Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 20:10
Janet
Janet is offline
hallo allemaal,

ik had sinds de laatste tijd last van haar uit val,ik ben al bij de co. geweest maar die zeg dat er nix aan de hand is....maar ik heb het nogsteeds,ik denk dat het komt omdat ik 2 shampoos gebruikte en dat ik me haar geverft had,maar hoelang duurt dit nog,en ken ik nu nooit meer me haar verven???

wille jullie me antwoord geven????dank je wel!!!!!
Oud 12-02-2002, 16:00
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Co?

En ik denk niet dat je haar uitvalt als je het 1 keer verft. Ik verf het om de drie maanden en heb geen last van haaruitval. Een vriendin van me verft het wel bijna iedere week, en die verliest wel veel haar.
Oud 12-02-2002, 20:00
*Floortje*
*Floortje* is offline
Ik heb er al heel lang veel last van. De dokter/kapster/moeder zegt dat er niets aan de hand is, maar ik heb toch zo langzamerhand wel het gevoel dat ik kaal ga worden.. Klinkt dramatisch, maar als je zie hoeveel haren er 's ochtends mijn bed liggen, of in de douche of gewoon uittrekbaar zijn...

*diepe zucht*
Oud 12-02-2002, 20:26
Janet
Janet is offline
ow,ja ik heb er nu dus ook last van en het lijkt op stress ken dat???
Oud 12-02-2002, 21:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb al 6 jaar een haarziekte, alopecia areata. Heb nu ff geen tijd, morgen dus meer.

Bij mij komt het nu terug, steeds meer, maar 't is niet allemaal terug.

En ja, kwam door stress (en een overdosis astma-medicijnen had er mogelijk ook een rol in).

Nu ff geen tijd meer!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 21:58
Ninnoc
Ninnoc is offline
je verliest zo'n 100 haren per dag, misschien lijkt dat veel, maar je hoeft je niet zo snel zorgen te maken
Oud 13-02-2002, 06:10
Janet
Janet is offline
dat weet ik,maar als je een kaal plekje opje hoofd hebt/krijgt is dat toch niet goed?! toch????
Oud 18-02-2002, 12:53
Het Prutje
Het Prutje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb al 6 jaar een haarziekte, alopecia areata. Heb nu ff geen tijd, morgen dus meer.

Bij mij komt het nu terug, steeds meer, maar 't is niet allemaal terug.

En ja, kwam door stress (en een overdosis astma-medicijnen had er mogelijk ook een rol in).

Nu ff geen tijd meer!

Ik ook, ik maak het wel even af voor je
(het is trouwens niet zeker he, dat het door stress komt. Men denkt... maar echt zeker is t niet.. Whatever )
In elk geval krijg je daarbij kale plekken op je hoofd, t kan erg zijn, maar hoeft niet. Ik heb het niet zo erg (wel vervelend hoor, maar toch), af en toe (paar (2 of 3 ongeveer)keer per jaar). Zo'n 2,5 cm zijn ze meestal in doorsnee. De eerste keer dat ik het had was de vervelendste keer, die lag nogal in het zicht, ik met speldjes in de weer, dan gaat het wel. Voor de rest komt het af en toe dus terug, ik zal het ook voor de rst van mn leven blijven houden maar ja. Altijd bang wel dat het een keer op een heel zichtbare plek komt, maar wat doe je eraan..
Je hebt wel corticosteroidecreme's (hormonen) om de groei van de haartjes op die plek te bevorderen, maar volgens mij heeft het bij mij niet zoveel uitgemaakt. Een keer kwam ik er pas achter dat ik een kaal plekje had gehad toen er inene een kort plukje haar tussenuit piepte... dat was dus zonder het smeren van die creme. Je kan trouwens voor verdere info op internet zoeken, is best veel over te vinden. Als je erop let zal je ook merken dat er best veel mensen zijn die het hebben, vooral bij jongens zie je het natuurlijk snel, maarja. (ik weet niet waarvoor dat laastte nuttig was maarja 8))
Het is trouwens een auto-immuunziekte... de haartjes worden dus afgestoten dor je eigen lichaam. Naja. Dat was het wel, wat ik te melden had. Als je nog wat wil vragen moet je t maar even zeggen
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 07:40
miep
miep is offline
ik heb het in periodes....
soms een tijd (soms hele lange tijd ) heel erg, andere keren weer heel lang niet....
weet nie wat 't is
afgelopen week heb ik 't opeens weer
Oud 19-02-2002, 10:38
Verwijderd
ik had in september ofzow 2x m'n haar geverfd, en daarna het mishandeld met de krultang
nou goed, sindsdien (begin oktober) is het erg raar, het valt uit maar m'n haar wordt ook heel snel vet enzow, ik vond het echt eng. Ook omdat ik een beetje een hypochonder ben, ik denk dan meteen het ergste, dat ik kaal ga worden dus. Maarjah kaal ben ik nog niet
Verder weet ik er ook niet zoveel over te zeggen maar t valt vast wel mee joh.
Anders kan je ook proberen bijv. biergistpillen te slikken (=goed voor je haar). Bij ons hebben ze een kapper die het haar verft mbv licht ofzow (hmmmz hoe dát werkt weer ik nog ff niet) maar dat isgeloof ik niet slecht voor je haar en verkleurt niet door de zon. Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

kuzzies

Alicia
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:33
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
ik had het wel heel erg, maar dat was door combinatie van stress+veel geverft en gebleekt haar ensow,
nu ik dreads heb valt het wel mee gelukkig, ik heb ze ook al tijd niet meer geverft ensow en tis wel minder geworden, eerst kon ik gewoon plukken eruit trekken en onder de douche was het al helemaal erg..
Oud 20-02-2002, 10:50
Juliah
Juliah is offline
Stress, te weinig eten...enz.

Regels voor berichten