006, 22:03
Go
Go is offline
Kijken of een van die vier zo dom is de betreffende mp3-speler een keer mee te nemen naar het werk, eens vragen of je mag kijken wat voor een het is en kijken of je hem kunt identificeren aan unieke kenmerken (misschien je naam/nummer erin gegrafeerd, krasjes). Anders wordt het volgens mij moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:34
starslayer
starslayer is offline
Elke MP3 speler heeft een uniek serienummer dus hieraan kun je hem al herkennen.

Aangifte doen kun je altijd, maar of de politie echt mensen gaat verhoren die je doorgeeft, denk het haast niet....

Maar als je weet wie het is geweest dan doen ze er wel iets mee. Je werkgever heeft iedergeval dan een optie om die persoon op stande voet te ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 23:11
Roos
Roos is offline
De telefoon van een vriendin van mij is ooit gestolen op haar werk, uit de personeelsgarderobe.

Zij heeft toen tegen haar baas gezegd dat ze aangifte wilde doen. Haar baas heeft haar toen een vergoeding gegeven zodat ze een nieuwe telefoon wilde kopen. Blijkbaar had hij geen zin in het gedoe van een aangifte bij de politie.

Misschien is jouw baas ook zo aardig
Oud 29-04-2006, 10:30
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-04-2006 @ 00:11 :
De telefoon van een vriendin van mij is ooit gestolen op haar werk, uit de personeelsgarderobe.

Zij heeft toen tegen haar baas gezegd dat ze aangifte wilde doen. Haar baas heeft haar toen een vergoeding gegeven zodat ze een nieuwe telefoon wilde kopen. Blijkbaar had hij geen zin in het gedoe van een aangifte bij de politie.

Op dat moment aardig, maar de dief loopt nog steeds rond. De makkelijke weg...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 10:32
Roos
Roos is offline
Ja is ook zo, maar zij werkt daar nu toch niet meer
Oud 29-04-2006, 13:27
juno
juno is offline
Nergens wordt zoveel gestolen als tussen collega's. Vertel je verhaal tijdens de lunch, en tijdens theepauze, en ook tussendoor aan zoveel mogelijk mensen als maar kan, en vertel ook welke vier collega's op dat moment aanwezig waren.

Met een beetje geluk vindt de dader het vervelend om zo verdacht te worden door alle andere collega's, dat hij of zij hem teruglegt. En dan is -ie "gevonden".
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 21:05
bassgirl
bassgirl is offline
kom ik vandaag op mn wrk aan in de hoop het aan die weekendhulpen te vragen, zxegt er 1 van ej ben jij je mp3 speler kwijt... had ze m per ongeluk meegenomen doos..

ze was nogal geschrokken vd muziek haha maargoed je kijkt toch wel eerst of die van jez\elf is ofzo, maargoed hij was dus toch niet gejat en ben nu wel blij dat ze m per ongeluk had meegenomen (niet dat ze ff naar mn werk belt ofz en het zegt) maargoed dat terzijde...

bedankt voor jullie reacties!
Oud 01-05-2006, 17:19
juno
juno is offline
Dus voortaan je naam met koeienletters op al je bezittingen zetten. Eerst ingraveren met een dremel, dan met watervaste inkt inkleuren.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 19:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-04-2006 @ 00:11 :

Waarschijnlijk was haar baas gewoon aansprakelijk.
Oud 02-05-2006, 11:13
MB
MB is offline
Citaat:
juno schreef op 01-05-2006 @ 18:19 :
Dus voortaan je naam met koeienletters op al je bezittingen zetten. Eerst ingraveren met een dremel, dan met watervaste inkt inkleuren.
OF gewoon op je spullen letten natuurlijk!
Oud 03-05-2006, 01:38
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-05-2006 @ 20:30 :
Waarschijnlijk was haar baas gewoon aansprakelijk.
Dat is hij alleen als je kan aantonen dat je de MP3 nodig had voor je werk.

Werk in een bioscoop en je wilt niet weten hoeveel mobieltjes het personeel al is kwijt geraakt (en dan gejat door klanten).

Het bedrijf is niet aansprakelijk want het personeel heeft zijn/haar telefoon niet nodig voor het werk.

Toen mijn telefoon was gestolen heb ik netjes een nieuwe gehad. Ik wordt namelijk geacht mobiel bereikbaar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 07:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien voelde ze zich er toch niet prettig bij dat ze je mp3-speler gestolen had en verzon ze een smoesje om hem weer terug te kunnen geven. Heeft ze soms exact dezelfde mp3-speler?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 07:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-05-2006 @ 08:10 :
Misschien voelde ze zich er toch niet prettig bij dat ze je mp3-speler gestolen had en verzon ze een smoesje om hem weer terug te kunnen geven. Heeft ze soms exact dezelfde mp3-speler?
Die dingen lijken wel erg veel op elkaar, dus ik kan me dit best voorstellen. Daarnaast, who cares, ze heeft 'm terug.

Dat soort dingen gebeuren met jassen en zo toch ook wel, dat mensen de verkeerde meenemen omdat ze hetzelfde eruit zien ?
Oud 03-05-2006, 07:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-05-2006 @ 08:27 :
Die dingen lijken wel erg veel op elkaar, dus ik kan me dit best voorstellen. Daarnaast, who cares, ze heeft 'm terug.

Dat soort dingen gebeuren met jassen en zo toch ook wel, dat mensen de verkeerde meenemen omdat ze hetzelfde eruit zien ?
Dat kan, maar het hoeft niet. Ik zou het niet vertrouwen in ieder geval.

Toch wel typerend dat je zoals gewoonlijk weer tegen mij in moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 08:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-05-2006 @ 08:28 :
Dat kan, maar het hoeft niet. Ik zou het niet vertrouwen in ieder geval.

Toch wel typerend dat je zoals gewoonlijk weer tegen mij in moet gaan.
ow, ik ga echt niet specifiek tegen jou in hoor, jou kan het kennelijk bovengemiddeld wat schelen. typerend dat je dat zoals gewoonlijk niet kan hebben.
Oud 03-05-2006, 08:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-05-2006 @ 09:24 :
ow, ik ga echt niet specifiek tegen jou in hoor, jou kan het kennelijk bovengemiddeld wat schelen. typerend dat je dat zoals gewoonlijk niet kan hebben.
Zucht
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline

You go girl!
Oud 03-05-2006, 17:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
starslayer schreef op 03-05-2006 @ 02:38 :
Dat is hij alleen als je kan aantonen dat je de MP3 nodig had voor je werk.

Werk in een bioscoop en je wilt niet weten hoeveel mobieltjes het personeel al is kwijt geraakt (en dan gejat door klanten).

Het bedrijf is niet aansprakelijk want het personeel heeft zijn/haar telefoon niet nodig voor het werk.

Toen mijn telefoon was gestolen heb ik netjes een nieuwe gehad. Ik wordt namelijk geacht mobiel bereikbaar te zijn.
Dat zal misschien wel zo zijn, echter moet je werkgever dan wel de mogelijkheid geboden hebben om je spullen op een veilige plaat op te bergen, een kluisje bijvoorbeeld.
Zoniet is hij volgens mij gewoon aansprakelijk hoor. Want zo raar is het niet dat je met personelijke bezittingen naar je werk gaat.
Oud 04-05-2006, 10:54
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-05-2006 @ 18:13 :
Dat zal misschien wel zo zijn, echter moet je werkgever dan wel de mogelijkheid geboden hebben om je spullen op een veilige plaat op te bergen, een kluisje bijvoorbeeld.
Zoniet is hij volgens mij gewoon aansprakelijk hoor. Want zo raar is het niet dat je met personelijke bezittingen naar je werk gaat.
Je krijgt toch meestal wel een kluisje op je werk? Dan is je werkgever niet aansprakelijk voor jouw eigendommen. Als je geen kluisje hebt is het verstandig om dure dingen thuis te laten of in je broekzak te doen. Anders is het je eigen probleem denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 11:03
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-05-2006 @ 18:13 :
Is niet raar, maar je kan ook zonder. Meeste bedrijven die kluisje hebben eisen ook dat medewerkers speciale bedrijfskleding hebben, vaak zonder broekzakken (ivm diefstal) op dat moment is het bedrijf aansprakelijk voor jou kleding en inhoud. Vandaar de kluisjes.

Maar normaal gezien is de werkgever niet aansprakelijk voor diefstal.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
starslayer schreef op 04-05-2006 @ 12:03 :

Maar normaal gezien is de werkgever niet aansprakelijk voor diefstal.
Inderdaad. Zou een mooie boel worden, als de werkgever alle gejatte spullen kon gaan vergoeden. Dan leent zich ook nogal makkelijk voor misbruik lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten