Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 19:29
Roodkopje
Roodkopje is offline
Jaja, een apart topic geloof ik. Ik vroeg me af of er ook meiden zijn die eigenlijk de laatste tijd geen zin meer hebben in seks?
Wat doen jullie hieraan, en hoe gaat jullie vriend hiermee om?

Ik vind het nogal een probleem namelijk ..
Oud 08-05-2006, 20:23
BleuEyes
BleuEyes is offline
Soms geen zin, soms wel zin.

Hangt van het moment af. Ik had (toen mijn oom 4 weken terug doodging) absoluut geen zin in seks. Dat hebben we maar zo gelaten, en nu gaat het gewoon weer goed.

Niet zo druk maken dus.
Oud 08-05-2006, 20:54
Verwijderd
ik ken het probleem. En dan wil ik een keer wel weet hij het weer te verpesten door alles te doen wat irriteert.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:04
kieviet
kieviet is offline
haha ja idd
Of proberen zin bij je te maken,werkt ook avrechts
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:19
Verwijderd
Nja, ik niet eigenlijk, maar een vriendin van me wel de laatste tijd - ook door stress, denk ik, iemand in haar naaste omgeving overleden enzo. Heb eigenlijk niet gehoord of dat nu al wat beter ging...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 23:04
Zebra
Zebra is offline
Ik heb er zelf nooit last van gehad, en verwacht ook niet er in de toekomst last van te krijgen. Voor mij is juist het probleem dat ik totaal onvermoeibaar ben...

Ik ken overigens wel behoorlijk wat mensen (waaronder veel meisjes) die zelden/nooit zin hebben in seks, om verschillende redenen. Hoe hun vriendjes erop reageren verschilt nogal, na een maand of 4 toch wel behoorlijk geirriteerd. Waar ik me ook wel iets bij voor kan stellen als het libido-niveau zo verschillend is... Wat je eraan doen kan? Voor jezelf nagaan waar het begonnen is, waardoor het mogelijk veroorzaakt wordt, het er samen met je met je vriend(in) erover hebben, misschien van pil veranderen, langs gaan bij je huisarts... ?
Oud 09-05-2006, 00:16
Qimm
Qimm is offline
Heb er ook last van, heb een hoop stress aan mijn hoofd gehad, stress is nu minder, libido nog steeds niet terug. Ben nu net gestopt met de pil en ik hoop dat dat de oplossing is.
Vriendje gaat hier zéér goed mee om, hij is verschrikkelijk begripvol en geduldig, niet boos of wat dan ook. Dus dat is wel fijn.

[edit] typfout

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 09:00.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 09:48
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
kieviet schreef op 08-05-2006 @ 22:04 :
haha ja idd
Of proberen zin bij je te maken,werkt ook avrechts
Dat werkt bij -jou- misschien averechts, ken zat meiden bij wie het wel helpt.
Oud 09-05-2006, 10:49
JJ13
JJ13 is offline
heb ik ook wel eens last van, en hoe dat komt, tsja....
Oud 09-05-2006, 11:38
lennuzz
lennuzz is offline
dat kan er toch mee te maken hebben in welke dag/week van je cyclus je zit?
ik snap het probleem van 'geen zin' niet zo... het is een probleem voor degene die wél zin heeft, toch?
nee = nee
Oud 09-05-2006, 13:00
Nona
Nona is offline
Ik heb ook niet altijd zin, maar laat me wel graag in de stemming brengen. Gewoon lekker gaan liggen en genieten van het knuffelen, en misschien meer. Mijn vriend voelt dan wel aan dat hij wat rustig aan moet doen, en anders heb ik een mond.
Misschien een idee voor jou?
Oud 09-05-2006, 13:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 09-05-2006 @ 11:38 :
ik snap het probleem van 'geen zin' niet zo... het is een probleem voor degene die wél zin heeft, toch?
Was het maar zo makkelijk... Ik b'a'al er enorm van dat ik geen zin heb, en zin maken lukt vaak niet. En dat is heel vervelend.
Oud 09-05-2006, 14:00
AngelLena
AngelLena is offline
Geen zin is geen zin. Soms valt die zin dan te maken, soms ook niet. In het laatste geval is het heel jammer maar daar heeft ie respect voor op te brengen.
Oud 09-05-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 09-05-2006 @ 15:00 :
Geen zin is geen zin. Soms valt die zin dan te maken, soms ook niet. In het laatste geval is het heel jammer maar daar heeft ie respect voor op te brengen.
Ja dat wel, maar op een gegeven moment voel je jezelf bijna schuldig tegenover je vriend...
-het is bij ons dan ook volgens mij meer mijn probleem (ik kan me er echt zorgen over maken, over piekeren) dat het zijne-
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:19
Roodkopje
Roodkopje is offline
Precies, er begint wel iets aan je te knagen (in dit geval niet je vriend ).. mja k weet niet. En omdat je steeds geen zin hebt, probeer je iedere keer als je bij hem bent weer zin te krijgen, om hem een plezier te doen.

Het is nogal vermoeiend, en hij gaat denken dat het aan hem ligt (kan ik begrijpen). What to do?
Oud 09-05-2006, 17:27
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik ken het helaas

Ik ben nu 4 jaar samen met mn vriend en de eerste jaren waren echt geweldig.. Paar keer per dag seks als we elkaar zagen..
Maar nu.. 2 tot 4 keer in de maand..

Ik baal er echt ontzettend van, weet dat het aan mij ligt maar ik kan er gewoon niks aan doen..
Ik wil het echt wel vaker doen, en voel me gewoon ook ongelooflijk schuldig tegenover mn vriend..

Ik zou ook wel willen weten wat je er aan kan doen..
Zin maken gaat helaas moeilijk bij mij.. heb een slechte eerste ervaring gehad en als ik het "eigelijk tegen mn zin in" doe dan komen veel herinneringen boven, en dan vergaat de zin helemaal..
Oud 09-05-2006, 18:11
Verwijderd
Niet alleen vrouwen hebben dat hoor, ikzelf heb ook wel eens geen zin in seks
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:15
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Vaal schreef op 09-05-2006 @ 19:11 :
nja kheb toch hetidee dat het wat vaker bij vrouwen voorkomt

ik heb ook wel keren geen zin maar dan ben ik meestal wel te pochen.
als ik echt geen zin heb ik of gruwelijke klotezin om dat bijv mijn hond dood is ofzo, of ik val om van de slaap

maar in de andere gevallen dat ik geen zin heb, ben ik wel te pochen
Oud 09-05-2006, 22:09
Verwijderd
Die vraag staat geheel toevallig deze week in de Yes, inclusief antwoord van een Seksuoloog
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 22:36
Verwijderd
Maar ja is de informatie uit de Yes wel bruikbaar... aangezien ik de Yes nou niet het meest denderende blad vind...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 07:01
Optima
Optima is offline
ik had laatst schindlers list gekeken, en believe me, ik had daarna ECHT geen zin in seks...

...maar de volgende ochtend weer wel
Oud 10-05-2006, 07:50
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nala schreef op 09-05-2006 @ 22:09 :
Die vraag staat geheel toevallig deze week in de Yes, inclusief antwoord van een Seksuoloog
Typ maar over, anders moet ik het blad nog gaan kopen ook
Oud 10-05-2006, 08:38
juno
juno is offline
Wat hier goed hielp was stoppen met de pil. daarna heb je twee piekperioden in de maand dat je barst van de zin. Je hebt ook twee dalperiodes, maar als je aan de pil bent zit je daar de hele maand in, dus dat is al twee keer zo goed, toch?

En wat ook wel helpt: maak het hem naar zijn zin. Leg dat mooie lijf plat op zijn ruggetje in de kussens, en do your magic. Juist omdat er geen druk op jou wordt gelegd dat je zin moet hebben, en er ook niet aan je gefrummeld wordt, komt die zin dan toch vaak vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 09-05-2006 @ 19:11 :
'Wel eens geen zin' is toch iets anders dan 'bijna nooit zin' . Vrijwel iedereen heeft wel eens geen zin in seks, maar dát is toch geen probleem, lijkt me.
Oh en ik kan verder niet ontopic reageren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:02
Roodkopje
Roodkopje is offline
Met de pil stoppen vind ik aan de ene kant weer heel riskant in mijn geval. Aangezien ik deze van de huisarts kreeg aangeraden omdat ik toen nogal veel last had van acne. En dat ging wel weg door de pil, maar ze heeft me toen gewaarschuwd als ik ooit wou overstappen op een andere, dat de kans heel groot was dat die puistjes en zo binenn no time weer terugkwamen.
En ja dat wil ik natuurlijk ook niet..
Oud 10-05-2006, 11:20
Qimm
Qimm is offline
prioriteiten he... ik stop wel met de pil. Regelmatig janken omdat je je zo kut voelt hierover is ook niet leuk
Oud 10-05-2006, 11:28
Verwijderd
Ja idd het is of het een of het ander. Het ligt er een beetje aan hoe erg je probleem (TS) is. Vind je het echt erg, of eerder af en toe vervelend. Lig je er echt nachten van wakker etc.
Het is of het een of het ander.

Qimm: het is wel echt een probleem bij jou. Ik dacht dat ik er al mee zat maar dat is echt niks vergeleken bij jou volgens mij.
Hopelijk gaat het beter nu je gestopt bent met de pil. Is een andere anticonceptievorm geen idee (spiraaltje, nuvaring (is ookal geopperd is ander topic))? Ik bedoel condooms is ook niet (altijd) ideaal. Sterkte ermee .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Roodkopje schreef op 10-05-2006 @ 12:02 :
Met de pil stoppen vind ik aan de ene kant weer heel riskant in mijn geval. Aangezien ik deze van de huisarts kreeg aangeraden omdat ik toen nogal veel last had van acne. En dat ging wel weg door de pil, maar ze heeft me toen gewaarschuwd als ik ooit wou overstappen op een andere, dat de kans heel groot was dat die puistjes en zo binenn no time weer terugkwamen.
En ja dat wil ik natuurlijk ook niet..
Het hoeft natuurlijk helemaal niet aan de pil te liggen maar als je relatie goed is, je jong bent en je geen vervelende dingen hebt meegemaakt op seksueel gebied, zou dat wel goed kunnen. Tegen acne zijn ook veel andere dingen die goed werken, misschien kun je er eens over overleggen met je huisarts .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-05-2006 @ 23:36 :
Maar ja is de informatie uit de Yes wel bruikbaar... aangezien ik de Yes nou niet het meest denderende blad vind...
Vraag het eens lief aan me en dan zal ik vanavond het stukje wel even overtikken Ik vond het antwoord wel vrij zinnig...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 16:55
Verwijderd
Ik heb het stukje uit de Yes gelezen (in de supermarkt, speciaal voor dit topic ), maar ik weet dat het voor Qimm iig niet van toepassing is. Behalve dan de opmerking dat het de stress kan zijn, en dat wist je zelf natuurlijk ook al. Misschien echter wel voor de andere dames hier...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 17:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-05-2006 @ 11:28 :
Qimm: het is wel echt een probleem bij jou. Ik dacht dat ik er al mee zat maar dat is echt niks vergeleken bij jou volgens mij.
Hopelijk gaat het beter nu je gestopt bent met de pil. Is een andere anticonceptievorm geen idee (spiraaltje, nuvaring (is ookal geopperd is ander topic))? Ik bedoel condooms is ook niet (altijd) ideaal. Sterkte ermee .
Nja ik hád de prikpil, natuurlijk de ergste van allemaal.. en voordat het helemaal uit mijn lichaam is? Tja kan nog wel een paar maand duren. Zodra alles weer op regel lijkt te zijn ga ik op zoek naar een goede vervanging, want condooms zijn inderdaad bagger.

(ik had deze week een nieuwe prik moeten halen, dus... tja. We wachten af en jullie zullen wel op de hoogte blijven, of je het nou wil of niet )
Oud 10-05-2006, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 10-05-2006 @ 17:06 :
Vraag het eens lief aan me en dan zal ik vanavond het stukje wel even overtikken Ik vond het antwoord wel vrij zinnig...
het was niet echt onaardig bedoeld hoor.
Asjeblieft *kijkt lief*

-nee maar vorige week had ik sinds tijden weer een een yes gekocht en toen stond er echt een testje in over samenwonen dat ik dacht wat een rotblad... haha dat was dus mijn yes frustratie -
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 22:26
Verwijderd
Speciaal voor Mevrouw M, omdat ze het zo lief vroeg. (was niet vervelend bedoeld hoor, was gewoon even raar bezig. Zag pas dat jij het zo opvatte na je reactie )

Aisha (22) en Ab (26) wonen nu drie jaar samen. Ze hebben allebei een druk leven en daardoor is Aisha 's avonds vaak moe. Ze wil dan eigenlijk alleen wat lezen en vroeg slapen maar Ab wil vaak nog vrijen.
Meestal geeft ze maar toe, omdat ze het voor Ab ook niet leuk vindt om steeds te zegen dat ze geen zin heeft. Heel soms zegt ze het wel en dan merkt ze dat hij teleurgesteld is. Hij heeft er zelfs een keer een opmering over gemaakt en gevraagd of ze nog wel genoeg van hem hield. Natuurlijk houdt ze nog genoeg van hem, maar hoe komt het dan dat ze zo weinig zin heeft in seks?

Dit zegt de seksuoloog
Geen zin hebben in seks kan verschillende oorzaken hebben. Als de relatie niet goed is, wordt de zin ik seks meestal ook nder. Maar dat is bij Aisha niet de reden. STress kan ook de boosdoener zijn. Aisha heeft het veel te druk waardoor ze weinig toekomt aan ontspanning. Ze gaat liever vroeg naar bed dan op een andere manier te ontspannen. (seks kan heel ontspannend werken)
Daar zal ze dus eerst aan moeten werken. Als ze zich rustiger voelt zal ze merken dat ze weer meer aandacht gaat krijgen voor Ab en zal de zin in seks ook weer toenemen.
Een derde oorzaak van geen zin in seks is dat de manier waarop stellen vrijen soms voor de vrouw minder opwinden is. Dit is ool bij Aisha en Ab het geval. Als ik Aisha vraag hoe ze met Ab vrijt, blijkdt dat Ab meestal begint met haar te strelen en dan al virj snel bovenop haar gaat liggen om in haar vagina te gaan. Zodra hij is klaargekomen is het hele feest afgelopen. Er is duidelijk weinig aandacht voor Aisha in het hele gebeuren. Ik vraag Aisha om haar meest ideale vrijpartij te beschrijven en krijg dan een heel ander vehraal. Eerst wil Aisha lang gestreeld en gezoend worden. Ab fluisterd lieve en mooie dingen in haar oor en langzaam maar zeker begint Aisha opgewonden te raken. Daarna gaat Aisha bovenop Ab zitten en vrijen ze verder. Aisha wil vooral veel tijd nemen voor elkaar.

Zo los je het op
De manier waarp ze nu vrijen vindt Aisha niet leuk, logisch dat de zin verdwijnt! Daarom vraag ik Aisha om de volgende keer Ab mee te nmen zodat we met z'n drieën kunnen besprkeen hoe ze de seks voor allebei leuker kunnen makne. Allereerst vraag ik ze om de komende maand geen vaginale seks te hebben. Daarnaast krijgen ze als opdracht erlkaar twee keer in de week te strelen. De ene keer is de een aan de beurt om gestreeld te worden en de andere keer de ander. Tijdens en na het strelen mogen ze geen seks hebben.
Aisha vindt het heerlijk. Ze geniet met volle teugen van de lichamelijk aandacht die ze van Ab krijgt. Ab vindt het leuk om te merken dat Aisha geniet en wordt er erg opgewonden van. Hij vind het alleen erg jammer dat ze daarna geen seks mogen hebben . Ik leg hem uit dat de oefening juist is edoeld om te ontdekken hoe je elkaar opgewonden kon maken en dat he tvoor Aisha wel eens remmend kan werken als ze weet dat het strelen altijd moet eindigen in seks. Maar na een maand mogen ze er volop van genieten. En dat doen ze ook. Ab heeft geleerd hoe hij het leuker kan maken voor Aisha en zij heeft op haar beurt gemerkt dat ze gewoon meer tijd en aandacht nodig heeft om opgewonden te worden.

Aisha's commentaar
Ab en ik hadden eigenlijk weinig ervaring met seks. Ab wist blijkbaar niet zo goed hoe hij het ook lekker voor mij kon maken. Hij dacht dat ik daar wel zelf voor zorgde. Ik durfde niet zo goed tegen hem te zeggen hoe ik het liever wilde. Doordat Ab meeging naar degesprekken werd voor ons allebei duidelijk wat we eraan konden doen. De streeloefeningen vond ik heerlijk en we doen ze zo nu en dan nog wel eens. Ik heb een flesje massageolie gekocht waardoor het nog fijner werd. Pas toen ik erover moest nadenken wat ik nou eigenlijk lekkere seks vond, kon ik het aan Ab duidelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 22:26
Verwijderd
Nadeel aan dit stuk is wel dat het echt toegespitst is op één situatie, maar toch...

Verschillende oorzaken van seks:
- geen goede relatie
- Stress
- seks op een manier waarop het voor een vrouw niet zo opwindend is

Ik kan me ook goed voorstellen dat als je met dit probleem zit, je al zenuwachtig wordt op het moment dat je vriend net iets lichamelijker is dan normaal, want 'straks wil hij weer' Wat dat betreft kan ik me wel vinden in die opdracht: af en toe strelen en dan geen seks zodat je daar (weer) van leert genieten.
Bovendien denk ik dat inderdaad niet veel mensen weten wat ze nou echt lekker vinden. Dus wat dat betreft vind ik die vraag van de meest ideale seks wel logisch.

Stress is denk ik één van de grootste factoren. Dus wanneer je teveel werkt of wat dan ook, is de manier waarop je ermee omgaat dus niet goed voor jou. Doel is dan dus om een manier te vinden om die stress te verminderen en om te leren hoe je het beste omgaat met stress.

Je kan ook stress tijdens de seks hebben. Wanneer je opgaat zien tegen de seks, bijvoorbeeld omdat hij/zij andere standjes wil dan dat jij je op je gemak voelt, of omdat je maar niet klaarkomt en daar erg mee zit, dan kan ik me voorstellen dat de zin naar seks (onbewust?) steeds meer gaat afnemen.

En uiteraard: praten is belangrijk. Het is opvallend hoeveel mensen zeggen dat praten onmisbaar is om je relatie goed te houden. Maar als ik soms de topics op Seksualiteit lees, lijkt het wel alsof dat op het gebied van seks niet van toepassing is.

Maar goed, om echt duidelijk advies te krijgen wanneer het 'geen zin hebben' teveel gaat opspelen zou ik denk ik denk ik eens gaan praten met mijn huisarts, samen met mijn partner. Eventueel kan je ook vragen om een doorverwijzing naar een seksuoloog.
Misschien is het iets lichamelijks, krijg je te weinig vitaminen binnen ofzo. Kan je het meteen hebben over de pil. Ik las hier, maar ook ergens anders dat mensen stoppen met de pil. Dat soort dingen kan je denk ik altijd beter in overleg doen. Stel dat de dokter zegt dat het daar helemaal niet aan kan liggen?

Tsja... wat een gedachtegang weer op de late avond Verhaal is langer geworden dan ik had verwacht
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 09:18
Verwijderd
Bedankt voor het overtikken he (was nog wel een verhaal zeg). (--> nu lijkt het echt of ik alleen dat stuk wilde lezen hier, maar dat was toch niet echt zo).

Verder is het stuk wel erg persoonlijk. Bij mij is de hele situatie al anders (ik zie mijn vriend meestal alleen in het weekend). Maar ja weekend is druk ik ben dan vaak echt moe (zeker toen ik 5 dagen in de week stage liep) en we zitten dan thuis bij mijn moeder.

Wanneer ik mijn vriend meer zie (bijvoorbeeld op vakantie, wanneer ik geen last heb van stress) dan hebben we ineens wel gewoon "normaal" seks.

Relatie zit wel goed, we praten erover en we hebben seks op een manier die wij beide prettig vinden!

Zo erg is het dus nog niet bij ons
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 09:39
Verwijderd
Wie de schoen past trekke hem aan hè? En als je graag een passende schoen wil, moet je denk ik zelf naar de huisarts/seksuoloog...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 09:56
Verwijderd
mwah, nee .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:00
Qimm
Qimm is offline
Voor mij zijn er meersdere redenen om te stoppen met de pil en dit was gewoon de druppel
En Morgan had gelijk, het stukje is idd niet echt op mij van toepassing, mijn probleem is niet dat ik niet wil. Ik wil zo vaak wel graag seks, en dan gaan we lekker zoenen en strelen maar dan verlies ik halverwege mijn intresse gewoon. Ik kan dan wel doorgaan maar lichamelijk gebeurt er gewoon níets met me, niets van het nodige om seks te hebben, ik wil het mijn mijn hoofd, ik wil het met mijn hart, maar mijn lichaam werkt niet. Érg deprimerend kan ik je vertellen.
Oud 11-05-2006, 18:32
Kwekky
Kwekky is offline
Ik heb er de laatste tijd geen zin in..

Maar m'n vriend en ik zijn ook uiteen dus het is niet dat ik iemand tekort schiet..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:38
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik heb eigenlijk altijd wel zin
Oud 16-05-2006, 14:16
Roodkopje
Roodkopje is offline
Wat Qimm zegt, herken ik me wel in. De interesse erin verdwijnt gewoon tijdens het gebeuren al. En das best vervelend inderdaad.

De relatie is wel goed in mijn geval, en ik krijg ook ontzettend veel aandacht van hem, kom altijd op de eerste plaats, en zo ook met seks. En ja stress, van school misschien ja, maar dat is altijd al zo geweest, leer moeilijk, en zie nooit goede resultaten. Nu binnenkort examens, das zeker stressen ja.
En de manier waarop we dingen doen, is ook niks mis mee. Alhoewel.. het is OOK vervelend als er iemand constant aan je zit, hij zegt de hele tijd hoe mooi ik ben (heel lief hoor, daar niet van).. en dat soort dingen.. en wil de hele tijd knuffelen, kussen (na 1.5 jaar relatie).. ook dat word je misschien moe..
Waar anderen aandacht tekort komen, wil ik misschien even rust.

Dat zal het zijn, joh ik weet het gewoon opeens! lol
Ik moet ook de tijd krijgen om zijn aanrakingen te missen.. denk ik.
Oud 16-05-2006, 15:19
Qimm
Qimm is offline
Daar verschil ik weer met jou, ik hou wel van knuffelen en zoenen, dat is wel fijn, maar de rest vind ik niet zo nodig.
Oud 16-05-2006, 22:57
Roxjuh
Roxjuh is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 08-05-2006 @ 21:54 :
ik ken het probleem. En dan wil ik een keer wel weet hij het weer te verpesten door alles te doen wat irriteert.
Hier hetzelfde geval.. 'Jij gaat bovenop' (hij weet heel goed dat ik dat niet leuk vind, maar tog wel doordrammen)

Tsjah...

Regels voor berichten