Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2006, 15:01
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 13-04-2006 @ 14:15 :
haha nee laat maar dat was een ander meisje. Was 31 maart in Utrecht maar goed. Ik heb 21 mei dus mn selectie in Den Bosch terwijl ik me voor Breda heb aangemeld. Zijn daar die toelatingen dan ofzo? Wel vaag, maar ja...moet maar eens wat minder eenzijdig werk gaan maken.
Volgens mij is het gewoon de ene maand in Breda toelating en de andere maand in Den Bosch..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2006, 13:46
Wenomic
Wenomic is offline
heb de brief ontvangen en ik moet toch gewoon in breda zijn Wazigggggg en ja dezelfde opdracht weer...Grr
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 21:15
patroesj
patroesj is offline
Ik heb een brief ontvangen over hoe het allemaal geregeld gaat zijn maar heb niets met een datum of opdracht, klopt dat?
De envelop was namelijk niet dicht zeg maar, maar gewoon dichtgevouwen.
Oud 15-04-2006, 22:01
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
patroesj schreef op 15-04-2006 @ 22:15 :
Ik heb een brief ontvangen over hoe het allemaal geregeld gaat zijn maar heb niets met een datum of opdracht, klopt dat?
De envelop was namelijk niet dicht zeg maar, maar gewoon dichtgevouwen.
ja dat was nog een algemene brief,
binnen paar weken krijg je dan de opdracht ( of zat die er al bij? )
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 22:26
Vice
Vice is offline
Nee, de opdracht met uitnodiging krijg je later.
Oud 16-04-2006, 10:16
Zylverstar
Zylverstar is offline
berichtje uit het verre india. haha, te heet om buiten rond te lopen dus maar internetten...

ontopic: toelating gedaan in rotterdam en groningen, illustratie,
beiden aangenomen, ga naar groningen.

Yeah.
Oud 16-04-2006, 17:14
sicilion
sicilion is offline
Vorig jaar was het zo dat het teveel aan mensen dat was aangenomen in breda voor het eerste jaar in Den Bosch geplaatst werd! Oftewel omdat de helft van de mensen toch in het eerste jaar stopt wordt het eerst verspreid en komt het later samen in Breda (als je daar tenminste je studie wil volgen)1 En eerste jaar st. Joost is bagger!
Oud 16-04-2006, 18:00
Wenomic
Wenomic is offline
Hmm ja ik moet mijn toelating toch gewoon in Breda doen. En op zich maakt me dat niet héél veel uit. Enkel; ik ben nog nooit op die school in Den Bosch geweest.

Waarom is het 1e jaar op St Joost bagger?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 20:23
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
afgelopen week toelating gedaan voor st joost...ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 20:23
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 16-04-2006 @ 19:00 :

Waarom is het 1e jaar op St Joost bagger?
waarschijnlijk omdat t basisjaar is en je alles krijgt...sommige mensen maken zich daar druk om
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:09
Wenomic
Wenomic is offline
oeh oeh wat voor praktijkopdracht kreeg je daar
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:48
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 17-04-2006 @ 15:09 :
oeh oeh wat voor praktijkopdracht kreeg je daar
ehm de eerste was, je wordt opgezogen in een zwart gat...maaaar je mag je nog een laatste bericht naar aarde zenden...hoe ziet dit eruit, wat zend je iets in die trend

tweede opdracht was beetje vaag, op een groot eiland worden de drie grote onderdelen van deze beschaving gebouwd ofzo, welke 3 dingen zijn dat voor jouw en bouw dit...

eerste mocht 2D en 3D, 2de moest 3D
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 23:37
patroesj
patroesj is offline
Man man ik ben echt benieuwd wanneer ik post krijg met de datum dat ik moet... ik heb er echt zin in en ik hoop echt aangenoemen te worden... ik ben echt gigantisch blij als ik kan zeggen: volgend jaar ga ik dat studeren...nu is het alleen nog maar; ik hoop dat ik volgend jaar in breda ga studeren

naja vage post haha
Oud 18-04-2006, 13:50
Wenomic
Wenomic is offline
Ja man ik zit nu elke ochtend in een lelijk kantoor voor de Belastingdienst toeslagen te typen samen met een stel sukkel die geen studie meer willen doen en denken dat het werk komt aanwaaien nadat je een dilpoma hebt.

maar die prijktijkopdrachten zijn wel erg vaag zeg 0_0 van die laatste snap ik echt geen zak, en ik haat ruimtelijk werken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 08:44
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
haha t valt allemaal wel mee ik krijg vandaag als het goed is de brief binnen of ik aangenomen ben of niet...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:49
Wenomic
Wenomic is offline
Scary
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 23:15
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ha! aangenomen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 23:23
Vice
Vice is offline
gefeliciteerd

ook voor Zylverstar natuurlijk
Oud 21-04-2006, 20:14
Neesha
Neesha is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 10-04-2006 @ 17:15 :
Ik heb vorige maand toelating gedaan bij de HKU. Wat een ramp was dat zeg. Ik ging voor illustratie. Je kwam daar aan en moest je portfolio op een tafel leggen + de thuisopdrachten (een analyse van een stuk tekst uit een kunstboek en uitbeelden wat je favo plek/kunstwerk/tekst en bezit is)

Nou verder niks...dus we gingen naar wat studenten om hun werk te zien en te kletsen en het gebouw te verkennen (vond het er echt geweldigggg!!)

Kom je daar na 3 uur rondzeulen aan, zegt zo'n hele onsympathieke man: ik noem nu 10 namen op van mensen die door mogen naar de middagselectie en daar opdrachten kunnen maken. De andere kunnen het volgend jaar nog eens proberen en jullie krijgen een brief thuis metde conclusie...Nouja ik zat er niet bij, net als het merendeel van de groep...Ik meteen weggegaan en aan het janken joh ! niet normaal. Vond het echt zo erg. Wilde het zó graag!

Nouja ik had dus Breda weer gebeld omdat ik me al eens had aangemeld begin dit jaar maar de selectie had afgewezen. Ik was de 2e van iedereen die zich had aangemeld (idd de suffe telefoon opdracht) en ze heeft me nu ingedeeld voor mei... Maar ik moet wle naar Den Bosch toe (?)

Wat was het ook alweer: visualiseer voor een periode van 3 dagen hoe jij je voelde, wat er in je omging, toen je telefoon ging? Dan kan ik er alvast aan beginnen namelijk.

TOELATINGEN ZIJN EEN HEL!
Hehehe, ben het helemaal met je eens. Ik was precies dezelfde datum en dezelfde tijd op dezelfde plaats voor hetzelfde...njah
Ik had echt vantevoren niet zo'n idee van wat je nou eigenlijk moest maken, hoe goed het moest zijn. Als iemand je vantevoren kan inschatten zou dat veel makkelijker zijn.

Overigens ben ik toen gelijk ook naar de bushalte gegaan, dus misschien bedoelde je mij, maar dat weet ik niet zo.

Die man was echt onsympathiek he Toen ik er achter kwam dat die lijst met 10 namen op alfabet was, wist ik ook wel dat ik er niet bij zat. Mjah, op één of andere manier heb ik helemaal niet zo het gevoel dat ik het ergens anders moet proberen. Ik had zoiets van: is het hier niet, dan nergens. Is het overigens echt zo dat de HKU het srengst is? Zijn ze dan wel de beste?

Voor de rest: iedereen succes ermee, het is idd een beetje een hel, voor zover we dat hier op aarde kunnen ervaren
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 20:38
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 21-04-2006 @ 00:15 :
ha! aangenomen!
uhuhuh straks worden we klasgenoten
Oud 21-04-2006, 22:26
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
haha hiiip!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 09:17
Vanilia
Vanilia is offline
waar ga jij het eerste jaar doen?
Oud 22-04-2006, 10:07
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
breda
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 10:35
Vanilia
Vanilia is offline
Jammer dan zie ik je niet
Oud 22-04-2006, 15:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Neesha schreef op 21-04-2006 @ 21:14 :
Die man was echt onsympathiek he Toen ik er achter kwam dat die lijst met 10 namen op alfabet was, wist ik ook wel dat ik er niet bij zat. Mjah, op één of andere manier heb ik helemaal niet zo het gevoel dat ik het ergens anders moet proberen. Ik had zoiets van: is het hier niet, dan nergens. Is het overigens echt zo dat de HKU het srengst is? Zijn ze dan wel de beste?
Ik had gehoord dat het HKU juist een van de minder goede academies was.
Oud 23-04-2006, 11:49
Wenomic
Wenomic is offline
Hku staat op nr 4 ofzo van de beste academies. Op 1 staat Breda en daarna kwamen geloof ik Rotterdam en Amsterdam. Weet het niet precies meer. Maar hoor wel dat ze op de HKU strenger zijn idd en er ook minder mensen aannemen. Ik weet niet zo goed hoe ik mijn opdracht voor Breda moet visualiseren..Maar ja..ik zal het eindproduct anderswel hier posten ofzo (dat word dikke crap)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 13:28
patroesj
patroesj is offline
Ik heb 18 mei selectieassesment voor st joost.
Oud 27-04-2006, 16:51
Schoutje
Schoutje is offline
Ik zou zelf ook naar St. Joost in Breda gaan voor opleiding Illustratie, maar ik word altijd zo bang als ik van die verhalen hoor, net als hier
Ik heb namelijk nog niks over een toelatings opdracht gehoord...weet er niks van, maar ik ben ook nog niet naar een open dag geweest ofzo. Een vriendin van me doet nu een vooropleiding? 10 zaterdagen in Breda. Zij wil daar misschien Grafisch Ontwerpen gaan doen...

Als het gaat over een opleiding zoeken enzo ben ik altijd al een schijterd geweest, maar hoe dichterbij het komt, hoe erger het word. Ik ben zo bang dat ik niet aangenomen zal worden.

Is het allemaal echt zo erg of ligt het gewoon aan mij?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 17:17
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 23-04-2006 @ 12:49 :
Hku staat op nr 4 ofzo van de beste academies. Op 1 staat Breda en daarna kwamen geloof ik Rotterdam en Amsterdam. Weet het niet precies meer. Maar hoor wel dat ze op de HKU strenger zijn idd en er ook minder mensen aannemen. Ik weet niet zo goed hoe ik mijn opdracht voor Breda moet visualiseren..Maar ja..ik zal het eindproduct anderswel hier posten ofzo (dat word dikke crap)
Dan snap ik niet dat ik wel goed ben voor breda en niet goed genoeg voor de HKU
Oud 27-04-2006, 18:03
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Schoutje schreef op 27-04-2006 @ 17:51 :
Ik zou zelf ook naar St. Joost in Breda gaan voor opleiding Illustratie, maar ik word altijd zo bang als ik van die verhalen hoor, net als hier
Ik heb namelijk nog niks over een toelatings opdracht gehoord...weet er niks van, maar ik ben ook nog niet naar een open dag geweest ofzo. Een vriendin van me doet nu een vooropleiding? 10 zaterdagen in Breda. Zij wil daar misschien Grafisch Ontwerpen gaan doen...

Als het gaat over een opleiding zoeken enzo ben ik altijd al een schijterd geweest, maar hoe dichterbij het komt, hoe erger het word. Ik ben zo bang dat ik niet aangenomen zal worden.

Is het allemaal echt zo erg of ligt het gewoon aan mij?
en je bent 15
Oud 30-04-2006, 12:34
Schoutje
Schoutje is offline
Wat heeft mijn leeftijd er nou mee te maken....?
Ik ben van plan om naar St. Joost te gaan als ik 18 ben omdat ik dan geld heb voor een opleiding. Ik word in juni 16, jezus zeg...
Ik wil gewoon weten hoe het allemaal zit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:43
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Expanium schreef op 27-04-2006 @ 19:03 :
en je bent 15
Toen ik 15 was maakte me ik daar ook druk om hoor. En over mijn verzekering hoe dat zou gaan als ik 18 werd. En allemaal van dat soort dingen
Oud 30-04-2006, 12:49
Schoutje
Schoutje is offline
dat bedoel ik, ik wil gewoon goed voorbereid zijn zodat het niet allemaal de soep in loopt...
Wat maakt het nou uit of je 15 bent of niet, ik denk ten minste alvast aan mijn toekomst...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:49
Vanilia
Vanilia is offline
Ja dat is positief hoor maar maak je niet te druk dat heeft totaal geen zin!
Oud 30-04-2006, 12:53
Schoutje
Schoutje is offline
Ja ik weet het. Raak er veel te gestresst van! word er nou al helemaal ziek van eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:46
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 27-04-2006 @ 18:17 :
Dan snap ik niet dat ik wel goed ben voor breda en niet goed genoeg voor de HKU
Heeft niks met strengheid te maken eigenlijk. Maar ik had het gelezen;

Klik

Bij Breda nemen ze ook meer mensen aan maar het ligt eigenlijk ook wle aan de leraar die het beoordeelt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:55
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 30-04-2006 @ 18:46 :
Heeft niks met strengheid te maken eigenlijk. Maar ik had het gelezen;

Klik

Bij Breda nemen ze ook meer mensen aan maar het ligt eigenlijk ook wle aan de leraar die het beoordeelt natuurlijk.
Ja maar ik ben in breda door 3 beoordeelt (3 zeer uiteenlopende meningen) en in Utrecht door 2 die op een mening van een andere docent van die school afgingen. Beetje jammer maargoed.
Oud 01-05-2006, 21:28
Wenomic
Wenomic is offline
Ik begijp het niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 21:32
Vanilia
Vanilia is offline
Laat maar
Oud 02-05-2006, 20:07
Lunatik
Lunatik is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 16-04-2006 @ 11:16 :
berichtje uit het verre india. haha, te heet om buiten rond te lopen dus maar internetten...

ontopic: toelating gedaan in rotterdam en groningen, illustratie,
beiden aangenomen, ga naar groningen.

Yeah.

Yeah en welkom!.... al zou ik als ik jou was naar Rotterdam gaan, want die zijn beter ( hmm nu ben ik mijn eigen school aan het afkraken)
Oud 10-05-2006, 22:25
patroesj
patroesj is offline
Ik had eigenlijk nog een vraagje...en ik kan me best voorstellen dat het een hele domme vraag is maar hij blijft toch een beetje steken bij mij en ik kan niet goed vinden wat nou het antwoord erop is... ik ben toch ook nog maar een leek in toelatingen enzo...

Het portfolio dat gevraagd wordt om mee te nemen, wordt daarvan verwacht dat je het nog op een bepaalde manier vormgeeft met uitleg erbij? Of is het gewoon een kwestie van werk meenemen laten zien en daar uitleg geven? Of mag het allebei? Wat is er gebruikelijk?
Oud 11-05-2006, 06:34
mandi
mandi is offline
Citaat:
patroesj schreef op 10-05-2006 @ 23:25 :
Ik had eigenlijk nog een vraagje...en ik kan me best voorstellen dat het een hele domme vraag is maar hij blijft toch een beetje steken bij mij en ik kan niet goed vinden wat nou het antwoord erop is... ik ben toch ook nog maar een leek in toelatingen enzo...

Het portfolio dat gevraagd wordt om mee te nemen, wordt daarvan verwacht dat je het nog op een bepaalde manier vormgeeft met uitleg erbij? Of is het gewoon een kwestie van werk meenemen laten zien en daar uitleg geven? Of mag het allebei? Wat is er gebruikelijk?
het lijkt me dat allebei mag, maar dat het in een portfolio netter lijkt maar daar heb ik niet denderend veel verstand van.

aangenomen op opleiding fotografie en vormgeving
Oud 11-05-2006, 17:26
Wenomic
Wenomic is offline
Je portfolio is gewoon een naam voor je verzameling van werk...

Je kan het het best in een map pleuren ofzo...gewoon los kan je doen...zo'n grote map met strikjes is hip!

Ik had vandaag mn toelating...het ging wel oké vond ik. Het gesprek duurde bij mij net 2min. het was bij hun duidelijk dat ik illustratie wilde doen en vroegen alleen waarom ik naar Breda wilde.
Ik had een map met hoezen en zwart papier gekocht en daar tekeningen in gedaan en fotos. dan nog een map met allerlei andere zooi, en een grote map met posters en nog 2 doekjes waar ik op gekleurd had

Ik ben benieuwd..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 18:33
Wenomic
Wenomic is offline
Yesssssssssssssssssssssssssssssss
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 09:28
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Lunatik schreef op 02-05-2006 @ 21:07 :
Yeah en welkom!.... al zou ik als ik jou was naar Rotterdam gaan, want die zijn beter ( hmm nu ben ik mijn eigen school aan het afkraken)
Thanks! Ehm, ja, Rotterdam IS ook beter. Weet ik. Vind groningen alleen een veeeeeeeeel leukere stad dan rotterdam. (lekkere argumentatie) anywayz, mocht het echt heel erg tegen vallen switch ik alsnog. Zien wel. Hoeveelste jaars ben jij?

Groeten uit Cambodja dit keer.
Oud 14-05-2006, 10:49
Wenomic
Wenomic is offline
Vice ik heb jou gezien in Breda! ik schatte je echt geen 21 Ik was diegene die zo binnenkwam terwijl bijna iedereen er al was en keihard met de stoel kraakte. Jezus...wat was het DAAR stil zeg, vreselijk... Ben je toegelaten?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 12:17
Vanilia
Vanilia is offline
Ik ga allemaal forumers zien volgend jaar in breda of niet?
Oud 14-05-2006, 14:44
patroesj
patroesj is offline
Ik hoop in ieder geval dat je mij tegenkomt dan ja hahaha!

Ga jij volgend jaar 1e jaars? Of zit je er al op school?

Is er trouwens ook iemand die als voorlopige studierichting keuze: Interactief Ontwerp gekozen heeft? Dat heb k namelijk
Niet dat dat enig nut heeft in het propeduese jaar maar toch .
Oud 14-05-2006, 17:06
Vanilia
Vanilia is offline
Ik ben volgend jaar eerste jaars. Dus ik ben benieuwd!
Oud 14-05-2006, 21:38
Verwijderd
ik moet een kijkdoos maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten