![]() |
|
Verwijderd
|
Jullie willen misschien ook eens horen waar ik mee bezig ben op de klassieke gitaar. Opnemen is een bitch, die slordigheidsfoutjes en half-foute noten verbeteren is geen doen. Dit is 'rauwe' audio, geen compressie of wat dan ook.
F. Tarrega - Lagrima (Preludio) Een prelude van Fransisco Tarrega in E. Een vreemd stukje, ik zit er zelf nog mee te knoeien. Als tempoaanwijzing 'lento', dus in het begin mag het misschien wat langzamer. Het glijden over de snaren moet ook minder. Manuel Maria Ponce - Prélude VI : Moderate espressivo Ponce was een Mexicaanse componist uit de 20e eeuw, die heel veel voor de klassieke gitaar heeft geschreven. Veel nationalistische muziek: dit stuk staat in A, maar heeft wel een mol voor de kantlijn. Ook met deze zit ik nog wat te 'spelen', wat is moderato genoeg? Downloaden dus. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dank voor de reacties alvast, misschien ga ik binnenkort meer opnemen (iets spannender dingen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je opmerking over het gitaargeluid kan best kloppen. Als je zelf speelt hoor je het toch van een andere kant dan de luisteraar. Bovendien is er weinig van mijn nagels over, na een paar ongelukjes. Ik probeer er wel op te letten, er is heel veel tijd gaan zitten in het interpreteren van dat eerste stuk. Technisch gezien zijn deze twee absoluut niet moeilijk, dat zullen gitaristen meteen horen. Een tab van het tweede stuk lijkt me erg lastig. Je moet zoveel voorslagen en dynamiek lezen dat je beter met notenschrift af bent. Als ik het kon scannen, zou ik het graag doen, maar ik heb geen flatbed-scanner. Ik ben nu bezig met de 'Estudios sencillos' (al is 'sencillos' ~ simpel niet echt van toepassing) van Leo Brouwer, echt helemaal de andere kant van het spectrum qua sfeer en tonaliteit. Benieuwd wat jullie daarvan vinden. Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 13:25. |
![]() |
||
Citaat:
! heb je hem geluisterd?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als clapton hem speelt is het toch wel : WTF!
|
![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=adfEjIZpqNE
Tommy Emmanuel - Classical Gas. http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search
||
Citaat:
jeez ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|